رپورتاژ آگهی گردشگری

رپورتاژ آگهی گردشگری؛ تردد خودروها در مسیر مازندران؛ جاده ها در تعطیلات عید فطر، شلوغ تر می شوند…..

با توجه به آزاد شدن تردد خودروها در مسیر مازندران از تاریخ ۲۴ فروردین ۹۹، حجم  قابل توجهی از خودروها در مسیرهای منتهی به استان های شمالی ایران، بخصوص گیلان و مازندران مشاهده می شود.

این در حالی است که مسیر های تردد، ترافیک سنگین و سبک را شاهد هستند و پلیس راه همواره آماده به خدمت است تا در صورت بروز مشکلات بتوانند خدمت‌رسانی به موقع انجام دهند.

مسیرهای منتهی به مازندران زیر نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا آزاد شده‌اند و مسافران اجازه دارند با رعایت قوانین و اصول بهداشتی به شمال کشور سفر کنند.

 

این رپورتاژ آگهی به سفارش وبسایت “اول خونه”، مرکز تخصصی خرید و فروش ویلا در مازندران، محوطه سازی، پیمانکاری و طراحی ویلا تهیه شده است….

 

مسیرهای متنهی به مازندران در ایام تعطیلات عید فطر

طبق گفته فرمانده پلیس راه مازندران درباره تردد خودروها در مسیر مازندران، مسیرهای منتهی به این استان در روزهای آخر ماه اردیبهشت، افزایش زیادی داشته است.

البته اگرچه ترافیک بسیار سنگین را در این مسیر مشاهده نمی‌کنیم اما اکثر محورها دارای ترافیک روان هستند. چنانکه حجم خودروها افزایش پیدا کند، ممکن است، در روزهای تعطیلات عید فطر شاهد سنگین شدن ترافیک در مسیرهای استان مازندران باشیم.

به دلیل اینکه از شیوع کرونا جلوگیری شود، شاهد بودیم که تردد خودروها در مسیر مازندران و سایر قسمت های شمال کشور از ماه اسفند ممنوع شد و مسافران نتوانستند تعطیلات نوروزی در سواحل دریای خزر سپری کنند.

آزاد شدن این مسیر به ویژه برای روزهایی که مقارن با ایام عید فطر شد، مسافران فرصتی پیدا کردند که از مسیرهای مختلف، به گیلان و مازندران سفر کنند و مسیرهای دسترسی به مازندران نظیر جاده هراز، جاده فیروزکوه و به ویژه جاده چالوس هم اکنون ترافیک روان دارد.

برخی از مسیرهای محلی نظیر مسیرهای منتهی به روستای کندوان، مسیر سوادکوه، مسیرهای منتهی به شهر مرزن آباد، مسیرهای چمستان، محمودآباد، نور و مسیرهای شهر قائمشهر، از تردد بالایی برخوردارند.

رپورتاژ آگهی گردشگری

رپورتاژ آگهی گردشگری

 

برخی از محدودیت های ترافیکی برای تردد خودروها در مسیر مازندران

با توجه به افزایش تردد خودروها در مسیر مازندران به ویژه در تاریخ اول تا دهم خرداد ماه ۹۹ و به مناسبت تعطیلات عید فطر، پلیس راه، قوانینی را وضع کرده است که نشانی از محدودیت ‌های ترافیکی در مسیرهای منتهی به استان مازندران خواهد داشت.

طبق این خبر، مسیرهای دسترسی به استان مازندران تا تاریخ دهم خرداد دارای طرح ترافیکی هستند. طبق این گفته، خودروهای سنگین و خودروهای باربری در برخی از ساعات اعلام شده، حق تردد در این جاده ها را ندارند. این قانون به استثنای خودروهای حمل سوخت می باشد.

در حال حاضر، آمار نشان می‌دهد تردد خودروها در مسیر مازندران در محور هراز و چالوس تقریباً سنگین است. به گفته منابع خبری، آزادراه چالوس به مرزن آباد در این طرح ترافیکی از ساعت ۷ بعد از ظهر تا ۷ صبح  مسدود خواهد شد. این طرح به صورت روزانه اجرا می شود.

در حال حاضر جاده های هراز و فیروزکوه ترافیک روان دارند. آزادراه تهران-شمال و آزادراه قزوین – رشت در محور رفت و برگشت، ترافیک روان دارد.

برخی از مسیرهای فرعی به دلیل ریزش کوه یا بارندگی مسدود شده است. اگر تصمیم دارید برای ایام عید فطر به مازندران سفر کنید، از طریق سامانه اطلاعات راه ها و جاده ها حتماً از وضعیت مسیری که انتخاب کرده اید اطلاع پیدا کنید. در خودروی خود حتماً لوازم و تجهیزات سفر را داشته باشید.

رپورتاژ آگهی گردشگری

رپورتاژ آگهی گردشگری

 

 بررسی وضعیت تردد خودروها در مسیر مازندران در محور هراز

یکی از پرترددترین مسیرهای منتهی به مازندران، جاده هراز است. به گفته رئیس پلیس راه در استان تهران، جاده هراز به مازندران از ترافیک نیمه سنگین برخوردار است؛ اما این ترافیک به صورت روان می باشد.

وضعیت و شرایط آب و هوایی در محور هراز و جاده فیروزکوه، منتهی به مازندران، متعادل گزارش شده است. هیچگونه بارندگی در روزهای اخیر در این محور ثبت نشده است.

پیش بینی ها نشان می دهد آمار تردد خودروها در مسیر مازندران در جاده هراز در روزهای عید فطر به حداکثر خود برسد.

با توجه به این شرایط، حجم زیادی از خودروهای غیر بومی که از استان های تهران و سایر استان‌های مرکزی و غربی به سمت مازندران سفر می‌کنند، در حال افزایش است.

رئیس پلیس راه و تمام کارشناسان راهور به مسافران عزیز توصیه می‌کنند، عبور از جاده هراز و سفر به مازندران را دارند، با سرعت مطمئن رانندگی کنند.

از حرکات خطرناک در رانندگی، مسدود کردن راه بدون دلیل، عجله کردن و شتاب بیش از حد خودداری کنند و البته فاصله طولی مناسب را هنگام رانندگی رعایت نمایند.

رپورتاژ آگهی گردشگری

رپورتاژ آگهی گردشگری

 

مهمترین اطلاعات راه برای تردد خودروها در مسیر مازندران

 برای اینکه قبل از سفر بتوانید از شرایط آب و هوایی و حجم تردد خودروها در مسیر مازندران در مسیر منتخب خود، اطلاع پیدا کنید، می توانید از طریق سامانه جامع اطلاع رسانی ۱۴۱ اقدام نمایید.

این سامانه دارای بخش اپراتور و بخش تلفن‌گویا است که آخرین وضعیت ترافیکی و جوی جاده ها را برای شما ارائه می دهند.

رپورتاژ آگهی گردشگری

رپورتاژ آگهی گردشگری

 

 مهم ترین اطلاعاتی که می‌توانید برای سفر به شمال کشور از این سامانه دریافت کنید، به صورت زیر معرفی می شود:

  • اطلاع از آخرين وضعيت ترافيكي و جوی در جاده هاي كشور
  • محدوديت های تردد خودروها در مسیر مازندران
  • دريافت مشخصات مسيرها؛ مسافت بين شهری به صورت گويا و پیامکی
  • اطلاع از وضعيت جوي محورها
  • آگاهی دادن به مسافران درباره نكات ايمني
  • انتخاب بهترين مسير براي سفر
  • اعلام محدوديت هاي ترافيكي؛ تردد وسايل نقليه سنگين و سبك در محورهای کشور
  • گزارش مسيرهاي مسدود و اطلاعیه محورهاي جايگزين
  • اطلاعیه و مشخصات گروه های امداد خودرو فني فعال در مسيرها

 

 

آیا مسافرت به مازندران در این شرایط خطرناک است؟

همزمان با حذف محدودیت های تردد خودروها در مسیر مازندران، شاهد آن هستیم که حجم خودروها در مسیرهای مختلف به ویژه جاده چالوس، جاده هراز و جاده فیروزکوه بسیار سنگین شده است.

این در حالی است که فقط 2 ماه از بحرانی بودن شیوع کرونا در کشور می گذرد، بنابراین اگر شما به عنوان یک مسافر در حال برنامه ‌ریزی برای سفر به شمال هستید، شاید این چالش ذهنی برایتان به وجود آمده که سفر به مازندران خطرناک خواهد بود یا خیر.

از آنجایی که مسافرت به مازندران در شرایط شیوع کرونا ویروس می‌تواند سلامتی شما را تهدید کند، باید بدانید که در مراکز بیمارستانی در این استان، هنوز هم بیماران مبتلا به کرونا نگهداری می‌شوند.

اگر مسیرهای منتهی به مازندران را با سلامت طی کنید، در شهر مقصد خود باید تمام نکات بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کنید.

برخی از شهرهای شمال کشور هنوز در وضعیت قرمز به سر می برند. در این میان، بسیاری از خانواده‌ها به هشدارهای بهداشتی و ایمنی سفر به شمال توجه می کنند و برخی دیگر، بدون توجه به هرگونه مسائل و بدون رعایت نکات بهداشتی عازم سفر به شهرهای مختلف شده‌اند.

بر اساس منابعی که از دانشگاه علوم پزشکی بابل به دست آمده، هنوز هم بیماران کرونایی در این شهرستان وجود دارند.

برخی از آمارها نشان دهنده تشخیص بالینی بیماران مبتلا به کرونا در شمال است و بیشتر از صدها نفر هنوز مشکوک به این بیماری هستند.

کارشناسان عقیده دارند که اگر حجم تردد خودروها در مسیر مازندران افزایش پیدا کند و مسافران بیشتری به شهر ها وارد شوند، امکان ابتلای تعداد بیشتری به این ویروس وجود دارد.

برخی با طرح آزاد شدن تردد خودروها از مسیر مازندران و استان های شمالی، موافق هستند؛ به شرطی که شرایط ایمنی فراهم شود و برخی دیگر به طور کامل مخالف این طرح می باشند.

این در حالی است که تمام هتل ها و مراکز اقامتی، رستوران ها، مراکز تفریحی و نظایر این ها، تعطیل هستند و مسافران صرفاً در شهرها و جاذبه های طبیعی می توانند تفریح کنند و از آن لذت ببرند.

رپورتاژ آگهی گردشگری

رپورتاژ آگهی گردشگری

 

سخن پایانی

در کلام آخر، روی صحبت را به مسافرانی قرار می دهیم که بدون توجه به طرح مبارزه با شیوع کرونا و رعایت اصول بهداشتی، راهی جاده های شمال کشور شده اند.

حجم تردد خودروها در مسیر مازندران بسیار افزایش دارد. مسافران عزیز در نظر داشته باشند که سلامتی خود و تمام افراد خانواده در اولویت قرار دارد.

با سفر کردن به شمال صرفاً می توانید در جاده‌ها رانندگی کنید و از جاذبه های طبیعی گردشگری لذت ببرید. مراکز تفریحی و اقامتی تعطیل هستند؛ هتل ها و رستوران ها، هیچ خدماتی ارائه نمی دهند؛ بنابراین شاید بهتر باشد، اندکی صبر کنید تا شرایط به وضعیت مطلوب بازگردد.

 

 

رپورتاژ آگهی

نمونه رپورتاژ آگهی گردشگری را از اینجا دریافت کنید….

 

6 پاسخ
  1. فراکابین
    فراکابین گفته:

    Good day I am so excited I found your web site,
    I really found you by mistake, while I was researching
    on Aol for something else, Nonetheless I am
    here now and would just like to say thanks a lot for a marvelous post and a all round
    enjoyable blog (I also love the theme/design), I don’t have time to go through itt aall at the minute but I have saved it and also included your RSS feeds, so when I have time I will be back to read a
    lot more, Please do keep up the awesome jo.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *