تولید محتوا راهنمای خرید گوشی موبایل؛ محتوای تخصصی سایت موبایل و لوازم جانبی

راهنمای خرید گوشی موبایل به فرایندها و دستورالعمل هایی گفته می شود که به مشتریان کمک می کند بهترین گوشی تلفن همراه را خریداری کنند. این راهنما دربرگیرنده بهترین و مهم ترین نکات و فاکتورهای مؤثر در خرید است. با ما همراه باشید و این راهنمای کلی را مطالعه نمایید.

تولید محتوا اصفهان برای سایت های تخصصی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی موبایل با بهترین کیفیت ارائه می گردد.

برای هماهنگی و ثبت سفارش می توانید از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید…

 

ضرورت مطالعه‌ی راهنمای خرید گوشی موبایل

یکی از وسایلی که تقریبا تمام طول روز و حتی شب با آن سروکار داریم، گوشی موبایل است که اثری قابل توجه روی زندگی تقریبا همه‌ی ساکنین سیاره‌ی خاکی دارد.

انتخاب یک گوشی با توجه به تنوع گوشی‌های موبایل موجود در بازار کاری بسیار سخت است و بدون داشتن اطلاعات کافی ممکن پول زیادی را صرف یک گوشی کنید که خیلی به درد شما نخورد!

بنابراین پیش از خرید یک گوشی، مطالعه‌ی یک راهنمای خرید گوشی موبایل شدیداً به شما توصیه می‌شود.

در این مقاله تلاش شده است تا تمام آنچه که شما برای خرید یک گوشی موبایل باید بدانید، گفته شود.

تولید محتوا راهنمای خرید گوشی موبایل

تولید محتوا راهنمای خرید گوشی موبایل

 

راهنمای خرید گوشی موبایل با توجه به نیازهای شما

اولین کاری که برای خرید یک گوشی موبایل باید انجام دهید این است که نیازهای خود را مشخص کنید. شما می‌توانید این کار را با طراحی و نوشتن مجموعه‌ای از سوالات شروع کنید. اولین سوال می‌تواند این باشد:

۱-آیا من به گوشی هوشمند نیاز دارم یا یک گوشی ساده نیز نیازهای من را برطرف می‌‎کند؟

گوشی‌های هوشمند نسبت به گوشی‌های ساده خیلی گران‌تر هستند اما امکانات بسیار بیشتری در اختیار شما می‌گذارند و به قدری روی زندگی روزانه ما اثرگذاشته‌اند که تقریباً نمی‌توان زندگی بدون یک گوشی هوشمند را تصور کرد.

با این حال، همه‌ی ما نیازمند گوشی هوشمند نیستیم و گاهی اوقات حتی یک گوشی ساده، مزیت‌هایی نسبت به گوشی هوشمند دارد.

خیلی از دهه‌شصتی‌ها و بزرگ‌ترها، آنتن‌دهی و مصرف پایین باتری گوشی‌های ساده نوکیا را به یاد دارند.

گاهی اوقات نیز وابستگی شدید به گوشی‌های هوشمند روی زندگی افراد تأثیر منفی می‌گذارد و ممکن است تعویض گوشی هوشمند با یک گوشی ساده برای این افراد ضروری باشد.

در بعضی مکان‌های امنیتی مثل پادگان‌های نظامی نیز همراه داشتن گوشی هوشمند ممنوع است ولی گوشی‌های ساده بلامانع می‌باشند.

خیلی از گوشی‌های ساده نسبت به گوشی‌های هوشمند دارای LCDهای بزرگ مقاوم‌تر هستند و به دلیل قیمت پایینی که دارند، می‌توانید بدون نگرانی از صدمه‌دیدن گوشیتان در محیط‌های پرخطر از آن‌ استفاده کنید.

نمونه کارهای تولید محتوا را از این قسمت بخوانید…

 

درصورتی که براساس این راهنمای خرید گوشی موبایل تصمیم به خرید یک گوشی هوشمند گرفتید، باید سوالات دیگری در مورد نیازمندی‌های خود طرح کنید:

 ۲-آیا قابلیت‌ها و امکانات سخت‌افزاری برای من مهم است یا قابلیت‌ها و امکانات نرم‌افزاری؟

هرکدام از برندها و مدل‌های مختلف گوشی‌های روی بعضی ویژگی‌ها بیشتر کار می‌کند و به بعضی ویژگی‌ها توجه کمتری دارند.

برای مثال نقطه قوت گوشی‌های کاترپیلار، مقاوم‌بودن و ضدآب و ضدضربه بودن ونقطه ضعف آن‌ها قابلیت‌های نرم‌افزاری و اجرای برنامه‌ها است.

ویژگی‌های سخت‌افزاری شامل مقاوم بودن گوشی، طول عمر باطری، ظرفیت باتری، کیفیت و روشنایی صفحه‌نمایش، آنتن‌دهی و کیفیت اسپیکر و ویژگی‌های نرم‌افزاری شامل سیستم عامل و ظرفیت به روزرسانی آن، میزان حافظه داخلی، میزان رم، توان پردازش CPU و برنامه‌هایی است که به صورت پیش‌فرض روی گوشی نصب هستند. 

با توجه به شغل خود، محل زندگیتان، شیوه‌ی زندگیتان، نحوه برخودتان با گوشی و کارهایی که با گوشی انجام می‌دهید، تصمیم بگیرید که یک گوشی مقاوم، سفت و سخت و کاربردی می‌خواهید یا یک گوشی ظریف و با قابلیت‌های نرم‌افزاری قوی.

 

 

سوال بعدی که در این راهنمای خرید گوشی موبایل باید طراح کنید این است:

۳-دوربین گوشی چه کیفیت و آپشن‌هایی داشته باشد؟

امروزه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند، کیفیت و قابلیت‌های دوربین آن‌هاست که اثر زیادی روی قیمت و بازار آن‌ها دارد.

اگر قصد دارید با گوشی هوشمند خود به صورت نیمه‌حرفه‌ای یا حرفه‌ای عکاسی کنید، یک گوشی انتخاب کنید که دوربین آن حالت‌ دستی (manual) داشته باشد؛ یعنی بتوانید نوردهی، سرعت بسته‌شدن شاتر، نقطه‌ی فوکوس، تعادل سفید، عمق میدان دید و … را خودتان به صورت دستی تنظیم کنید.

البته داشتن حالت‌های پیشفرض عکاسی مثل پرتره، لنداسکیپ، پاناروما، HDR و … نیز بسیار مهم است و هم سرعت کار شما را بالا می‌برد و هم گزینه‌های خلاقانه‌ی بیشتری در اختیار شما می‌گذارد.

توجه داشته باشید که همیشه مگاپیکسل دوربین به معنی عکس‌های باکیفیت‌تر نیست.

در بسیاری از گوشی‌هایی که مگاپیکسل دوربین آن‌ها بالاست، مثل گوشی‌های شیائومی، سازوکاری به اسم پیکسل سوزی وجود دارد که مثلا یک عکس با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل را تا رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل پایین آورده تا فضای کمتری اشغال کند.

تولید محتوای تخصصی

تولید محتوای تخصصی

 

در این راهنمای خرید گوشی موبایل توصیه می‌شود که به این ویژگی‌هایی‌های دوربین اصلی توجه کنید:

1-حداکثر گشودگی دیافراگم: این پارامتر به صورت f/1.8، f/2.0، f/3.5 و …. بیان می‌شود؛ هرچه عدد کوچکتر باشد، حداکثر گشودگی دیافراگم بیشتر است و می‌توانید در میزان روشنایی کمتری عکاسی کنید.

2-محدوده‌ی طول کانونی: این میزان بر حسب mm بیان می‌شود و هرچه گسترده‌تر باشد، محدوده زوم لنز دوربین بیشتر است. هرچه این عدد بزرگتر باشد، بزرگنمایی بیشتر ولی زاویه دید کوچکتر است (به تصویر زیر نگاه کنید).

3-لنزهای دوربین به چهاردسته تقسیم می‌شوند: لنزهای زوایه-باز (wide-angle) که کمترین بزرگنمایی و بیشتری فوکوس را دارند و برای عکاسی لنداسکیپ (عکاسی از منظره مناسب هستند، لنزهای استاندارد با فاصله ‌ی کانونی متوسط که برای عکاسی پرتره (عکاسی از چهره‌ی افراد و اجسام از فاصله حدود ۲ متر) مناسبند.

لنزهای تلفوتو با فاصله‌ی کانونی حدود ۳۰۰ میلی‌متر که برای عکاسی ماکرو (عکاسی از اجسام بسیار کوچک و خیلی نزدیک مثل یک حشره) مناسب هستند.

لنزهای سوپرتلفوتو با طول کانونی حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلی‌متر که برای عکاسی از اجسام دور (مثل ماه) مناسبند.

دقت داشته باشید که زوم دوربین، اپتیکی باشد. می‌توان گفت که زوم دیجیتال تقریبا هیچ کاربردی ندارد.

4-تعداد دوربین‌های پشتی: خیلی از گوشی‌های جدید دارای سه یا چهار دوربین پشتی هستند که تفاوت اصلی آن‌ها در نوع لنز است که در این راهنمای خرید گوشی موبایل به خوبی توضیح داده شد.

5-قابلیت ویرایش تصویر در گوشی: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از یک گوشی هوشمند برای عکاسی به جای استفاده از یک دوربین عکاسی، امکان به اشتراک‌گذاری سریع عکس‌ها و فیلم‌ها در شبکه‌های اجتماعی است.

در صورتی که گوشی شما ابزارهای ویرایشی قوی داشته باشید، نیازی نیست که پیش از به اشتراک‌گذاری تصاویرتان، آن‌ها را به کامپیوتر منتقل کرده و ویرایش کنید.

اگر می‌خواهید با گوشی خود زیاد سلفی بگیرید به دوربین جلوی گوشی توجه داشته باشید.

همچنین دقت کنید که گوشی مورد نظر شما با چه‌ نوعی از مونوپد یا تری‌پد (سه پایه نگهدارنده) سازگاری دارد.

همچنین به کیفیت فیلم‌برداری دوربین نیز توجه کنید.

برای یک گوشی هوشمند گران قیمت امرزوی، کیفیت فیلم‌برداری کمتر از 4K خیلی خوب نیست.

بعضی از گوشی‌ها نیز آپشن‌هایی برای فیلم‌برداری مثل اسلوموشن و تایم‌لپس دارند که امکان تولید فیلم‌های خلاقانه را به شما می‌دهند.

تعرفه تولید محتوای تخصصی و بسته های اقتصادی تولید محتوای سایت را از این قسمت دریافت کنید….

 

مورد دیگری که در این راهنمای خرید گوشی موبایل توصیه می‌شود به آن توجه داشته باشید، اندازه‌ی صفحه نمایش گوشی است:

۴-آیا اندازه‌ی گوشی برای من مهم است؟

هرچه صفحه ‌نمایش گوشی شما بزرگتر باشد، کار کردن با آن ساده‌تر و لذت‌بخش‎تر است ولی دست گرفتن آن دشوارتر است و به راحتی در جیب شما جا نمی‌شود. دیگر مزیت صفحه نمایش بزرگ، تماشای ویدئو است اما هرچه LCD بزرگتر باشد، احتمال آسیب‌دیدن آن بیشتر است.

 در هنگام طراحی راهنمای خرید گوشی موبایل برای خود می‌توانید علاوه بر سوالات فوق، سوالات دیگری نیز طراحی کنید. مثلا:

  • آیا به زیبایی گوشی اهمیت می‌دهید؟
  • آیا قابلیت‌های اضافی مثل قابلیت شارژ وایرلسی برای شما اهمیت دارد؟

 

تولید محتوا راهنمای خرید گوشی موبایل

تولید محتوا راهنمای خرید گوشی موبایل

 

راهنمای خرید گوشی موبایل براساس سیستم عامل

اگر قصد دارید یک گوشی هوشمند بخرید باید بدانید که دو نوع سیستم عامل در گوشی‌های هوشمند امروزی استفاده می‌شود: سیستم‌ عامل اندروید و سیستم عامل iOS.

هر دوی این سیستم‌های عامل کاربرپسند بوده و از تعداد زیادی اپلیکیشن پشتیبانی می‌کنند.

محدوده‌ی قیمتی گوشی‌های موبایل دارای سیستم عامل اندروید بسیار گسترده است، آپشن‌های شخصی‌سازی بیشتری دارند و گوگل به خوبی از نرم‌افزارهای اندرویدی پشتیبانی می‌کند.

اگر از نرم‌افزارهایی مثل Google Maps، Google Docs یا Google Assistance استفاده می‌کنید، سیستم عامل اندروید برای شما مناسب‌تر است.

سیستم عامل iOS گوشی‌های اپل خیلی ایمن‌تر از اندروید است و نرم‌افزارهای iOS نسبت به نرم‌افزارهای اندرویدی، بسیار با کیفیت‌تر هستند.

آیفون‌ها لوازم جانبی متنوع‌تر نسبت به گوشی‌های اندرویدی دارند.

در این راهنمای خرید گوشی موبایل به شما توصیه می‌شود که محدودیت‌های iOS در ایران را در نظر داشته باشید.

تولید محتوا راهنمای خرید گوشی موبایل

تولید محتوا راهنمای خرید گوشی موبایل

 

راهنمای خرید گوشی موبایل براساس برند و مدل

امروزه شرکت‌های متنوعی در زمینه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند فعال هستند. همانطور که پیش از این گفته شد، هرکدام از برندها و مدل‌های گوشی‌های هوشمند، دارای مزیت‌ها و معایبی هستند.

راهنمای خرید گوشی موبایل

شما با توجه به نیازهای خود، برند و مدل گوشی هوشمند را انتخاب کنید اما چند نکته دیگر در انتخاب برند و مدل گوشی هوشمند وجود دارد که در ادامه‌ی این راهنمای خرید گوشی موبایل به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

1-شناخته‌شده بودن شرکت تولیدکننده گوشی مدنظر شما: امروزه شرکت‌های کوچک و بزرگ جدیدی شروع به تولید گوشی‌های هوشمند کرده‌اند.

بعضی از این شرکت‌ها، هیچ سابقه یا تجربه‌ای در این زمینه ندارند و به تازگی وارد این بازار شده‌اند ولی بعضی برندها مثل اپل و سامسونگ سال‌هاست که گوشی هوشمند طراحی می‌کنند.

البته شناخته‌شده‎تر بودن برند یک گوشی هوشمند همیشه به معنای بهتر بودن آن برند نیست. گاهی اوقات برندهایی مثل سامسونگ صرفا از اسمی که دارند، بهره می‌برند و گوشی‌هایی شاید نه چندان قوی را با قیمتی بالا وارد بازار می‌کنند و البته مورد استقبال‌ هم قرار می‌گیرند.

بعضی برندهای جدید مثل شیائومی با وجود سابقه‌ی کمی که دارند، گوشی‌هایی بسیار خوب و با قیمت مناسب وارد بازار کرده‌اند.

بعضی برندها مثل سونی و LG نیز به آهستگی در حال از دست دادن بازار خود در گوشی‌های هوشمند هستند.

2-پشتیبانی از برند مورد نظر شما در کشور ما: امروزه با توجه به تحریم‌های بین‌المللی گسترده علیه جمهوری اسلامی ایران، بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند، واردات گوشی و لوازم جانبی را به ایران را متوقف کرده یا پشتیبانی‌های نرم‌افزاری را با لوکیشن ایران انجام نمی‌دهند.

در این راهنمای خرید گوشی موبایل اکیدا توصیه می‌شود به پشتیبانی از گوشی مورد نظرتان در خاک ایران توجه داشته باشید.

راهنمای خرید گوشی موبایل

تولید محتوا راهنمای خرید گوشی موبایل

تولید محتوا راهنمای خرید گوشی موبایل

 

راهنمای خرید گوشی موبایل براساس قیمت

قاعدتا هرچه یک گوشی هوشمند قابلیت‌های بیشتری داشته باشد و با کیفیت‌تر باشد، قیمت آن بیشتر است ولی الزاما همیشه اینطور نیست.

همانطور که پیش از این گفته شد، بعضی از برندها از شناخته‌شده بودن خود سوء استفاده کرده و گوشی‌هایی با کیفیت معمولی ولی با قیمت بسیار بالا وارد بازار می‌کنند.

پیش از خرید گوشی هوشمند، بودجه خود را در نظر بگیرید و سپس با در نظر گرفتن امکاناتی که مد نظر دارید، یک گوشی مناسب برای خود بخرید.

توجه داشته باشید که بعضی از برندهای ناشناخته و بی‌کیفیت، گوشی‌هایی با قابلیت‌های بالا مثل رزولوشن بالای دوربین و با قیمت پایین می‌فروشند ولی دوام این گوشی‌ها بسیار پایین است.

بنابراین اگر بودجه شما خیلی زیاد نیست، اندکی توقعات خود را پایین آورده و یک گوشی مطمئن‌تر بخرید.

آخرین موردی که در این راهنمای خرید موبایل به شما توصیه می‌شود، توجه به گارانتی گوشی موبایل و پشتیبانی واقعی از گارانتی آن است. راهنمای خرید گوشی موبایل

تولید محتوا اصفهان

تولید محتوا اصفهان

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *