نوشتن رپورتاژ آگهی

چطور یک متن رپورتاژ آگهی تمام عیار بنویسیم؟

چطور یک متن رپورتاژ آگهی تمام عیار بنویسیم که برای ما مشتری و مخاطبان بیشتری جذب کند؟

نوشتن رپورتاژ آگهی یک روش بسیار عالی است که بتوانید تبلیغات مؤثر برند خود را به مشتریان بالقوه نشان دهید تا از محصولات یا خدمات شما آگاه شوند. این در واقع به شرطی موفقیت آمیز است که متن محتوای رپورتاژی شما بسیار قوی و حرفه ای نوشته شود. نویسنده های حرفه ای محتوای متنی به خوبی می دانند که از چه عناوین، تیترها و کلمات کلیدی استفاده کنند تا مخاطبان به سمت یک برند جذب شوند.

در حالت ایده آل، تبلیغات معمولی می تواند توجه مشتریان را به سمت برندها جلب کند اما فقط تعدادی از این کمپین های تبلیغاتی قادر هستند فرآیند خرید را ایجاد کنند! صرف نظر از روش تبلیغاتی که به کار می برید، متن های رپورتاژ آگهی یا متن تبلیغاتی روی بنرها باید به گونه ای باشد که اهداف را دنبال کند، واضح و قابل درک باشد و بتواند یک کسب و کار را به شکلی منحصر به فرد معرفی نماید.

فراموش نکنید در نوشتن رپورتاژ آگهی که قرار است برای شما فروش را ایجاد کند، حتماً به فاکتورهایی از جمله آگاه سازی مخاطب، آموزش دادن، متقاعد کردن و معرفی محصول یا خدمات، بسیار توجه کنید. این نوع تبلیغات متنی باید با سایر ابزارهای بازاریابی آنلاین و برندسازی، همسان و سازگار باشند.

هیچ یک از مخاطبان دوست ندارند که وقت خود را فقط صرف خواندن یک متن بی ارزش کنند! بر عکس؛ آنها انتظار دارند وقتی یک رپورتاژ را می خوانند، مطلب مفیدی یاد بگیرند و یا مشکلی از آنها برطرف شود. در این صورت است که به خرید محصولات یا خدمات شما ترغیب خواهند شد.

در این مطلب می خواهید درباره مهم ترین ترفندهای نوشتن رپورتاژ آگهی صحبت کنیم و به شما یاد بدهیم که چطور کمپین رپورتاژی قدرتمند و حرفه ای راه اندازی کنید.

هدف تولید محتوا برای سایت چیست و چه مزایایی دارد؟

تولید محتوا برای مجله اینترنتی + ویژگی ها و مزایا

چطور با تولید محتوا می توانیم فروش اینترنتی را افزایش دهیم؟

رهنمودهایی برای تدوین کمپین های تبلیغاتی موفق

نوشتن رپورتاژ آگهی

نوشتن رپورتاژ آگهی

قبل از آنکه درباره ترفندهای نوشتن رپورتاژ آگهی با شما صحبت کنیم، لازم است به این مطلب بپردازیم که چطور می توانید برای راه اندازی و اجرای کمپین های تبلیغاتی مؤثر برنامه ریزی کنید. چند نکته مهم در این مسیر وجود دارد.

بیشترین اثربخشی برای رشد فروش آنلاین در راستای بازاریابی محتوایی” مشاهده شده است. این ادعا بارها و بارها توسط برندهای مختلف به اثبات رسیده است. ما نیز در وبسایت کافه محتوا بر همین اساس فعالیت می کنیم و تا به امروز، به امید خداوند مهربان، موفق بوده ایم!

نکته اول این است که برای تشکیل کمپین های تبلیغاتی باید مطمئن شوید که تبلیغات مورد نظرتان با اهداف و استراتژی های کسب و کارتان همراستا است.

مثلاً در خرید رپورتاژ آگهی از سایت های معتبر باید بدانید مخاطبان شما آیا آن وبسایت را بررسی می کنند یا خیر؛ آیا محصول و خدماتی که قصد تبلیغ آنها را دارید در آن سایت پذیرنده، مورد استقبال واقع می شود یا نه.

اجازه دهید یک مثال بیان کنیم. فرض کنید شما خدمات مشاوره پوست و مو ارائه می دهید. نوشتن رپورتاژ آگهی درباره مشاوره زیبایی پوست می تواند مشتریان زیادی را برایتان جذب کند، اما به شرطی که این متن را در سایت هایی با موضوعات سلامت و سبک زندگی، تغذیه و بهداشت منتشر کنید. این موضوعات با وبسایت های فناوری، خودرو، گردشگری، هیچ تناسبی ندارند.

نکته دوم برای موفقیت در کمپین های تبلیغاتی، دیده شدن در کانال های مختلف است. علاوه بر خرید رپورتاژ آگهی می توانید از تبلیغات در شبکه های اجتماعی استفاده کنید؛ یا از تبلیغات متنی چاپی بهره ببرید. اطلاعاتتان را در پلتفرم هایی از جمله پینترست، فیسبوک، یوتیوب، لینکدین، تلگرام، واتس اپ، توییتر و … می توانید به اشتراک بگذارید. در هر صورت، قیمت تبلیغات آنلاین، ارزان تر از تبلیغات چاپی و محیطی برایتان تمام می شود.

به عنوان نتیجه گیری از این قسمت باید گفت هرچه تبلیغات متنی رپورتاژی و نوشته های شما در کمپین های تبلیغاتی، صمیمانه تر و دوست داشتنی تر باشند، مخاطبان نسبت به شما احساس بهتری خواهند داشت. حتی اگر محصولاتی که ارائه می دهید، رقابت زیادی در بازار داشته باشند، بدون شک موفق خواهید شد!

برای نوشتن رپورتاژ آگهی حرفه ای و انتشار آن در رسانه های معتبر می توانید بر روی تجربه ما حساب کنید. در کنار شما هستیم تا بهترین و حرفه ای ترین کمپین رپورتاژی را راه اندازی کنید و شاهد افزایش فروش باشید.

با این قوانین، متن رپورتاژ آگهی حرفه ای بنویسید!

نوشتن رپورتاژ آگهی

نوشتن رپورتاژ آگهی

1-مخاطب خود را درک کنید:

قبل از شروع نوشتن رپورتاژ آگهی باید بدانید که برای چه کسانی می نویسید، آنها چه نیازها و مشکلاتی دارند و شما قرار است چه محصول را خدماتی را به آنها معرفی کنید. نقطه ضعف یا مشکلات مشتریان را هدف قرار دهید تا بتوانید در متن رپورتاژ خود، درباره راه حل های رفع موانع با آنها صحبت کنید.

به طور مثال، وقتی موضوع کسب و کار شما تناسب اندام و ورزش است، می توانید در متن رپورتاژ آگهی خود درباره روش های تمرینی مؤثر برای بانوان در خانه صحبت کنید؛ یا به ورزش هایی بپردازید که کاهش وزن را به دنبال دارند؛ یا ترفندهایی را برای عضله سازی در ورزشکاران ارائه دهید.

2-از قلاب برای به دام انداختن مشتری استفاده کنید!

یکی از مهم ترین و اصلی ترین قوانین نوشتن رپورتاژ آگهی این است که باید برای جذب مخاطب و نگه داشتن آن برای مطالعه ادامه متن، از قلاب استفاده کنید!

قلاب شما می تواند در همان چند جمله اول متن رپورتاژ قرار بگیرد. چند جمله اول که می نویسید باید به اندازه ای جذاب و حرفه ای باشد که مخاطب را به فکر وادار کند. چرا از بیان یک داستان یا طرح سوال استفاده نکنید؟!

به طور مثال، کسب و کار شما آموزش سبک زندگی سالم است. پس بهتر است متن رپورتاژ آگهی خود را با طرح سوالاتی مانند اینها شروع کنید: “آیا استرس و نگرانی باعث شده که نتوانید به کارهای منزل برسید؟”- ” آیا می خواهید با یک تمرین 10 دقیقه ای، روند زندگی خود را تغییر دهید؟”. چند سوال هیجان انگیز بپرسید تا مخاطب، احساس نیاز خود را در متن شما پیدا کند. بعد می توانید به بیان نیازها و روش های رفع آن بپردازید و سپس محصولات یا خدماتتان را معرفی کنید.

3-داستان سرایی کنید:

داستان سرایی در تولید محتوا و نوشتن رپورتاژ آگهی، معجزه می کند! اگر باور ندارید، برای یک بار امتحان کنید. داستان ها می توانند ذهن و روان مخاطب را با خود همراه سازند. از تکنیک های داستان سرایی برای بیان تبلیغات خودتان بهره ببرید.

به طور مثال، کسب و کار شما درباره فروش کتاب های صوتی و چاپی بازاریابی و موفقیت است. می توانید در رپورتاژ خود درباره داستان زندگی افراد موفق در این حوزه صحبت کنید. به مخاطب نشان دهید چطور افراد با بودجه مالی بسیار کم در گذشته با استفاده از تکنیک های این کتاب خاص یا آموزش خاص به موفقیت رسیده اند. در این صورت مشتری از خود می پرسد چرا من نتوانم این راه را امتحان کنم؟… و به این صورت است که از شما خرید می کند!

4-تیترهای مناسب بنویسید تا احساسات مخاطب را درگیر سازد:

اگر می خواهید متن رپورتاژ آگهی شما واقعاً تأثیرگذار باشد باید به نوعی با احساسات مخاطب ارتباط برقرار سازید. چه از جملات طنز گونه استفاده کنید، همدلی خود را نشان دهید یا از روش نوشتن توصیفی استفاده کنید، در نهایت باید بتوانید حس و حال خوبی در مخاطبان خود به وجود بیاورید. در این صورت است که آنها به شما اعتماد می کنند و احتمال فروش، بیشتر خواهد شد.

برای دسترسی به این هدف باید از تیترها و عنوان های جذاب و مخاطب پسند استفاده کنید. همین جملات می تواند کاربران سایت را به کلیک کردن تشویق نماید. واصح و مختصر بنویسید و از زیاده گویی پرهیز کنید. کمی خلاقیت را چاشنی تولید محتوا کنید.

به طور مثال، چند عنوان جذاب می تواند به این صورت باشد: “بهترین شهر برای مسافرت و فرار از آلودگی تهران”؛ ” از شلوغی اتاق خود خسته شده اید؟ این نظم دهنده ها را بخرید!”؛ “با این کارها هرگز در دکوراسیون، اشتباه نمی کنید!”.

جمع بندی و نتیجه گیری

نوشتن رپورتاژ آگهی یکی از بهترین روش ها برای برگزاری کمپین های تبلیغاتی متنی و بازاریابی محتوایی است. دنیای دیجیتال امروزی باعث افزایش رقابت همه کسب و کارها شده است، پس اگر می خواهید شما هم به جایگاه بهتری برسید یا از رقبا عقب نیوفتید، می توانید با قیمت های بسیار اقتصادی، کمپین های رپورتاژ آگهی برگزار کنید.

ما در کنارتان هستیم و با بررسی وبسایت و کسب و کار شما، استراتژی های مناسبی را در مورد نگارش رپورتاژ آگهی و انتشار آن در برترین وبسایت های ایرانی و خارجی ارائه می دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق کانال های ارتباطی در همین وبسایت با ما تماس بگیرید.

منبع: کافه محتوا

سایر مقالات جذاب ما را نیز مطالعه فرمایید….

راهنمای خرید چرخ گوشت خانگی
راهنمای خرید میز مدیریتی
تولید محتوا درباره مواد شوینده

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *