اهمیت تولید محتوا سایت پزشکی و سلامت

تولید محتوا سایت پزشکی و سلامت چیست و چه اهمیتی دارد؟ امروزه، تمام مشاغل و تجارت ها برای معرفی بهتر خود به مخاطبان خود از تکنولوژی اینترنت بهره می گیرند. پیشرفت این تکنولوژی در دهه گذشته به قدری زیاد بود که تقریباً اینترنت به قلب تپنده زندگی بشر تبدیل شده است. به همین دلیل، افراد در هر زمان و مکانی به آن دسترسی دارند. از آنجایی که روز به روز به مخاطبان این تکنولوژی افزوده می شود مشاغل نیز از این فرصت استفاده نمودند تا محصولات و خدمات خود را به شیوه ای اصولی تر به مشتریان خود نشان دهند. حوزه پزشکی و سلامت نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد.

نکته قابل توجه این است که هر روزه، شیوه های جدیدتری در فضای اینترنت برای بازاریابی مشاغل، ارائه داده می شود که در حال حاضر، تولید محتوا یکی از ارزان ترین و موثرترین شیوه های بازاریابی دیجیتال است. البته تولید محتوا به شاخه های مختلفی اعم از تولید محتوای متنی، تولید محتوای صوتی، ویدئویی و … تقسیم می شود. این شاخه ها سبب شدند که در حال حاضر، انواع تولید محتوا سایت پزشکی و سلامت وجود داشته باشد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اینفوگرافیک
  • تولید محتوای ویدئویی
  • تولید محتوای متنی
  • پست های وبلاگی
  • مقالات تخصصی

البته نکته ای که در مورد انواع تولید محتوا برای سایت پزشکی و سلامت بسیار مهم است، توجه به تولید یک محتوای استاندارد است؛ چرا که هر چه این محتواها استانداردتر باشند می توانند اطلاعات ارزشمندتری را در اختیار عموم مردم در حوزه پزشکی و سلامت، قرار دهند. تولید محتوا سایت پزشکی و سلامت، نه تنها احساس اعتماد به نفس را به پزشکان منتقل می کند، بلکه سبب تبلیغات دهان به دهان از سوی مخاطبی به مخاطب دیگر و در نتیجه، افزایش اعتبار پزشک می شود.

البته، انواع تولید محتوا سایت پزشکی و سلامت فقط به نفع پزشکان نمی باشد. این محتواها به یافتن بیماران توسط موتورهای جستجوگر نیز کمک می کند. به طور کلی، تولید محتوا برای سایت پزشکی و سلامت، اهمیت زیادی دارد که در ادامه به تشریح آن ها می پردازیم.

چرا سایت پزشکی و سلامت به تولید محتوا نیاز دارد؟

تولید محتوا سایت پزشکی

تولید محتوا سایت پزشکی

 

پاسخ این سوال، بسیار ساده است. همان طور که اشاره نمودیم تمام مشاغل برای بروز بودن و معرفی بهتر خدمات و محصولات خود به مخاطبان، نیازمند یک وب سایت یا صفحات اجتماعی هستند. این صفحات مجازی نیز برای پربازدید شدن، به انواع تولید محتوا نیاز دارند؛ خواه این محتواها متنی باشند و خواه به صورت ویدئو و پست. طبیعتا وب سایت های پزشکی نیز از این قاعده مستثنی نمی باشند. در واقع، در حال حاضر، یکی از بهترین راه های دسترسی و معرفی خود به مخاطبان، ایجاد یک محتوای استاندارد است.

همان طور که می دانید روز به روز بر تعداد رقبا و مشتریان افزوده می شود. لذا پزشکان می توانند از یک محتوای عالی و استاندارد برای جذب مخاطبان و تبدیل آن ها به مشتریان واقعی استفاده کنند. از دیگر دلایلی که نشان می دهد پزشکان به انواع تولید محتوای تخصصی برای سایت پزشکی و سلامت خود نیاز دارند حفظ کردن مخاطبان هدف و ایجاد یک نام تجاری برای خود است.

در حال حاضر، اغلب مردم به دنبال اطلاعاتی هستند که بتوانند به آن ها اعتماد و با آن ها رابطه برقرار نمایند. از این رو بهترین راهکار، ایجاد یک محتوای استاندارد، آموزنده و جذاب است تا بتوان به جامعه هدف مد نظر، رسید و آن ها را جذب نمود. حال اگر قصد اجرای استراتژی های محتوایی دارید برای اینکه این محتواها تخصصی و از کیفیت بالا برخوردار باشند حتما از منابع معتبر و زیاد بهره بگیرید.

از دیگر دلایل اهمیت انواع تولید محتوا برای سایت پزشکی و سلامت این است که این محتواها به برندینگ پزشکان کمک می کند و سبب می شوند وب سایت آن ها پرترافیک باشد. علاوه بر این، یک محتوای عالی و استاندارد به پزشک کمک می کند که به صورت آنلاین نیز به فعالیت بپردازد و در یک فضای شلوغ، به رقابت بپردازد.

تولید محتوای متنی برای سایت های پزشکی و سلامت

تولید محتوا سایت پزشکی

تولید محتوا سایت پزشکی

 

یکی از انواع محتوا برای سایت پزشکی، محتواهای متنی می باشند. طبیعتاً برای نوشتن چنین محتوایی که با جان انسان ها در ارتباط است، رعایت برخی نکات ضروری است. یکی از مهم ترین نکات این است تمام محتواهای متنی این سایت ها باید از صحت علمی برخوردار باشند. چرا که این مقالات و متون، اطلاعاتی را در اختیار عموم مردم قرار می دهند که اگر غلط باشد جان آن ها را به خطر می اندازد. بنابراین، بهتر است یک کادر پزشکی و درمان و یا یک نویسنده پزشک، این متون را بنویسد.

نکته دیگری که در زمان نوشتن محتوای سایت پزشکی باید آن را جدی بگیرید، خودداری از تکرار و مکررات است. همچنین برای اینکه متون شما جالب تر باشد و مخاطبان بیشتری را سمت خود جذب می کند می توانید از قالبهای داستانی کمک بگیرید. مثلا می توانید موضوع درمانی را از زبان همان عضو بدن، بازگو کنید یا یکی از اعضای بدن، راوی متن شما باشد.

به طور کلی، اگر می خواهید محتوای متنی سایت پزشکی شما موثر واقع شود، باید استراتژی های خاصی اتخاذ کنید. برای این کار حتماً باید از متخصصان و کارشناسان این حوزه کمک بگیرید تا برنامه ریزی های شما به درستی انجام گیرد. در واقع، اگر جزء پزشکانی هستید که پرسونال برندینگ برایتان بسیار مهم است باید از استراتژی های موثر، استفاده کنید.

تولید کتابچه های راهنمای الکترونیکی یکی از بهترین استراتژی های تولید محتوای متنی است. بنابراین، اگر به دنبال یک استراتژی موثر برای یک تولید محتوای متنی تخصصی هستید این کتابچه های راهنما را تولید کنید. چرا که یکی از بهترین روش ها برای پاسخگویی به سوالات بیماران و مخاطبان، می باشند. نکته قابل توجه در مورد این کتابچه ها این است مخاطبان می توانند در هر مکان و زمانی آن ها را دانلود کنند، آن را بخوانند، جواب سوال خود را پیدا کنند و آن را به اشتراک بگذارند.

یک ایده جالب برای این کتابچه های الکترونیکی این است که می توانید با آن، یک تقویم پزشکی تهیه کنید و به مشکلات رایج هر فصل بپردازید. مثلاً روی آلرژی و حساسیت های فصل بهار، تمرکز کنید یا راه های درمان آفتاب سوختگی تابستان را توضیح دهید.

پست های وبلاگی و مقالات تخصصی یکی از مهم ترین و پرکاربردترین تولید محتواهای متنی برای سایت های پزشکی و سلامت هستند.

این مقالات و پستها به پزشکان کمک می کنند تا به همه سوالات کاربران خود پاسخ دهند، با آنها ارتباط برقرار کنند و نام خود را به عنوان یک برند منحصر به فرد، معرفی نمایند. یکی از مهمترین ویژگی های پستهای وبلاگی، سئوی آن ها است. در واقع با سئوکاری آن ها می توان رتبه سایت را در موتور جستجوگر، ارتقا داد و آن را در صفحه نخست این موتورها قرار داد. با این کار، جذب مخاطبان جدید، راحت تر می شود.

البته نباید این نکته را فراموش کنید که مخاطبان شما افراد عادی و بدون تخصص پزشکی هستند. پس حتماً باید از واژه ها و اصطلاحات رایج و راحت در متون خود استفاده کنید تا مخاطبان، راحتتر متون شما را متوجه شوند و به جواب سوالهای خود برسند.

تولید محتوای صوتی برای سایت های پزشکی و سلامت

همان طور که اشاره نمودیم تولید محتوا، انواع و اقسامی دارد که تولید محتوا صوتی یا همان پادکست، یکی از معروف ترین و محبوب ترین انواع آن می باشد. در حال حاضر این نوع تولید محتوا در وب سایت های پزشکی برای ماندگار کردن کاربران و همچنین جذب مخاطبان جدید، مورد استفاده قرار می گیرد. نکته قابل توجه در مورد تولید محتوای صوتی یا پادکست این است که نسبت به محتوای متنی می تواند راحت تر با مخاطبین ارتباط برقرار کند.

حتی بسیاری از متخصصین و پزشکان برای اینکه مخاطب، کاملاً جواب سوال خود را دریافت کند به صورت کاملا عامیانه در این فایل های صوتی، صحبت می کند. به طور کلی، تولید محتوای صوتی برای سایت های پزشکی و سلامت، کاربردهای زیادی دارد که عبارتند از:

  • یکی از مهم ترین کاربردهای تولید محتوای صوتی این است که می توان رتبه وب سایت را در موتورهای جستجوگر ارتقا داد
  • با این فایل های صوتی می توان هر گونه آموزش و راهنمایی پزشکی و سلامت را به مخاطبان ارائه داد
  • اشتراک گذاری این پادکست ها و گرفتن سئو از دیگر کاربردهای محتوای صوتی است.
  • یکی از ویژگی های منحصر به فرد تولید محتوای صوتی این است که می توان آن را در اپلیکیشن های تخصصی پزشکی نیز به کار، برد و به مخاطبان، ارائه نمود.

یکی از جالب ترین کاربردهای محتوای صوتی این است که می توان متن سخنرانی و آموزش های تخصصی را هم به صورت یک فایل صوتی دربیاورید و آن را به مخاطبان خود ارائه دهید.

محتوای صوتی، قابل پخش در شبکه های اجتماعی هم می باشد.

به طور کلی، تولید محتوای صوتی نه تنها در سئو وب سایت ها تاثیر می گذارد بلکه یکی از ارزان ترین روش های بازاریابی دیجیتال می باشد. بنابراین، اگر به دنبال ایجاد برندینگ در ذهن مخاطب هستید می توانید برای وب سایت پزشکی و سلامت خود، اقدام به تولید محتوای صوتی یا پادکست نمایید.

چرا محتوای سایت پزشکی سلامت را باید تخصصی بنویسیم؟

تولید محتوا سایت پزشکی

تولید محتوا سایت پزشکی

 

همان طور که اشاره نمودیم مطالب وب سایت های پزشکی، با سلامت جسمی و روح انسان ها در ارتباط هستند. لذا اگر اطلاعات اشتباه و غیر تخصصی در اختیار آن ها قرار دهیم ممکن است جانشان را به خطر بیندازیم. به همین دلیل در نوشتن مطالب وب سایت های پزشکی و یا در کل، در زمان تولید محتوای سایت پزشکی باید از متخصصین و کارشناسان این حوزه کمک بگیریم تا اطلاعات تخصصی در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

البته در زمان تهیه این محتواها باید دقت کنیم که آیا مخاطبان وب سایت ما افراد معمولی هستند یا پزشکان و کادر درمان. در واقع شما باید بدانید محتوای تولید شده شما را چه افرادی مطالعه می کنند یا گوش می دهند. شناخت مخاطب وب سایت در لحن و کلام و نوشتار شما تاثیر می گذارد. طبیعتاً اگر مخاطبان شما پزشکان، پرستاران یا دانشجوهای پزشکی باشند به کارگیری اصطلاحات پزشکی و مطالب تخصصی تر در وب سایت شما الزامی است.

اما اگر مخاطبان شما، عموم مردم هستند نمی توانند این اصطلاحات و محتواهای سنگین را درک کنند. در زمان تولید محتوا برای این گروه، در عین اینکه از اطلاعات تخصصی استفاده می کنید باید محتوای تولید شده شما شامل اصطلاحات ساده، قابل فهم و هضم باشد تا بتواند این اطلاعات تخصصی را به راحتی به مخاطب، منتقل کند.

به طور کلی هر چه محتوای پزشکی شما تخصصی تر باشد، نقش موثرتری در فرآیند بازاریابی شما دارد که عبارتند از:

  • مراجعه کنندگان و بیماران جدیدتری را جذب می کند
  • آگاهی مخاطبان از برند و تخصص شما را افزایش می دهد
  • هر چه تولید محتوای وب سایت پزشکی شما تخصصی تر باشد اعتماد مخاطبین به شما بیشتر و در نتیجه سبب افزایش اعتبار شما نزد آن ها می شود.
  • این محتواهای تخصصی سبب می شوند مخاطبین به برند و نام تجاری شما بیشتر اعتماد کنند
  • محتواهای تخصصی سبب می شوند مخاطبین باور داشته باشند با یک متخصص رو به رو هستند
  • در نهایت این محتواهای تخصصی سبب می شوند مخاطبین بیشتری به شما مراجعه کنند و مخاطبینتان به مراجعه کنندگان دائمی تبدیل شوند.

قیمت تولید محتوا سایت پزشکی سلامت چقدر است؟

قیمت تولید محتوا سایت پزشکی به عوامل مختلفی همچون نوع محتوا اعم از متنی، صوتی، ویدئویی و … بستگی دارد. علاوه بر این، موضوع مقاله، تخصصی یا عمومی بودن محتوا، لحن محتوا، زبان نوشتاری محتوا و تعداد کلمات از دیگر عواملی هستند که بر قیمت نهایی این محتواها تاثیر می گذارند.

جمع بندی و نتیجه گیری

در حال حاضر، تولید محتوا به یکی از معروف ترین و موثرترین روش های بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است. به همین دلیل وب سایت های پزشکی نیز برای رقابت در این بازار شلوغ، اقدام به استفاده از این روش بازاریابی نموده اند. در حال حاضر، نحوه تولید محتوا سایت های پزشکی و سلامت به روش های مختلفی انجام می گیرد که از جمله آن ها می توان به تولید محتوای صوتی، متنی و ویدئویی اشاره نمود.

به طور کلی، اگر پزشکان به دنبال برندینگ و ایجاد یک نام تجاری معتبر برای خود هستند باید از یک تولید محتوای تخصصی برای وب سایت خود بهره بگیرند تا بتوانند مخاطبان خود را مراجعه کنندگان دائمی تبدیل کنند.

منبع: کافه محتوا

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *