سفارش تولید محتوا

ترفندهای پیدا کردن متن خوب برای ترجمه و تولید محتوا

سفارش تولید محتوای متنی

سفارش تولید محتوای متنی

ترجمه تخصصی و تولید محتوا، دو تکنیک برای نوشتن متن های قوی و کاربردی و انتشار آنها در وبسایت های مختلف است. این روزها تولید محتوای متنی بسیار بیشتر از قبل ارزشمند شده، چرا که تمامی کسب و کارهای اینترنتی در حال رقابت هستند. نوشتن محتوا می تواند دنیای یک وبسایت را متحول سازد! ارزش تولید محتوا بیش از آن چیزی است که تصور می کنید. ایده های زیادی وجود دارند که می توانید درباره آنها محتوا بنویسید. انتخاب موضوعات جدید برای تولید محتوا در نگاه اول، شاید ساده باشد اما وقتی دست به کار می شوید، می بینید که به وقت و انرژی زیادی نیاز دارد.

گاهی وقت ها ممکن است ایده های تولید محتوا برای وبسایت شما تمام شود و شما ندانید که درباره چه چیزهایی بنویسید! داشتن استراتژی بلند مدت برای تولید محتوا بسیار مهم است و از بروز اینچنین بی نظمی هایی در روند نوشتن محتوای سایت جلوگیری می کند. مخاطبان سایتتان منتظر انتشار محتواهای جدید از سوی شما هستند و اگر طرفدار سایت و کسب و کار شما باشند، قطعاً شما را هر روز دنبال می کنند. اینجاست که اهمیت تولید محتوای تخصصی و انتشار روزانه آن در وبسایت، بیشتر مشخص می شود.

اگر می پرسید چطور می توانید موضوعات خوب را برای تولید محتوا پیدا کنیم، باید به شما بگوییم که ما در مقالات مختلف در این باره مفصل صحبت کرده ایم. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم مقالات تخصصی زیر را بخوانید:

1- 9 موضوع خوب برای تولید محتوای سایت که هرگز شکست نمی خورند

2- 10 موضوع خوب تولید محتوای سایت برای مبتدی ها

3- درس های آموزش تولید محتوا، رایگان

چرا تولید محتوا ترجمه و تألیف، ارزش بیشتری دارد؟

روش های تولید محتوا متنوع هستند؛ تولید محتوا تألیفی به قلم نویسنده محتوا انجام می شود؛ در روش تولید محتوا ترجمه و تألیف، نویسنده بر اساس منابع انگلیسی، بهترین موضوعات را پیدا می کند، و پس از ترجمه تخصصی متن، آن را به زبان روان و قابل فهم می نویسد. محتواهایی که به این روش تهیه و تولید می شوند، جذابیت بیشتری دارند، چون طبق منابع به روز آماده شده اند.

هر وبسایتی که داشته باشید، تولید محتوا ترجمه و تألیف، بیشتر برایتان اعتبار و جذابیت ایجاد می کند. می توانید درباره هر کلمه کلیدی که با کسب و کارتان مرتبط است، بهترین منابع انگلیسی را پیدا کنید و آن را به یک محتوای متنی مخاطب پسند تبدیل نمایید.

اگر تجربه ای در زمینه یافتن منابع معتبر انگلیسی برای ترجمه محتوا ندارید، این کار را به ما واگذار کنید. ما در کنارتان هستیم تا یک وبسایت غنی با محتواهای جذاب و متن های منحصر به فرد داشته باشید.

فوت و فن های پیدا کردن متن های خوب برای ترجمه تخصصی و تولید محتوای متنی

خدمات ترجمه و تولید محتوا

خدمات ترجمه و تولید محتوا

 

1-بارش مغزی یا طوفان فکری؛ نقشه ذهنی برای تولید محتوا

احتمالاً اغلب ایده ‌های تولید محتوا به ذهن شما خطور می‌ کند، اما تلاش می‌ کنید ساختار آن‌ ها را بهتر درک کنید و گاهی برقراری ارتباط بین مفاهیم برایتان سخت می شود. در این شرایط، به عنوان اولین ترفند پیدا کردن متن خوب برای ترجمه محتوا، این است که از روش نقشه برداری ذهنی یا طوفان فکری استفاده کنید. نقشه هایی را از ایده ها و برنامه های خود ترسیم کنید. این روش در رویکرد خلاقانه برای ایجاد ایده های جدید و عالی در تولید و ترجمه محتوای تخصصی استفاده می شود. سعی کنید نقشه ذهنی خود را روی کاغذ رسم کنید تا درک آن آسان تر باشد.

ترسیم نقشه ذهنی که از طوفان فکری به مغز شما خطور کرده است را از کلمات کلیدی شروع کنید که با کسب و کارتان مرتبط است. از مفاهیم اصلی شروع کنید. به طور مثال، اگر وبسایت شما در فروش انواع ساعت فعالیت می کند، بهترین کلمات کلیدی را که می توانند فروش شما را بالاتر ببرند، بیابید؛ به این مثال ها دقت کنید:

خرید ساعت مردانه خرید ساعت زنانه فروش ساعت زنانه شیک فروش ساعت زنانه جدید فروش ساعت مردانه خرید اینترنتی ساعت زنانه ست ساعت مردانه و زنانه مدل جدید ساعت زنانه مدل ساعت مردانه فروشگاه اینترنتی ساعت مچی ساعت مچی زنانه ساعت مچی مردانه و ….

در پیدا کردن ایده ها و موضوعات، می توانید حتی از این مرحله فراتر بروید و تداعی و تصورات ذهنی خود را توسعه بدهید. موضوعات جالب تر را وقتی پیدا می کنید که به سراغ وبسایت های انگلیسی رفته و از محتواهای تخصصی آنها برای ترجمه استفاده نمایید. به طور ویژه، مثلاً برای همین فروشگاه اینترنتی ساعت، شما می خواهید محتوا تولید کنید. یک عنوان خوب برای بلاگ سایت فروشگاه اینترنتی ساعت، “راهنمای خرید ساعت مچی” است. خب این عنوان می تواند جذاب باشد. برای پیدا کردن سایت های خوب و متن انگلیسی جذاب، همین عبارت را به انگلیسی ترجمه کرده و در گوگل وارد کنید.

عبارت فارسی تولید محتوا:

  • “راهنمای خرید ساعت مچی”

کلماتی که برای پیدا کردن محتوای انگلیسی باید در گوگل جستجو کنید:

  • How to know which watch to buy?
  • Watch Buying Guide
  • Watch Buying Guide for woman
  • Watch Buying Guide for man
  • Tips to buy Watch for woman
  • Tips to buy Watch for man
  • Tips to choose Watch for woman
  • Tips to choose Watch for man

همانطور که می بینید، وقتی این عبارت ها را در گوگل وارد می کنید، یک سری پیشنهادهای دیگر هم به شما ارائه می شود. تمامی لینک هایی که در صفحه اول گوگل نمایش داده می شوند، دارای بهترین محتواهای انگلیسی هستند. پس به راحتی متن آنها را خوانده و پس از ترجمه و اندکی بازنویسی، آن را به یک محتوای متنی بسیار جذاب با تصاویر شیک تبدیل کنید. وقتی این محتوا در سایت فروشگاه اینترنتی ساعت منتشر می شود، می تواند نرخ تبدیل را بالاتر برده و منجر به فروش بیشتر شود.

نمونه ای از جستجوی کلمات و عبارت های انگلیسی “ساعت مچی” را در شکل زیر می توانید مشاهده کنید:

جستجوی انگلیسی خرید ساعت

جستجوی انگلیسی خرید ساعت

 

2-پیدا کردن موضوعات در وبسایت خبری انگلیسی

و اما به مهم ترین و جذاب ترین قسمت صحبت خود رسیدیم؛ یعنی دومین روش برای پیدا کردن متن خوب برای ترجمه و تولید محتوا. در این روش، بهترین کار این است که از سایت های خبری و مجله ای به زبان انگلیسی استفاده کنید. این وبسایت ها منبع عظیمی از داده ها، متن ها و اطلاعات به روز هستند. برای این کار، کافیست پس از وارد کردن کلمات کلیدی به انگلیسی در گوگل، کلمه news را به دنبال آن وارد کنید و کلید enter را بزنید تا نتایج و وبسایت ها نمایش داده شوند.

به طور مثال، شما می خواهید درباره موضوعات علمی، محتوا بنویسید اما نمی دانید مطالب جدید را چطور پیدا کنید. خب طبق روش فوق، معادل انگلیسی “علم”، science است؛ همین عبارت را به علاوه کلمه news در گوگل وارد کنید؛ یعنی بنویسید “science news” و سپس کلید enter را بزنید. نتایجی که نمایش داده می شوند، شگفت انگیز است! بهترین و معتبرترین وبسایت ها که موضوعات و اخبار علمی به روز و جدید را منتشر می کنند، با یک کلیک در اختیار شما هستند.

مثال “ science news” را می توانید در شکل زیر به خوبی مشاهده کنید:

جستجوی اخبار علمی به انگلیسی

جستجوی اخبار علمی به انگلیسی

 

مثال دیگر، پیدا کردن موضوع برای تولید محتوا سایت صنعتی است. در این باره می توانید کلمه “industry” که معادل فارسی “صنعت” است را به همراه news در گوگل وارد کنید. یعنی بنویسید ”  industry news”. گوگل در این زمینه نیز بهترین و جدیدترین سایت ها در حوزه اخبار صنعت را به شما نمایش می دهد.

مثال “  industry news ” را می توانید در شکل زیر به خوبی مشاهده کنید:

جستجوی اخبار صنعت به انگلیسی

جستجوی اخبار صنعت به انگلیسی

 

تمامی این شیوه ها درباره هر کلمه کلیدی که فکرش را می کنید قابل استفاده هستند. برای تولید محتوا سایت خدماتی، تولید محتوا صنایع غذایی، تولید محتوا آموزشی، تولید محتوا سایت فروشگاهی، تولید محتوا مجله اینترنتی، تولید محتوا سفر و گردشگری و صدها موضوع دیگر می توانید از این شیوه استفاده کنید. دقت داشته باشید که وقتی از سایت های خبری و مجله ای اینترنتی انگلیسی زبان استفاده می کنید، به تاریخ انتشار محتوا و به روزرسانی مطالب توجه داشته باشید. از مطالب جدیدتر برای تولید محتوای ترجمه ای استفاده کنید تا مطالب تان همیشه تازه باشند.

3-استفاده از پیشنهادهای گوگل برای یک کلمه کلیدی

سومین روش برای پیدا کردن متن های خوب در تولید محتوای ترجمه ای، از انگلیسی به فارسی، این است که به پیشنهادهای گوگل توجه کنید. به طور مثال، وقتی ما در سایت کافه محتوا، خدمات تولید محتوای تخصصی و بازاریابی محتوایی را ارائه می دهیم، با جستجوی عبارت های انگلیسی معادل، یعنی “content writing”  و “content marketing” استفاده می کنیم تا بهترین منابع انگلیسی در گوگل را برای ترجمه و تولید محتوا بیابیم. این تکنیک همیشه و همه جا مفید و کاربردی بوده است و ما با تکیه بر مهارت های تولید محتوای ترجمه ای به موفقیت رسیدیم.

با جستجوی هر کدام از عبارت های فوق، خود گوگل، یک سری عبارت ها، جمله ها و سوالات را پیشنهاد می دهد. ما از این پیشنهادها مجدداً استفاده می کنیم و به وبسایت های جدیدتر می رسیم. این موارد می توانند به عنوان دروازه ای برای یافتن موضوعات پرمخاطب و پرجستجو در گوگل به شمار بروند. پس چرا شما برای کسب و کار خود از این ترفند استفاده نمی کنید؟؟؟

مثال جستجوی “ content marketing” را می توانید در شکل زیر ملاحظه بفرمایید:

جستجوی بازایابی محتوایی به انگلیسی

جستجوی بازایابی محتوایی به انگلیسی

 

اجازه دهید به مثال اولیه خود، یعنی “خرید ساعت مچی” یا ” Watch buying guide” باز گردیم. در این موضوع و همه موضوعات دیگر، موتور جستجوگر گوگل، پیشنهادهایی را ارئه می دهد که همه آنها با توجه به هدف و استراتژی تولید محتوا می توانند قابل استفاده باشند. بهتر است از وبسایت هایی استفاده کنید که متن های روان تر و بلندتری دارند؛ به این ترتیب، محتوای شما غنی تر خواهد بود.

مثال “Watch buying guide” را می توانید در شکل زیر ملاحظه بفرمایید:

روش جستجوی موضوع تولید محتوا ساعت

روش جستجوی موضوع تولید محتوا ساعت

 

سخن پایانی

برای پیدا کردن موضوعات خوب از سایت های انگلیسی و تولید محتوای ترجمه ای می توانید از طریق 3 ترفند که در بالا توضیح دادیم، به موفقیت زیادی برسید. اگرچه ایده های دیگری هم هستند که به کمک شما می آیند. مثلاً می توانید در شبکه های اجتماعی جستجو کنید؛ فیسبوک، اینستاگرام و لینکدین، غنی از مطالب داغ و موضوعات به روز هستند. همین ها بهترین ایده برای نوشتن محتوای متنی خواهند بود. باز هم باید مهارت های خود را در نویسندگی محتوای سایت، چاشنی ترجمه تخصصی کنید تا محتوای شما جذاب تر شود.

بررسی هشتگ های رسانه های اجتماعی و تیترهای جذاب در سایت های خبری و مجله ای، ذهن شما را نسبت به پیدا کردن عنوان های مجذوب کننده، بازتر می کنند. خودتان به عنوان نویسنده محتوای متنی نیز باید خلاقیت به خرج بدهید و کنجکاو باشید.

ترجمه تخصصی و گردآوری: کافه محتوا

خدمات تولید محتوای متنی برای انواع وبسایت ها + تولید محتوای سئو شده + تضمین کیفیت + قیمت مناسب

همین حالا سفارش خود را ثبت کنید 09138651225 و 09900215205

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *