خرید کیسه زباله ماشین

ساک خرید پارچه ای، جایگزینی برای پلاستیک ها؛ آیا صحیح است؟

ساک خرید پارچه ای، جایگزینی برای پلاستیک ها؛ آیا صحیح است؟

کیسه های پلاستیکی در مقابل کیسه پارچه ای: کدام یک پایدارتر است؟

مانند همه بحث‌هایی که درباره پایداری مواد در محیط زیست به میان می آید، هیچ آمار مشخصی برای تعیین پاسخ قطعی این سوال، وجود ندارد. در سال‌های اخیر، بسیاری از مردم شروع به استفاده از کیسه‌های نخی به جای کیسه‌های خرید پلاستیکی کرده‌ اند و در ظاهر، ممکن است کیسه های پلاستیکی، در محیط زیست، پایدارتر به نظر برسند، زیرا همه ما می‌دانیم که پلاستیک در حال تخریب سیاره زمین است.

آیا واقعاً این موضوع حقیقت دارد؟ آیا کیسه پلاستیکی می تواند بسیار بدتر از کیسه های پارچه ای باشد؟

برای اینکه بدانیم ساک خرید پارچه ای بهتر است یا کیسه های پلاستیکی یا کیسه های دیگر، لازم است فرآیند تولید، استفاده و دفع کیسه ها را در نظر بگیریم.

سه موضوع اصلی برای این استدلال وجود دارد: نحوه تولید هر کیسه، نحوه استفاده ما از کیسه و روش دفع آنها بر محیط زیست ما تأثیر می گذارد.

وقتی کیسه‌های پلاستیکی و پارچه ای نخی را یک به یک در برابر هم قرار می‌دهید، به نظر می‌رسد که کیسه‌های نخی، در واقع پایداری کمتری در محیط زیست دارند. کیسه های پارچه ای به مواد و انرژی بیشتری در تولید، نسبت به کیسه های پلاستیکی نیاز دارند. با این حال، باید در نظر بگیرید که کیسه های نخی و کیسه های پلاستیکی، برای چندین بار استفاده می شود. بر اساس گزارش ها، برای سازگاری با محیط زیست، یک کیسه نخی باید 173 بار بیشتر از کیسه پلاستیکی استفاده شود.

بنابراین ما یک نکته مهم را در اینجا مشخص کرده ایم – هرچه بیشتر از یک ساک خرید پارچه ای یا نخی استفاده کنید، یک محصول دوستدار محیط زیست می شود!

از نظر ماهیت کیسه پلاستیک، سالانه 5 تریلیون کیسه پلاستیکی استفاده می کنیم. این، معادل 160000 در هر ثانیه و 700 در سال برای هر نفر است. از تمام آن کیسه های پلاستیکی که سراسر سیاره ما وجود دارند، کمتر از 1٪ بازیافت می شوند.

وقتی برای خرید مواد غذایی به فروشگاه می رویم و متوجه می شویم که کیسه های قابل استفاده مجدد خود را در خانه جا گذاشته ایم، یک کیسه پلاستیکی را از صندوق دار تحویل می گیریم و تقریباً 12 دقیقه از آن استفاده می کنیم. شاید به نظر مشکل بزرگی نباشد، اما تجزیه آن کیسه تا 1000 سال طول می کشد!!! همین 12 دقیقه برای سیاره، 1000 سال، هزینه خواهد داشت.

وحشتناک به نظر می رسد، اما در مورد انواع ساک خرید پارچه ای نیز آمار هشدار دهنده ای وجود دارد که بحث ما را بسیار پیچیده تر می کند.

کیسه پلاستیکی، انتخاب ارزشمندی نیست، اما کیسه نخی هم چندان توصیه نمی شود!

کیسه های پلاستیکی در مقابل کیسه پارچه ای

کیسه های پلاستیکی در مقابل کیسه پارچه ای

 

در کشت پنبه بیش از هر محصول دیگری در جهان، از علف کش استفاده می شود. این محصول، غنی از آفت کش ها است: در 2.5 درصد از زمین های کشاورزی جهان کشت می شود و 16 درصد از کل حشره کش ها و 7 درصد از کل علف کش های مورد استفاده در سراسر جهان را مصرف می کند.

تولید پنبه نیازمند آب نیز می باشد، برای تولید یک شلوار جین، تولید شده از نخ، به ده تن آب نیاز است. دریای آرال (که عملاً امروزه ناپدید شده است) نمونه بارز تأثیر دلخراش تولید پنبه است زیرا مواد شیمیایی مورد استفاده در پنبه از مزارع خارج می شود و اکوسیستم های اطراف و آب های زیرزمینی را آلوده می کند.

ساک خرید پارچه ای یا همان کیف های پارچه ای نخی نیز تا حدودی به یک مد تبدیل شده اند. بسیاری از برندها آنها را به صورت تبلیغاتی عرضه می کنند، که ممکن است به نظر برسد که برای محیط زیست مفید هستند، اما چندان هم خوب نیستند. ده ها و بلکه صدها کیف در رنگ ها و الگوهای مختلف، احتمالاً هرگز دوستدار محیط زیست نیست.

تولید کیسه های نخل و مصرف انرژی برای محیط زیست، بسیار بدتر از داشتن ده ها کیسه پلاستیکی است. بحث بر این است که چقدر از کیسه های خود استفاده می کنید. در نهایت، تولید یک کیسه پلاستیکی، پایدارتر از تولید یک کیسه نخی است. با این حال، استفاده مکرر از کیسه نخی تا آخرین روز، پایدارتر از خرید مکرر کیسه های پلاستیکی است. استفاده مجدد، استفاده مجدد، استفاده مجدد؛ همیشه پاسخگوی نیازهای سازگاری با محیط زیست است.

اما در مورد کیسه های کاغذی چطور؟

یکی دیگر از گزینه‌هایی که می‌توانید در این بررسی ها قرار دهید، کیسه‌های کاغذی یکبار مصرف است. اگرچه کیسه های کاغذی فقط باید سه بار مورد استفاده مجدد قرار گیرند تا اثرات زیست محیطی آن در مقایسه با پلاستیک کاهش یابد، اما احتمال دوام یک کیسه کاغذی برای سه بار استفاده، به دلیل دوام پایین آن، بسیار کم است.

البته کاغذ، قابل بازیافت است که این بسیار سودمند است، اما تولید و حمل و نقل آن به منابع و انرژی قابل توجهی نیاز دارد: برای تولید یک کیسه کاغذی، چهار برابر بیشتر از یک کیسه پلاستیکی، انرژی صرف می شود. علاوه بر این، باعث جنگل زدایی و آلودگی هوا می شود.

اما گزینه دیگری وجود دارد که نه شامل یک کیسه پلاستیکی یکبار مصرف است، نه یک کیسه کاغذی و نه یک کیسه پارچه ای نخی. این کیسه ها، با نام کیسه زیست تخریب پذیر ارائه می شوند و اگر بارها مورد استفاده قرار گیرند و دور ریخته شوند، باز هم در محیط زیست، تجزیه می شوند.

کیسه های خرید، با کیسه زباله فرق می کند!

اشتباه نکنید؛ کیسه خرید با کیسه زباله بسیار متفاوت است. کیسه های پلاستیکی و ساک خرید پارچه ای برای بارها قابل استفاده اند و وقتی شما اقلام خریداری شده را بیرون می آورید می توانید کیسه ها را برای موارد دیگر نیز استفاده کنید. اما کیسه زباله، یک بار مصرف است و با هر بار جمع آوری زباله ها باید دور ریخته شود.

با این اوصاف، چالش تجزیه کیسه پلاستیکی به همراه زباله ها نیز به مشکلات فوق اضافه می شود. زباله ها برای هر ساختمان مسکونی، تجاری و اداری دردسرساز هستند؛ این در حالی است که داخل وسایل نقلیه هم برخی آشغال ها تولید می شوند.

چاره کار این است که از کیسه زباله خودرو استفاده کنید که بادوام باشد و طول عمر طولانی داشته باشد. در حال حاضر، می توانید این کیسه ها را از بهترین تولید کننده به طور مستقیم سفارش بدهید. در قسمت بعدی، یک تولیدی خوب را به شما معرفی می کنیم.

خرید کیسه زباله خودرو؛ مجموعه تولیدی تی پک

خرید کیسه زباله ماشین

خرید کیسه زباله ماشین

 

مجموعه کانون آگهی و تبلیغات نام آوران، با نام تجاری “تی پک”، به معنای طبیعت پاک، بیشتر از 10 سال در زمینه تولید کیسه های دوستدار محیط زیست فعالیت دارد. این شرکت، انواع کیسه زباله ماشین را تولید می کند و کیفیت همه محصولات خود را تضمین نموده است.

محصولات این گروه صنعتی – تولیدی شامل کیسه زباله خودرو برزنتی، کیسه زباله شمعی خودرو، کیسه زباله فانتزی خودرو، کیسه زباله تبلیغاتی خودرو و انواع کیسه های مینی برای داخل ماشین است. می توانید برای استعلام قیمت کیسه زباله، ثبت سفارش انبوه یا بررسی مدل ها به وبسایت این مجموعه به آدرس www.tpack.ir مراجعه فرمایید.

اطلاعات تماس با گروه تولیدی تی پک:

تلفن تماس: 01342129278 01342131437

ایمیل: Info@Tpack.ir

آدرس: گیلان – آستانه اشرفیه – خیابان امام خمینی ره – مجتمع تجاری احسان طبقه 4 واحد 8

برای خرید انواع کیسه زباله خودرو می توانید به وبسایت www.tpack.ir مراجعه فرمایید.

سلب مسئولیت:

متن تخصصی این رپورتاژ توسط سایت کافه محتوا آماده شده است. کافه محتوا، فعالیت این گروه تولیدی را رد یا تأیید نمی کند؛ لذا توصیه می شود قبل از هر خرید، با کارشناسان فروشگاه تماس بگیرید و معاملات خود را از بستر امن پیش ببرید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *