تولید محتوای صنعتی خرید لیفتراک

تولید محتوای صنعتی خرید لیفتراک

تولید محتوای صنعتی خرید لیفتراک؛ خرید لیفتراک از جمله مسائل مهم در سیستم حمل درون سازمانی در صنایع و کارخانجات محسوب می‌شود.

انتخاب گزینه مناسب لیفتراک با توجه به حجم کاری و نوع محصول و میزان ایمنی مورد نیاز می‌تواند چالشی برای صاحبان صنایع باشد که تنها با شناخت انواع لیفتراک بر طرف خواهد شد.

به همین جهت بر آن شدیم تا با ارائه اطلاعاتی پایه درباره انواع لیفتراک‌ها شما را برای داشتن خریدی مناسب راهنمایی کنیم.

کافه محتوا به شما پیشنهاد می دهد: مقالات صنعتی و تولید محتوای تخصصی سایت شرکتی را از این قسمت بخوانید

تولید محتوای صنعتی خرید لیفتراک

 

انواع لیفتراک و کاربردهای آن‌ها

تولید محتوای صنعتی خرید لیفتراک

تولید محتوای صنعتی خرید لیفتراک

 

لیفتراک وسیله‌ای است که با استفاده از قوانین مکانیک، امکان حمل و انتقال اجسام سنگین را برای انسان فراهم می‌کند.

نخستین ایده‌ها برای ساخت لیفتراک‌های ابتدایی از جک‌های دستی الهام گرفته شد؛ البته امروزه انواع لیفتراک وجود دارند که از نیروی دستی-مکانیکی، هیدرولیکی و برقی برای بلند کردن یا حمل اجسام استفاده می‌کنند.

از لیفتراک‌ها هم در امور انبارداری شرکت‌های توزیع و کارخانجات استفاده می‌شود و هم در خط تولید برای انتقال فرآورده‌های نیمه آماده برای انتقال از واحدی به واحد دیگر و یا حمل مواد اولیه تا واحدهای تولیدی استفاده می‌شود.

 انواع لیفتراک‌ امکانات ویژه‌ای را از نظر وزن قابل تحمل و حجم مواد قابل انتقال ایجاد می‌کنند که این موضوع سبب تفاوت در آن‌ها هنگام خرید لیفتراک می‌شود.

تولید محتوای صنعتی خرید لیفتراک

اما به طور کلی عمده‌ترین تفاوت در لیفتراک‌ها ساختار اصلی آن‌ها است که آن‌ها را به سه دسته زیر تقسیم می‌کند:

1-جک پالت (شکل ساده ای از لیفتراک):

جک پالت‌ها ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین شکل لیفتراک هستند که معمولاً در انبارها و برای حمل محصولات قرار گرفته بر روی پالت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این نوع لیفتراک‌ها در انواع دستی و برقی و با ظرفیت‌های باری مختلف در بازار وجود دارند و معمولاً تنها برای حمل بار در سطح افقی مناسب‌اند و برای ارتفاع دادن به بارها کاربردی ندارند.

در مدل‌های جدیدتر جک پالت‌ها که دارای موتور برقی هستند، اپراتور ماشین می تواند به صورت ایستاده و در برخی موارد به صورت نشسته، به سادگی دستگاه را به وسیله فرمان کنترل کند.

تولید محتوای صنعتی خرید لیفتراک

2-ریچ تراک (بالابر):

ریچ تراک هم نوعی لیفتراک مکانیکی است که جهت حرکت بار در محور عمودی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این نوع لیفتراک‌ها نیز در انبارهای چند طبقه و یا برخی فروشگاه‌های خاص که انباری در طبقه دوم دارند، استفاده می‌کنند.

ساز و کار این نوع لیفتراک برقی، مکانیکی است و با استفاده از یک موتو و یک کابل فلزی قوی و چند وزنه در سوی دیگر صفحه بالابر، عمل بالا بردن بار یا افراد را انجام می‌دهد.

ریچ‌تراک‌ها می‌توانند در ابعاد مختلف و با ظرفیت‌های باری مختلف از چند صد کیلوگرم تا 3 تن ساخته شوند و همچنین می‌توانند در محورهایی تا ارتفاع ماکسیمم 12 متر مورد استفاده قرار بگیرند.

تولید محتوای صنعتی خرید لیفتراک

3-دستگاه لیفتراک (کانتر بالانس):

این نوع لیفتراک همان نوعی است که در کارخانجات و خطوط تولید به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد و اغلب ما لیفتراک را با ظاهر آن‌ها می‌شناسیم.

لیفتراک‌ها دارای یک اتاقک کنترل، چنگال ‌هایی در قسمت تحتانی و جلوی خود و همچنین بخش بالانس پشتی هستند.

 خرید لیفتراک کانتر بالانس توسط کارخانجات صنعتی امری تقریباً ضروری است؛ چرا که این نوع لیفتراک برای حمل بار در سه محور افقی، عمودی و عرضی مناسب است و با این حساب می‌تواند با توجه به ابعاد و ظرفیت باری خود، بارهای مختلف را به شکلی ایمن، از هر جای کارخانه به هر جای دیگر، حمل کند و در صورت لزوم آن را تا ارتفاص خاصی نیز بالا ببرد.

تولید محتوای صنعتی خرید لیفتراک

 

کافه محتوا، بهترین محتوای صنعتی را برای سایت شما تهیه می کند. یک محتوای ویژه و تخصصی می تواند شما را در میان رقبایتان برجسته تر کند….

 

برای ایجاد یک محیط پویا در وبسایتتان، همران شما خواهم بود!

یک فنجان محتوای داغ، مهمان ما باشید!

 

 

راهنمای خرید چرخ گوشت خانگی
راهنمای خرید میز مدیریتی
تولید محتوا درباره مواد شوینده

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *