چند چاشنی خوب برای نوشتن یک محتوای جذاب!

برای سفارش تولید محتوای سایت با ما تماس بگیرید.

تولید محتوای متنی یکی از زیرشاخه‌ های تکنیک‌های تولید محتوا است و اگر به بهترین شکل انجام گیرد آنچنان تاثیری خواهد داشت که گاهی خود نویسنده محتوا هم شگفت زده می‌شود! و من به عنوان یک فریلنسر که سال ها در این حوزه تجربه دارم، این مسئله را تأیید می کنم.

این محتوا، یک آموزش کاربردی رایگان است که بر اساس تجربه خود، از صمیم قلب، آن را در اختیار شما عزیزان قرار می دهم! اگر به نویسندگی محتوا علاقه دارید، من همراه تان خواهم بود.

نوشتن محتوای خوب، کار هر کسی نیست! اگر به این موضوعات علاقه مند هستید و هنوز دست به کار نشده اید، تصور نکنید که یک شبه می توانید بهترین نویسنده محتوای سایت شوید! پس الان ممکن است بپرسید که ما چطور می توانیم محتوای متنی جذاب و کاربرپسند بنویسیم تا بتوانیم مخاطبان بیشتری جذب کنیم و فروش مان را افزایش بدهیم؟

خبر خوب این است که حتی اگر نویسنده نباشید، باز هم با چند راهکار ساده و تمرین روزانه می توانید محتواهای جذاب و دوست داشتنی بنویسید. همیشه می توانید با تلاش و صرف وقت کافی به هدف های خود برسید. و این همان دلیلی است که من را بر آن داشت چند تکنیک خوب را برای شما توضیح بدهم. این موارد به شما کمک می کنند متن های حرفه ای و رضایت بخش را برای سایت ها بنویسید.

برای تبدیل شدن به بهترین نویسنده محتوای سایت، فردا دیر است! همین حالا دست به کار شوید! حقیقت این است که تولید محتوای تخصصی برای وبسایت ها دنیای جذاب و فریبنده اما پر پیچ و خم دارد. اگر بخواهیم خوب توصیفش کنیم، مثل یک دریا با امواج خروشان است که گاهی آرام و گاهی طوفانی است! کشتیرانی در این دریای نا آرام به مهارت و تجربه زیادی نیاز دارد. اگر کاپیتان خوبی نباشید، ممکن است به خطر بیوفتید. البته نمی توانید به طور دائمی در دریا شنا کنید، چون ناچار، خسته می شوید و در نهایت غرق خواهید شد!!

اگر اطلاعات خود را درباره تکنیک ها و ترفندهای تولید محتوای متنی به روزرسانی نکنید، ذهنتان هسته می شود و قادر نخواهید بود جملات روان و واژه های جذاب بنویسید. علاوه بر اینکه روزانه باید مطلب بنویسید تا همیشه ایده های نو داشته باشید، باید زمان کافی را به مطالعه کردن نیز اختصاص بدهید. شاید ایده بدی نباشد اگر نگاهی هم به ایده های رقبا بیاندازید. شما حتی گاهی به استراحت نیاز دارید. وقتی احساس خستگی کردید، نقاشی بکشید، یا موسیقی گوش کنید یا حتی ورزش کنید.

هر کاری انجام می دهید اما از نوشتن، دست نکشید. تولید محتوا می تواند شما را به درآمد خوبی برساند. بیایید با همدیگر به چند تا نکته استراتژیک نگاهی بیاندازیم. به قول آشپزها، “چاشنی ها می توانند طعم غذا را به یادماندنی تر و خاطره انگیز کنند!”.

پس من هم تصمیم دارم تولید محتوای متنی سایت را به آشپزی کردن تشبیه کنم که باید برای خوشمزه تر شدن آن از بهترین چاشنی ها استفاده کرد.

آماده اید؟ پس حرکت به سوی نویسنده شدن……..

دوره آموزش تولید محتوا

دوره آموزش تولید محتوا

نویسندگی محتوا، یک هنر است!

درس های تولید محتوا

درس های تولید محتوا

 

گاهی برخی از کسانی که به تازگی وارد دنیای نویسندگی محتوای سایت شده اند فکر می کنند نمی توانند از عهده این کار برآیند! با این حال، باید به این دسته از افراد گفت، نویسندگی، تولید محتوای متنی، یک هنر است که گاهی می تواند یک توانایی ذاتی در برخی افراد باشد. برای موفقیت در تولید محتوا باید تمرین روزانه داشت و هرگز خسته نشد! کسانی در این مسیر به درآمد می رسند که عاشق نوشتن متن باشند!

من سال ها است که درباره موضوعات مختلف، محتوای متنی نوشته ام؛ تولید محتوای تألیفی، تولید محتوای تألیفی و ترجمه ای و گاهی نیز تولید محتوا بازنویسی انجام داده ام؛ من برای این کار، سال ها درباره خیلی چیزها مطلب می نوشتم. و شاید بهتر باشد بدانید که بیش از آنچه بنویسم، کتاب می خواندم. یکی از عوامل موفقیت من، خواندن و مطالعه کردن است.

نویسندگی، یک هنر است. جمله نویسی و انتخاب واژه ها بسیار اهمیت دارند و می توانند باعث جذاب تر شدن و زیباتر شدن یک محتوا شوند. شما به راحتی می توانید نوشته های را آماده کنید که وقتی در وبسایت منتشر می شوند، به راحتی مخاطبان را جذب می کنند. و به احتمال زیاد، به اشتراک گذاشته خواهند شد. اگر به وبلاگ نویسی علاقه دارید و می خواهید در خانه کار کنید و درآمدی داشته باشید، باید نوشتن محتوا را یاد بگیرید. بازاریابی کنید و بتوانید مشتریان خود را تسخیر نمایید!!

خبر خوب این است که شما نیمی از راه را رفته اید! زبان فارسی را می دانید، جمله بندی و علائم نگارشی را در مدرسه یاد گرفته اید و می توانید از طریق تجربه و تمرین کردن، متن های خوبی بنویسید. فقط باید یادآوری کنیم که چند نکته بسیار جزئی اما مهم وجود دارد که باید به کار ببرید. این موارد همان چاشنی تولید محتوا هستند که من می خواهم درباره آن با شما صحبت کنم.

ترفندهای نوشتن جمله های جذاب در متن محتوا

تمرکز داشتن در نوشتن جملات خوب، بسیار مهم است، چرا که می تواند 2 مسئولیت مهم را انجام بدهد. یک جمله در محتوای متنی باید دو کار انجام دهد؛ 1) علاقه را در خواننده متن ایجاد کند و 2) یک پل ارتباطی برای خواندن ادامه مطلب ایجاد نماید. پس وقتی در حال نوشتن محتوا هستید باید به گونه ای بنویسید که جملات شما مثل حلقه های زنجیر به هم متصل باشد. هرچه متن را قوی تر بسازید، جملات، بهتر به هم وصل می شوند و محتوای قدرتمندتری خواهید داشت.

جمله در زبان فارسی از فاعل، فعل و ضمیرها، قیدها و علائم نگارشی تشکیل می شود. اینکه چه علائمی را در کجای جمله به کار ببرید، مهم است. متن شما باید منسجم و منظم باشد تا بتواند معنا و مفهوم اصلی را منتقل کند. نباید محتوایی بنویسید که ذهن مخاطب را گیج کند. از این شاخه به آن شاخه نپرید. وقتی پیرامون یک موضوع می نویسید، بحث را از یک نقطه آغاز کنید، یک مرحله تکامل برایش ترتیب بدهید و محتوا را به یک نتیجه گیری قوی ختم نمایید.

“اگر می خواهید نویسنده خوب محتوای سایت شوید، باید دو کار را همزمان انجام دهید؛ 1) زیاد بخوانید و 2) زیاد بنویسید. استفان کینگ”

در قسمت بعدی می خواهم چند ترفند خوب برای تولید محتوای متنی را به شما آموزش بدهم. واضح است باید بر روی هر کلمه ای که می نویسید، تمرکز کنید. هر جمله باید هدفمند باشد. حتی الامکان از جملات غیر ضروری خودداری کنید. به اصل موضوع بپردازید تا ذهن مخاطب را به دست بیاورید. کلی بنویسید اما از عبارت های مثبت و کلمات تأثیرگذار استفاده کنید. هر چیزی که به ذهنتان می آید را نباید در متن محتوا بنویسید.

دقت کنید. و با من همراه باشید….

چاشنی های مهم برای خوشمزه تر شدن محتوای متنی

تکنیک‌های تولید محتوا

تکنیک‌های تولید محتوا

 

1-از کلماتی استفاده کنید که بار احساسی و عاطفی دارند

بهترین جملات برای تولید محتوای متنی، بیش از آنکه واقعیت ها را منتقل می کنند، نقش مهمی در برانگیختن احساسات و عواطف مشتریان ایفا کرده و به نوعی آگاهی به آنها می دهند. شاید تعجب کنید اما اکثر مخاطبان سایت با خواندن یک متن زیبا، حس زنده بودن و شاد بودن دارند و ترجیح می دهند که همه مطالب سایت شما را دنبال کنند. شاید بهتر باشد فرض کنید این محتوای در حال تولید، هدیه ای به خوانندگان سایت است!

اگر می خواهید محتوایی بنویسید که احساسات را در مخاطبان، زنده کند، ابتدا باید خودتان در همان حس غرق شوید! باید خشم و عشق و شادی و ترس را تجربه کنید تا بتوانید آن را در متن ها انعکاس دهید. در نوشتن محتوا اجازه بدهید که تمامی حس شما در نوک انگشتان تان به جریان بیوفتد؛ در این شرایط، متن می توانند به مانند صاعقه به قلب و روح مخاطبان سایت وارد شود!

از کلمات قدرتمند و حس برانگیز در نوشتن استفاده کنید. واژه هایی مانند “درخشان”، “شادی بخش”، “نفس گیر”، “غمناک”، انرژی بخش”، تأسف برانگیز”، می توانند به تناسب موضوع محتوا، تأثیرگذار باشند. خردمندانه از کلمات استفاده کنید تا شاهد جذب مخاطب به سایت باشید. شاید در کلام، ساده باشد اما سخت است؛ و فقط با تمرین کردن به دست می آید.

2- از جملات توصیفی و جذاب برای ایجاد حس استفاده کنید

تا به اینجا یاد گرفتید که چطور می توانید در تولید محتوای متنی، حس مخاطب سایت تان را تحریک کنید. یکی دیگر از ترفندهای خوب نوشتن این است که هر چیزی را به خوبی و به درستی توصیف کنید. ابتدا باید احساسات را به خواننده منتقل کنید. جزئیات را با دقت بنویسید و اگر جلوه مصوری به ذهنتان رسید، آن را مثال بزنید یا تشبیه کنید.

مثلاً وقتی می خواهید درباره زیبایی های فصل پاییز بنویسید، صحبت کردن درباره حس خوب باران پاییزی، کافی نخواهد بود! باید کاری کنید که وقتی خواننده، متن شما را می خواهند، حس کند زیر باران خیس می شود، صدای خش خش برگ های پاییزی را می شنود، گرمای شومینه را حس کند یا از صدای وزش باد در لا به لای درختان، لذت ببرد!

3- مسیر تولید محتوا در یک متن را تغییر دهید

شما به عنوان نویسنده محتوا می توانید به راحتی در یک روند خسته کننده به دام بیوفتید! چرا که ریتم یا مسیر یکنواختی را ایجاد کرده اید. این حالت اگر ادامه پیدا کند، به راحتی خوانندگان تان کسل و خسته می شود و خیلی سریع، سایت شما را ترک می کنند! قطعاً نمی خواهید این اتفاق بیوفتد!

یک ترفند برای از بین بردن یکنواختی متن محتوا این است که روند نوشتن را با موضوعات یا جملات عجیب و شگفت آور، تغییر بدهید. یا اینکه پاراگراف ها را با نقل قول ها یا نکته های مهم، از متن اصلی جداسازی کنید. گاهی می توانید باکس های رنگی در بین متن بگذارید که چشم خواننده را به سمت مقالات دیگر سایت متمرکز کند. راهکار دیگر این است که می توانید با پیشنهادهای ترغیب کننده، متن را از یکنواختی بیرون بیاورید.

4- جملات محتوا را با چسب قوی به هم بچسبانید

متأسفانه اکثر نویسندگان محتوای سایت، این موضوع را فراموش می کنند که هدفشان از تولید محتوای متنی، آگاهی دادن به مخاطب است. پس سعی می کنند فقط یک سری جملات را بدون ایجاد ارتباط معنایی به هم دیگر، پشت سر هم ردیف می کنند! این می تواند موضوع اصلی محتوا را به سادگی از ذهن مخاطب بیرون ببرد.

سعی کنید در نوشتن محتواها، جملات را با یک چسب قوی به هم متصل کنید. جملات باید ادامه دار باشند و همدیگر را کامل کنند. “درست مثل خوردن یک تکه پیتزا؛ وقتی که تکه پیتزا را به دهان می برید و یک لقمه می خورید، پنیر پیتزا به سختی از تکه اصلی جدا می شود.” جملات متن شما هم باید همینطور چسبنده باشند!

ترفندی که در این مورد آموزش می دهیم این است که می توانید با کلماتی مانند “قطعاً”، ” بی شک” یا “با این حال”، جمله ها را به هم متصل کنید. روش دیگر این است که یک لیست شماره دار در متن بنویسید و خواننده را وادار کنید تا انتها بخواند. می توانید در انتهای جمله یک پاراگراف بنویسید “برای اطلاعات بیشتر می توانید قسمت بعدی را مطالعه کنید”! ….

5- زیاد اغراق نکنید؛ زیاده گویی یا کم گویی نداشته باشید!

تولید محتوای متنی سایت باید متعادل باشد. استفاده بیش از حد از کلمات خیال انگیز یا شگفت آور می تواند به بدنه اصلی محتوا آسیب بزند. اگر یک موضوع را بیش از اندازه آب و تاب بدهید، مخاطبان در اعتماد کردن به برند یا وبسایت، دچار تردید می شوند!

از طرفی دیگر، نباید کم و کاستی های در نوشتن داشته باشید. زیباست که هر چیز را به درستی توصیف کنید و توضیح بدهید. اگر موقعیت مناسب بود حتی می توانید از تجربیات خود بنویسید تا به خوانندگان سایت آگاهی کامل بدهد. جملاتتان نباید سخت و دشوار باشد، چون خواننده های سایت، چیزی از آن سر در نمی آورند. ساده و جذاب بنویسید تا به محبوبیت دست یابید.

آموزش تولید محتوا

آموزش تولید محتوا

 

سخن پایانی

اکنون می دانید که تبدیل شدن به بهترین نویسنده تولید محتوای سایت، کار سختی است اما غیر ممکن نیست! دنیای تولید محتوا به قدری جذاب است که وقتی درگیر آن می شوید، می توانید به منابع خواندنی و سرزمین های دور سفر کنید. شما متنی را می نویسید و نه تنها خودتان لذت می برید، بلکه میلیون ها مخاطب را نیز جذب می کنید؛ چیزی که می تواند منجر به فروش بیشتر یک وبسایت شود.

سعی کنید در تولید محتوای متنی، کلماتتان به اندازه کافی قوی و تأثیرگذار باشند. همانطور که متن می نویسید، کتاب های مختلفی را بخوانید و به جمله بندی های آن دقت کنید. شاید بد نباشد چند کتاب کودک هم بخوانید تا دنیای تان رنگارنگ شود! جملات عالی بنویسید و جلوه های بصری را به جمله های تان منتقل کنید! در این صورت پاراگراف های جذاب تری خواهید داشت که مخاطب را از همان خط اول به دام می اندازد!

می توانید با سعی و تلاش، و با استفاده از دوره آموزش تولید محتوای متنی، محتواهای خارق العاده بسازید و هر محصولی را آنلاین بفروشید! ما در کنار شما خواهیم بود تا نویسنده حرفه ای شوید.

نویسنده: نفیسه تفنگ ساز

منبع: کافه محتوا

برای خرید این دوره آموزشی روی تصویر زیر کلیک کنید و وارد صفحه محصول شوید. نحوه خرید کتاب به طور کامل توضیح داده شده است.

دوره آموزش تولید محتوا

دوره آموزش تولید محتوا

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *