تولید محتوای گرافیکی چیست؟

تولید محتوای گرافیکی چیست؟

تولید محتوای گرافیکی یکی از مهم ‌ترین انواع تولید محتواها است که تنها افراد خبره می ‌توانند از پس آن بربیایند. در واقع، محتوای گرافیکی به ارائه بصری بهتر اطلاعات به مخاطب شما اشاره دارد. این نوع محتوا شامل تصاویر، نمودارها، عکس‌ ها، کلیپ‌ های ویدیویی یا هر نوع تصویر دیگری از این ‌دست می ‌باشد. تولید محتوا گرافیکی می ‌تواند شما را به‌ عنوان یک تولید کننده محتوا به یک هنرمند حرفه ‌ای، یک طراح وب یا یک وبلاگ نویس عالی و متخصص تبدیل کند.

یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت بیشتر وب ‌سایت ‌ها نیز تولید محتوا گرافیکی است. اگر شما به تولید محتوا گرافیکی علاقه دارید، یا قبلاً این کار را انجام داده ‌اید، می ‌توانید برای حرفه ‌ای شدن در این زمینه آموزش دیده و مهارت‌ های خود را افزایش دهید.

چگونه تولید محتوای گرافیکی را یاد بگیریم؟

تولید محتوای گرافیکی طیف گسترده ‌ای از محتواها را در برمی‌گیرد و به همین دلیل می ‌توان گفت از انواع محتواهای پیچیده محسوب می ‌شود. شما برای تولید محتوا گرافیکی باید تخیل قوی، ایده‌ های بکر، مهارت در استفاده از انواع نرم ‌افزارهای گرافیکی و … را در خود ایجاد نمایید.

بسیاری از افراد در تولید محتوای گرافیکی برای وب ‌سایت خود مشکل دارند. این در حالی است که محتوای گرافیکی یکی از ارکان اصلی رشد کسب‌وکارهای آنلاین محسوب می ‌شود. بنابراین شما به ‌عنوان تولید کننده محتوا می ‌توانید با گذراندن دوره ‌های آموزشی و حوصله کافی این کار را به‌ خوبی و به ‌صورت تخصصی انجام دهید و سفارش‌ های زیادی بگیرید.

می‌ توان چنین گفت که این محتوا مایه حیات تمامی وب ‌سایت ‌های موجود در فضای اینترنتی می ‌باشد. بنابراین اگر به‌ خوبی و بر اساس مهارت ‌های لازم ارائه نشود، بازدیدکنندگان وب ‌سایت مورد نظر بلافاصله بدون مرور صفحات وب ‌سایت را ترک خواهند کرد. همان‌ طور هم که می دانید هر چه میزان پایداری مخاطب در یک سایت کمتر باشد، احتمال مشتری شدن او و موفقیت در فروش نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

به همین دلیل بسیار مهم است تولید محتوا گرافیکی طوری باشد که هم کاربردی و پاسخگوی نیاز مخاطبان باشد و هم برای موتورهای جستجو (SEO) بهینه ‌سازی شود.

فرایند تولید محتوای گرافیکی چگونه است؟

تولید محتوای گرافیکی چیست؟

تولید محتوای گرافیکی چیست؟

 

 تولید محتوا گرافیکی مانند تولید انواع دیگر محتواها فرایندی دارد که شامل موارد زیر می ‌باشد:

1-انتخاب قالب

اولین قدم برای تولید محتوای گرافیکی، انتخاب یک قالب خوب است. قالب‌ ها عموماً گرافیک ‌ها و عکس‌ های رایگانی هستند که می ‌توانید آن‌ها را ویرایش کرده و تغییر دهید تا محتوای گرافیکی خود را ایجاد کنید. یک الگوی عالی، قالبی است که استفاده از آن آسان باشد و چندین گزینه مختلف برای سر صفحه، عنوان فرعی و تصاویر را ایجاد نماید. شما باید قالبی را انتخاب کنید که به شما این امکان را بدهد که به‌ راحتی محتوای گرافیکی خود را به‌ طور منظم تولید کرده و آن را بهینه کنید.

2-آپلود کردن فایل ‌ها

پس از انتخاب قالب خود، باید فایل ‌های تغییرداده شده را در وب‌ سایت یا وبلاگ مورد نظر آپلود کنید. این کار را می ‌توان به‌ سادگی با آپلود تصاویر در وبلاگ وردپرس یا هر نوع سیستم مدیریت محتوا انجام داد. بسیاری از سایت ‌های FTP مختلف نیز وجود دارند که به شما امکان می ‌دهند محتوای گرافیکی خود را در وب ‌سایت یا وبلاگ مورد نظر آپلود و منتشر کنید. اما معمولاً وب‌سایت‌ها این کار را طبق سیستم مدیریت محتوایی که انتخاب کرده‌اند، مانند وردپرس، جوملا و … انجام می ‌دهند.

3-سفارشی کردن محتوای گرافیکی

هنگامی‌که محتوای گرافیکی شما آپلود شد، لازم است محتوای گرافیکی خود را با افزودن متن سفارشی کنید. یکی از کلیدهای تولید محتوای گرافیکی چشم ‌نواز، اضافه کردن متون با کلمات کلیدی مرتبط است. کلمات کلیدی باید در عناوین، زیر عنوان‌ ها و تصاویر شما ظاهر شوند.

4-ایجاد پس ‌زمینه مناسب

هنگامی‌که متن شما در جای خود قرار گرفت، مهم است که پس ‌زمینه محتوای گرافیکی خود را تغییر دهید. بهتر است از یک رنگ ثابت برای پس ‌زمینه همه محتواهای گرافیکی خود مربوط به یک سایت استفاده کنید. اکثر بسته ‌های نرم‌ افزاری که ویرایش محتوای گرافیکی را ارائه می ‌دهند، این امکان را برایتان فراهم می ‌کنند که پس ‌زمینه ساده ‌ای برای متن در تصاویر یا عکس ‌های خود ایجاد کنید. این کار باعث منحصربه‌فرد شدن و جذابیت بیشتر محتواهای گرافیکی شما خواهد شد.

چرا تولید محتوای گرافیکی باکیفیت اهمیت زیادی دارد؟

شاید شما تصور کنید که نیازی به کسب مهارت در تولید محتوای گرافیکی ندارید و همان تجارب گذشته برای ادامه کار کافیست یا اگر تازه وارد این حرفه شده ‌اید، فکر کنید به‌ راحتی از پس آن بر خواهید آمد. اما باید بدانید که تولید محتوا گرافیکی یک مهارت تخصصی است که نیاز به آموزش دارد.

وقتی صحبت استفاده از محتوای گرافیکی برای وب ‌سایت ‌ها می ‌شود، مهم است که برای ایجاد محتوای مؤثر و با کیفیت بالا زمان بگذارید. محتوای گرافیکی که برای هر کسب‌وکاری تولید می‌ کنید باید تصور خوبی از کسب‌ و کار مورد نظر را در مخاطبان مربوط به آن ایجاد کند و اطلاعات مرتبط را به ‌طور کامل و شفاف به مخاطب ارائه دهد.

اگر وقت بگذارید و محتوای گرافیکی با کیفیت بالایی تولید کنید، مخاطبان سایت مورد نظر شما نیز راحت ‌تر می ‌توانند اطلاعات مربوطه را درک کنند و از آن لذت ببرند. در نتیجه میزان جذب مخاطب و افزایش مشتریان وفادار تا حد زیادی رشد خواهد داشت.

تولید محتوای گرافیکی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

هر نوع محتوایی که تولید می ‌شود باید یک سری ویژگی ‌های خاص خودش را داشته باشد. در تولید محتوا گرافیکی نیز باید به ویژگی ‌های زیر توجه شود:

1-توجه به قابل درک بودن محتوای گرافیکی برای مخاطب

برای مشاغلی که محصولات یا خدمات خاصی را می ‌فروشند، مهم است که تولید محتوای گرافیکی طوری انجام گردد که به ‌راحتی خوانده شود. اکثر مشتریان در صورتی‌ که بتوانند به ‌راحتی بفهمند متن وب ‌سایت یا بروشور یک سایت در مورد چیست، نظر مطلوب ‌تری از خود به جای می ‌گذارند. به همین دلیل، باید مطمئن شوید که تصاویر یا گرافیک ‌های با کیفیت و وضوح بالا را انتخاب می ‌کنید. اگر گرافیک شما کیفیت پایین یا کنتراست بسیار پایینی داشته باشد، حواس خوانندگان پرت شده و دیگر قادر به درک محتوای گرافیکی شما نخواهند بود.

2-اهمیت کلمات کلیدی

حتی در تولید محتوای گرافیکی نیز کلمات کلیدی مانند محتواهای متنی از اهمیت بالایی برخوردار هستند. به ‌طور کلی بسیار مهم است که کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید تا موتورهای جستجو محتواهای گرافیکی شما را به‌ راحتی پیدا کنند. به همین دلیل، باید زمانی را صرف تحقیق در مورد مرتبط ‌ترین کلمات کلیدی برای کسب و کار مورد نظر کنید و کلماتی را انتخاب کنید که بهترین توصیف ‌کننده شرکت، محصولات، خدمات، وب‌ سایت یا وبلاگ مربوطه باشد.

همچنین توجه داشته باشید که می ‌توانید محتوای گرافیکی خود را با فونت‌ ها، اندازه‌ ها و رنگ ‌های مختلف بنویسید تا تأثیر اولیه بهتری بر مخاطب داشته باشد. تحقیق در مورد فونت و اندازه مناسب برای تولید محتوای گرافیکی به شما کمک می ‌کند تا زمانی که محتوای گرافیکی شما توسط مشتریان بالقوه بررسی می ‌شود، اولاً بیشتر در سایت مورد نظر بمانند و دوست داشته باشند صفحات دیگر سایت را نیز ببینند و در ثانی احتمال تبدیل شدن این مخاطبان به مشتری بسیار زیاد است.

3-کاربرپسند بودن محتوای گرافیکی

هنگامی ‌که تولید محتوای گرافیکی خود را انجام می ‌دهید، بسیار مهم است که محتوایی تولید کنید که کاربرپسند باشد. شما می‌ خواهید با این تولید محتوا جذابیت سایت و میزان مخاطبان را افزایش دهید. این بدان معنی است که ناوبری شما باید به‌ راحتی قابل ‌درک و پیگیری باشد. زمانی که محتوای شما به‌ راحتی قابل پیگیری و کاربرپسند باشد، می ‌توانید در برند مورد نظر اعتماد ایجاد کنید و افراد بیشتری از سایت مربوطه بازدید می ‌کنند.

4-تأثیرگذار بودن محتوای گرافیکی

یکی دیگر از جنبه ‌های تولید محتوای گرافیکی که باید به آن توجه شود، تأثیرگذار بودن آن است که می ‌تواند کسب ‌و کار شما را رشد یا شکست دهد. وقتی محتوای گرافیکی شما مؤثر باشد، مشتریان بیشتری جذب خواهید کرد. این بدان معناست که میزان ترافیک وب‌ سایت شما افزایش می ‌یابد.

سخن پایانی

تولید محتوای گرافیکی یکی از مهارت ‌های بسیار تخصصی است که برای ایجاد بهترین نوع آن به آموزش، کسب مهارت و تجربه نیاز خواهید داشت. شما می ‌توانید با به دست آوردن این سه گنج،  بهترین محتواهای گرافیکی را تولید کرده و درآمد خود را به طور چشمگیری افزایش دهید.

روش ویراستاری محتوای سایت
انتخاب کلمه کلیدی تولید محتوا

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *