هزینه های زندگی در چین

هزینه های زندگی در چین

هزینه های زندگی در کشور چین

با یک سبک زندگی عالی پس انداز کنید: هزینه های زندگی در چین برای مهاجران

قابل درک است که افراد حرفه ای جوان، امروزه رویای داشتن یک سبک خوب زندگی را دارند. اما بسیاری از فارغ التحصیلان اخیر با بدهی های وام های دانشجویی و شغل های سطح پایینی که حقوقی پایین دارند دست و پنجه نرم می کنند.

نه تنها این مشکلات بلکه زندگی در یک محله خوب در شهری عالی نیز می تواند پرهزینه باشد.

اما تصور کنید که بتوانید از پس هزینه های زندگی در یک شهر اصلی و بزرگ که پر از زندگی و سرگرمی است برآیید و حقوقی را بدست بیاورید که بتوانید مدام بیرون بروید، سفر کنید و به سالن های ماساژ لاکچری بروید و حتی برای آپارتمان خود خدمتکار بگیرید. خوشبختانه این سبک زندگی با کار کردن در چین امکان پذیر است.

 

کافه محتوا؛ مجری تولید محتوای گردشگری و صنعتی

هزینه تولید محتوا برای سایت را از اینجا دریافت کنید…..

 

هزینه های زندگی در چین

هزینه های زندگی در چین

کتاب الکترونیکی – چین، این سرزمین افسانه ای (یک مجموعه کامل از آنچه در گردشگری کشور چین به آن نیاز دارید)

 

حقوق مناسب برای متخصصان خارجی در کشور چین

کسب و کار در کشور چین بسیار رونق دارد و از آنجایی که این کشور در اقتصاد جهانی به یک عضو بزرگ تر بین المللی تبدیل شده است طیف گسترده ای از کمپانی های چینی وجود دارند که می خواهند در این عرصه ی جهانی به رقابت بپردازند.

یکی از راه ها برای انجام این کار استخدام استعدادهای بین المللی از خارج از کشور است که می توانند به رشد این کمپانی ها کمک کنند و سبک درک آنها از بازارهای جدید شوند.

از انجایی که زبان انگلیسی زبان بین المللی کسب و کار است، انگلیسی زبانان برای همکاری با این کمپانی ها بسیار مورد نیاز هستند.

گرچه میزان حقوق بسته به نوع حرفه و سطح بسیار متفاوت است اما حقوق برای افراد خارجی بسیار عالی است و کفاف زندگی آنها را می دهد.

این بدین جهت است که کمپانی های موجود در چین می خواهند کارمندان بین المللی خود را راضی و راحت نگه دارند.

بسیاری از کمپانی ها در کنار حقوق، هزینه ی مسکن را نیز تامین می کنند تا اطمینان یابند خارجی هایی که در چین زندگی می کنند آپارتمان های راحتی دارند و در شرایطی زندگی می کنند که قابل مقایسه با خانه ای است که آنها می توانند پس از بازگشت به کشور خود تهیه کنند و یا حتی بهتر از آن است.

برای مثال یک معلم زبان انگلیسی بین المللی در چین را در نظر بگیرید. حقوق معمول می تواند بین 10 هزار تا 15 هزار رنمینبی در ماه است.

این میزان معادل 1500 تا 2200 دلار آمریکا در ماه است.

حال ممکن است این میزان با توجه به کشوری که در آن زندگی می کنید پایین باشد اما باید بدانید که هزینه زندگی در چین بسیار پایین تر از این حقوق است.

همان طور که در قسمت بعد به شما نشان خواهیم داد، زمانی که هزینه های زندگی در چین را بدانید متوجه می شوید که این میزان حقوق یک زندگی راحت را به ارمغان می آورد و حتی به شما امکان پس انداز را نیز می دهد.

**هزینه های زندگی در کشور ژاپن را از اینجا مطالعه کنید…..

 

هزینه اجاره آپارتمان در چین

همانطور که افراد در کشورهای خود نیز شاهد آن بوده اند هزینه های اجاره آپارتمان در چین بیشترین هزینه‌ ماهیانه شما خواهد بود. با این وجود این هزینه، بسیار کمتر از اجاره خانه در شهرهای کوچک ایالات متحده است.

برای مثال، یک آپارتمان یک خوابه در حومه شهری در چین حدوداً 2 هزار رنمینبی در ماه هزینه دارد (کمتر از 300 دلار).

مسلماً زندگی در مرکز شهر گران تر است و با توجه به شهر و نقطه ای از شهر که در آن زندگی می کنید این هزینه بین 3 تا 5 هزار رنمینبی متفاوت است.

در رابطه با هزینه های برق، آب و گاز و حتی اینترنت نیز هزینه ی کلی در ماه تنها چند صد رنمینبی خواهد بود که به اجاره شما اضافه می شود. بنابراین این هزینه کاملاً قابل پرداخت است.

برخی از مهاجران در چین با آپارتمان هایی که در نقاط بهتری هستند و سبک زندگی در آنجا متفاوت تر است هزینه را برای خود بالا می برند.

هیجان انگیز است که قسمتی سرگرم کننده از شهر که پر از کلوپ های شبانه و افراد جوان است زندگی کنید.

به همین جهت، برخی از مهاجران مایلند کمی بیشتر هزینه کنند تا بتوانند تجارب شگفت انگیزتری را که در کشور خود قادر به پرداخت هزینه های آن نیستند از زندگی شهری داشته باشند.

گزینه دیگر این است که هم اتاقی داشته باشید. این موضوع نه تنها هزینه ها را پایین می آورد بلکه به شما در دوست یابی نیز کمک می کند. با این حال اکثر مهاجران در چین می توانند از پس هزینه آپارتمان به صورت شخصی برآیند.

بار دیگر به یاد داشته باشید که بسیاری از کمپانی ها هزینه ی مسکن را نیز می پردازند که این هزینه از 2 هزار رنمینبی در ماه شروع می شود. این میزان نیز به شهر مورد نظر بستگی دارد. مثلاً این هزینه در شهر پکن بالاتر خواهد بود.

هزینه های زندگی در چین

هزینه های زندگی در چین

 

هزینه حمل و نقل در چین

به طور کلی هزینه حمل و نقل در داخل شهرها در چین خیلی ارزان است. معمولاً هزینه اتوبوس های شهری برای هر مسیر تنها 2 رنمینبی است و هزینه مترو نیز برای مسافت های کوتاه از 2 رنمینبی شروع می شود و از این مقدار افزایش می یابد.

در بسیاری از شهرهای بزرگ تر، می توانید تنها با هزینه ای کمی بیشتر از 10 رنمینبی با مترو در اطراف شهر (یک سواری خوب یک ساعته) سفر کنید.

تاکسی ها در شهرهای چین در همه جا دیده می شوند، اما مسلماً کمی گران تر هستند. یک سواری کوتاه و حدوداً 15 دقیقه ای ممکن است هزینه ای حدود 15 رنمینبی داشته باشد.

بسته به میزان ترافیک، ممکن است در این زمان نتوانید مسافت چندانی را طی کنید. بنابراین هزینه تاکسی کاملاً به زمان مورد نظر و شرایط ترافیکی بستگی دارد.

گزینه دیگری که روز به روز در چین محبوب می شود DiDi است که شبیه به Uber در سایر کشورها است (در واقع در چین نیز از Uber استفاده می شد اما امتیاز آن توسط DiDi خریداری شد).

شما می توانید از طریق اپلیکیشن تلفن همراه خود و یا از طریق WeChat (محبوب ترین شبکه اجتماعی چین) و یا حتی از طریق موبایل خود با ماشین تماس بگیرید.

تنها مشکل این است که این برنامه به صورت چینی است. با این حال اگر چینی بلد هستید و یا دوستی دارید که بتواند کمکتان کند، می توانید یک تاکسی DiDi بگیرید تا با هزینه ای ارزان تر از تاکسی های معمولی در شهر سفر کنید.

در رابطه با سفر بین شهرهای چین باید گفت که هزینه تقریباً پایین است. اتوبوس های محلی کمترین هزینه را دریافت می کنند و قطارهای عادی نیز هزینه منصفانه ای را دریافت می کنند.

با این حال سفر با قطارهای پر سرعت، هیجان انگیز است و به راحتی به شما امکان طی کردن مسافت بیشتری را می دهد اما هزینه آنها کمی بالاتر است.

با این وجود هزینه این قطارها از سفرهای هوایی کمتر است و برای یک سفر به خارج از شهر در آخر هفته فوق العاده است.

 

هزینه خوراک در کشور چین

بودجه بزرگ دیگری که باید در ماه در نظر گرفت به هزینه خوراک و صرف غذا در بیرون تعلق می گیرد. با این وجود بسته به سلیقه شما این انتخاب نیز می تواند بسیار ارزان تر از مبلغی که در کشور خود برای صرف غذا در بیرون هزینه می کنید تمام شود.

**هزینه های زندگی در کشور ژاپن را از اینجا مطالعه کنید…..

 

صرف غذا در بیرون از منزل در چین

در چین گزینه های بسیاری برای انتخاب غذا وجود دارد که شامل غذاهای خیابانی، سرویس های سریع فست فود، رستوران های محلی خانواده و رستوران های گران قیمت خارجی هستند.

تنوع غذایی موجود بار دیگر به اندازه شهر و نقطه مورد نظر شهر بستگی دارد. مکان های محلی پر از غذاهای محلی چینی و گزینه های ارزان خصوصاً غذاهای خیابانی هستند.

این در حالی است که مکان های مدرن خارجی غذاهای خیابانی کمتری دارند و دارای رستوران ها و بارهای گران قیمت تر هستند.

بیشتر خارجی هایی که در چین زندگی می کنند در طول هفته از این گزینه ها به صورت ترکیبی استفاده می کنند.

آنها ممکن است ترکیبی از اسنک های خیابانی را در گوشه و کنار شهر بخورند و برخی از رستوران های محلی را نیز امتحان کنند.

در طول شب و آخرهفته ها نیز معمولا با دوستان خود برای صرف نوشیدنی دور هم جمع می شوند و به رستوران های بهتری می روند.

غذاهای خیابانی ارزان ترین گزینه ها هستند و قیمتی حدود 2 تا 3 رنمینبی برای اکثر اقلام خود دارند که از میان آنها می توان به جیان بینگ (نوعی بوریتوی چینی)، میوه های تازه، کلوچه و یا خوراکی های گریل شده موجود در سیخ اشاره کرد.

در رستوران های کوچک محلی می توانید یک کاسه نودل، برنج و گوشت را با قیمت 15-10 رنمینبی تهیه کنید.

گزینه های فست فود نیز همچون KFC و McDonald’s نیز موجود هستند که در آنها یک همبرگر معمولی با قیمتی حدود 12 رنمینبی به فروش می رسد. بنابراین صرف غذا در بیرون از منزل گزینه ای کاملاً به صرفه و قابل پرداخت است.

نکته خوبی که در مورد زندگی در نقاط مرکزی شهرها وجود دارد این است که گزینه های بیشتری همچون فست فودهای غربی مانند همبرگر، فست فود، پیتزا، ساندویچ و یا سالاد در اختیار است. اما این اقلام بسیار گران تر هستند و هزینه ای بین 60-25 رنمینبی دارند.

با این حال برخی از رستوران های خارجی خوب و بارها در مکان های محبوب شهر هزینه ای بالغ بر 100 رنمینبی برای غذا و نوشیدنی دریافت می کنند. پس مشاهده می کنید که صرف غذا در بیرون به این شیوه می تواند خیلی پرهزینه تر باشد.

این موضوع به خود فرد بستگی دارد که دوست دارد چقدر برای صرف غذا در بیرون از منزل هزینه کند.

به این حقیقت نیز توجه کنید که هزینه صرف غذا در آمریکا در بیرون از منزل برای هر وعده غذایی تقریباً بیش از 10 دلار است و در مقایسه با آن هزینه خوراک در چین به طور کلی بسیار پایین تر است.

ولید محتوای تخصصی

ثبت سفارش تولید محتوای تخصصی

 

کتاب الکترونیکی – چین، این سرزمین افسانه ای (یک مجموعه کامل از آنچه در گردشگری کشور چین به آن نیاز دارید)

 

هزینه خواربار در کشور چین

برای خرید خواربار، گزینه های مختلفی در چین وجود دارد. اگر به دنبال ماجراجویی هستید یکی از بازارهای محلی در محله خود را انتخاب کنید.

این بازارها پر از غذاهای محلی و ارزان هستند. با تنها چند رنمینبی می توانید چندین نوع میوه، سبزیجات و کمی اسنک تهیه کنید. اما سوپرمارکت های بزرگ تری نیز در سراسر شهر موجود است.

در سوپرمارکت قیمت ها از بازار محلی بالاتر است اما همچنان قیمت ها معقول و منصفانه است. بسته به میزان و اندازه اقلامی که تهیه می کنید با 10-5 رنمینبی می توانید میوه و سبزیجات خود را خریداری کنید.

یک پاکت کوچک شیر، قیمتی حدود 7 رنمینبی دارد و سایر اقلام همچون برنج، آب و یا آبجو نیز قیمتی حدود 8-5 رنمینبی دارد.

یک بسته کوچک سینه مرغ حدود 15 رنمینبی قیمت دارد و کمی گوشت خوک چرخ شده قیمتی کمتر از 10 رنمینبی دارد.

در شهرهای بزرگ نیز ممکن است سوپر مارکت های خارجی وجود داشته باشد که محصولات مجبوب را از خرج از کشور وارد می کنند.

اگر دلتان برای محصولات کشورتان تنگ شده است این گزینه انتخاب خوبی است (چراکه بیشتر سوپرمارکت های چینی محلی این اقلام را ارائه نمی دهند).

این مغازه ها غذاهای متنوع غربی همچون پاستا و سس، چیپس و اسنک و … و حتی شاید تورتیلا و مواد غذایی مکزیکی ارائه می دهند.

با این حال این اقلام گران هستند. این سوپرمارکت های خارجی می توانند اقلام خیلی گرانی داشته باشند و حتی ممکن است یک بسته بزرگ چیپس، قیمتی برابر با 30 رنمینبی داشته باشد. با این حال اگر از خوردن برنج و نودل خسته شده اید، استفاده از این گزینه در شهرهای بزرگ خوب است.

هزینه های زندگی در چین

هزینه های زندگی در چین

 

هزینه فعالیت های تفریحی در چین

فعالیت های تفریحی در چین بسیارند. زندگی در چین تجربه ای واقعی از زندگی در آسیاست که مسلماً بیشتر خارجی ها دوست دارند آن را تجربه کنند.

فعالیت های تفریحی می توانند بسیار متنوع باشند. برخی از موزه های محلی رایگان هستند در حالیکه برخی از آنها ممکن است 50-20 رنمینبی بابت ورودی هزینه دریافت کنند (حتی شهر محبوب ممنوعه در پکن مرکزی در طول فصول پر بازدید هزینه ای برابر با 60 رنمینبی دارد).

هزینه های تماشای فیلم در چین به سینمایی که انتخاب می کنید بستگی دارد، اما می تواند از 65-40 رنمینبی متغیر باشد.

همچنین برخی تئاترهای محلی و برنامه های توریستی وجود دارد که ممکن است مثل اپرای چینی بسیار گران باشد.

همچنین در شهرهای بزرگ هنرهای موفق و صحنه های تئاتری را با نمایش های سیار معروفی همچون شبح اپرا مشاهده خواهید کرد. این ها محصولات بین المللی هستند و چند صد رنمینبی هزینه خواهند داشت.

یکی دیگر از فعالیت های محبوب به هنگام اوقات فراغت بیرون رفتن برای شام است. رستوران های مشهوری مثل Peking Duck که غذای چینی سرو می کنند و یا حتی رستوران هایی که استیک های خیلی گرانی سرو می کنند می توانند یک انتخاب دوست داشتنی برای صرف غذا به هنگام غروب باشند. قیمت چنین وعده های غذایی بسته به رستوران برای هر نفر از 100 تا 200 رنمینبی متغیر است.

کتاب الکترونیکی

کتاب الکترونیکی – چین، این سرزمین افسانه ای (یک مجموعه کامل از آنچه در گردشگری کشور چین به آن نیاز دارید)

 

برخی تجملات در چین مقرون به صرفه اند

گرچه خرید کالاهای مجلل و لاکچری در چین می تواند بسیار گران باشد اما برخی از تجارب دیگر که در کشورهای دیگر تجملات به حساب می آیند در چین کاملاً قابل پرداخت و مقرون به صرفه اند.

برای مثال می توانید به چشمه های آب معدنی بروید و یا ماساژ بگیرید. ماساژ بخش بسیار مهمی از طب سنتی چینی است و شما می توانید سالن های ماساژ را تقریبا در تمام محله ها بیابید.

بهترین قسمت این است که خدمات ماساژ بسیار ارزان است و برای 30 دقیقه ماساژ در یک مرکز محلی هزینه ها از حدود 40 رنمینبی شروع می شود.

اما سالن های مجلل و لاکچری نیز خصوصاً در شهرهای اصلی چین وجود دارند که می توانید در آنها کل غروب را تنها با چند صد رنمینبی به استراحت و مراقبت بپردازید.

داشتن خدمتکار برای خانه نیز در چین بسیار مقرون به صرفه است و برای هر دو ساعت هزینه ها از حدو 40-30 رنمینبی شروع می شود.

برای اغلب افراد کشورهای اروپایی استطاعت استخدام یک فرد برای آمدن به منزل و تمیز کردن هفتگی آپارتمان و یا رفتن به چشمه آب گرم و ماساژ گرفتن در آخر هفته تجملات به حساب می آید.

هزینه های زندگی در چین

هزینه های زندگی در چین

 

مثالی از هزینه های یک معلم زبان انگلیسی در چین

همانطور که دیدید هزینه زندگی در چین چندان بالا نیست. در قسمت زیر به تقسیم بودجه یک معلم زبان انگلیسی برای مخارج زندگی در چین می پردازیم.

در این مثال ما هزینه یک آپارتمان خیلی خوب با صرف شام خیلی خوب در خارج از منزل را در نظر گرفته ایم (حدودا روزی 80 رنمینبی) + هر هفته چند صد دلار برای فعالیت های مربوط به اوقات فراغت مثل خرید، ماساژ، دیدن فیلم و … .

با چنین سبک زندگی خوبی شما می توانید ببینید پول باقی مانده به طور میانگین در هر ماه هزار دلار آمریکا خواهد بود که می توانید آن را در بانک پس انداز کنید.

ولید محتوای تخصصی صنعتی

ثبت سفارش تولید محتوای تخصصی

 

یک شغل عالی و سبک زندگی فوق العاده

شاید به عنوان یک جوان که تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده اید برایتان سخت باشد که تصور کنید می توانید به یک زندگی خوب و یک شغل عالی دست پیدا کنید، یک سبک زندگی فوق العاده داشته باشید و بتوانید کارهای تجملاتی از جمله گرفتن ماساژ و استخدام خدمتکار انجام بدهید، بتوانید با دوستان خود بیرون بروید، سفر کنید و … و باز هم کمی پول پس انداز کنید!

اما کار در چین و حقوق خوب و هزینه های زندگی پایین داشتن این سبک از زندگی را برای شما ممکن می کند.

مخصوصاً اگر این شرایط را با فرصت های موجود در کشور خودتان و هزینه های زندگی در آنجا مقایسه کنید متوجه می شوید که کار کردن در چین نه تنها دربهای زیادی از فرصت را به روی شما باز می کند و تجارب فوق العاده را برای شما به ارمغان می آورد بلکه به شما امکان داشتن سبکی از زندگی را خواهد داد که به غیر از این راه توان پرداخت هزینه های آن را نخواهید داشت.

 

تعرفه تولید محتوای تخصصی را از اینجا مطالعه کنید…..

تبلیغات شرکت ها

ثبت سفارش تجاری و بازرگانی

رپورتاژ آگهی

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *