اهمیت تولید محتوا سایت مدرسه؛ آنچه مدیران مدرسه و آموزشگاه های علمی به آن نیاز دارند

تولید محتوا سایت مدرسه؛ امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری های مدرن، بسیاری از فعالیت ها از جمله آموزش و حتی تدریس، از شکل سنتی خود به شکل امروزی و کاملاً مجازی تغییر ماهیت داده است.

تنها کافیست دکمه وای فای خود را روشن و سیستم را به آن وصل کنید و نهایتاً وارد سایت آموزشی یا مدرسه خود شوید، به همین سادگی!

در گذشته اغلب مدارس کمتر توجهی به امکانات فناورانه همچون فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و خلاصه اینترنت داشتند و شاید هم با آن و کاربردهای فراوانش آشنایی کافی نداشتند.

اما امروزه شیوه آموزش نیز تفاوت چشمگیری کرده است، به طوری که می توانید تمام مراحل یادگیری را در منزل و تنها با یک گوشی هوشمند، تبلت، رایانه و یا لپتاپ طی کنید و حتی در اغلب آزمون ها به صورت آنلاین و بدون بیرون رفتن از منزل شرکت کنید.

این نوع آموزش یعنی آموزش مجازی. در حال حاضر در بسیاری از مدارس جهان، عملیاتی و اجرایی شده است و سال ها است که از تکنولوژی های مدرن در حوضه های آموزشی بهره می برند.

طبیعتاً در صورت اجرایی شدن این طرح در مدارس، نیاز به راه اندازی یک سایت مدرسه نیز بیش از پیش احساس خواهد شد.

در این مطلب قصد داریم در رابطه با سایت مدارس، تولید محتوا سایت مدرسه و امکانات آن بیشتر صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

تولید محتوای تخصصی

ثبت سفارش تولید محتوای تخصصی

بیشتر بخوانید: تولید محتوا اصفهان چیست و چه کمکی به سایت مدارس می کند؟

 

یک سایت مدرسه از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

تولید محتوا سایت مدرسه

تولید محتوا سایت مدرسه

 

در این بخش از مقاله می خواهیم با برخی از مهم ترین امکاناتی که یک سایت مدرسه بهتر است داشته باشد بیشتر آشنا شویم.

1-اسلایدشو: بهتر است خبرها و اطلاعیه های مهم و به روز مدرسه را بهصورت خبرهای تصویری متحرک یا همان اسلایدشو در بالای وبسایت و کمی پایین تر از هدر وبسایت قرار دهید؛ چرا که این قسمت از وبسایت مدرسه بیش از سایر قسمت ها، در دید عموم است.

2-آلبوم تصاویر یا گالری: شما همچنین بهتر است یک بخش با عنوان گالری تصاویر مدرسه و یا آلبوم تصاویر در قسمت سمت راست یا نوار سمت چپ سایت مدرسه داشته باشید و تصاویر مربوط به آزمون ها، برگزاری کلاس ها و دوره ها، اردوها و … از دانش آموزان و معلمان را در این بخش ارسال کنید.

3-اطلاعات تماس با مدرسه: قرار دادن اطلاعات تماس در سایت مدرسه، یکی از ضروری ترین و مهم ترین بخش های هر وبسایت به شمار می آید؛ چرا که اغلب والدین نیاز به ارتباط با مدیران و مربیان و معلمان پیدا می کنند و مطمئناً با سایت تماس می گیرند. لذا بهتر است بخش تماس با ما را حتی الامکان در نیمه بالایی وبسایت تعبیه کنید تا دسترسی به این بخش آسان تر و راحت تر شود. برای نوشتن این قسمت، حتماً به تولید محتوا سایت مدرسه نیاز دارید.

4بخش وبلاگ مدرسه: شاید بتوان فعال ترین و بروزترین بخش هر سایت مدرسه را بخش بلاگ یا وبلاگ یا همان قسمت مقالات (تولید محتوا سایت مدرسه) آن دانست. چرا که این بخش همه روزه توسط ادمین یا مدیر وبسایت و یا کاربران آن بروزرسانی می شود. در بخش بلاگ یا مجله مدرسه می توان آموزش های متنوع درسی یا علمی و اخبار مدارس و تاریخ امتحانات و … را قرار داد.

5-بخش خبرنامه: همانطور که می دانید اغلب والدین ممکن است فرصت و زمان کافی جهت سر زدن و مطالعه مطالب سایت مدرسه را نداشته باشند، به همین دلیل بهتر است مدیران سایت مدرسه، اخبار و اطلاعیه های خیلی مهم مدرسه را از طریق ایمیل یا همان خبرنامه به والدین و حتی دانش آموزان ارسال کنند (تولید محتوا سایت مدرسه).

 

تولید محتوا سایت مدرسه؛ تولید محتوای تخصصی برای سایت مدرسه چیست؟

تولید محتوا سایت مدرسه

تولید محتوا سایت مدرسه

 

بسیاری از مدیران سایت های مدارس اقدام به کپی کردن مطالب دیگران و قرار دادن آن ها در سایت می کنند که با توجه به اصول سئو و غیر حرفه ای بودن این امر، هم از نظر گوگل جریمه و ممکن است سایتشان در لیست سیاه قرار بگیرد، هم کاملاً کاری غیر حرفه ای تلقی می شود و ممکن است سبب دور شدن کاربران (از جمله دانش آموزان و والدین و …) از این سایت شوند.

به همین دلیل توصیه می شود یک یا چند نفر (حتی از دانش آموزان) را مسئول این بخش و به عنوان تولیدکننده محتوا قرار دهید و روزانه تعداد مشخصی مطالب را درون سایت قرار دهد. (تولید محتوا سایت مدرسه).

محتواهای تولیدی برای سایت مدرسه می تواند شامل مقالات علمی، مقالات آموزشی، جزوه های درسی، تصاویر آموزشی، اینفوگرافیک، نقشه ها و … باشد.

در صورت استفاده از منابع خارجی برای تولید محتوا نیز سعی کنید حتما لینک و آدرس وبسایت منبع را ذکر نمایید. بسیاری از وبسایت های مدارس در ایران و همچنین سایر کشورها، روزانه یا به صورت هفتگی تعدادی منبع علمی و آموزشی به دانش آموزان و کاربران خود معرفی می کنند که این امر سبب جذب کاربر به مطالب غیر درسی نیز می شود و می تواند در جهت افزایش اطلاعات عمومی کاربران نیز نقش مهمی ایفا نماید.

همانطور که بالاتر هم ذکر کردیم هرگز از مطالب دیگران کپی برداری نکنید و سعی کنید برای تولید محتواهای یونیک و جذاب تر، از منابع خارجی، کتب علمی، مقالات جذاب خارجی و همچنین مجلات علمی و آموزشی بهره ببرید.

همچنین محتواهای تولید شده را در دسته بندی های منظم و کامل قرار دهید تا این امر سبب شود کاربران و دانش آموزان، مطالب مد نظر خود را سریعتر از قبل پیدا کنند.

همچنین می توانید نکات آموزشی و روانشناسی در رابطه با چگونگی رفتار و تربیت فرزندان توسط والدین نیز مقالات و نکاتی ارائه دهید.

 

تولید محتوا سایت مدرسه برای انتشار در شبکه های اجتماعی

اصول تولید محتوای تخصصی سایت

اصول تولید محتوای تخصصی سایت

 

یکی از راه های پیشرفت سریع سایت مدرسه و جذب مخاطب و کاربران بیشتر، تولید محتوا سایت مدرسه ارسال و به اشتراک گذاری محتوای سایت مدرسه در شبکه های اجتماعی و یا سوشیال مدیا می باشد.

این امر هم از لحاظ اصول سئو سبب افزایش رنکینگ و رتبه سایت مدرسه می شود و هم مخاطبان بیشتر و متنوع تری را جذب سایت خواهد کرد.

البته اشتراک گذاری مطالب سایت در شبکه های اجتماعی توسط مدیران سایر سایت ها حتی سایت های دانلود کتاب، دانلود آهنگ، مجله های اینترنتی و … نیز انجام می شود و از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ به طوری که مدیران اغلب این سایت ها بخشی از زمان خود را صرف این فعالیت می کنند.

شاید این پرسش در ذهنتان مطرح شود که چرا باید مطالب و محتوای سایت را در شبکه های اجتماعی منتشر کنیم؟

همانطور که می دانید امروزه شبکه های اجتماعی بزرگترین حجم آماری از مخاطبان در سنین مختلف را به خود جذب کرده اند.

به همین دلیل انتشار مطالب در این شبکه ها می تواند سبب شود دیگران نیز در صورت علاقمندی به مطالب سایتتان، این مطالب را با دوستان خود در سطح شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

به همین شکل و پله ای، مخاطبان سایت شما به طرز چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد.

 

انواع محتوا که در سایت مدرسه می توانید منتشر کنید

تولید محتوا سایت مدرسه

تولید محتوا سایت مدرسه

 

در پاراگراف های بالاتر در رابطه با تولید محتوای تخصصی برای سایت مدرسه توضیحات کاملی دادیم اما در این بخش می خواهیم بدانیم که چه نوع محتواهایی می توان در سایت مدرسه تولید و منتشر کرد؟

1محتوای متنی:

بیشترین محتوایی که در اغلب سایت ها تولید می شود محتوای متنی است. (تولید محتوا سایت مدرسه) محتوای متنی می تواند شامل تولید و تالیف مقاله، تولید جزوه، پرسش و پاسخ ها و همچنین آزمون ها و امتحانات مدرسه باشد.

2محتوای ویدیویی:

همانطور که می دانید انسان ها با مشاهده ویدیوی آموزشی نسبت به مقالات، علاقه مندی بیشتری از خود نشان می دهند چرا که درک مسائل و همچنین یادگیری با استفاده از ویدیو می تواند بسیار راحت تر از مطالعه محتواهای متنی باشد. به همین دلیل توصیه می کنیم در سایت مدرسه حتماً ویدیوهای آموزشی و حتی انیمیشن های آموزشی نیز قرار دهید.

3محتوای آماری:

بسیاری از کاربران و دانش آموزان، علاقه زیادی به آمارها و یا تحلیل و بررسی و مقایسه ها دارند. به همین دلیل می توانید در سایت مدرسه، مطالب آماری متعدد و متنوعی تولید و منتشر نمایید. این نوع محتوا هم به صورت ویدیویی و هم به صورت متنی می تواند تولید و در اختیار کاربران و دانش آموزان قرار داده شود.

4-اینفوگرافیک:

در سال های اخیر، یکی از جذاب ترین محتواهای تولید شده که اغلب در زمینه های آماری مشاهده شده است، اینفوگرافی است. مدیران سایت مدرسه می توانند برای جذابیت بیش از پیش مطالب و محتواهای خود از اینفوگرافیک ها نیز استفاده کنند. اینفوگرافیک شامل تصویر یا عکسی در رابطه با یک موضوع خاص است که با استفاده از برنامه های گرافیکی همچون فتوشاپ و مایا و … می توان تولید کرد. (تولید محتوا سایت مدرسه)

5نظرسنجی:

بخش آخر که می توانید برای تولید محتوا سایت مدرسه استفاده کنید، بخش نظرسنجی است. در این بخش می توانید انواع محتوا را قرار دهید یعنی هم متنی و ویدیویی و هم به صورت پرسش و پاسخ و… .
قرار دادن محتوای نظرسنجی می تواند به افزایش تعامل کاربران و دانش آموزان و همچنین والدین با سایت مدرسه کمک شایانی نماید.

 

اهمیت تدریس آنلاین در سایت مدرسه

تولید محتوا سایت مدرسه

تولید محتوا سایت مدرسه

 

به نظر شما تدریس آنلاین در سایت مدرسه چه فواید و مزایایی به همراه دارد؟ در زیر به بخشی از مهم ترین این موارد اشاره کرده ایم:

1-صرفه جویی در هزینه و زمان

طبیعتاً در صورت تدریس آنلاین دروس توسط معلمان در سایت مدرسه، در زمان دانش آموزان و حتی والدین آن ها صرفه جویی فراوانی خواهد شد.

در این صورت دانش آموزان نیازی به مراجعه ی حضوری به مدرسه و صرف زمان برای ایاب و ذهاب نخواهند داشت و خانواده ها هم هزینه های کمتری صرف رفت و آمد دانش اموزان خود متحمل می شوند.

2-صرفه جویی در انرژی

یکی از دیگر فواید مهم تدریس آنلاین، صرفه جویی در انرژی افراد است. به طوری که تنها با نشستن روبروی رایانه و لپتاپ و یا تلفن همراه خود می توان در کلاس درسی خود شرکت کرد.

3-تسلط بیشتر والدین بر تحصیل فرزند

یکی از بزرگترین دغدغه های والدین در رابطه با تحصیل فرزندانشان، نوع تربیت دوستان فرزندان، مسائل حاشیه ای در مسیر مدرسه و همچنین نوع برخورد و رفتار دیگران بر آن ها و میزان کیفیت تدریس معلمان می باشد.

در صورت جایگزین شدن تدریس آنلاین با تدریس حضوری و سنتی، میتوان انتظار کاهش چشمگیر این مسائل را داشت. به طوری که والدین می توانند به راحتی و با دغدغه نسبتاً کمتر از قبل، بر شرایط تدریس و تحصیلی فرزند خود تسلط داشته باشند.

4-کاهش برخی بیماری های واگیردار

مطمئناً شما هم در این روزها نام کووید 19 یا همان کرونا را شنیده اید. شیوع ناگهانی و کاملاً غیر منتظرانه این ویروس در میان جوامع مختلف و کشورهای جهان سبب بروز شوک وحشتناک و نگران کننده ای به همگان و به ویژه والدین دانش آموزان شد.

همین امر سبب شد تحصیل دانش آموزان با مخاطراتی مواجه شود. اغلب کشورها برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس در میان دانش آموزان، اغلب مدارس را به صورت آنلاین برگزار کرده و تدریس مجازی را جایگزین تدریس سنتی و رایج کردند.

به همین خاطر می توان نقش تدریس آنلاین در کاهش بیماری های واگیردار در میان دانش آموزان را بیش از پیش درک کرد.

 

تولید محتوا سایت مدرسه درباره معرفی نرم افزار مدرسه

آموزش تولید محتوا - استخدام تولید محتوا

آموزش تولید محتوا – استخدام تولید محتوا

 

امروزه با توجه به افزایش کاربران اپلیکیشن های تلفن همراه و در دسترس بودن اینترنت در اغلب شهرها و حتی روستاها و نقاط دور افتاده در اقصی نقاط کشور، بهتر است برای سایت مدرسه، یک اپلیکیشن یا برنامه نیز طراحی کرده و یا سفارش دهید. این امر سبب افزایش مخاطبان مطالب وبسایت مدرسه خواهد شد.

شما همچنین می توانید برای سایت مدرسه، سفارش طراحی نرم افزار داده و نرم افزار مدرسه را روی وبسایت به کاربران و مخاطبان و دانش اموزان و همچنین والدین آن ها معرفی کرده و برای دانلود در دسترس عموم قرار دهید.

طبیعتاً نرم افزار مدرسه نیز بهتر است دارای محتواهای متنوعی از جمله محتوای متنی، محتوای ویدیویی، گالری تصاویر و محتواهای آموزشی و جذاب باشد تا مخاطبان را بیش از پیش جذب سایت مدرسه نماید.

برای معرفی نرم افزار مدرسه نیز می بایست امکانات، مشخصات و مزایای استفاده از آن را به مخاطبانتان توضیح دهید. در صورتی که نرم افزار مدرسه به پیش نیازها و یا دسترسی های خاصی نیز نیاز دارد، حتماً این موضوع را به کاربر اطلاع دهید تا در صورت موافقت با موارد مذکور، برنامه را روی گوشی یا سیستم و رایانه خود نصب نماید.

تحقیق دانش آموزی

ثبت سفارش مشاوره

 

نتیجه گیری

در این مطلب به طور مفصل و به زبان ساده تر با مبحث تولید محتوا سایت مدرسه آشنا شدیم. همچنین با انواع محتوایی که می توان برای سایت مدرسه تولید کرد و فواید و کاربردها آن ها در جذب بیش از پیش مخاطبان و کاربران اشاراتی کردیم.

از طرفی نیز با فواید و اهمیت تدریس آنلاین و جایگزین کردن آن با نوع و روش های تدریس سنت و رایج توضیحاتی دادیم.

در بخش دیگری از مطلب هم به تاثیر انتشار مطالب و محتوای سایت مدرسه در سطح شبکه های اجتماعی پرداختیم و حال می دانیم که تولید محتوا سایت مدرسه و انتشار مطالب سایت مدرسه در شبکه های اجتماعی می تواند سرعت پیشرفت و توسعه ی وبسایت مدرسه را به طرز چشمگیری افزایش داده و مخاطبان متنوع تری را جذب سایت مدرسه کند.

حال که با بخش های مختلف سایت مدرسه آشنا شدیم بهتر از قبل می توانیم به مدیریت آن و ارسال محتواهای متنوع تر و هدفمندتر پرداخته و کاربران هدف بیشتری را جذب سایت کنیم.

کافیست نکات ذکر شده در این مطلب را رعایت کنید و با کاربران و دانش آموزان سایت مدرسه تعامل بیشتری داشته باشید. این امر هم به افزایش رنکینگ وبسایت مدرسه کمک خواهد کرد و هم سبب افزایش کیفیت تدریس در سطح مدارس خواهد شد.

لطفا با ارسال نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود، به ما در جهت بهبود مطالب وبسایت یاری رسانید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *