تولید محتوای صنعتی، بازیافت آلومینیوم؛ نکات مهم، فناوری و مزایای آن چیست؟

صنعت بازیافت آلومینیوم تقریباً از سال 1900 به میزان اندک انجام می‌شد اما در حدود سال 1960 به بعد به دلیل افزایش علاقه افراد به قوطی‌ های آلومینیومی و به تبع، افزایش زباله های آلومینیومی، موجب شد تا این صنعت رواج زیادی پیدا کند.

امروزه نیز بر میزان اهمیت آن به میزان زیادی افزوده شده است. به همین منظور در ادامه به معرفی کامل این صنعت، مزایای آن و همچنین مراحل بازیافت آلومینیوم خواهیم پرداخت تا شما بتوانید آگاهی خود را در مورد اهمیت این صنعت در کشور بالا ببرید.

برای ثبت سفارش تولید محتوای صنعتی، از طریق لینک زیر وارد شوید….

ولید محتوای تخصصی صنعتی

ثبت سفارش تولید محتوای تخصصی

 

معرفی صنعت بازیافت آلومینیوم

اگر بخواهیم صنعت بازیافت آلومینیوم را به صورت ساده تعریف کنیم باید بگوییم که این صنعت به مجموعه فعالیت‌ هایی گفته می‌شود که به منظور استفاده از زباله‌های آلومینیومی جهت استفاده مجدد آن در تولید محصولات آلومینیومی دیگر، انجام می گیرد.

همانطور که می دانید آلومینیوم یک نوع فلز محسوب می‌ شود که می‌توان گفت بعد از فلز آهن، یکی از پرکاربردترین فلزها به حساب می‌آید.

امروزه از آلومینیوم در امور مختلفی مانند صنعت هواپیماسازی، راه سازی، ساخت خودرو و … استفاده می‌شود.

این فلز بسیار سبک بوده و این ویژگی آن باعث ساخت انواع قوطی‌های فلزی گشته و شاید برایتان جالب باشد که بدانید امروزه میزان قوطی های استفاده شده توسط بشر بسیار بیشتر از میزان تولید زباله‌های کاغذی است.

اگر انسان راهی برای مهار سرعت افزایش این گونه زباله‌ها پیدا نمی‌کرد، به طور حتم با مشکلات بسیار جدی و خطرناکی مانند کمبود فضای مناسب برای ریختن زباله‌های آلومینیومی، بالا رفتن هزینه های استخراج آلومینیوم و… رو به رو می‌شد.

به همین دلیل، صنعت بازیافت آلومینیوم توانسته کمک بسیار زیادی به زندگی بشر نماید تا انسان‌ها بتوانند در محیطی سالم و تا حد امکان با میزان زباله‌های اندک به زندگی خود ادامه دهد.

به دلیل آنکه این قوطی‌های آلومینیومی باعث ایجاد حجم قابل توجهی از گازهای گلخانه‌ای مانند گازهای دی اکسیدکربن در هوا می‌شود، این موضوع می‌تواند در طول مدت زمان اندک، دمای کره زمین را به صورت چشمگیری افزایش داده و باعث آب شدن یخ های قطب شود.

به تبع آن، موجب به خطر انداختن زندگی موجودات زنده بر روی زمین می شود.

بنابراین صنعت بازیافت آلومینیوم امروزه بسیار مورد توجه کشورها قرار گرفته است. داشتن فناوری بازیافت آلومینیوم به نوعی قدرت برای آنها به حساب می‌آید.

تولید محتوای صنعتی، بازیافت آلومینیوم

تولید محتوای صنعتی، بازیافت آلومینیوم

 

مزایای صنعت بازیافت آلومینیوم

همانطور که در بالا اشاره کردیم، صنعت بازیافت آلومینیوم دارای مزایای بسیار زیادی می‌باشد.

به طوری که کشورها همواره در تلاش و کوشش برای بهبود سطح کیفی خود در این امر هستند تا به وسیله آن بتوانند از دیگر کشورها پیشی گرفته و به رشد و توسعه درونی کشور خود نیز کمک کنند.

به همین دلیل ما در این جا به چند نمونه از مهم ترین مزایای صنعت بازیافت آلومینیوم اشاره می‌کنیم تا شما متوجه اهمیت این فعالیت شوید.

1-صرفه جویی در مصرف انرژی: گفتی است که فلز آلومینیوم را می‌توان تنها با صرف حدودا 5 درصد از انرژی اولیه آن به راحتی بازیافت کرد.

اما اگر بخواهیم آلومینیوم جدید استخراج کنیم باید حدودا 100 درصد انرژی را صرف تولید آن کنیم.

از مقایسه این دو می‌توان به این نتیجه رسید که صنعت بازیافت آلومینیوم باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می‌شود.

2-کاهش هزینه ها: جالب است بدانید که برای استخراج آلومینیوم، نیازمند طی کردن مراحلی مانند استخراج سنگ بوکسیت از معدن، انتقال آن به کارخانه، انجام عملیات مختلف بر روی آن و… می باشد.

برای هر کدام از این مراحل به تنهایی باید هزینه‌های زیادی را صرف کرد.

میزان این هزینه در مقایسه با هزینه‌های بازیافت آن بسیار بیشتر است، به همین دلیل بازیافت آلومینیوم طبیعتاً ارزان‌تر بوده و این کار می‌تواند به کاهش هزینه ها کمک کند.

3-کمک به اشتغال زایی: در کشورهایی که میزان اشتغال زایی در آنها رو به کاهش است می‌توانند به راحتی با مدیریت کارآمد و استارت زدن صنعت بازیافت آلومینیوم در کشور، به اشتغال زایی بپردازند و نیروی کار جوان را برای این امر استخدام کنند. زیرا این صنعت علاوه بر اشتغال زایی برای جوانان، برای رشد اقتصادی کشور نیز مفید می باشد.

4-کاهش آلودگی محیط زیست: در بالا نیز به این مورد به صورت گذرا اشاره کردیم که افزایش زباله های آلومینیومی در اثر گذشت زمان و تولید گازهای گلخانه‌ای می‌توانند به محیط زیست، آسیب‌های گاه جبران ناپذیر وارد کنند. ما می توانیم با بازیافت آلومینیوم از بروز مشکلات جدی و خطرناک جلوگیری کنیم.

 

همانطورکه مشاهده کردید صنعت بازیافت آلومینیوم از مزایای بسیار زیادی برخوردار است که ما در اینجا به ذکر چند نمونه از این مزایای اکتفا کردیم.

البته توجه داشته باشید که برخلاف باور برخی، بازیافت آلومینیوم باعث تغییر خاصیت آن نمی‌شود و به همین علت می‌توان آن را هر چند بار که لازم باشد بازیافت کرد و مورد استفاده قرار داد.

 

 

تولید محتوا درباره مواد شوینده
خدمات ترجمه تخصصی متن
قیمت تولید محتوا انگلیسی

 

مراحل بازیافت آلومینیوم

گفتنی است که برای انجام بازیافت آلومینیوم می‌بایست مراحل مختلفی را طی کرد که این مراحل عبارت اند از:

مرحله اول: جمع آوری آلومینیوم:

اولین مرحله این کار جمع آوری آلومینیوم‌های استفاده شده می‌باشد. طی این مرحله، قوطی های آلومینیومی، فویل و… به وسیله افراد از مکان‌های مختلف مانند خانه‌ها، رستوران‌ها و… جمع آوری می‌شود.

مرحله دوم: مرتب کردن:

در این مرحله به دلیل آنکه فلزات باید با همدیگر مخلوط می‌شوند، باید به مرکزی به نام مرکز انتقال زباله فرستاده شده تا در آنجا این فلزات از یکدیگر به طور کامل تفکیک شود.

مرحله سوم: فرآوری دوباره:

بعد از مرحله مرتب سازی، نوبت به باز فرآوری می‌رسد که خود آن شامل چهار مرحله می‌شود. به این صورت که ابتدا باید فلزات در دستگاه مخصوص، خرد شوند. بعد از آن می‌بایست طی مرحله‌ای، تمیز شده و آلودگی آنها پاک شود. سپس وارد مرحله ذوب شدن می‌شود و در آخر به شمش‌های بزرگ آلومینیوم تبدیل ‌می‌شوند.

مرحله چهارم: نورد کردن:

بعد از تولید شدن شمش‌های بزرگ، برای تبدیل آنها به ورقه‌های آلومینیومی نازک به مکان نورد کردن منتقل می‌شوند.

مرحله پنجم: تولید دوباره:

در آخر، ورقه‌های آلومینیومی جدید برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند تا به وسیله آنها بتوان محصولات جدیدی تولید کرد.

تولید محتوای صنعتی، بازیافت آلومینیوم

تولید محتوای صنعتی، بازیافت آلومینیوم

 

البته توجه داشته باشید که این مراحل باید مطابق با استانداردهای ویژه و همچنین با به کارگیری فناوری و دانش روز انجام شود زیرا اگر در صنعت بازیافت آلومینیوم از دانش لازم برخوردار نباشیم، کیفیت کار بسیار پایین آمده و دیگر محصولات تولید شده جدید کیفیت اولیه خود را نخواهند داشت.

این کار علاوه بر آنکه فایده‌ای ندارد می‌تواند باعث به وجود آمدن ضررهای بسیار زیادی نیز شود.

بنابراین برای بازیافت آلومینیوم به روش علمی می‌توانید کار خود را به شرکت‌های بازرگانی شناخته شده و معتبر بسپارید.

کافه محتوا، جدیدترین محتواها را برای سایت شما تهیه می کند…

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *