ورق های فولادی

شرکت مهزیار فولاد – قسمت اول (ورق های فولادی)

ورق روغنی و موارد کاربردی آن

ورق روغنی به نوعی ورق فولادی اطلاق می شود که تحت فرآیند نورد سرد تولید می شود. این ورق فولادی در بازار با عنوان ورق سرد شناخته می شود و از دوام و استحکام فوق العاده بالایی برخوردار است.

مهم ترین موارد کاربردی ورق روغنی، استفاده از آن برای ساخت متریال ساختمانی است. انواع سازه هایی که با استفاده از انواع ورق های روغنی ساخته می شوند تحمل فشار و بار اضافی را دارند.

در فرآیند تولید انواع ورق روغنی سرد، ضخامت ورق ها تحت عملیات نورد سرد تنظیم می شوند. محصولات به صورت رول در می آیند و ضخامت ورق ها توسط رایانه به دقت کنترل می شود.

تعیین ضخامت ورق روغنی در حین فرآیند رول شدن نورد سرد، پارامتری است که تحت استانداردهای ورق فولادی سنجیده می شود.

پس از فرآیند نورد سرد، ورق روغنی تحت حرارت بالا قرار می گیرد تا سطح آن به اصطلاح، تمیزکاری شود. حرارت زیاد موجب می شود آلودگی های سطحی ورق ها از بین بروند. همچنین این ورق ها تحت عملیات تمیزکاری با محلول های الکترولیت قرار می گیرند.

محصولاتی که در نهایت به دست می آیند، ورق هایی هستند که از استحکام بسیار بالایی برخوردار بوده و قابلیت جوشکاری و رنگ آمیزی دارند.

پس از پایان فرآیند، محصولات ورق های روغنی از لحاظ ابعاد طول و عرض، ضخامت، کیفیت سطح، خواص مکانیکی و آزمون ها توسط ناظرین و بازرسان کنترل کیفیت مورد ارزیابی قرار می گیرند.

اگر به دنبال خرید ورق روغنی با کیفیت بسیار عالی هستید، مجموعه صنعتی و تخصصی مهزیار فولاد را به شما پیشنهاد می کنیم. برای دریافت قیمت خرید ورق روغنی می توانید با این فروشگاه تماس حاصل فرمایید.

**برای ثبت سفارش تولید محتوای تخصصی صنعتی از اینجا اقدام کنید….

آشنایی با انواع ورق های فولادی

آشنایی با انواع ورق های فولادی

کاربردهای ورق روغنی

انواع ورق روغنی سرد موجود در بازار معمولاً دارای ضخامت 30/0 میلی متر تا 3 میلی متر هستند؛ عرض استاندارد برای این محصولات،  100 و 125 سانتی متر ثبت شده است.

از این ورق ها برای تولید انواع ورق های گالوانیزه استفاده می شود. از موارد کاربردی انواع ورق های روغنی می توان به ساخت انواع پانل های فولادی، صنعت خودروسازی، لوازم خانگی، قطعات فولادی، لوازم منزل و مبلمان، تولید قفسه های فلزی و … اشاره نمود.

 

بررسی استانداردهای ورق روغنی سرد

با توجه به اینکه تولید ورق روغنی نیز مانند سایر ورق های فولادی از یک سری استانداردها تبعیت می کند، در این قسمت با مهم ترین استانداردهای این صنعت آشنا می شویم.

برای درک بهتر موضوع، استانداردها را همراه با موارد کاربردی به صورت فهرست بیان کرده ایم:

 

  • ورق های روغنی با کاربردهای معمولی: استاندارد ASTM؛ A109 – A1008 ؛ BS1449 part 1؛ DIN1623-2؛ BS EN10130؛ DIN EN10130؛ BS EN10139؛ DIN EN10139
  • ورق های روغنی سرد با توان کششی بالا: ASTM A980 / A1008
  • ورق های روغنی با مقاومت به خوردگی در شرایط اتمسفر: ASTM A606؛ BS EN10155؛ DIN EN10155

 

در یک طبقه بندی دیگر، انواع ورق روغنی سرد با علامت های G 3141 / G 3135 / G 3125 نیز شناخته می شوند. گاهی گریدهای ورق روغنی را با علامت ST نیز می توان شناخت. بسته به نوع کاربرد این ورق ها اعداد متفاوتی برای علامت اختصاری آن ها نوشته می شود؛ به طور مثال، ورق های ST12 / ST13 / ST14 انواع این متریال هستند.

مجموعه فروشگاهی تخصصی مهزیار فولاد به عنوان تأمین کننده انواع متریال فولادی نظیر ورق های روغنی آماده ارائه آخرین قیمت های خرید ورق فولادی به مشتریان عزیز است. برای یک خرید و فروش مطمئن می توانید بر تجربه و تخصص این شرکت تکیه کنید.

 

**برای ثبت سفارش تولید محتوای تخصصی صنعتی از اینجا اقدام کنید….

 

ورق CK45، ویژگی ها، مشخصات فنی و موارد کاربردی

ورق CK45، نوعی ورق فولادی است که در دسته ورق استیل با کربن متوسط قرار دارد. این نوع ورق ها به سازه های مهندسی معروف هستند و از ویژگی های مکانیکی و خواص فیزیکی بسیار عالی برخوردار می باشند.

ویژگی های کششی این ورق فولادی بسیار بالا است. فولادی که برای تولید انواع ورق CK45 استفاده می شود برای تولید انواع میلگرد، صفحه های فولادی، شمش با مقطع مربعی، شمش فولادی با مقطع شش وجهی، شمش مسطح، لوله و … نیز به کار می رود.

ورق CK45 بر اساس استانداردهای صنعت فولاد تولید می شود. از آنجایی که برای تولید ورق های فولادی، شمش فولاد و متریال مشابه از استانداردهای متفاوتی استفاده می شود، نام تجاری ورق CK45 در هر یک از استانداردها با علامت اختصاری مشخصی نمایش داده می شود؛ در یک تعریف متداول، ورق CK45 در استانداردهای جهانی با این نام ها شناخته می شود:

  • استاندارد DIN: ورق CK45
  • استانداردEN : ورق C45E
  • استاندارد AISI: ورق 1045

انواع ورق های فولادی نظیر ورق CK45 و سایر تجهیزات فولادی نظیر شمش و لوله در مجموعه تخصصی مهزیار فولاد صنعت با کیفیت بسیار بالا به مشتریان ارائه می گردد. تمام محصولات این شرکت مطابق با استانداردهای صنعت فولاد تولید شده اند و از دوام و کارایی بالا برخوردار هستند.

ورق های فولادی

ورق های فولادی

 

ورق CK45 در چه مواردی کاربرد دارد؟

ورق CK45، بهترین متریال فولادی برای تهیه ابزارآلات فولادی است. از این ورق برای تولید شفت، بوش، میل لنگ، میله های اتصال دهنده سازه، قطعات فولادی ماشین های سنگین، قطعات ماشین آلات صنعتی، ساخت چاقو و چکش و … استفاده می شود.

قسمت های محکم و با دوام خودروها از همین نوع فولاد تهیه می شوند. در ادامه این مطلب با ویژگی های فیزیکی و خواص مکانیکی ورق CK45 آشنا می شویم.

**برای ثبت سفارش تولید محتوای تخصصی صنعتی از اینجا اقدام کنید….

 

ترکیب شیمیایی ورق CK45 بر حسب درصد وزنی

  • کربن: 46/0
  • سیلیسیم: حداکثر 40/0
  • منگنز: 65/0
  • کروم: حداکثر 40/0
  • مولیبدن: حداکثر 10/0
  • نیکل: حداکثر 40/0
  • وانادیوم: 0
  • تنگستن: 0
  • سایر عناصر: (نیکل+مولیبدن+کروم) = حداکثر 63/0

 

خصوصیات فیزیکی ورق CK45

  • دانسیته: 85/7 کیلوگرم بر سانتی متر مکعب
  • هدایت حرارتی: 9/51 وات بر متر – کلوین
  • ضریب انبساط حرارتی: 2/11 میکرومتر بر متر در درجه سلسیوس

 

خصوصیات مکانیکی ورق CK45

  • قدرت کششی: 585 مگا پاسکال
  • توان بازدهی: 450 مگا پاسکال
  • نسبت پویسون: 29/0
  • انعطاف پذیری: 200 گیگا پاسکال
  • سختی: 163 HBS
  • دمای حرارت دهی ورق CK45: 680 تا 710 درجه سانتی گراد
  • دمای آهنگری ورق CK45: 850 تا 1000 درجه سانتی گراد و تحت فرآیند چکش کاری
  • دمای سخت شدن ورق CK45: 820 تا 855 درجه سانتی گراد؛ این فرآیند باید تحت هوا یا روغن انجام شود. قبل از آغاز عملیات خنک سازی ورق فولادی باید اطمینان حاصل کنید که حرارت به طور کامل از فولاد خارج شده است.
  • عملیات خستگی ورق CK45: ورق فولادی در این حالت در دمای 550 تا 660 حرارت داده می شود. همانطور که میزان سختی و سایر موارد مهم تغییر می کند، دما نیز در این شرایط تنظیم می شود. تیمار حرارتی ورق CK45 به عوامل مختلفی نظیر سرعت حرارت، سرعت خنک سازی، زمان غوطه وری در آب یا روغن بستگی دارد؛ تحت این شرایط، ورق هایی با سایز و شکل متنوع تولید می شوند.

**برای ثبت سفارش تولید محتوای تخصصی صنعتی از اینجا اقدام کنید….

فولاد و آهن

لازم به ذکر است محدوده دمایی که برای هر یک از عملیات فوق بیان شده اند ممکن است تا 10 درجه به صورت متغیر در منابع مختلف معرفی شوند. معیار سنجش کیفیت ورق CK45، استانداردهای بین المللی است.

بر همین اساس، مجموعه تخصصی مهزیار فولاد با به کارگیری کادری مجرب در زمینه تأمین و فروش انواع ورق فولادی در این زمینه آماده ارائه خدمات مشاوره خرید و فروش محصولات مرغوب به مشتریان عزیز می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

 

مقایسه ورق روغنی و ورق سیاه؛ ورق های فولادی نورد گرم و نورد سرد

ورق روغنی و ورق سیاه که تحت عناوین ورق های فولادی نورد سرد و نورد گرم نیز شناخته می شوند، دو نوع متریال فولادی بسیار مهم و پرکاربرد در صنایع هستند.

بیشترین سازه هایی که در زندگی روزمره با آن ها رو به رو هستیم از انواع ورق فولادی ساخته شده اند. ورق روغنی یا ورق فولادی نورد سرد به روشی متفاوت از ورق نورد گرم تولید می شود.

ورق روغنی و ورق سیاه در خواص فیزیکی و مکانیکی با یکدیگر تفاوت دارند و هر یک از آنها، حوزه مشخصی از صنعت را تحت پوشش قرار می دهند.

دو عامل توان کششی و تحمل فشار، در مورد این دو ورق ارزیابی می شوند. در این مطلب قصد داریم این دو ورق فولادی را با یکدیگر مقایسه کنیم. با مهزیار فولاد همراه باشید.

مقالات صنعتی کافه محتوا را از اینجا مطالعه کنید….

ولید محتوای تخصصی صنعتی

ثبت سفارش تولید محتوای تخصصی صنعتی

 

ورق روغنی (ورق فولادی نورد سرد)، ورق ایده آل برای کاربردهای صنعتی سنگین

ورق روغنی در صنعت به روش نورد سرد تولید می شود؛ در این روش، فولاد مورد نظر در دمای پایین تر از نقطه کریستالیزاسیون فولاد حرارت می بیند؛ در مرحله بعدی، ورق سرد به صورت رول در می آید.

این روش تولید، منجر به تولید ورق های فولادی با توان کششی فوق العاده می گردد. از ورق روغنی برای ساخت مصالح ساختمانی استفاده می شود.

مهمترین موارد کاربردی ورق نورد سرد شامل قطعات خودرو، متریال ساختمانی، لوازم خانگی و … هستند؛ این ورق ها دارای قابلیت جوشکاری و رنگ آمیزی می باشند.

 

ورق سیاه (ورق فولادی نورد گرم)، ورق فولادی با توان کششی متوسط

نقطه مقابل ورق روغنی، ورق های نورد گرم قرار دارند. برای تولید ورق سیاه، فولاد در دمایی بالاتر از دمای کریستالیزاسیون، حدود 1700 درجه فارنهایت حرارت داده می شود. در این دما، فولاد به راحتی تغییر شکل می دهد و می توان آن را به ابعاد و اندازه های متفاوت درآورد. به این ترتیب، ورق های سیاه در مقایسه با ورق روغنی، قیمت کمتری دارند.

توان کششی و تحمل فشار ورق سیاه در قابل ورق روغنی، مقادیر پایین تری دارند. از ورق های فولادی نورد گرم در ساخت سوله های صنعتی، مخازن، پروژه های ساختمانی و … استفاده می شود. جدول زیر، مقایسه اجمالی میان ورق روغنی و ورق سیاه را نمایش می دهد:

 

نوع ورق ورق سیاه ورق روغنی
توان کششی 67000 psi 85000 psi
توان بازدهی 45000 psi 70000 psi
کاهش سطح 58 55
میزان کشش تا 2 اینچ 36 28
سختی برینل 137 167

 

محتوای تخصصی

ثبت سفارش تولید محتوای تخصصی صنعتی

دریافت تعرفه تولید محتوای صنعتی…. 

 

خلاصه:

  • نورد گرم ورق سیاه در دمای بالا  انجام می شود اما ورق روغنی در دمای معمولی تولید می شود.
  • ورق های روغنی معمولاً دارای سطح صیقلی و براق هستند اما انواع ورق سیاه به صورت یک پوشش خاکستری دیده می شوند.
  • ورق های نورد سرد، ابعاد دقیق تری دارند.
  • ورق های روغنی در مقایسه با ورق های نورد گرم دارای خواص مکانیکی بهتری می باشند.
  • قیمت ورق روغنی، بیشتر از ورق سیاه است. قیمت ورق های فولادی بر اساس وزن و ابعاد آن ها محاسبه می شود. مجموعه مهزیار فولاد به عنوان یک مرکز تخصصی فروش انواع فولاد، پروفیل، لوله گالوانیزه و ورق روغنی در حال فعالیت است. برای اطلاع از نحوه خرید یا سفارش این ورق های فولادی می توانید با کارشناسان مهزیار فولاد در تماس باشید.

 

***این محتوا دارای حق نشر از سوی کافه محتوا و فروشگاه مهزیار فولاد می باشد.

برای سفارش رپورتاژ آگهی صنعتی و تولید محتوای تخصصی صنعتی از طریق فرم تماس با ما یا فرم ثبت سفارش اقدام نمایید…

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *