استراتژی تولید محتوا چیست

استراتژی تولید محتوا چیست؟

آموزش تولید محتوای سایت؛ درس سوم؛ استراتژی تولید محتوا چیست؟

داشتن استراتژی تولید محتوا برای ایجاد یک محتوای جذاب و کاربردی بسیار مهم است. همانطورکه می دانید برای هر کاری که بخواهیم به ‌صورت حرفه ‌ای و تخصصی انجام شود، باید یک برنامه و استراتژی خاص داشته باشیم و طبق همان کار را پیش ببریم. بنابراین اگر در زمینه تولید محتوا کار می‌کنید و یا قرار است تولید محتوای خود را به کارشناسان این حوزه بسپارید، به وجود یک استراتژی خوب تولید محتوا توجه داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است تنها وقت و هزینه صرف کنید، اما به نتیجه دلخواهتان نرسید. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر برایتان توضیح دهیم که استراتژی خوب برای تولید محتوا چیست و چطور می ‌تواند به شما کمک کند؟!

بیشتر بخوانید: آموزش تولید محتوا؛ درس اول؛ تولید محتوا چیست و چه اهمیتی برای کسب و کارها دارد؟

استراتژی تولید محتوا چیست؟

استراتژی تولید محتوا، یک برنامه ‌ریزی سطح بالا، اجرا، ارتقاء و مدیریت مداوم چرخه تولید محتوا برای حمایت از موارد کلیدی کسب ‌و کار و معرفی بهتر آن به دیگران است. اساساً، این استراتژی، برنامه برندسازی شما برای افزایش ترافیک بازدید، سرنخ‌ها، تعامل، فروش و سایر نتایج تجاری از طریق تولید محتوا است. استراتژی های تولید محتوا، یکی از مهم‌ ترین اجزای استراتژی بازاریابی شما محسوب می شود.

اما برای ایجاد محتوای عالی زمان و هزینه لازم است. بنابراین هرگونه محتوا شامل متنی، تصویری یا ویدیویی و صوتی که بخواهید تولید کنید، داشتن یک برنامه سازمان ‌یافته برای رسیدن به نتایجی که انتظار دارید، بسیار مهم است. اگر تاکنون این کار را با پیروی از یک استراتژی تولید محتوا انجام نداده ‌اید، باید در مورد آن آموزش ببینید تا نتایج فوق ‌العاده آن را برای کسب ‌و کار خود تجربه کنید.

استراتژی تولید محتوا چیست

استراتژی تولید محتوا چیست

 

تفاوت بین استراتژی تولید محتوا و بازاریابی محتوا چیست؟

برخی افراد به اشتباه فکر می‌کنند که استراتژی تولید محتوا همان بازاریابی تولید محتوا است. اما این دو با هم متفاوت هستند. در واقع می ‌توان گفت استراتژی خوب برای تولید محتوا یک فعالیت تجاری در سطح بالاتر از بازاریابی محتوا است.

استراتژی برای تولید محتوا، نقشه راهی است که بازاریابی محتوایی شما را نیز هدایت می ‌کند. این استراتژی برنامه ‌ای است که اساساً مشخص می‌ کند محتوای شما قرار است بر چه کسی تأثیر بگذارد، چگونه نیاز مخاطب را برطرف کند و نتایج مطلوب را ایجاد نماید!

علاوه بر این، یک استراتژی خوب و از روی آگاهی و مهارت به معنی موفق بودن در تولید محتوا برای هر کسب ‌و کاری می ‌باشد. از سوی دیگر، بازاریابی محتوا، فرآیند سازمان ‌دهی، زمان ‌بندی، ایجاد، انتشار و ترویج قطعات محتوا است. بازاریابی محتوا، تاکتیک‌ هایی است که از استراتژی محتوا به دست می ‌آورید.

 

آموزش تولید محتوای سایت

آموزش تولید محتوای سایت

 

اهداف یک استراتژی تولید محتوای تخصصی

اگر بخواهید استراتژی تولید محتوا برای کسب‌وکار شما به ‌صورت اصولی و حرفه ‌ای عمل کند، باید اهداف زیر برای آن در نظر گرفته شود:

  • چیزی که شما در تلاش برای انجام آن هستید، به ‌صورت شفاف مشخص شود.
  • مخاطبان شما باید به ‌طور دقیق، مشخص و گروه‌ بندی شوند.
  • باید مشخص شود که قرار است چه نوع محتوایی را منتشر کنید.
  • باید مشخص کنید که چگونه محتوای شما از برندتان حمایت می ‌کند.
  • روش ‌هایی که محتوای شما را نسبت به رقبایتان متمایز می‌ کند، باید مشخص شود.
  • اینکه چگونه محتوای خود را تبلیغ و تقویت خواهید کرد، باید مشخص گردد!
  • معیارهایی که موفقیت شما را تعریف می ‌کنند نیز باید نوشته شوند.

اگر شما برای بار اول است که به فکر داشتن استراتژی تولید محتوا افتاده ‌اید و به دلیل نداشتن تجربه در این زمینه نگران هستید، خبر خوب این است که می ‌توانید در این زمینه آموزش ببینید. بعد از گذراندن آموزش ‌های لازم می ‌توانید هر کدام از این اهداف را به‌ طور صحیح و موشکافانه برای تولید محتوای خودتان مشخص کنید و از نتایج آن لذت ببرید.

یادتان باشد که شما بدون دانستن مقصد خود نمی‌ توانید برنامه ‌ریزی کنید و به عبارت دیگر یک استراتژی خوب تولید محتوا داشته باشید. استراتژی تولید محتوا تضمین می‌کند که تلاش‌ های بازاریابی محتوای شما، شما را در مسیر درست هدایت می‌ کند. بدون یک استراتژی کاملاً تعریف شده، ممکن است زمان زیادی را برای نوشتن محتوایی بگذارید، اما بازخورد مناسب را نداشته، تأثیر مناسبی بر مخاطب نگذارد و نتایج تجاری مورد نظر شما را ایجاد نکند.

نکات مهم برای داشتن یک استراتژی تولید محتوا

آنچه در هر استراتژی نگارش محتوا، یعنی محتوایی که در حال حاضر بسیار رونق گرفته و مربوط به وب سایت‌ها می ‌باشد، مهم است، سئوی محتواست. در واقع، استراتژی محتوا و استراتژی سئو، همیشه دست ‌به‌ دست هم می‌ دهند تا کسب ‌و کار شما را به ‌خوبی رشد دهند.

بخش مرکزی یک استراتژی مؤثر، شناسایی سؤالات، خواسته ‌ها، نقاط دردناک و چالش ‌هایی است که مخاطبان شما را به سمت محتوای شما سوق می ‌دهند. سپس، شما تحقیقات استراتژیک کلمات کلیدی را انجام می ‌دهید تا مشخص کنید که چگونه مخاطبان شما به دنبال راه ‌حل ‌هایی برای نیازهای خود باشند.

در نهایت، محتوایی پیرامون این موضوعات ایجاد می ‌کنید که هدف جستجوی آن ‌ها را برآورده می ‌کند. این نوع تولید محتوا باعث می ‌شود که برند شما دقیقاً در زمانی که مخاطبان بیشتر از هر وقتی به محتوای شما نیاز دارند، پاسخ خود را گرفته و به شما اعتماد کنند. در نتیجه به راحتی می‌ توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

بنابراین به ‌هیچ‌ وجه، مزایای سئو در استراتژی تولید محتوا را دست کم نگیرید. برندهایی که سرمایه‌گذاری زیادی در ایجاد مخاطب ارگانیک انجام می‌دهند، بیشترین توجه را به این نکته دارند. شاید تعجب کنید اگر بدانید که بزرگ‌ ترین برندهایی که میلیاردها دلار ارزش دارند، سهم قابل ‌توجهی از بازار خود را به دلیل وجود ناشران آنلاین با استراتژی ‌های محتوای قوی ‌تر و متمرکز بر جستجو، از دست می ‌دهند.

بیشتر بخوانید: آموزش تولید محتوا؛ درس دوم؛ چگونه بهترین نویسنده محتوا شویم؟

استراتژی تولید محتوا چگونه شکل می ‌گیرد؟

نوشتن یک استراتژی تولید محتوا به‌ صورت حرفه‌ای و کاربردی کاری تقریباً پیچیده است که نیاز به آموزش، کسب مهارت و تمرین دارد. اما به ‌طور کلی، ما باید یک استراتژی محتوایی ایجاد کنیم که مخاطبان هدف ما را به سمت برند مورد نظرمان سوق دهد. استراتژی درست به شما کمک می ‌کند تا کلمات کلیدی را که بر تصمیم خریدار تأثیر می‌ گذارد، شناسایی کنید و در نتیجه، فروش خود را افزایش دهید.

سپس، محتوای خود را طوری توسعه دهید که آگاهی از برند را تقویت کند، مشکلات را حل کند و بر تصمیمات مخاطبان شما به‌ صورت مثبت و به نفع برند شما تأثیر بگذارد. این موارد می‌توانند شامل پست ‌های وبلاگ، مقاله‌ها و ویدیوهایی باشد که به سؤالات مشتری شما پاسخ مناسب را می‌دهد.

همچنین می ‌تواند شامل محتوای MOFU مانند وبینارها و مطالعات موردی باشد تا به آن ‌ها کمک کند گام بعدی را در مسیر جست و جوی خود بردارند. در نهایت نیز، اگر بتوانید محتوایی مانند ابزارها و ماشین ‌حساب ‌های تعاملی، نمودارهای مقایسه محصول و غیره ایجاد کنید، مشتریان خود را راحت ‌تر به سمت هدف نهایی مشخص سوق خواهید داد.

در این مسیر، همدلی کردن با مخاطبان بسیار مهم است. زیرا باعث می ‌شود شما دغدغه مخاطب خود را برطرف کنید نه آنچه خودتان فکر می‌ کنید مهم ‌تر است و این باعث می ‌شود که اعتماد مخاطبان به برند شما بیشتر شود.

سخن پایانی

داشتن یک استراتژی برای هر کسب‌وکاری به شما کمک می ‌کند تا با داشتن یک نقشه راه سریع ‌تر و با موفقیت بیشتر به هدفتان برسید. در مورد تولید محتوا نیز وجود یک استراتژی تولید محتوا به‌ شدت در موفقیت شما و رشد کسب‌وکارتان تأثیر دارد.

اگر به تولید محتوای تخصصی علاقه مند هستید و می خواهید مانند حرفه ای ها بنویسید، پیشنهاد خوبی برای شما داریم. دوره های آموزش تولید محتوای سایت، براساس سال های تجربه و مهارت، تنظیم و ارائه شده اند. این دوره را می توانید همین حالا خریداری کرده و با کمی پشتکار و تلاش، به درآمدهای خوبی برسید.

 

آموزش تولید محتوا

آموزش تولید محتوا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *