مهارت های فروش و بازاریابی برای تمامی کسب و کارها؛ اهرم موفقیت خود را پیدا کنید!

مهارت های فروش و بازاریابی برای تمامی کسب و کارها از جهاتی می تواند مشابه باشد که چنانچه یک مدیر فروش آن را به کار ببندد، موفق تر خواهد بود.

 این مقاله از جنبه های مختلف به این موضوع پرداخته و راهکارهای عملی و اجرایی برای بازاریاب ها ارائه داده است.

اشتراک ویژه سایت

خرید اشتراک ویژه کافه محتوا

متن کامل مقاله را از اینجا بخوانید….

 

به دنیای فروش و بازاریابی لبخند بزنید.

فروش و بازاریابی از دید بسیاری از افراد فعال در مشاغل، گاهی سخت به نظر می آید و از دید افراد توانمند کاملا مثل یک تفریح است.

باید دید خود را نسبت به این موضوع تغییر دهید تا بتوانید مهارت های فروش و بازاریابی را یاد بگیرید. در این مقاله به آسانی مشکلاتی که سر راه مدیران فروش است را بیان کرده ایم.

همه تلاش مان این است در پایان مقاله شما بتوانید یک مدیر فروش حرفه ای باشید و نسبت به این شغل انگیزه بیشتری داشته باشید.

شاید بتوان گفت ترس شنیدن واژه “نه” مهم ترین دلیل عدم موفقیت در این شغل است و افراد موفق دقیقاً همین ترس را کنار گذاشته اند و برای آنها بی اهمیت شده است.

بعضی به “فروش”، به چشم یک فرآیند سخت با برخورد های نامتوازن نگاه می کنند و دسته انسان های موفق به فروش به دید روزنه ای برای پولدار شدن نگاه می کنند.

همین تفاوت نگاه است که دسته اول را از فروش، زده می کند و دسته دوم را در فروش نگه می دارد و روز به روز موفق تر می کند.

 تیم فروش باید همواره اثربخش و فعال باشد و در چشم مدیر سازمان و شرکت قرار گیرد و برای این منظور باید تاکتیک ها و راهکارهای جدید ارائه دهد.

این تاکتیک ها به هیچ وجه سخت نیست و فقط کمی حوصله و افزایش مهارت می تواند موجب یادگیری آن شود.

دید خود را تغییر دهید و تصور کنید بعد از خواندن این مقاله مهارت های فروش و بازاریابی شما به طرز چشمگیری افزایش پیدا می کند.

سپس آنچه را یاد گرفته اید تماماً در عمل استفاده کنید، چون مطمئنا تاثیر آن را در بهبود فروش خود خواهید دید. ما در این مقاله براساس روش های فروش و بازاریابی، مهارت ها را دسته بندی کرده ایم و به هر کدام به طور خاص و جزئی پرداخته ایم.

همچنین تکنیک های تبدیل مشتری بالقوه به بالفعل را نیز نوشته ایم. این نوشته ها تماما تجربه شده و از انسان های موفق است که سالیان سال در حال فروش و بازاریابی هستند. پس مقاله را تا پایان بخوانید.

مهارت های فروش و بازاریابی

مهارت های فروش و بازاریابی

 

فهرست مطالبی که در این بحث می آموزید به شرح زیر است:

  • مهارت های فروش و بازاریابی اینترنتی

  • مهارت های فروش و بازاریابی حضوری

  • مهارت های فروش و بازاریابی تلفنی

  • مهارت های فروش و بازاریابی؛ مشتریان وفادار

  • مهارت های فروش و بازاریابی؛ عقد قرارداد

 

 

سئو و استراژی بازاریابی محتوایی
/
ارتباط بین سئو و استراتژی بازاریابی محتوایی آیا سئو و استراژی …
مشاغل B2B
/
مشاغل B2B عمولاً فرایندهای فروش پیچیده ‌تری دارند، بناب…
تولید محتوا درباره مهاجرت تحصیلی
/
خدمات تولید محتوا درباره مهاجرت تحصیلی + اینفوگرافیک تو…
آپدیت محتوای سایت
/
چه موقع بهتر است محتواهای قدیمی سایت را بروزرسانی و آپدیت…

 

مهارت های فروش و بازاریابی اینترنتی

جدیدترین و بهترین شیوه فروش و بازاریابی، حضور در فضای مجازی است. میلیون ها کاربر که همزمان در سراسر دنیا در حال خرید و فروش محصولات و فقط با یک کلیک هستند، می توانند جذب خدمات و محصولات ما شوند.

استراتژی فروش در فضای مجازی، مهارت و دانشی است که اگر مدیر فروش نداشته باشد نمی تواند موفق عمل کند.

رقبا و مشتریان وفادار در این فضا در حال خرید و فروش هستند، پس لازم است سهمی از این فضا برای ما باشد.

 

چند راهکار برای گرفتن فضای رقابتی در اینترنت وجود دارد که بررسی می کنیم:

1- راه اندازی کانال و گروه در تلگرام، ایتا و دیگر شبکه های اجتماعی

2- افزایش فالوور در شبکه های اجتماعی مانند لینکدین، اینستاگرام، توییتر و…

3- تولید محتوا برای سئو

بهترین روش بازاریابی اینترنتی، بازاریابی محتوا برای دستیابی به رتبه اول گوگل است.

 شما با سئو می توانید محصولات و خدمات تان را به کسانی که هرگز شما را نمی شناختند، معرفی کنید.

4- ارسال ایمیل

 

مهارت های فروش و بازاریابی حضوری

قبل از هر چیز باید بگوییم پیش از آنکه برای دیدار حضوری با مشتری بروید، لازم است حتما ارتباط تلفنی برقرار کرده باشید.

این یعنی هم به وقت خود و هم به وقت مشتری ارزش داده اید. این دیدار می تواند در دفتر کار مشتری ویا در یک نمایشگاه و غرفه شما باشد.

برای این موضوع باید همیشه از نمایشگاه های مرتبط با محصولات و خدمات خود مطلع باشید. شاید تعجب کنید، اما بهتر است بدانید، بازاریابی حضوری بهترین شیوه بازاریابی است.

این شیوه قدرت عملکرد بالا و قدرت نه شنیدن فوق العاده ای می خواهد. این را مدیران موفق فروش بهتر درک می کنند.

 

 برای موفق شدن در این زمینه چند راهکار هست که در ادامه نوشته ایم:

1- از مشتری، سوال بپرسید.

2- زمان را مدیریت کنید.

3- انجام رفتار هایی برای جلوگیری از اعتراض مشتری:

4- مذاکره را قطعی کنید.

5- بعد از فروش با مشتری ارتباط بگیرید.

6- برای مشتری داستان بگویید:

7- اطلاعات خود را به روز کنید.

8- خوش تیپ باشید.

تولید محتوای تخصصی

ثبت سفارش تولید محتوای تخصصی

 

مهارت های فروش و بازاریابی تلفنی

شروع فرآیند فروش و بازاریابی عموماً از ارتباط تلفنی است. خوبی ارتباط تلفنی، ریختن تماس شما و دادن قدرت صحبت کردن به شماست. ضمن آنکه اگر می خواهید برای مذاکره حضوری بروید، حتما باید قبلا هماهنگ کرده باشید.

هماهنگ کردن تلفنی نشانه احترام شما به طرف مقابل است همچنین نشان می دهد که وقت شما نیز ارزشمند است و بیکار نیستید برای مذاکره حضوری بروید.

مخصوصا اگر می خواهید به مکان های دولتی، اداره ای و سازمانی بروید، باید بدانید برای شان بسیار اهمیت دارد قبلا وقت گرفته باشید.

هنگام صحبت تلفنی جملات تان را محکم و قطعی بیان کنید. از کلماتی مانند میشه، ممکنه، احتمالا و مثل این ها پرهیز کنید.

 

 

مهارت های فروش و بازاریابی؛ مشتریان وفادار

برای بسیاری از بازاریاب ها پیش آمده که با مخاطب تماس می گیرند و او این جمله را تکرار می کند: با رقیب تون کار می کنیم، با فلان مجموعه کار می کنیم.

مطمئنا این سوال برای شما پیش می آید که چه چیزی سبب شده تا این مخاطب ، همواره یک گزینه برای خرید محصولات درنظر داشته باشد؟!

آیا این مجموعه خدمات خاصی به مشتریانش ارائه می دهد؟! در پاسخ باید بگوییم: خیر. لزوما همیشه این طور نیست. اگر مجموعه شما همواره با مشتری جدید همراه است، این هم یک مزیت است و هم یک عیب.

 

برای یادگیری مهارت های فروش و بازاریابی حتماً نکات زیر را حتما بخوانید:

1- ادب شرط عقل است. اول چیزی که مهم است نوع برخورد و احترام متقابل است.

2- در کنار محصول فعلی خود، محصولی خلاقانه ارائه دهید.

3- مشتریان بالقوه و بالفعل خود را به رهبر تبدیل کنید.

4- یکی از مهارت های فروش و بازاریابی نگه داشتن اعتماد مشتری است.

5- فروش تان را شخصی سازی کنید.

6- هیچ گاه برای بالا رفتن خود، دیگر رقبای تان را خراب نکنید چون به مرور زمان نتیجه عکس خواهد داد.

نمونه کارها

 

 

مهارت های فروش و بازاریابی؛ عقد قرارداد

برای اینکه بتوانید به مرحله نهایی یک مذاکره برسید چند راه حل وجود دارد. باید بدانید تبدیل مشتری بالقوه به بالفعل کار سختی نیست.

1- مدیران موفق فروش، عموم مشتری های خود را با پیگیری، بالقوه می کنند و قرارداد را می بندند.

2- برای درک اینکه چرا در دفعات قبل نتوانستید بفروشید، یکی از راهکارها، پرسیدن از مشتری است.

3- یک راهکار خوب این است که به عنوان مشتری به سراغ رقبا بروید و ببینید آن ها چطور مشتری را به پول تبدیل می کنند.

4- برای مشتریان، از قراردادهای قبلی تان بگویید.

5- گاهی لازم است برای به دست آوردن یک قرارداد، به همه جنبه های آن آگاه باشید و مشتری این را بفهمد.

 

متن کامل مقاله را از اینجا بخوانید….

 

اشتراک ویژه سایت

خرید اشتراک ویژه کافه محتوا

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *