چگونه با تولید کتاب الکترونیکی درآمد کسب کنیم؟

تولید محتوای متنی

تولید محتوای متنی

روش های کسب درآمد از تولید کتاب الکترونیکی و نکات مهمی که باید بدانید

کسب درآمد از تولید کتاب الکترونیکی چیست و راه و روش آن چگونه است؟ تولید کتاب های الکترونیکی برای چه افرادی مناسب است و بهترین موضوعات برای این کار کدام اند؟ ایده خوب برای تولید کتاب الکترونیکی چیست و از چه منابعی می توانیم آنها را پیدا کنیم؟

همان طور که می دانید پیشرفت تکنولوژی اینترنت در چند سال اخیر، تغییر و تحولات گسترده ای در تمام جنبه های زندگی بشر به وجود آورده است. مثلاً ایمیل ها جای نامه ها را گرفته اند، آموزش های مجازی به عنوان جایگزین آموزش های سنتی معرفی شدند، چرخیدن در صفحات مجازی به جای گشت و گذار در پارک ها محبوب شد و … .

البته تاثیر اینترنت تنها در زندگی اجتماعی مردم نبوده، بلکه تاثیر زیادی در نحوه کسب و کار گذاشته است. به گونه ای که امروزه اغلب صاحبان مشاغل به سمت کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین ترغیب شدند. به همین دلیل، امروزه فروشگاه های زیادی به صورت آنلاین فعالیت دارند و اتفاقاً درآمد بیشتری از این طریق به دست آورده اند.

از دیگر کاربردهای اینترنت در کسب و کارها، به کارگیری این تکنولوژی به عنوان ابزار بازاریابی است. به این صورت که صاحبان مشاغل با استفاده از ایمیل یا سایت ها و … به بازاریابی دیجیتالی مشغول هستند.

گسترش تکنولوژی اینترنت در فضای کسب و کار سبب شد که تقریباً تمام مشاغل از این تکنولوژی استفاده کنند که صنعت چاپ و انتشار کتاب یکی از آنها است. به این صورت که با تولید کتاب الکترونیکی یا همان ایبوک ها، یکی از بهترین مسیرها برای سرمایه گذاری و درآمدزایی برای افرادی که تمایل زیادی به چاپ و انتشار کتاب دارند فراهم شود.

همان طور که می دانید چاپ کتاب به صورت سنتی، دردسرهای خاص خود را دارد. مثلاً ارتباط با انتشارات بزرگ، سردبیران بزرگ، چاپخانه های بزرگ و … تا یک کتاب به چاپ و به دست مشتریان برسد. اما تمام این مسیرها با کامپیوتر، اینترنت و تولید کتاب الکترونیکی، حذف شدند.

حذف کاغذ، عدم پرداخت مبلغ به انتشاراتی ها، حذف حق امتیاز، حذف هزینه انبار و … سبب شدند کسب درآمد از تولید کتاب الکترونیکی، سودآورتر باشد.

 

کتاب الکترونیکی چیست؟

کتاب الکترونیکی یا ایبوک Ebook همان کتاب است اما فرمت آن به گونه ای است که می توان آن را به صورت آنلاین، دریافت و دانلود نمود. یکی از مهم ترین مزیت های این کتاب این است که به هیچ وجه، پروسه سخت و دشوار کتاب سنتی را ندارد. شما برای تولید چنین کتابی می توانید خودتان، دست به کار شوید یا یک نویسنده، استخدام کنید. همچنین می توانید از هر منبعی برای تولید و تهیه این کتاب ها استفاده کنید.

نکته قابل توجه این است که کتاب الکترونیکی شما می تواند هر موضوعی داشته باشد. می تواند یک سفرنامه یا راهنما باشد یا یک رمان عاشقانه یا تخیلی، یک کتاب خودآموزی باشد، یا در مورد ادیان و فناوری.

 

کسب درآمد از تولید کتاب الکترونیکی

کسب درآمد از تولید کتاب الکترونیکی

کسب درآمد از تولید کتاب الکترونیکی

 

به طور کلی هر موضوعی که فکر می کنید در بازار، طرفداران زیادی دارد می تواند موضوع کتاب الکترونیکی شما باشد. به طور کلی کتاب الکترونیکی مزیت های زیادی دارد که سبب شده در حال حاضر، 20 درصد از بازار انتشار کتاب کشور آمریکا را به خود اختصاص دهد.

یکی از مهم ترین مزیت های کتاب الکترونیکی که درآمدزایی این نوع کتاب را به کارآفرینان تضمین می کند این است دیگر نیازی ندارید به ناشر اعتماد کنید که به شما بگوید آیا کتابتان منتشر می شود یا خیر.

علاوه بر این، نیازی به اعتماد کردن به کتابفروشی ها نیست تا کتاب شما در قفسه های خود قرار دهند. به طور کلی، کنترل تمام مراحل انتشار کتاب الکترونیکی از بازاریابی گرفته تا فروش، در دستان خودتان است. لذا می توانید با فروش کتاب خود در سایت های معتبر به درآمد بالایی برسید.

 

بهترین موضوعات برای تولید کتاب الکترونیکی

بدون شک یکی از مهم ترین و در واقع اولین مراحل تولید کتاب الکترونیکی، مرحله انتخاب موضوع است. برای اینکه بهترین موضوعات را برای کتاب الکترونیکی خود انتخاب کنید، حتماً در اولین گام، خوب تحقیق کنید و جوانب مختلف را بررسی نمایید. این را به عنوان مقدمه کسب درآمد از تولید کتاب الکترونیکی به خاطر بسپارید.

به عنوان مثال، در حال حاضر، موضوعات تجربیات فردی یا داستان های شخصی از طرفداران زیادی برخوردار هستند. چرا که این داستان ها همدلی بیشتری با خواننده ایجاد می کنند. به طور کلی به دنبال موضوعاتی باشید که افراد زیادی تمایل داشته باشند آن را بخوانند.

از دیگر موضوعاتی که امروزه افراد زیادی به دنبال آن هستند مطالبی است که راه حل های مناسبی برای حل مشکلات به خوانندگان، پیشنهاد می دهد. برای یافتن بهترین موضوع برای کتاب الکترونیکی خود می توانید در اینترنت، جستجو کنید و رایج ترین سوالات مردم را پیدا کنید و در مورد آن ها کتاب بنویسید.

می توانید انجمن ها را بررسی کنید تا متوجه شوید کدام مطالب در نزد مردم، پرطرفدارتر می باشند. البته قبل از اینکه موضوع خود را انتخاب کنید بهتر است نگاهی به بازار و رقبای بالقوه خود کنید؛ در مورد بازار فروش موضوع مورد نظر، کمی تحقیق کنید.

 

 

راهنمای خرید چرخ گوشت خانگی

 

قیمت گذاری برای فروش کتاب الکترونیکی

بدون شک یکی از مهم ترین پارامترها در زمان انتخاب خریدار، مشخص شدن سهم بازار و همچنین میزان سودآوری محصولات، قیمت است. به همین دلیل افرادی که وارد حوزه نشر کتاب الکترونیکی شده اند برای اینکه سهمی از بازار داشته باشند و در فضای پررقابت این بازار، باقی بمانند قصد دارند با چگونگی قیمت گذاری این نوع کتاب، آشنا شوند.

در این راستا باید متذکر شویم داشتن اطلاعات و آگاهی لازم و همچنین به کارگیری استراتژی مناسب در زمان قیمت گذاری کتاب الکترونیکی، ضروری است. اگر اطلاعات لازم و کافی در این زمینه را نداشته باشید مطمئن باشید با کاهش فروش، کاهش سهم بازار، از دست دادن مشتری و … رو به رو می شوید.

حال چه عواملی تعیین کننده قیمت کتاب الکترونیکی می باشند و چگونه می توان قیمتی برای این آثار، تعیین کرد که بیشترین سود و کمترین ضرر را به دنبال داشته باشد.

قیمت گذاری برای کتاب های الکترونیکی بستگی به ناشر کتاب دارد. ناشران می توانند با توجه به معیارهای خود مثل تعداد کلمات یا قیمت کتاب های چاپی در بازار، یک قیمت معقول برای کتاب الکترونیکی خود انتخاب کنند. عموماً قیمت کتاب های الکترونیکی، یک سوم کتاب های چاپی می باشد. البته بسیاری بر این باورند از آنجایی که کتاب های الکترونیکی، هزینه کتاب چاپی را ندارند باید قیمتشان بسیار پایین باشد.

در صورتی که کتاب های الکترونیکی نیز از هزینه های خاص خود مثل تبلیغات و بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ، قیمت تولید محتوا، هزینه های نرم افزاری و سخت افزاری، کانال های توزیع کتاب، خدمات پس از فروش و … برخوردار است.

لذا شما می توانید با توجه به این عوامل، قیمتی برای کتاب الکترونیکی خود، تعیین کنید.

 

نتیجه گیری

پیشرفت تکنولوژی و ابزار قدرتمندی به نام اینترنت سبب شده تغییر تحولات گسترده ای در زندگی اجتماعی و کاری انسان ها پدید آید. یکی از مهم ترین این تحولات، نحوه انتشار کتاب و کتاب خوانی است. به گونه ای که امروزه کتاب های الکترونیکی یا همان ایبوک ها، جایگزین کتاب های سنتی و چاپی شده اند.

این کتاب به مانند همان کتاب های چاپی است با این تفاوت که می توان آن را در هر مکان و زمانی، دانلود و مطالعه نمود. موضوعات این کتاب به مانند کتاب های چاپی، متنوع است و هر شخصی می تواند اقدام به نوشتن و نشر آن نماید.

کسب درآمد از تولید کتاب الکترونیکی، یک ایده جدید و بسیار کم هزینه است. اگر می خواهید بهترین موضوعات را برای این کار انتخاب کنید یا کتاب های مخاطب پسند را تولید نمایید، کافه محتوا همراه شما است.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *