انواع تولید محتوای متنی + ویدیو نمونه کارها

انواع تولید محتوای متنی با موضوعات مختلف در وب سایت ها یا رسانه های اجتماعی منتشر می‌شوند. شاید علاقه داشته باشید که بدانید چند نوع محتوا وجود دارد و کدام یک برای چه رسانه یا وب سایتی مناسب هستند.

از پست های فیسبوک گرفته تا کتاب‌های الکترونیکی، خبرنامه ها و وب سایت ها، بازاریابی محتوایی می تواند شکل های مختلفی داشته باشد.

بر همین اساس روش تولید محتوای تخصصی که شما انجام می دهید هم باید متنوع و جذاب باشد.

به همین دلیل تصمیم داریم در این مطلب به مهمترین انواع مختلف نوشتن محتوا یا همان تولید محتوا بپردازیم و به شما توضیح دهیم که چگونه می توانید مهارت نوشتن خود را توسعه دهید.

 

 مطالعه مقالات تخصصی زیر را به شما پیشنهاد می دهیم:

1- قیمت تولید محتوا در اصفهان و راهنمای ثبت سفارش

2- 10 موضوع خوب تولید محتوای سایت برای مبتدی ها

3- 12 نکته مهم برای تولید محتوا حرفه ای سایت

 

 

 

انواع تولید محتوای متنی به روش های مختلف و تکنیک های آن

انواع تولید محتوای متنی

انواع تولید محتوای متنی

 

دسته های زیادی برای نوشتن وجود دارند. موضوعاتی که برای تولید محتوای متنی انتخاب می کنید، گسترده  و متنوع هستند، بنابراین احتمال زیادی وجود دارد که هنگام شروع یک متن یا انتخاب یک موضوع، کمی سردرگم شوید.

انواع تولید محتوای متنی را در قسمت زیر به صورت فهرست گونه بررسی می کنیم و در هر قسمت تکنیک های مهم آن را معرفی خواهیم کرد.

1- وبلاگ نویسی

اولین نمونه از انواع تولید محتوای متنی، وبلاگ نویسی است. وبلاگ نویسی یعنی پست های وبلاگی تولید کنید که اصلی ترین قسمت تولید محتوای تخصصی محسوب می شود.

وب سایت شما با هر موضوعی که فعالیت کند باید یک وبلاگ فعال داشته باشد که هر روز یک پست یا دو پست جذاب و دست اول در آن منتشر می کنید.

پست های وبلاگ به افزایش رتبه بندی سئو وب سایت شما کمک می‌کنند. موتورهای جستجوگر به وب سایت هایی که دائماً مطالب جدید را ارائه می دهند، امتیاز خواهند داد.

برای تولید محتوا وبلاگ در سایت، کلمات کلیدی مختلف را در محتوای خود بگنجانید تا وقتی افراد آنها را جستجو می کنند، وبلاگ سایت شما نمایش داده شود.

برای موفقیت در انواع تولید محتوای متنی وبلاگ نویسی باید تحقیقات زیادی را درباره‌ کلمات کلیدی و موضوعاتی که مخاطبان کسب و کار شما به دنبال آن هستند انجام دهید.

وبلاگ نویسی، بسته به موضوع و اهداف یک برند می تواند طیف گسترده از موضوعات را پوشش دهد و بنابراین سبک نوشتاری متنوعی داشته باشد.

به طور معمول، پست هایی که در وبلاگ خود منتشر می‌کنید می‌توانند مکالمه ‌ای، قابل دسترس یا به زبان رسمی نوشته شوند. نکته اصلی در تولید محتوای تخصصی در قسمت وبلاگ نویسی، آموزش دادن، اطلاع‌رسانی و سرگرمی است.

 

2- کپی رایتینگ یا تبلیغ نویسی

دومین نمونه از انواع تولید محتوای متنی با عنوان کپی رایتینگ یا تبلیغ نویسی معرفی می شود. نوشتن متن تبلیغاتی یعنی نوشتن یک محتوا که می تواند زیر شاخه های مختلفی را شامل شود.

نوشتن توضیحات محصول، نوشتن یک متن که منتهی به فروش محصولات یا خدمات می شود، تولید محتوا تبلیغاتی یا محتواهایی که بر رسانه های چاپی سنتی تمرکز دارند و همچنین اینفوگرافیک ها، نمونه های از این گزینه ها محسوب می شوند.

در دنیای تولید محتوای تخصصی، کپی رایتینگ یا  تبلیغ نویسی نوعی از نوشتن محتوا است که غالباً مردم به آن فکر نمی کنند، وقت زیادی را صرف آن نمی کنند یا سرمایه گذاری کافی روی آن انجام نمی دهند.

با این حال، لازم است بدانید که تبلیغ نویسی جزئی از بازاریابی محتوایی است و چون به آن اهمیت کمتری داده می شود می توان گفت یک قطعه گمشده از این پازل محسوب می شود.

با کپی رایتینگ یا تبلیغ نویسی، شما پیام‌ها را از طریق نوشته ها به صورت استراتژیک به مخاطبان منتقل می‌کنید. تبلیغ نویسی، بهترین راهکار برای فهماندن برند خود به مشتریان است.

اگر یک متن تخصصی برای محصول یا خدمات نوشته شود، در واقع اولین چیزی است که توجه مشتریان شما را می‌کند و می‌تواند منجر به فروش شود.

 

3- تولید محتوای تخصصی فنی و متن های طولانی

یکی دیگر از انواع تولید محتوای متنی، نوشتن تکنیکی و نوشتن فنی درباره یک محصول یا یک موضوع است.

تکنیکی نوشتن ممکن است در ابتدا کمی دلهره آور به نظر برسد اما به عنوان یک برند معتبر که می‌خواهد تجارت و محصولات خود را به میلیون ها مخاطب معرفی کند، این روش نوشتن گاهی می‌تواند موثرترین و ساده ترین نوع تولید محتوا باشد.

از تولید محتوای همیشه سبز یا مگاپست گرفته تا کتاب الکترونیکی یا توضیحات محصول یا خدمات در این گروه قرار می گیرند. با این روش تولید محتوای متنی مشتری شما  متوجه می شود که چگونه محصول را خریداری کند و با این محصول یا خدمات چه مزایایی را به دست می آورد.

برای تولید محتوای تخصصی در این نمونه از انواع تولید محتوای متنی به خاطر داشته باشید که محتوا باید قابل فهم باشد، بر طبق نیاز بازار هدف تولید شده باشد و از اصطلاحات ساده تر و قابل دسترس در آن استفاده شده باشد. برای نوشتن فنی و تخصصی، لازم نیست محتوا را با کلمات درشت و با اصطلاحات زیاد آماده کنید.

 

4- انواع تولید محتوای متنی برای رسانه های اجتماعی

دیگر از مهم‌ترین انواع تولید محتوای متنی، تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی است. بیشتر از ۴۰ درصد از جمعیت جهان در شبکه های اجتماعی فعال هستند.

مخاطبین زیادی در آنجا وجود دارند و انتظار می‌رود مشاغل در رسانه های اجتماعی نظیر فیس ‌بوک، اینستاگرام، لینکدین و توییتر بیشتر از هر زمان دیگری رشد و توسعه پیدا کنند.

تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی شامل تولید محتوا اینستاگرام، نوشتن پست های ویژه کپشن نویسی اینستاگرام یا طراحی بنر اینستاگرام و طراحی استوری اینستاگرام بر پایه متن های یا نرم افزارهای ویژه است.

برای اینکه تولید محتوای تخصصی را برای شبکه‌های اجتماعی به خوبی انجام دهید و تقریباً حرفه ای بنویسید، باید ویژگی های هر کدام از آنها را در فضای آنلاین درک کنید.

مثلاً تولید محتوا اینستاگرام، هرگز با روش تولید محتوا برای یوتیوب، لینکدین یا فیسبوک یکسان نیست. محتوایی که در اینستاگرام از آن استقبال می شود شاید در شبکه اجتماعی لینکدین، چندان طرفدار نداشته باشد.

 

5- تولید محتوا برای ارسال ایمیل

یکی دیگر از انواع تولید محتوای متنی، نوشتن متن تخصصی برای اهداف ایمیل مارکتینگ است. کمپین های ایمیل مارکتینگ در گروه نوشتن مطالب تبلیغاتی قرار می‌گیرند اما باید نسبت به تهیه متن تخصصی حساسیت بیشتری به خرج دهید.

وقتی یک ایمیل را منتشر می کنید یعنی نام تجاری شما، محصولات خدمات و راه‌حل‌هایی که ارائه می‌دهید قرار است به هزاران مخاطب معرفی شود.

به این ترتیب متن هایی را بنویسید که مخاطبان را به مشتریان تبدیل می‌کنند و سپس آنها به شما وفادار می مانند. ارائه یک محتوای با ارزش که به ایمیل مارکتینگ شما متصل است و می تواند ارزشمند باشد، باید به قدر کافی جذاب باشد تا مشتریان را درگیر خود کند و به برند شما علاقه‌مند شوند. این یعنی فروش بیشتر و سود بیشتر.

 

قیمت تولید محتوا در اصفهان را از این قسمت بخوانید….

 

مهارت های کلیدی برای انواع تولید محتوای متنی

انواع تولید محتوای متنی

انواع تولید محتوای متنی

 

آیا تاکنون به این فکر کرده اید که یک محتوا نویس به چه مهارت هایی نیاز دارد؟ برای تولید محتوای تخصصی باید چگونه یک متن را آماده کرد؟ چگونه می توانیم انواع تولید محتوای متنی را بدون نقص یا اشکال یا حتی کمبودهایی انجام دهیم؟

این سوالات، مهمترین چیزهایی هستند که محتوانویس ها، نویسندگان، شرکت ها یا مدیران دیجیتال مارکتینگ باید از آن مطلع باشند.

یک متن تخصصی می تواند آن چنان تاثیر بگذارد که منجر به فروش میلیاردی یا میلیونی محصول یا خدماتی شود. اگر قرار است یک محصول یا خدمات را در داخل کشور یا حتی در بازارهای بین‌المللی معرفی کنید باید بدانید که چطور محتوای خوب بنویسید.

برای این کار، انواع تولید محتوای متنی را بشناسید و درک صحیح از آنچه می فروشید داشته باشید. یک تولیدکننده محتوا باید دقیقاً بداند که محصول یا خدمات چیست و چه مزیت هایی دارد.

اگر نویسنده آنچه می نویسد را باور نداشته باشد، نمی‌تواند مخاطبان را قانع کند. تولید کننده محتوا یا نویسنده محتوا، چیزی را که موجب بهبود یافتن متن تخصصی عمومی شود به کار می‌گیرد.

اگر به انواع تولید محتوای متنی علاقه دارید، مهم نیست که از کجا شروع می کنید؛ همیشه این سوال را در ذهن داشته باشید که چگونه می توانم مهارت نوشتن مطالب مختلف را در خود بهبود ببخشم.

بهترین راهکار برای بهتر شدن، تمرین و تمرین و تمرین بیشتر است. 

سعی کنید منابع مختلف را همیشه مطالعه کنید. این کار به پیشرفت شما کمک می کند. هر چه مقالات بیشتری بخوانید، منابع بیشتری را با هم مقایسه می کنید و از نقاط ضعف و قوت آنها بهره می گیرید تا  متن های تخصصی و جذابتر بنویسید.

هر چه بیشتر تمرین کنید، نتیجه بهتری خواهید گرفت. 

یکی دیگر از مهارت ها برای موفق شدن در انواع تولید محتوای متنی، توانایی کار گروهی است. وقتی شما با دیگران به صورت تعاملی کار می کنید، از بهترین موضوعات جامعه  مطلع می شوید.

یک نکته مهم در این قسمت وجود دارد؛ اگر شما درباره همه موضوعات، متن تخصصی بنویسید، بنابراین یک نویسنده تولید محتوای تخصصی نخواهید بود. در مقابل، اگر یک یا چند موضوع خاص را متناسب با سلیقه و مهارت خود انتخاب کنید و درباره همان موضوع بنویسید، آن گاه به یک نویسنده متخصص تبدیل می شوید که می تواند متن های تخصصی بنویسد که در نگاه اول مخاطب را جذب می کند.

انواع تولید محتوای متنی که به صورت کاملاً تخصصی تولید می شوند نه تنها ورودی با ارزشی برای یک وب سایت به همراه دارند، بلکه بازخورد آن ها هم مهم خواهد بود.

تولید محتوای تخصصی صنعتی و تولید محتوای تخصصی گردشگری دو نمونه از مهارت ها و تخصص هایی است که می توان درباره آن سرمایه گذاری کرد.

 

 کافه محتوا، مجری تولید محتوای تخصصی در اصفهان است و می تواند حوزه های مختلفی از جمله صنعت، گردشگری، تغذیه، سلامت، ساختمان، معماری، املاک و بسیاری موضوعات دیگر را تحت پوشش قرار دهد. تولید محتوای تخصصی در اصفهان در قالب محتوای سئو شده به صورت پکیج های یک ماهه، دو ماهه و سه ماهه ارائه می‌شود که هر کدام نقش مهمی در سئو سایت و جذب مخاطبان خواهند داشت.

 برای ثبت سفارش تولید محتوای حرفه‌ای از قسمت زیر وارد شوید:

 

پکیج تولید محتوای حرفه ای

پکیج تولید محتوای حرفه ای

 

چطور می توانیم بفهمیم درباره چه موضوعی باید بنویسیم؟

انواع تولید محتوای متنی

انواع تولید محتوای متنی

 

 یکی از قسمت های مهم در انواع تولید محتوای متنی، پیدا کردن موضوع خوب برای تولید محتوا است.

اگر به تازگی وارد این حوزه شده اید، شاید از خود بپرسید که چگونه منابع خوب برای تولید محتوا را پیدا کنم؟ یا چگونه بفهمم که باید درباره چه موضوعی بنویسم؟ این یک چالش مهم است که در این قسمت  قصد داریم به آن بپردازیم.

برای تولید محتوای تخصصی در هر موضوعی می توانید کارها را به روال گذشته انجام دهید. درباره موضوعات مختلف تحقیق کنید؛ وقت بگذارید و موتورهای جستجوگر را از هر نظر بررسی کنید.

موتور جستجوگر گوگل، بهترین کمک برای پیدا کردن موضوع خوب برای تولید محتوا است. برای اینکه منابع مناسب برای تولید محتوای سایت را انتخاب کنید می توانید در هر موضوعی که به ذهن شما می‌رسد در گوگل جستجو کنید تا پیشنهادهای مختلفی را به شما نشان دهد.

یک کلمه می تواند تا ۱۰ یا بیشتر نمونه موضوع به شما بدهد که می توانید درباره آن بنویسید. لیستی از بهترین کلمات کلیدی یا سوالاتی که در حوزه های مختلف ممکن است مطرح شود آماده کنید.

البته پیدا کردن موضوعات برای انواع تولید محتوای متنی نمی‌تواند بی بدون حساب کتاب انجام شود. شما دقیقاً باید بدانید که مخاطبان آنلاین شما به چه چیزهایی علاقه دارند و بیشتر چه مواردی را جستجو می کنند.

وقتی یک متن تخصصی را نوشتید و منتشر کردید، اکنون زمان آن است که بدانید کدام محتوا بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است.

به این ترتیب پس از یک مدت متوجه می‌شوید که روی چه نوع محتواهایی کار کنید و کدام متن ها از اهمیت کمتری برخوردار هستند.

در تمام روش های تولید محتوای حرفه‌ای سایت به خاطر داشته باشید که باید ارزش محتوایی ایجاد کنید. این کار، رمز موفقیت شما است و به راحتی وب سایت یا شبکه اجتماعی شما را به میلیون ها مخاطب معرفی می‌کند.

 

تولید محتوای تخصصی سئو شده را از کافه محتوا بخواهید

تا به اینجای مطلب، اهمیت انواع تولید محتوای متنی را برای ارتقای یک وب سایت متوجه شده اید. با توجه به نیاز روز افزون کسب و کارهای اینترنتی و اهمیت تولید محتوای تخصصی برای سایت و تولید محتوا اینستاگرام، وب سایت کافه محتوا و برنامه ریزی دقیق تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا محتوای یونیک و دست اول را برای کسب و کارها آماده کند.

از طریق پکیج تولید محتوای حرفه‌ای می توانید در مدت زمان یک ماه، دو ماه یا سه ماه، به بهترین رتبه در موتور جستجوگر گوگل دست پیدا کنید.

اگر به دنبال تولید محتوا اینستاگرام در اصفهان هستید، این مجموعه با قیمت مناسب در قالب پلن های مختلف، خدمات خود را ارائه می دهد.

برای خدماتی همچون محصول نویسی، تولید محتوای وبلاگ، یا تولید محتوا برای لندینگ پیج های یک وب سایت می توانید از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید. همچنین ارتباط از طریق آدرس ایمیل سایت یا شماره تلفن هایی که در بخش تماس با ما درج شده‌اند، این کار امکان پذیر است.

 کافه محتوا موضوعات تخصصی زیر را به نحو مطلوب، برای داشتن یک وب سایت حرفه ای برای شما آماده می کند:

 تولید محتوای تخصصی درباره صنعت و مهندسی

 تولید محتوای تخصصی گردشگری- سفر- خرید بلیط هواپیما- رزرو تور گردشگری- رزرو هتل

 تولید محتوای تخصصی درباره سبک زندگی

 تولید محتوای تخصصی درباره املاک- ساختمان

 تولید محتوای تخصصی درباره سلامت و تغذیه

 تولید محتوای تخصصی درباره بازاریابی و تبلیغات

 تولید محتوای تخصصی درباره صنعت مد و پوشاک

 تولید محتوا اینستاگرام طراحی بنر اینستاگرام و خدمات ادمین اینستاگرام

 

منبع:

https://www.demandjump.com/blog/types-of-content-writing

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *