تولید محتوا اقامت و مهاجرت

تولید محتوا اقامت و مهاجرت؛ ویزای شینگن چیست و انواع آن کدام است؟

تولید محتوا اقامت و مهاجرت؛ ویزای شینگن اصطلاحی است که جهت أخذ روادید برای مسافرت به کشورهای حوزه شینگن به کار برده می‌شود.

در واقع این ویزا برای سفر به کشورهایی است که پیمان تردد آزاد را بین خود امضا کرده اند و به جهت نزدیکی نظام سیاسی و اقتصادی، توانسته‌اند معاهده‌ای جهت سهولت در حمل و نقل و رونق و توسعه تجارت بین خود تنظیم و آن را اجرا نمایند.

در این مقاله به صورت مختصر درباره انواع ویزای شینگن توضیح خواهیم داد.

تولید محتوا اقامت و مهاجرت

 

حوزه شینگن در اروپا

حوزه شینگن به 26 کشور اروپایی گفته می‌شود که طی پیمان‌نامه‌ای امکان تردد و ترانزیت در حوزه مربوطه را بدون نیاز به أخذ روادید از تمامی کشورها آزاد نموده اند و جهت گذر کردن از کشورهای این حوزه و همچنین اقامت کوتاه مدت، انواع ویزای شینگن را طراحی نموده‌اند.

 کشورهای حوزه شینگن عبارتند از:

 اتریش، بلژیک، دانمارک، جمهوری چک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتویا، لایخشتین، لیتوانی، لوگزامبورگ، مالتا، هلند، نروژ، لهستان، پرتقال، اسلواکی، اسلوانی، اسپانیا، سوئد و سویس.

به این ترتیب افرادی که شهروند یکی از این کشورها هستند می‌توانند با أخذ ویزای شینگن از کشور مقصد نهایی، به راحتی از تمامی این کشورها عبور کنند و همچنین می‌توانند تا سقف 90 روز در کشورهای این حوزه اقامت داشته باشند.

بنابراین اگر قصد سفر به کشورهای حوزه شینگن را دارید، با أخذ انواع ویزای شینگن می‌توانید کار خود را در این مورد آسان تر کنید. تولید محتوا اقامت و مهاجرت

در ادامه درباره انواع ویزای شینگن و حوزه اختیارات آن صحبت خواهیم نمود.

تولید محتوا اقامت و مهاجرت

تولید محتوا اقامت و مهاجرت

تولید محتوا اقامت و مهاجرت

 

انواع ویزای شینگن

ویزای شینگن به 5 نوع کلی تقسیم می‌شود که بعضی از آن‌ها خود به چند نوع مختلف تقسیم می‌شوند.

 انواع ویزای شینگن عبارتند از:

1-ویزای نوع A:

ویزای ترانزیت هوایی است که أخذ آن هنگام سفر به یکی از کشورهای مربوطه برای شهروندان سراسر دنیا به جز کشورهای حوزه شینگن الزامی است.

به موجب این ویزا شما می‌توانید از کشورهای نامبرده عبور کنید و به مقصد برسید.

در این حالت شما می‌توانید در صورت نیاز در فرودگاه یکی از این کشورها خط پروازی خود را عوض کنید؛ اما اجازه خروج از فرودگاه را نخواهید داشت.

2-ویزای نوع B:

این ویزا جهت ترانزیت زمینی است که به موجب آن شما می‌توانید طی مدتی 5 روزه از کشورهای میانی سفر کنید و به مقصد نهایی خود برسید. این ویزا علاوه بر سفرهای توریستی، برای سفرهای تجاری و حمل و نقل نیز به کار می‌رود.

3-ویزای نوع C:

ویزای نوع C خود دارای چند نوع یک‌ بار ورود، دو بار ورود و چند مرحله‌ای است. به موجب أخذ این ویزا امکان اقامت موقت شما در کشورهای این حوزه داده می‌شود.

دارندگان این ویزا می‌توانند در مدت زمان اعتبار ویزای خود در کشور مربوطه اقامت توریستی یا تجاری داشته باشند.

حداکثر بازه أخذ این ویزا 90 روز در طی 6 ماه است. شرط اعتبار ویزای شینگن نوع C اثبات تامین هزینه‌های اقامت است. تولید محتوا اقامت و مهاجرت

4-ویزای نوع D:

این نوع ویزا تنها به افرادی که قصد کار، زندگی یا تحصیل را دارند، اعطا می شود و البته برای هر یک از اهداف نامبرده، شرایط خاصی لازم است که فرد باید آن را داشته باشد.

بجز موارد نامبرده انواع فرعی دیگری از ویزای شینگن نیز وجود دارد که برای افرادی با شرایط خاص در نظر گرفته شده است.

تولید محتوا اقامت و مهاجرت

 

اگر تصمیم دارید برای سایت خود با موضوع ایرانگردی، جهانگردی، تور مسافرتی، جاذبه های گردشگری ایران، معرفی شهرهای جهان و موضوعات مرتبط با اقامت، مهاجرت و تحصیل در خارج، محتوای تخصصی منتشر کنید، ما در کنار شما خواهیم بود…

 

برای ایجاد یک محیط پویا در وبسایتتان، همراه شما خواهیم بود!

یک فنجان محتوای داغ، مهمان ما باشید…..

 

طراحی بنر تبلیغاتی

طراحی بنر تبلیغاتی

 

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *