شهر برن سوئیس

شهر برن سوئیس؛ آشنایی با جاذبه های گردشگری، موقعیت جغرافیایی و شرایط زندگی

شهر برن سوئیس، پایتخت سیاسی کنفدراسیون سوئیس است و با 144 هزار نفر جمعیت، پنجمین شهر پرجمعیت این کشور محسوب می‌شود.

این شهر که در شمال غربی کشور سوئیس و در ایالتی به نام خود واقع شده است. در سال 2010 نام آن در بین ده شهر برتر جهان از نظر کیفیت زندگی قرار گرفته است و از همین حیث نیز شهری مورد علاقه برای سفر، بازدید و مهاجرت است.

البته سیاست های کشور سوئیس درباره جذب مهاجر، کمی با همسایه شمالی آن یعنی آلمان متفاوت است و سفر به آنجا به منظور زندگی کمی دشوار تر از سایر کشورها است.

باید به این موضوع اشاره کنیم که شهر برن سوئیس، نخستین و تنها شهری نیست که در فهرست با کیفیت ترین شهرهای جهان قرار دارد و این اتفاق برای برخی دیگر از شهرهای سوئیس نیز افتاده است.

مقالات تولید محتوا گردشگری را از اینجا بخوانید….

شهر برن سوئیس

شهر برن سوئیس

 

شهر برن(Bern)، پایتخت سوئیس را بهتر بشناسیم…..

شهر برن سوئیس از حیث تاریخی، آب و هوایی، فرهنگی و همچنین بخاطر رویدادهای سالیانه خود، یکی از جذاب ترین شهرهای جهان برای سفر و بازدید است.

 رودخانه آره (Aare) از سه جهت این شهر را در محاصره خود گرفته و گذر این رودخانه از میان بافت تاریخی شهر، زیبایی چشم نوازی به آن بخشیده است.

زبان رسمی مردم شهر برن، آلمانی است و بسیاری از بافت های قرون وسطایی خود را همچنان در خود حفظ نموده است.

سوئیس (Switzerland) کشور کوچکی واقع در اروپای غربی است که به جهت موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی که دارد و همچنین بخاطر همسایگی با کشورهای آلمان، اتریش، ایتالیا و فرانسه، موقعیت ایده آلی برای زندگی دارد.

شهرهای سوئیس جزو با کیفیت ترین شهرهای جهان برای زندگی کردن هستند و به همین دلیل است که بسیاری از مردم رویای مهاجرت به سوئیس را در سر دارند.

در این مقاله می خواهیم درباره شهر برن سوئیس که هم پایتخت سوئیس است و هم یکی از مهم‌ترین شهرهای این کشور به حساب می آید، صحبت کنیم.

همچنین به معرفی جاذبه‌های گردشگری و شرایط زندگی در این شهر نیز خواهیم پرداخت. برای کسانی که مایل هستند پیش از سفر به سوئیس درباره پایتخت زیبای آن بدانند، خواندن این مقاله توصیه می شود.

شهر برن، شهرهای سوئیس، پایتخت سوئیس، جاذبه‌های گردشگری

 

آب و هوای شهر برن سوئیس

سوئیس، کشوری کوهستانی با آب و هوای معتدل-سرد و بارش سالانه نسبتاً زیاد است.

 شهر برن نیز معمولاً آب و هوایی سرد دارد و حتی در گرم ترین فصل سال نیز می توان انتظار بارش را داشت.

میانگین دمای شهر برن 11.5 درجه سانتی گراد است و میانگین بارندگی آن از مرز 866 میلیمتر نیز می گذرد.

گرم ترین ماه سال در این شهر ژوئیه است که میانگین دمایی آن 26 درجه و سرد ترین ماه سال ژانویه است که میانگین دمایی آن به منفی 4.5 درجه می رسد.

عموماً شهرهای سوئیس برای توریست‌هایی جذاب است که علاقه مند به آب و هوای سرد و کوهستانی هستند و مایلند در فصول گرم مانند ماه‌های آوریل تا سپتامبر، به مسافرت بپردازند.

پایتخت سوئیس، یعنی شهر برن سوئیس نیز در این بازه زمانی بیش از هر زمان دیگری میزبان گردشگران است.

یعنی زمانی که جنگل‌های سبز و کوهستان‌های زیبای سوئیس در زیباترین حالت خود قرار دارند و رودخانه “آره” با رنگ نیلگون و فیروزه‌ای خود، شهر را تبدیل به زیباترین نقطه دنیا کرده است.

شهر برن سوئیس

شهر برن سوئیس

 

هزینه تولید محتوای تخصصی سایت را از این قسمت دریافت کنید….

 

جاذبه‌های گردشگری شهر برن سوئیس-جاهای دیدنی شهر برن

تمام شهرهای سوئیس مملو از جاذبه‌های گردشگری هستند که می توان درباره هر کدام از این شهرها نیز به طور جداگانه یک مقاله نوشت.

اما شهر برن سوئیس شهری است که می توان درباره هر یک از جاذبه‌های گردشگری آن صد ها مقاله نوشت و به تحلیل زیبایی های این شهر پرداخت.

بدون شک بازدید در این شهر می تواند یکی از بهترین خاطرات زندگی مسافران آن باشد.

شهری که هم از نظر مناظر طبیعی، هم از منظر تاریخی، هم از منظر هنری و معماری و هم از نظر علمی، حرف هایی برای گفتن دارد!

در ادامه به معرفی برخی از مشهورترین جاهای دیدنی شهر برن سوئیس این شهر خواهیم پرداخت و مختصری از ویژگی های هر یک را نام خواهیم برد. با ما همراه باشید.

 

1-کوه گورتن (Gurten Mountain)

جاهای دیدنی شهر برن

جاهای دیدنی شهر برن

ابتدا از جاذبه طبیعی شهر برن سوئیس آغاز می کنیم که هرچه درباره زیبایی آن بنویسیم، قلم فرسایی است. بدون شک هیچکس نمی تواند آن طور که شایسته زیبایی های این کوه است، درباره آن سخن بگوید!

 کوه گورتن با ارتفاع 864 متر در شمال شهر برن قرار داشته و منظره ای پارانوما یا 360 درجه به تمام زیبایی های برن و سوئیس دارد.

از بالای کوه می توان برج‌ها و ساختمان‌های زیبا و تاریخی شهر را به تماشا نشست که پس از گذشت چندین قرن، هنوز هم اصالت و زیبایی معماری خود را حفظ نموده اند.

همچنین چشم اندازی زیبا از کوهستان آلپ نیز در مقابل شما خواهد بود. سفر به این کوه به وسیله اتوبوس، تراموا (قطار شهری) و حتی مسیرهای زیبای پیاده روی میسر است.

قدم زدن در دل چمنزارهای سبز این مسیر می تواند جذاب ترین کوه نوردی زندگی تان باشد.

همچنین مسیر تراموای این کوه نیز یکی از زیباترین و پرطرفدارترین مسیرها از حیث مناظر طبیعی است.

سورتمه سواری در فصول گرم و اسکی در فصول سرد نیز تفریحات این منطقه از شهر برن سوئیس است.

2-محدوده شهر تاریخی و قدیمی (The Old Town)

جاهای دیدنی شهر برن سوئیس

جاهای دیدنی شهر برن سوئیس

 

محله قدیمی و تاریخی در شهر برن سوئیس، محله ای است که بافت تاریخی خود را از قرون وسطی تا بحال حفظ نموده است.

این محدوده که از سه جانب در آغوش رودخانه آره (Aare) قرار گرفته، به سبب ساختمان‌ها، گنبدها، مجسمه‌ها و فواره‌های متعدد خود، مورد توجه گردشگران قرار می گیرد.

اغلب شهرهای سوئیس که دارای پیشینه تاریخی هستند، همچنان بخشی از بافت تاریخی خود را به زیبایی حفظ نموده‌اند؛ اما بخش تاریخی برن در میان همه آن‌ها سرآمد است.

پل‌های سنگی متعددی که بر روی رودخانه ساخته شده‌اند، امکان دسترسی آسان به همه بخش‌های شهر را می‌دهند.

پیاده روی بر روی سنگ فرش های تاریخی این شهر، حس اصالت اصلی کشور سوئیس را آنطور که همواره شنیده ایم و دیده ایم، به ما منتقل خواهد نمود.

3-موزه هنر (Fine Arts Museum)

جاهای دیدنی شهر برن سوئیس

جاهای دیدنی شهر برن سوئیس

 

موزه هنر در شهر برن سوئیس، یکی از بزرگ‌ترین موزه‌ها در میان شهرهای سوئیس محسوب می شود.

این موزه محل نگهداری بیش از پنجاه هزار اثر هنری معروف جهان از جمله نقاشی‌ها، مجسمه‌ها، عکس‌ها و حتی فیلم‌ها است.

این موزه که در خیابان هودلر (Hodler st.) قرار دارد، در سال 1879 میلادی ساخته شده و خود نیز از نظر معماری جزو جاذبه‌های گردشگری شهر برن محسوب می شود.

4-خانه انیشتین (Einstein House-Museum)

جاهای دیدنی شهر برن سوئیس

جاهای دیدنی شهر برن سوئیس

 

آلبرت انیشتین، فیزیکدان مشهور و برنده جایزه نوبل فیزیک، طلایی ترین سال‌های کاری خود را یکی از ساختمان‌های مرکز برن به نام شماره 49 Kramgasse اقامت داشته و مقالات اصلی نظریه نسبیت را نیز در همین ساختمان به نگارش درآورده است.

 

خانه او اکنون با تمام وسایل این دانشمند به موزه ای برای بازدید عموم تبدیل شده و هرساله علاقه مندان زیادی را به سوی خود جذب می کند.

5-باغ گل رز (Rosen Garden)

جاهای دیدنی شهر برن سوئیس

جاهای دیدنی شهر برن سوئیس

 

باغ گل رز در شهر برن سوئیس، یکی از زیباترین و آرامش بخش ترین بخش های این شهر است که در قرن هجدهم به عنوان یک گورستان مورد استفاده قرار می گرفت و از سال 1950 مورد بازسازی قرارگرفته و تبدیل به یکی از زیباترین گلستان‌های جهان شد.

 

در این باغ بیش از 200 نوع گل رز و در مجموع بالغ بر 500 گونه مختلف گیاهی به زیبایی هر چه تمام‌تر پرورش یافته اند تا گردشگران و بازدیدکنندگان را مجذوب خود کنند.

6-کلیسای جامع سنت وینست (Bern Minster)

جاهای دیدنی شهر برن سوئیس

جاهای دیدنی شهر برن سوئیس

 

اما مشهورترین ساختمان شهر برن سوئیس، کلیسای جامع برن است که بزرگترین کلیسا در میان تمام شهرهای سوئیس و یکی از شاهکارهای معماری جهان محسوب می شود.

این ساختمان که دارای یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های مجسمه گوتیک متاخر در تمام اروپا است، از حیث زیبایی شناختی بی مانند ترین کلیسای جهان محسوب می شود.

ساخت این کلیسا حدود 270 سال به طول انجامید و توسط نسل‌هایی از معماران زبده سوئیسی طراحی و ساخته شد.

ساخت این کلیسا در سال 1893 به پایان رسیده و نقاشی ها و مجسمه ها و ساختار با شکوه معماری آن، این ساختمان را به یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری در تمام سوئیس تبدیل کرده است.

7-برج ساعت (Zitglogge tower)

جاهای دیدنی شهر برن سوئیس

جاهای دیدنی شهر برن سوئیس

 

بنای برج ساعت در شهر برن سوئیس تقریباً هم زمان با خود شهر پدید آمده و 800 سال قدمت دارد؛ هرچند برج 23 متری آن در سال 1530 ساخته شد.

 

این برج که یکی از زیباترین و مشهورترین جاهای دیدنی شهر برن است که بازدیدکنندگان آن، اجازه دارند از طریق 130 پله ساییده و قدیمی آن به بالای برج رفته و از نمای زیبای آن ارتفاع لذت ببرند.

8-مرکز آثار پاول کلی (Paul Klee Center)

جاهای دیدنی شهر برن سوئیس

جاهای دیدنی شهر برن سوئیس

 

“پاول کلی” یکی از مشهورترین هنرمندان سوئیسی آلمانی قرن بیستم میلادی بود که 4000 عدد از آثار وی در سازه‌ای شگفت انگیز به نام خود هنرمند در پایتخت سوئیس – شهر برن سوئیس به نمایش درآمده است.

 

طراحی ساختمان “مرکز پاول کلی” خود به تنهایی می تواند یک جاذبه گردشگری باشد. این بنا که معماری آن الهام گرفته از یکی از آثار خود هنرمند است، بنایی زیبا و چشم نواز و در هماهنگی کامل با طبیعت است.

9-کاخ فدرال سوئیس (Bundeshaus)

جاهای دیدنی شهر برن سوئیس

جاهای دیدنی شهر برن سوئیس

 

ساختمان سنا در شهر برن سوئیس شامل یک بلوک مرکزی گنبدی و دو تالار شرقی و غربی در میدان فدرال این شهر واقع شده و از حیث زیبایی در طراحی به سبک دوره رنسانس در این کشور شهرت دارد.

 

جذابیت این کاخ در واقع در محیطی است که در پیرامون آن ایجاد گردیده است.

 

میدانی بزرگ با کافه‌ها و رستوران‌های باکیفیت و زیبا و مغازه‌ها و ساختمان‌هایی که همگی و همگی به سبک رنسانس هستند، به انسان حس سفر در گذشته را می‌دهند.

10-گودال خرس (Bear Pit)

جاهای دیدنی شهر برن سوئیس

جاهای دیدنی شهر برن سوئیس

 

یکی از جاذبه های گردشگری شهر برن سوئیس، گودال خرس یا به قول سوئیسی‌ها (Bargengraben) در دل پارکی زیبا به همین نام واقع شده که شما می توانید در آنجا خرس‌های گریزلی را از نزدیک تماشا کرده و به آن‌ها غذا دهید.

 

البته گستره زیستی این خرس‌ها بسیار فراتر از این گودال است و آن‌ها به انتخاب خود و برای گرفتن غذا از شما به آنجا می آیند.

 

برای تولید محتوا اصفهان از این قسمت وارد شوید…

زندگی در شهر برن سوئیس

پس از برشمردن جاذبه‌های گردشگری شهر برن، حال زمان آن است که درباره شرایط زندگی و چگونگی سفر در این شهر صحبت کنیم.

 مهاجرت به سوئیس کار دشواری نیست؛ اما نسبت به کشورهای مهاجرپذیری مانند آلمان، کانادا و… از قوانین سخت‌تری برای پذیرش مهاجر برخوردار است.

هزینه کلی زندگی در شهر برن به عنوان پایتخت سوئیس کم نیست و برای اقامت در این شهر هر شخص به ازای هر هفته خود باید مبلغی معادل 200 تا 2200 فرانک را در نظر داشته باشد که این تفاوت به سبب محل زندگی و نوع غذا و… متفاوت است.

برای سفر به شهر برن سوئیس باید بدانید که در این شهر، هاستل‌های کمی برای پذیرایی از شما وجود دارد که همان‌ها نیز قیمت تقریباً بالایی دارند.

هزینه اقامت در خوابگاه‌های این شهر، از شبی 40 فرانک آغاز می‌شود و یک اتاق خصوصی در برن در کمترین حالت شبی 150 فرانک هزینه خواهد داشت.

اگر اهل سفرهای غیر تجملاتی باشید، ممکن است بتوانید آپارتمان‌های کوچکی با هزینه شبی 130 فرانک نیز پیدا کنید.

هتل‌های 5 ستاره این شهر در کمترین حالت شبی 200 فرانک برای اتاق های دو تخت خوابه خود دریافت می کنند.

علاوه بر هزینه‌های اقامت، هزینه غذا نیز در این شهر نسبتاً بالا است.

اگر از موضوع هزینه بگذریم، می توانیم در این مجال، چند نوع از معروف ترین غذاهای این شهر را نام ببریم تا در سفر خود آن‌ها را تجربه کنید:

  • فوندو (Fondue) که ترکیبی از چند پنیر مختلف ذوب شده و مزه دار شده است و با نان برشته سرو می‌شود.
  • روستی (Rosti) صبحانه معروف سوئیسی است که با سیب زمینی سرخ شده و بیکن یا ژامبون درست می‌شود.
  • تارتیفلت (Tartiflette) غذایی که معمولاً در پیست‌های اسکی و رستوران‌های کوهستانی سرو می‌شود.

 

به جز این سه غذا که از جمله غذاهای معروف سوئیس هستند، تنوع خوراکی بسیار زیادی در سوئیس دیده می شود و اگر اهل غذا و امتحان کردن طعم‌های تازه هستید، این شهر می‌تواند برای شما سورپرایزهای زیادی داشته باشد.

بخصوص پنیرهای سوئیس که از شهرت جهانی برخوردارند و همچنین صنعت تولید ژامبون که تاریخچه زیادی در برن دارد و می‌تواند تنوع این دو ماده غذایی برای گردشگران بسیار هیجان انگیز و جذاب باشد.

تولید محتوا اصفهان

تولید محتوا اصفهان

 

سخن پایانی

شهر برن سوئیس، به عنوان پایتخت سوئیس یکی از دیدنی ترین شهرهای این کشور است. آب و هوای سرد و کوهستانی، رودخانه‌ای که شهر را در آغوش گرفته، بافت تاریخی و طبیعت دیدنی این شهر، آن را تبدیل به یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری بخصوص در فصول گرم نموده است.

یکی از جذاب ترین ویژگی های این شهر آن است که با وجود توسعه فراوان و جمعیت زیاد و سیستم‌های حمل و نقل پیشرفته، همچنان به طبیعت و همچنین بافت تاریخی شهر متعهد بوده و در حفظ و نگهداری از این دو عامل، اهتمام می ورزند.

 

منابع:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *