کمپین های محتوایی چیست

کمپین های محتوایی چیست؟

تولید محتوای متنی

تولید محتوای متنی

آموزش تولید محتوا؛ درس نهم: کمپین های محتوایی چیست و چه مزایایی دارند؟

کمپین های محتوایی معمولاً توسط کاربران انجام می‌شوند و می‌توانند یک پتانسیل ویروسی و تعامل چشمگیر با مشتری را برای وب‌سایت شما ایجاد نمایند. کمپین های محتوا برای شرکت‌های تجارت الکترونیک، رستوران‌ها، محصولات غذایی و سایر مواردی از این دست، می‌تواند تأثیر زیاد و بسیار مثبتی بر بازاریابی داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا به شما بگوییم کمپین های محتوایی چیست، چه اهمیتی دارد و چگونه انجام می‌شود.

کمپین های محتوایی چیست؟

کمپین های محتوایی که توسط کاربران ایجاد می‌شوند، محتوایی را برای به اشتراک گذاشتن در رسانه‌های اجتماعی، توانایی دستیابی به مشتریان بالقوه جدید از طریق پاسخ دادن به سؤالات اصلی آن‌ها و راهی برای ایجاد ارتباط عمیق‌تر با مخاطبان را برایتان به وجود می‌آورد که علاوه بر جذابیت کار می‌تواند مخاطبان شما را تا حد زیادی افزایش دهد.

ویژگی‌های کمپین محتوایی چیست؟

یک کمپین محتوای تولید شده توسط کاربر با هدف جذب طرفداران، دنبال کنندگان و مشتریان بیشتر برای ایجاد محتوای رسانه‌های اجتماعی (مخصوصاً عکس‌ها و ویدیوها) با محصولات، رستوران، هتل و غیره در مورد کسب‌وکار شما انجام می‌شود. این کمپین‌ها که به‌اختصار به‌عنوان کمپین UGC نیز شناخته می‌شوند، معمولاً دارای ویژگی‌های زیر هستند تا دسترسی به کمپین را به حداکثر برسانند، درخواست‌ها را شفاف کنند و از محتوای تولید شده استفاده کنند:

برگزاری مسابقه یا چالش

بسیاری از کمپین‌های UGC دارای یک مسابقه یا چالش هستند. با این ‌حال وجود چالش یک ویژگی ضروری نیست. اما راهی آسان و سریع برای افزایش مخاطب می‌باشد.

ایجاد انگیزه در مخاطب

در کمپین های محتوایی باید نوعی انگیزه برای مخاطبان وجود داشته باشد. البته لازم نیست خیلی گران باشد و بیشتر باید خلاقانه باشد. به ‌عنوان ‌مثال:

  • فرصتی برای نمایش خودشان در رسانه‌های اجتماعی و یا وب‌سایت شما
  • محصولات رایگان
  • یک کوپن برای یک وعده غذایی رایگان
  • یک کارت هدیه
  • یک کد تبلیغاتی دیجیتال که درصد تخفیف مشخصی را برای محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید، برای مخاطب ایجاد می‌کند.

ممکن است تصور کنید که شانس حضور در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی انگیزه کافی نیست، اما اینفلوئنسرهایی که به دنبال افزایش مخاطبان خود هستند، خوشحال می‌شوند که با محصول یا خدمات شما عکس‌ها و ویدیوهایی تهیه کنند و با ظاهر شدن در شبکه‌های شما یا نشان دادن شما در صفحات خودشان به اهداف خود نزدیک‌تر شوند.

جدول زمانی همیشه سبز یا کوتاه‌مدت

کمپین های محتوایی یا کمپین UGC همچنین دارای نوعی جدول زمانی هستند که به شکل زیر می‌باشند:

همیشه سبز: یک کمپین همیشه سبز به ‌طور مداوم اجرا می‌شود و تاریخ پایان مشخصی ندارد.

کمپین کوتاه ‌مدت: یک کمپین کوتاه ‌مدت UGC ممکن است فقط برای یک هفته یا یک ماه، بسته به اهداف شما اجرا شود.

آگاهی از کمپین

ایجاد آگاهی برای یک کمپین بسیار مهم است. بسته به بودجه، برندهای مختلف ممکن است یک کمپین UGC را فقط برای مخاطبان خود تبلیغ کنند، به اینفلوئنسرها پول بدهند تا درباره آن پست‌های جذاب تهیه کنند و یا ممکن است با پلتفرمی مانند TikTok شریک شوند تا کمپین خود را به‌عنوان یک روند در صفحه Discover نشان دهند.

استفاده از محتوا

در نهایت، در کمپین های محتوایی باید راهی برای استفاده از محتوای تولید شده وجود داشته باشد. برای اکثر برندها، این به معنای مدیریت محتوا و ارسال آن در فیدهای خودشان است.

مزایای کمپین های محتوایی چیست؟

کمپین های محتوایی چیست؟

کمپین های محتوایی چیست؟

 

تشکیل کمپین های محتوایی در واقع یک موقعیت برد-برد برای کسب‌وکار شما محسوب می‌شود. شما محتوایی را برای ارسال در رسانه‌های اجتماعی دریافت می‌کنید و مشتریان شما وقتی محتوای آن‌ها در رسانه شما گنجانده می‌شود، احساس ویژه‌ای خواهند داشت. گاهی اوقات تنها همین احساس بسیار خوب برای آن‌ها جایزه نهایی است!

از مهم‌ترین مزایای کمپین های محتوایی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

محتوای بیشتر در سایت

شما با برگزاری کمپین های محتوا می‌توانید محتواهای بیشتری داشته باشید و اگر کمی روی بحث سئوی محتوا هم تسلط داشته باشید، عالی می‌شود و شما می‌توانید با استفاده از این شیوه بر تعداد محتواهای خود اضافه کنید.

دیده شدن بیشتر در موتورهای جستجو

هر پست جدیدی که به وبلاگ یا سایت خود اضافه می‌کنید، صفحه دیگری است که گوگل قرار است آن را در فهرست خود قرار دهد. البته صفحات بیشتر همیشه با ترافیک جستجوی بیشتر مرتبط نیست. اما داشتن صفحات با کیفیت بیشتر ایندکس شده، می‌تواند فرصت‌های بیشتری برای رتبه‌بندی بالاتر محتواهای شما ایجاد کند.

قدرت بالاتر برای دامنه سایت شما

نوشتن محتوای بیشتر و با کیفیت بالاتر، تخصص، اقتدار، ارتباط و اعتماد سایت شما را افزایش می‌دهد. اگر آن محتوا لینک‌های ورودی بیشتری از منابع خارجی و داخلی به دست آورد، اعتبار دامنه وب‌سایت شما حتی بیشتر افزایش می‌یابد. اعتبار دامنه بالاتر به‌شدت با رتبه‌بندی جستجوی بالاتر توسط گوگل ارتباط دارد.

ترافیک اجتماعی و دنبال کنندگان بیشتر

با استفاده از کمپین های محتوایی، شما بیشتر دیده می‌شوید. در نتیجه به‌ طور ارگانیک ترافیک صفحات اجتماعی شما و دنبال کنندگان کسب‌وکار شما افزایش پیدا خواهند کرد. بسیاری از این دنبال کنندگان احتمالاً برای داشتن دیدی کامل‌تر نسبت به کسب‌وکار شما به سایت شما نیز سر خواهند زد.

افزایش پتانسیل تبدیل

هدف اصلی شما از کمپین های محتوا، تعامل، اطلاع‌رسانی، کمک و ارزش بخشیدن به خوانندگان است. در صورت انجام درست این کار، می‌توانید از هر فضای باقی‌مانده برای ارائه یکی از محصولات یا خدمات خود استفاده کنید. اگر با درایت این کار را انجام دهید، به‌راحتی می‌توانید تعداد تبدیل‌های دریافتی خود یعنی تبدیل مخاطب به مشتری را به‌راحتی افزایش دهید.

بهبود شهرت برند

در کمپین های محتوایی، برند شما توسط افراد بیشتری دیده می‌شود. همچنین اگر مخاطبان محتواها را با دوستان و یا افراد دیگر به اشتراک بگذارند، شما را به‌عنوان یک رهبر فکری قابل‌اعتمادتر و جا افتاده در صنعت خودتان درک خواهند کرد.

کاهش هزینه‌های بازاریابی

کمپین های محتوا ممکن است زمان بگیرد، اما از نظر بازاریابی روشی فوق‌العاده مقرون‌به‌صرفه است.

سخن پایانی

همان‌طور که ملاحظه کردید کمپین های محتوایی می‌تواند از هر لحاظ به نفع وب‌سایت و کسب‌وکار شما باشند. شما می‌توانید با گذراندن دوره‌های مورد نیاز بهترین کمپین های محتوایی را برگزار کنید و از نتایج فوق‌العاده آن شگفت‌زده شوید. تنها کافی است برای این کار زمان بگذارید و یک کمپین محتوایی عالی برگزار نمایید. آن وقت مشاهده خواهید کرد که چگونه روز به روز بر تعداد مخاطبان و در نهایت درآمدتان افزوده خواهد شد.

ترجمه تخصصی: کافه محتوا

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *