دوره آموزش تولید محتوای سایت

تولید محتوای متنی

تولید محتوای متنی

دوره آموزش تولید محتوا؛ درس دهم؛ دوره های آموزشی، حضوری بهتر است یا آنلاین؟

همان‌طورکه می دانید در حال حاضر، برگزاری آموزش ‌های آنلاین از جمله دوره آموزش تولید محتوا به دلایل مختلف مانند سختی رفت ‌و آمد، وضعیت بیماری کرونا، کمبود زمان برای افراد پرمشغله و غیره به‌ شدت رو به افزایش است. اما سؤالی که ممکن است برای افراد علاقه‌ مند به این دوره ‌ها پیش بیاید این است که آیا آموزش تولید محتوا به ‌صورت آنلاین بهتر است یا حضوری؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به‌ طور کامل پاسخ این سؤال را برایتان توضیح دهیم.

آموزش تولید محتوا آنلاین چیست؟

هر نوع یادگیری مانند دوره آموزش تولید محتوا در صورتی ‌که از طریق اینترنت و هر نوع فضای مجازی اتفاق بیفتد، به ‌عنوان یادگیری آنلاین شناخته می‌شود که نام دیگر آن آموزش الکترونیکی است. مزیت اصلی این نوع یادگیری این است که دانشجویان می‌توانند با سرعت بالا در هر مکان و زمانی مطالب آموزشی مورد نیاز خود را یاد بگیرند. یک برنامه یادگیری آنلاین مانند برنامه آنلاین دوره آموزش تولید محتوا می‌تواند خودآموز را تشویق کند تا در میان برنامه‌های روزانه خود، مهارت‌های مورد نیازش را کسب نموده و از طریق آن کسب درآمد نماید.

یادگیری حضوری چیست؟

همان‌ طور که از نام این نوع یادگیری مشخص است، یادگیری حضوری به معنی آموزش و یادگیری به‌صورت چهره به چهره بین دانشجو و استاد می‌باشد. در این نوع یادگیری سرعت آموزش توسط مربی تعیین می‌شود ولی دانش آموزان در این محیط، یادگیرندگان منفعل هستند. با این ‌حال به دلیل تعامل رودررو بین دانشجو و استاد، برخی افراد همچنان اعتقاد دارند که این نوع از آموزش تأثیر بیشتری دارد.

تفاوت‌های کلیدی دوره آموزش تولید محتوا آنلاین و یادگیری حضوری چیست؟

دوره آموزش تولید محتوا

دوره آموزش تولید محتوا

 

به ‌طور کلی هر دو نوع یادگیری بسته به هدف شما و طرح درس می‌توانند مفید باشد. در این بخش چند مورد از مهم‌ترین تفاوت‌های بین یادگیری آنلاین و یادگیری حضوری دوره آموزش تولید محتوا را برایتان خواهیم گفت.

1- محیط یادگیری

در آموزش حضوری، کلاس‌ها بر اساس یک برنامه زمان‌بندی ثابت برنامه‌ریزی می‌شوند. بنابراین این سیستم یادگیری منظم‌تر است. همچنین یادگیری حضوری در یک محیط گروهی اتفاق می‌افتد و می‌تواند باعث ایجاد بحث، تعامل و مشارکت بیشتر شود. اما در یادگیری آنلاین معمولاً برنامه‌ریزی به عهده خود یادگیرنده است. درنتیجه فراگیران خودشان انتخاب می‌کنند از کدام بخش دوره و در چه زمان و مکانی استفاده کنند که این موضوع نیز از دید بسیاری از افراد بزرگ‌ترین مزیت دوره آموزش تولید محتوا به ‌صورت آنلاین محسوب می‌شود.

2- نوع محتوای آموزشی

در روش‌های یادگیری حضوری تنها از کتاب‌های درسی و یا برخی از رفرنس‌ها جهت آموزش استفاده می‌شود. از این نظر دوره آموزش تولید محتوا به‌صورت آنلاین نسبت به حضوری تعاملی‌تر است. پیشرفت فناوری، ماژول‌های یادگیری الکترونیکی از طریق کتاب‌های درسی دیجیتال، پشتیبانی چت زنده، وجود انجمن‌های مختلف، گفت‌وگوهای آنلاین، مطالب ویدیویی و صوتی، آزمون‌های تعاملی، اطلاعیه‌های مجازی و بسیاری از موارد دیگر به عنوان رفرنس‌های مختلف در این نوع آموزش استفاده می‌شوند.

3- سرعت یادگیری

در دوره‌های آموزش تولید محتوا به‌ صورت حضوری، معمولاً مربی سرعت یادگیری را هدایت می‌کند و دانش‌آموزان به‌صورت منفعلانه موارد را یاد می‌گیرند. به همین دلیل برخی افراد که ممکن است سرعت یادگیری پایین‌تری داشته باشند، ممکن است به مشکلاتی بر بخورند و برای مرور آموزش باید از مربی درخواست کنند که مجدد آموزش را انجام دهد. این موضوع برای دانش‌آموز نگران‌کننده و ناراحت‌کننده است.

ممکن است حتی با اینکه یادگیری خوبی نداشته، درخواست مجدد برای آموزش نکند. همین امر باعث می‌شود یادگیری به‌ صورت کامل اتفاق نیفتد. این در حالی است که شما می‌توانید دوره آموزش تولید محتوا را ضبط کرده و هر زمان که نیاز داشتید، آموزش مورد نظر را مجدداً مرور کنید و تمام نکات آن را به دقت یاد بگیرید.

4-انواع ارزیابی‌ها در دوره های آموزشی تولید محتوا

در سناریوهای یادگیری حضوری، مربی اغلب پس از ارائه مجموعه ثابت از موارد یادگیری برای آزمایش دانش آموزان آزمون برگزار می‌کند که در تاریخ، زمان و مکان خاصی انجام می‌شود. این در حالی است که ارزیابی‌ها در دوره‌های آنلاین مانند دوره آموزش تولید محتوا بسیار انعطاف‌پذیرتر هستند. امروزه ماژول‌های آموزش الکترونیکی دارای بررسی مکرر دانش و ارزیابی‌های کوتاه هستند تا اطمینان حاصل شود که محتوا به‌خوبی توسط دانش‌آموز یا دانشجو دریافت شده است.

یادگیری آنلاین دوره آموزش تولید محتوا مؤثرتر است یا یادگیری حضوری؟

با توجه به مزایا و تفاوت‌های آموزش آنلاین و حضوری ممکن است برای گذراندن آموزش تولید محتوا این تردید برای شما ایجاد شود که کدام یک می‌توانند برای شما مؤثرتر باشند؟

باید بگوییم هر دو روش یادگیری آنلاین و حضوری مزایا و معایب منحصربه‌فرد خود را دارند. درحالی‌که بسیاری از یادگیرندگان ممکن است هنوز نظمی را که یادگیری حضوری به ارمغان می‌آورد ترجیح دهند، به ‌هیچ ‌وجه نمی‌توان مزایای بی‌حدوحصر یادگیری آنلاین دوره تولید محتوا را انکار کرد.

ماهیت خودکامی محتوای آموزش الکترونیکی معمولاً برای یادگیرنده‌های عصر مدرن بسیار مطلوب‌تر است. همچنین سازمان‌هایی که به دنبال راه‌های جدیدی برای مدیریت توسعه و آموزش کارکنان بعد از دوران سخت کرونا هستند، معمولاً آموزش‌های آنلاین را ترجیح می‌دهند. این نوع یادگیری نسبت به یادگیری سنتی انعطاف‌پذیرتر است و به‌طورکلی برای فراگیران کاربردی‌تر می‌باشد.

با این ‌حال، بسیاری از فراگیران هنوز هم حضور یک مربی به ‌صورت زنده را برای جذب بهتر محتوا ترجیح می‌دهند. زیرا مزایای منحصربه‌فرد این نوع آموزش وجود رهبری مربی است. بنابراین هر دوی این آموزش‌ها روش‌های خاص خود را دارند و نتایج آن بسته به دیدگاه شما متفاوت است.

به همین دلیل انتخاب یک نوع آموزش نسبت به نوع دیگر صرفاً به سبک یادگیری و ترجیحات فردی و همچنین دوره‌های آموزشی در دسترس بستگی دارد. در نتیجه شما می‌توانید دوره های آموزش تولید محتوا را هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت آنلاین بگذرانید. اما قطعاً نوع آنلاین آن در وقت و سرعت یادگیری شما تأثیر بیشتری دارد و هر زمان که به مشکلی برخورد کردید، می‌توانید آموزش‌های مورد نیاز را مجدداً مرور کنید.

 

 

سخن پایانی

همان‌طورکه ملاحظه کردید هر کدام از آموزش‌های آنلاین و حضوری مزایای خاص خودشان را دارند. این که کدام‌یک از آن‌ها برای شما بهتر است، بیشتر به دیدگاه شما نسبت به آموزش و انتظاراتی که از یک آموزش دارید بستگی دارد. به همین دلیل شما می‌توانید دوره آموزش تولید محتوا را به‌صورت آنلاین و غیر حضوری بگذرانید و کسب درآمد داشته باشید. به همین سادگی!

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *