کپی رایتینگ چیست

کپی رایتینگ چیست+مزایای آن

آموزش تولید محتوا؛ درس بیست و یکم: کپی رایتینگ چیست و چه مزایایی دارد؟

یکی از مهم‌ترین تکنیک‌هایی که در تولید محتوا، بخصوص برای محتواهایی که رفرنس‌های کمی دارند، استفاده می‌شود، استفاده از کپی رایتینگ است. در پاسخی کوتاه به سؤال کپی رایتینگ چیست باید به شما بگوییم کپی رایتینگ، هنر در کنار هم قرار دادن کلمات مشابه در کارهای از قبل انجام شده برای به دست آوردن نتایجی مطلوب و محتواهای یونیک است. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد اینکه کپی رایتینگ چه مزایایی دارد اطلاعات بیشتری به شما بدهیم.

تعریف کپی رایتینگ چیست؟

همان‌طور که در مقدمه نیز به آن اشاره کردیم، کپی رایتینگ یا تبلیغ نویسی حرفه ای، هنر جابه‌جایی و در کنار هم قرار دادن کلمات به‌ صورت مناسب است. در کپی رایتینگ، شما می‌توانید از مطالبی که دیگران نوشته‌اند یا تهیه کرده‌اند، استفاده کنید. اما نباید طوری باشد که مخاطب یا نرم ‌افزارهای موجود برای تست میزان کپی بتوانند آن را تشخیص دهند و باید طوری جملات و محتواها را تغییر دهید که مطلب کاملاً یونیک به نظر برسد. شاید هرکسی بتواند بنویسد، اما هرکسی نمی‌تواند با استفاده از قانون کپی رایتینگ، یک محتوای حرفه‌ای تولید کند و این موضوع بخصوص برای وب‌سایت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. فقط کپی‌رایترهای حرفه‌ای می‌توانند این کار را پس از سال‌ها تجربه و دانش انجام دهند.

مزایای کپی رایتینگ

کپی رایتینگ چیست

کپی رایتینگ چیست

 

اگر کپی رایتینگ به‌درستی انجام شود، می‌تواند مزایای بسیار زیادی داشته باشد. از جمله مهم‌ترین این مزایا عبارت‌اند از:

1-کپی رایتینگ، تصویر شرکت شما را می‌سازد.

کپی رایتینگ شما اولین چیزی است که خوانندگان هنگام کشف شما می‌بینند. بنابراین نباید طوری باشد که خواننده آن را تشخیص دهد. این کار به آن‌ها کمک می‌کند تا تشخیص دهند که آیا شما معتبر، حرفه‌ای و بالقوه شایسته کسب ‌و کار مورد نظر هستید یا خیر؟ بنابراین کپی رایتینگ در وب‌سایت شما باید از همان ابتدا بی‌عیب و نقص و کاملاً حرفه‌ای باشد.

2-شخصیت کامل برند شما را نشان می‌دهد.

علاوه بر صفحه اول و داستان برند، کسب ‌و کار شما دارای چندین نقطه تماس است که شما را با مخاطبان خود در ارتباط نگه می‌دارد. از جمله این موارد می‌توان به ایمیل، پست‌های رسانه‌های اجتماعی یا حتی پست‌های وبلاگ اشاره کرد. هر یک از این نقاط تماس به مخاطبان شما این امکان را می‌دهد که درباره کسب‌وکار شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.

مثل این است که با یک دوست تعامل داشته باشید تا او را بهتر بشناسید! و درست مانند دوستان، فقط در صورتی به آن‌ها اعتماد می‌کنید که ثابت ‌قدم باشند. کپی رایتینگ عالی دقیقاً چنین تجربه‌ای را به مخاطب شما می‌دهد. یعنی شخصیت اصلی برند شما را در پلتفرم‌ های مختلف ثابت نگه می‌دارد و در عین ‌حال جذابیت‌های متفاوت آن را به ‌طور مناسب نشان می‌دهد. به‌ این ‌ترتیب، مخاطبان شما بیشتر با برند شما احساس صمیمیت می‌کنند.

3-کسب‌وکار شما را از رقبا متمایز می‌کند.

وقتی شما مهارت کپی رایتینگ را داشته باشید یا نیروهای شما به ‌صورت حرفه ‌ای این کار را انجام دهند، قطعاً از رقبای خود جلوتر خواهید بود. شما باید با هنر کپی رایتینگ مزایای محصولات خود را به نیازهای مخاطبان خود متصل کنید و بهتر از هر کس دیگری محصولات را ارائه دهید. کپی‌ رایتینگ عالی، این کار را با ارائه زاویه‌ای تازه از نحوه متمایز شدن شما با رقبای خود به شیوه ‌ای عینی انجام می‌دهد.

4-به شما کمک می‌کند در گوگل، رتبه بالاتری کسب کنید!

یادتان باشد برای دیده شدن در چشم مخاطبان تنها طراحی یک وب‌سایت کافی نیست. شما فقط در صورتی می‌توانید فروش خوبی داشته باشید که بازدیدکنندگان زیادی وارد سایت شما شوند. اگر تنها محتواهای سایت‌های دیگر را کپی کنید و در سایت خود بگذارید، شاید هیچ ‌وقت به صفحه اول سرچ گوگل راه پیدا نکنید. درنتیجه اصلاً دیده نمی‌شوید و همه وقت و هزینه شما هدر می‌رود.

هدف کپی رایتینگ حرفه‌ای، کمک به تبدیل بیشتر بازدیدکنندگان شما به مشتریان واقعی است. کپی عالی همچنین وب‌سایت شما را برای رتبه‌بندی در گوگل بهینه می‌کند. این کار با ادغام استراتژیک کلمات و عباراتی که کلمات کلیدی هستند، در نسخه وب‌سایت شما که بازدیدکنندگان شما در جستجوی آن هستند انجام می‌شود.

5-اطلاعات را به شیوه‌ای بسیار متقاعد کننده ارائه می‌کند!

کپی رایتینگ عالی اطلاعات را به گونه ‌ای ارائه خواهد کرد که مخاطب را جذب می‌کند. این باعث می‌شود که مخاطب به‌ خوبی متوجه مزایا و ویژگی‌های یک محصول یا آنچه در محتوای خود ارائه داده‌اید بشود و بتواند پاسخ مناسب نیاز خود را در سایت شما پیدا کند.

کپی ‌رایتر عالی، شخصیت مشتری‌ را می‌فهمد و این که چه از نظر منطقی و چه از نظر احساسی، چه چیزی باعث می‌شود آن‌ها از شما خرید کنند را درک می‌کند و با انجام کپی رایتینگ حرفه ‌ای شما را به این هدف می‌رساند. در کپی رایتینگ حرفه ‌ای اطلاعات را به شیوه ‌ای بسیار متقاعدکننده و مبتنی بر سود تنظیم می‌کنند و به‌ خوبی نیاز مخاطب برآورده می‌شود.

6-خوانندگان را متقاعد می‌کند که اقدام کنند.

هنگامی‌که برای ساختن وب‌سایت و محتوای خود زحمت کشیده ‌اید، نرخ تبدیل مخاطب شما به مشتری به‌ طور طبیعی افزایش پیدا می‌کند. کپی رایتینگ عالی ترس از دست دادن پول نزد مخاطب را با به تصویر کشیدن محرک‌های منطقی و احساسی مناسب برطرف می‌کند و آن‌ها را به راحتی وادار به خرید می‌کند.

7-بازگشت سرمایه (ROI) بازاریابی دیجیتال شما را به حداکثر می‌رساند.

طی سال‌ها، هزینه‌های تبلیغات فیس‌بوک و گوگل ادوردز به دلیل افزایش مداوم تبلیغ‌کنندگانی که برای فضای تبلیغاتی رقابت می‌کنند، افزایش یافته است. علاوه بر تعداد پیشنهاد دهندگان برای فضای تبلیغاتی، مرتبط بودن محتوای شما نیز بر هزینه‌ های تبلیغاتی در هر دو پلتفرم تأثیر می‌گذارد. هر چه امتیاز شما در میان رقبا بالاتر باشد، تبلیغ شما بیشتر به مخاطبان نمایش داده می‌شود. کپی نویسی عالی، تبلیغات مرتبط را ایجاد می‌کند، بنابراین هزینه‌ها را کاهش داده و بازده را افزایش می‌دهید.

8-از شما در برابر عواقب کپی رایتینگ بد محافظت می‌کند.

اگر کپی رایتینگ شما ضعیف باشد، باید منتظر عواقب آن باشید. کپی رایتینگ بد به وجهه شرکت شما آسیب می‌رساند و آن را غیر قابل ‌اعتماد و غیرحرفه‌ای جلوه می‌دهد. همچنین رتبه سئوی شما و در نتیجه بازدید سایت به‌ شدت کاهش پیدا می‌کند. از طرفی ممکن است به دلیل کپی رایتینگ از طرف گوگل جریمه شوید. بنابراین کپی رایتینگ صحیح می‌تواند مزایای گفته شده در بالا را برای شما ایجاد کند و کپی رایتینگ بد ممکن است ضرر زیادی برای شما داشته باشد.

سخن پایانی

همان‌طور که ملاحظه کردید در پاسخ به سوال کپی رایتینگ چیست باید بگوییم شیوه‌ای برای تولید محتواست که فواید بسیار زیادی برای سایت شما ایجاد می‌کند. این روش از تولید محتوا علاوه بر اینکه می‌تواند وقت کمتری از شما بگیرید تا حد زیادی منجر به رشد کسب ‌و کار شما می ‌شود. اما مهم است که این کار به ‌درستی انجام شود. برای انجام درست کپی رایتینگ شما باید دوره‌ های آموزشی مناسب در این زمینه را بگذرانید و مهارت کافی برای انجام آن را کسب نمایید. در غیر این صورت ممکن است منجر به ایجاد آسیب به کسب‌وکار خودتان شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *