راهنمای خرید لپ تاپ اچ پی و لنوو موجود در بازار

امروزه خرید لپ تاپ اچ پی و لنوو مناسب یکی از دغدغه های همه افراد جامعه است. با توجه به نیازهای مختلفی مانند تولید محتوا، حضور در کلاس های آنلاین، پروژه های دانشجویی، وبگردی و غیره، داشتن لپ تاپ برای هر فردی یک ضرورت محسوب می شود.

اما در این بازار شلوغ و اشباع شده از انواع و اقسام لپ تاپ ها، به شما حق می دهیم اگر سردرگم و گیج بشوید. ما در این مقاله می خواهیم از بین تمامی برندهای متنوع موجود در بازار، اول به معرفی دو برند مشهور و معتبر در این حوزه می پردازیم.

سپس با بررسی کامل 3 مدل مناسب برای خرید لپ تاپ اچ پی و لنوو در خدمت شما خواهیم بود و امیدواریم با خواندن این مقاله بتوانید انتخاب های آگاهانه و شایسته تری داشته باشید.

قیمت تولید محتوای تخصصی درباره فناوری و تکنولوژی را از این قسمت مطالعه کنید

 

خرید لپ تاپ اچ پی (HP)

برند اچ پی (Hewlett-Packard) از نام های آشنا در بازار تکنولوژی و کامپیوتر است. این شرکت با سابقه را میتوان بنیان گذار صنعت کامپیوتر نامید که از سال 1939 در این حوزه فعالیت می کند.

از سال2007  این شرکت بزرگترین تولید کننده قطعات کامپیوتری بود که در سال  2013 کمپانی لنوو گوی سبقت را از این شرکت ربود.

از محصولات الکترونیکی اچ پی میتوان پرینتر، اسکنر، مانیتور، کامپیوترهای سرور و لپ تاپ را نام برد. در طول این سال ها شرکت اچ پی با تولید محصولات نوآورانه و با کیفیت زبانزد تمام مردم از سراسر دنیا بوده است.

 از سری های مختلف لپ تاپ های اچ پی می توان به   CHROMEBOOK، OMEN، SPECTRE، ENVY و PAVILION اشاره کرد.

خرید لپ تاپ اچ پی

در ادامه مطلب 3 عدد از بهترین لپ تاپ های اچ پی برای خرید را با هم بررسی می کنیم:

HP OMEN 15 یک همراه قدرتمند در بازی ها

خرید لپ تاپ اچ پی

خرید لپ تاپ اچ پی

سری لپ تاپ های OMEN اچ پی از جمله پرچمداران این برند است که با ارائه سخت افزارهای قدرتمند و ظاهر زیبا و چشم نواز خود، انتخاب مناسبی برای گیمرها و طراحان گرافیک خواهد بود.

این لپ تاپ از پردازنده AMD RYZEN7 4800H به عنوان قلب تپنده پردازش استفاده می کند.

همانطور که پیداست شرکتAMD  با تغییرات و تحولاتی که در چند سال اخیر داشته توانسته نظر سازندگان و طراحان اچ پی را نیز به خود جلب کند و اینتل را در این رقابت شکست داده است.

این پردازنده پرچمدار دارای 8 هسته اصلی و 16 رشته برای پردازش است و همچنین از 7 هسته گرافیکی مجتمع نیز بهره می برد. خرید لپ تاپ اچ پی

این گرافیک مجتمع برای مواقعی که لپ تاپ کار گرافیکی سنگینی انجام نمی دهد و کاربر در حال کارهای عمومی در ویندوز است (مانند فیلم دیدن، وبگردی، یا کارهای آفیسی)، فعال می شود تا گرافیک اصلی سیستم استراحت کند و مصرف برق و حرارت کلی لپ تاپ را بطور چشمگیری کاهش می یابد.

از دیگر مشخصات سخت افزاری این دستگاه می توان به 16 گیگابایت رم DDR4 ، 512 گیگابایت حافظه SSD پرسرعت، صحفه نمایش 15.6 اینچی با کیفیت تصویر 1920*1080 و نرخ بروز رسانی 144 هرتز اشاره کرد.

گرافیک اصلی آن هم GTX 1650 TI است که با 6 گیگابایت حافظه DDR6، جوابگوی تمامی بازی ها و نرم افزارهای گرافیکی روز خواهد بود و تا چندین سال ارائه درایورهای نرم افزاری و بروزرسانی ها را تضمین خواهد کرد.

وزن این لپ تاپ هم حدود 2.5 کیلوگرم می باشدکه برای لپ تاپ گیمیک وزنی معقول بنظر می رسد. در این لپ تاپ از نورپردازی های RGB استفاده شده که جلوه ظاهری آن را بسیار منحصر بفرد می سازد.

در ضمن شما می توانید با نصب نرم افزارهای مخصوص، تنظیمات این نورهای RGB را به سلیقه خود طراحی و تغییر دهید که این قابلیت جالب و هیجان انگیزی خواهد بود.

اگر قصد خرید لپ تاپ اچ پی گیمینگ دارید یا طراح گرافیکی هستید، لپ تاپ اچ پی OMEN 15 گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

 

HP PAVILION 14 (2020) مطمئن و همه کاره

خرید لپ تاپ اچ پی

خرید لپ تاپ اچ پی

اگر لپ تاپ اچ پی میان رده و همه کاره و با کیفیت می خواهید، جواب شما HP PAVILION 14  است.

این لپ تاپ در پروژه های دانشجویی، تولید محتوا، وبگردی و تماشای آنلاین فیلم بسیار کارآمد ظاهر می شود.

از مشخصات سخت افزاری آن می توان به استفاده کردن از آخرین نسل پردازنده اینتل از سری I5 یعنی I5-1135G7 اشاره کرد.

این پردازنده 4 هسته ای بوده و مصرف برق فوق العاده بهینه و پایینی دارد که باعث اتلاف گرمایی کمتر و خنک تر ماندن لپ تاپ در حین کارکرد می شود.

مقدار رم پیشفرض به کار رفته 8 گیگابایتDDR4  قابل ارتقا و پردازنده گرافیکی آن مجتمع با پردازنده بود و از نوع اینتل IRIS XE  می باشد.

صفحه نمایش آن 14 اینچی و با کیفیت 1080 است و وزن سبک آن (حدود 1.5 کیلوگرم) از دیگر مزیت های آن به شمار می رود.

پس اگر شغل شما ارائه مداوم کنفرانس یا شرکت در جلسات متعدد است، با خرید لپ تاپ اچ پی PAVILION 14 از تمامی مزیت های آن به نحو احسنت بهره خواهید برد.

 

HP 15Z – ارزان و دوست داشتنی

آیا قصد خرید لپ تاپ اچ پی اقتصادی و خوش قیمت ولی با کیفیت را دارید؟

تبریک میگویم! گزینه مورد نظر شما مدل HP 15Z است.

خرید لپ تاپ اچ پی

خرید لپ تاپ اچ پی

اچ پی برندی است که حتی در لپ تاپ های اقتصادی خود نیز بهترین کیفیت و ظاهر زیبای محصولات را حفظ می کند. این لپ تاپ از پردازند دو هسته AMD A9-9425 استفاده می کند که کم مصرف از نظر انرژی ولی قابل قبول از لحاظ توان بوده و دارای گرافیک مجتمع با پردازنده مدل RADEON  است.

از دیگر مزیت های لپ تاپ HP 15Z این است که تنوع رنگ بالایی داشته و از بین 6 رنگ موجود می توانید رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید. خرید لپ تاپ اچ پی

این لپ تاپ با 8 گیگابایت رم و 1 ترابایت فضای ذخیره سازی عرضه شده است که برای لپ تاپی در این بازه قیمتی مناسب و معقول است، البته شما می توانید به دلخواه خود این مقادیر را هنگام خرید تغییر دهید.

با توجه به وضعیت اقتصادی و نرخ دلار در ایران، خرید این لپتاپ می تواند گزینه مقرون به صرفه و کارآمدی باشد.

به هرحال اگر لپ تاپی برای کارهای روزمره مانند وبگردی، تماشای فیلم و عکس و کارهای آفیسی می خواهید که برندی معتبر و محصولی با کیفیت باشد، HP 15Z قطعا نیازهای شما را برآورده خواهد کرد. خرید لپ تاپ اچ پی

 

خرید لپ تاپ لنوو (LENOVO)

اکنون که موارد مناسب خرید لپ تاپ اچ پی را بررسی کردیم، به برند دوم یعنی لنوو می پردازیم و بطور کامل 3 مدل از بهترین لپ تاپ های لنوو را بررسی و به شما پیشنهاد می دهیم، پس با ما همراه باشید.

شاید نام برند لنوو را از سال 2005 به بعد شنیده باشید، هنگامی که این شرکت حق امتیاز لپ تاپ های IBM  را که خود از بنیان گذار این حوزه بود، خریداری کرد.

اما این کمپانی باسابقه از سال 1984 در زمینه سیستم های کامپیوتری مشغول بکار بوده و از بزرگترین تولید کنندگان لپ تاپ، تلفن همراه و تبلت در چین و سرتاسر جهان است.

علاوه بر این حضور پر رنگ، متخصصان این برند با نوآوری های خلاقانه خود، بازار این محصولات را متحول کرده اند و با تنوع محصول بسیار بالایی که دارند، دست شما را برای خرید لپ تاپ لنوو با هر سلیقه، قیمت و کاربردی باز خواهند گذاشت.

از سری های مختلف لپ تاپ های لنوو میتوان به THINKPAD، IDEAPAD، YOGA ، LEGION و THNKBOOK را نام برد.

 

THINKPAD P15s (بر گرافیک، حکم رانی کن)

خرید لپ تاپ لنوو

خرید لپ تاپ لنوو

بهترین گزینه خرید لپ تاپ لنوو مخصوص طراحی و کارهای گرافیکی می تواند مدل THINKPAD P15s باشد.

این لپ تاپ با پردازنده اینتل I5-10210U و رم 8 گیگابایتی DDR4 و فرکانس فوق العاده 3200 مگاهرتز خود می تواند از پس پردازش های سنگین در برنامه های ادیت عکس و فیلم به خوبی برآید.

با بهره بردن از گرافیک مخصوص NVIDIA QUADRO P520 و حافظه 256 گیگ SSD  پرسرعت، براحتی پروژه های سنگین گرافیکی شما را اجرا خواهد کرد.

در نظر داشته باشید که گرافیک های شرکت NVIDIA سری QUADRO را می توان بهترین و تخصصی ترین مدل حال حاضر در جهان نامید که برای کارهای گرافیکی مانند ساختن انیمیشن و طراحی مدل های 3 بعدی ساخته شده اند و با گرافیک های گیمینگ تفاوت های ساختاری بسیاری دارند.

پس گول 2 گیگابایت حافظه این گرافیک را نخورید و بدانید که قدرت آن بیش از چیزی است که تصور می کنید.

صفحه نمایش 15.6 اینچی با کیفیت  UHD (3840*2160) آن با قابلیت ضد انعکاس خود کمک بسیاری به کاربر کرده تا هنگام کار با لپ تاپ، دچار حواس پرتی و آسیب چشمی نشود.

طراحی ظاهری خاص و تعداد پورت ها بالا و متنوع در لپ تاپ های لنوو سری THINKPAD ، جذابیت تجربه کاربری این لپ تاپ را بیشتر کرده و گزینه مناسبی برای طرحان گرافیکی و رندر کنندگان فیلم و انیمیشن می باشد.

 

THINKPAD X1 EXTREME GEN 2 (با خیال راحت کد بزن)

خرید لپ تاپ لنوو

خرید لپ تاپ لنوو

از آنجایی که سری THINKPAD از بهترین گزینه های خرید لپ تاپ های لنوو است، در لیست ما هم 2  مدل از این سری وجود دارد.

این لپ تاپ را می توان گزینه ای مناسب  برای برنامه نویسان و طراحان نرم افزار دانست.

سخت افزار آن تا 16 الی 64 گیگابایت رم  DDR4را پشتیبانی کرده که از نیاز عمومی اکثر برنامه های کد نویسی و طراحی نرم افزار را تامین می کند.

با توانایی نصب 2 حافظه SSD همزمان، سرعت فوق العاده ای در اجرای دستورات خواهید داشت.

از دیگر مشخصات سخت افزاری این لپ تاپ می توان به پردازنده پرچمدار اینتل I9-9850H اشاره کرد که با 6 هسته و 12 رشته پردازشی و 12 مگابایت کش، از قدرتمندترین پردازنده های اینتل برای لپ تاپ محسوب می شود و می توانید با خیال راحت به کد زدن مشغول شوید.

صفحه نمایش این لپ تاپ با کیفیت FHD ، پنل IPS و قابلیت ضد انعکاس چشم شما را در برابر خستگی و آسیب در کارکردن های طولانی، ایمن نگاه می دارد.

علاوه بر نکات گفته شده سری THINKPAD  لنوو دارای کد گذاری های مخصوص امینتی برای حفاظت از اطلاعات است که می توانید با فعال کردن آن، از حفاظ های امنیت اطلاعاتی بیشتری برخوردار شوید.

همچنین با طراحی کیبورد کم عمق برای راحتی بیشتر کاربر هنگام تایپ کردن و وزن 1.7 کیلوگرمی که دارد، این ورک استیشن پورتابل را می توان بهترین گزینه خرید لپ تاپ لنوو برای برنامه نویسان و طراحان نرم افزار دانست.

 

IDEAPAD 5 (محتوا سازی حرفه ای)

خرید لپ تاپ لنوو

خرید لپ تاپ لنوو

شاید بتوان مقرون بصرفه ترین و کاربردی ترین گزینه برای خرید لپ تاپ لنوو مناسب تولید محتوا را مدل IDEA PAD 5 دانست.

این لپ تاپ تنها 1.4 کیلوگرم وزن و 19 میلی متر ضخامت دارد و با طراحی ظاهری زیبای خود، تجربه بی نظیری برای کاربر به ارمغان می آورد.

این لپ تاپ 8 گیگابایت حافظه رم DDR4، 128 گیگابایت حافظه SSD  و با پردازنده AMD RYZEN3 4300U همراه است که مشخصات قابل قبول و کاربردی بدر کار تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی یا دوره های آموزشی دارد.

صفحه نمایش آن 14 اینچی با کیفیت 1080 است و صفحه کیبورد خوش دست و راحتی دارد که برای کسانی که وبلاگ نویسی یا تایپ متن فراوانی دارند بسیار کاربردی است.

در کل میتوان مدل IDEAPAD 5 را لپ تاپی خوش قیمت و همه کاره نامید که برای استفاده های روزمره، وبگردی و تولید محتوا ایده آل بوده و تمامی نیازهای کاربران را برطرف می کند. بخصوص اگر از طرفداران این برند باشید، لذت بیشتری از خرید این لپ تاپ لنوو خواهید برد.

 

سخن پایانی

در بالا نیز به بررسی 3 مدل از بهترین لپ تاپ های لنوو برای خرید با کاربردهای مختلف پرداختیم که به تصمیم گیری آینده شما در مورد خرید لپ تاپ کمک خواهد کرد.

همچنین این دو برند در ایران نمایندگی ها و گارانتی های معتبر دارند که از بابت خدمات پس از فروش و سایر مسائل خیال شما را آسوده می سازد.

نکته دیگری که در خرید لپ تاپ باید مدنظر داشته باشید این است که تا حد امکان کانفیگ یا مشخصات سخت افزاری لپ تاپ خود را به روز خریداری کنید، زیرا دنیای تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت و دستاوردهای جدید است و قطعاً شما نیز دوست ندارید بعد از مدتی کوتاه مجبور به خرید مجدد لپ تاپ شوید.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشید بهترین بهره را از این راهنمای خرید لپ تاپ برده باشید.

 

مقاله مرتبط را بخوانید: تولید محتوا راهنمای خرید لپ تاپ؛ محتوای تخصصی سایت تکنولوژی و رایانه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *