راهنمای خرید اسپرسوساز خوب

قهوه، یک نوشیدنی بسیار محبوب است که جدا از خواصی که دارد همیشه جایگاه ویژه ای نزد ملل مختلف داشته است. برای همین بسیاری از افراد به دنبال این هستند که با خرید یک اسپرسوساز خانگی بتوانند خود نیاز خود به قهوه را تامین کنند. پس هر بار برای نوشیدن قهوه نیازی به مراجعه به هیچ کافه ای ندارند. اما برای انتخاب اسپرسوساز خوب، فرد باید ابتدا مطالعه ای درباره راهنمای خرید اسپرسوساز داشته باشد. اگر شما هم این چنین هستید و می خواهید یک اسپرسوساز خریداری کنید، بدانید که در جای خوبی قرار گرفته اید.

بسیاری از افراد ممکن است اسپرسو را با قهوه یکی بدانند. از آنجایی که اسپرسو دارای پایه و اساس از قهوه می باشد این طرز فکر را نمی توان غلط دانست. اما نکته ای که وجود دارد این است که روند آماده سازی اسپرسو و قهوه دارای تفاوت هایی می باشد. همین تفاوت است که محبوبیت اسپرسوساز را باعث شده است. با ما باشید تا برای شما جزئیاتی را درباره راهنمای خرید اسپرسوساز خدمت شما شرح دهیم.

اسپرسوساز خانگی و انواع آن

اسپرسوساز خانگی دارای انواع مختلفی می باشد که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد: اسپرسوساز برقی – اسپرسوساز روگازی

اینکه شما باید از کدامیک از مدل های بالا خریداری کنید به توان مالی شما و اینکه چقدر می خواهید از این دستگاه استفاده کنید ارتباط دارد. ولی اگر برای شما طعم اسپرسو مهم است بدانید که مدل روگازی مزه ای متفاوت از اسپرسو را تحویل شما می دهد. اما شاید بد نباشد روی اسپرسوساز برقی به طور جداگانه تمرکز کنیم. با ما همراه باشید.

مقالات سبک زندگی را از این قسمت بخوانید

برای خرید اسپرسوساز برقی به چه نکاتی توجه کنیم؟

راهنمای خرید اسپرسوساز

راهنمای خرید اسپرسوساز

بد نیست در ابتدای این بخش اشاره مختصری کنیم به مکانیسم این دستگاه. این دستگاه برای اینکه یک نوشیدنی خوشمزه را به شما تحویل دهد از جریان برق استفاده می کند.

این دستگاه خود به دسته های خودکار و نیز غیرخودکار دسته بندی می شود. اگر باریستا باشید، احتمالاً شما هم می دانید که اسپرسوساز برقی یک چیز دیگر است.

علت این امر تهیه یک نوشیدنی با رایحه ای متفاوت می باشد. به علاوه اینکه وجود یک نازل در این دستگاه این امکان را به شما می دهد تا نوشیدنی با محتوای شیر را بتوانید تهیه کنید.

بد نیست چند نکته تکمیلی را برای خرید اسپرسوساز برقی خدمت شما شرح دهیم.

  • توان ورودی دستگاه اسپرسوساز برقی

توان ورودی، مقوله ای بسیار مهم برای خرید وسایل برقی و از جمله اسپرسوساز می باشد. توان ورودی دستگاه اسپرسوساز تعیین می کند که نوشیدنی شما چه میزان کیفیت و حرارت دارد.

قدرتی که اسپرسوساز را برای تهیه یک اسپرسو باکیفیت قادر می سازد توان دستگاه نام دارد. به علاوه توان ورودی دستگاه، باید به توان پمپ نیز توجه کنید. توان پمپ بخار تعیین می کند که تولید بخارآب و آب جوش چقدر خوب پیش رود.

  • عملکرد دستگاه را زیر نظر داشته باشید.

یکی دیگر از مهم ترین مواردی که برای خرید اسپرسوساز باید درنظر داشته باشید عملکرد دستگاه می باشد. برخی از اسپرسوسازها دارای عملکردی چندگانه می باشد.

برای نمونه ممکن است یک اسپرسوساز علاوه بر توانایی تهیه اسپرسو بتواند قهوه فرانسوی نیز تهیه کند. برای همین است که اگر بودجه مالی شما این اجازه را به شما می دهد بهتر است که دستگاهی را خریداری کنید که علاوه بر امکان تهیه اسپرسو، توانایی تهیه سایر نوشیدنی هایی که اساس آن ها قهوه می باشد را هم دارد.

  • پرتافیلتر مهم است

طول عمر دستگاه وابسته به مولفه های مختلفی می باشد. یکی از مهم ترین این مولفه ها را می توان وزن پرتافیلتر و بخش های از جنس پلاستیک و استیل دانست. تمامی این مولفه ها ارتباط مهمی با استقامت دستگاه اسپرسوساز دارد. کیفیت اسپرسوساز خانگی موردی است که به خوبی با پرتافیلتر در ارتباط است. پرتافیلتر تاثیر برروی عملکرد دستگاه نیز دارد. به کمک این امکان می توانید در فیلترها تغییر اعمال کنید تا بتوانید از کپسول و یا پد قهوه هم استفاده کنید. این دو مورد می توانند گزینه خوبی برای پودر قهوه باشند.

پرتافیلتر دارای سبدی است که دو نوع مختلف دارد. یکی از این انواع مدل فشرده می باشد. مدل دیگر مدل غیرفشرده می باشد. این سبدها بر روی کیفیت قهوه ای که تهیه می شود تاثیر مهمی دارد. به علاوه اینکه اگر به دنبال کیفیت بهتری هستید بهتر است از بین دو مورد مذکور به سراغ فشرده بروید.

  • بدنه اسپرسوساز برقی چگونه باید باشد؟

جنس هر وسیله ای تاثیر خوبی روی طول عمر دارد. به علاوه اینکه از دیدگاه تمیزی و بهداشت هم دارای اهمیت است. درباره دستگاه اسپرسوساز برقی هم این قاعده صادق است. جنس بدنه اسپرسوساز هم یک مولفه بهداشتی می باشد و هم موردی است که توجه به آن در تعیین میزان طول عمر دستگاه نقش دارد. هرچه جنس بهتری از بدنه را دستگاه شما داشته باشد خواهید دید که امکان استفاده طولانی تر از آن وجود خواهد داشت.

  • فیلترهای اسپرسوساز را مورد بررسی قرار دهید.

خرید قهوه ساز خانگی را به طور کامل همراه با در نظر گرفتن جنس فیلتر پیش ببرید. نباید فیلتری را برای دستگاه انتخاب کنید که زنگ زدن زودرس آن را شاهد باشید. در این صورت خواهید دید که کیفیت قهوه به شدت افت خواهد کرد. بنابراین تلاش کنید فیلترهای دستگاه دارای جنس بهتری باشند.

  • بررسی تولید صدا و لرزش در اسپرسوساز برقی

تولید لرزش و صدا، موردی است که اصلا ًنباید درباره آن چشم پوشی کنید. داشتن سر و صدای زیاد یک مولفه بسیار آزاردهنده ای می باشد و هیچ کس نمی خواهد دستگاه اسپرسوساز را با این مشخصه خریداری کند. بنابراین درباره بی سر و صدا بودن دستگاه اطمینان حاصل کنید.

نمونه کار تولید محتوای سایت را از این قسمت مطالعه کنید

خرید اسپرسوساز روگازی

راهنمای خرید اسپرسوساز

راهنمای خرید اسپرسوساز

دستگاه اسپرسوساز روگازی اندازه کوچکی دارد و قیمت آن نیز گران نمی باشد. تهیه قهوه در دو بخش جدای این دستگاه صورت می گیرد. در این دستگاه محفظه پایینی محلی است که آب در آن ریخته می شود و کمی بالاتر محفظه ای وجود دارد که به سبد قهوه شناخته می شود.

جوش آمدن آب سبب می شود تا این مایع داغ به سمت بالا یعنی محل ریخته شدن پودر قهوه برود. حرکت آب به سمت بالا سبب می شود تا قهوه، عصاری گیری شده و به سمت فوقانی ترین نقطه قهوه ساز روگازی برود.

این دستگاه می تواند به شما یک اسپرسو غلیظ و باکیفیت را تحویل دهد. به علاوه اینکه به دلیل برخورداری از  بدنه آلومینیومی این دستگاه گرما را به خوبی حفظ می کند. اما نوشیدنی تهیه شده از این دستگاه برخلاف مدل های برقی دارای گرما و رایحه آن چنانی نمی باشد.

در ادامه برای شما درباره چند نکته مهم برای خرید اسپرسوساز روگازی صحبت خواهیم کرد. اگر به دنبال یک راهنمای خرید اسپرسوساز خوب هستید بدانید که هنوز توضیحات ما تمام نشده است.

  • برند سازنده دستگاه را در نظر داشته باشید.

برند سازنده دستگاه، مولفه ای است که برای خرید هر وسیله ای باید آن را د رنظر داشت. به طوری که چه اسپرسوساز برقی و چه مدل رو گازی این دستگاه باید از نظر برند سازنده هنگام خرید مورد بررسی قرار گیرند.

برای نمونه بهتر است به سراغ برندهای ایتالیایی بروید. چرا که عملکرد این برندها به مراتب نسبت به برندهای چینی بهتر است. پس به عنوان یک نتیجه گیری برای این بخش به شما می گوییم که به فراخور بودجه خود مدلی مناسب را با توجه به برند سازنده خود انتخاب کنید.

  • جنس بدنه در اسپرسوساز گازی هم مهم است.

این مولفه درباره بسیاری دیگر از دستگاه ها هم مهم است و تنها درباره اسپرسوساز صادق نیست. قهوه سازهای روگازی معمولاً دارای بدنه هایی هستند که از استیل ضد زنگ و یا آلومینیوم ساخته شده اند. کمی قبل تر درباره اهمیت برند سازنده دستگاه برای شما گفتیم. اگر برند سازنده دستگاه برندی معتبر باشد علاوه بر مقاومت بدنه می توانید از بابت بهداشتی بودن تولید بدنه هم اطمینان حاصل کنید. از این نظر بدانید که معمولاً بدنه های استیلی نسبت به آلومینیوم،ی دارای بهداشت و تمیزی بیشتری هستند.

  • کارایی دستگاه قهوه ساز را در نظر داشته باشید.

هر دستگاهی از در گذر زمان، تولید شده اند پیشرفت هایی را تجربه کرده اند. دستگاه های اسپرسوساز هم از این قاعده مستثنی نیست. برای همین باید به خوبی بررسی کنید که دستگاه شما دارای چه ویژگی هایی می باشد. بررسی جزئیات و مشخصات فنی دستگاه اسپرسوساز سبب می شود تا سرمایه خود را دور نریزید و خریدی موفق را داشته باشید.

راهنمای خرید اسپرسوساز

راهنمای خرید اسپرسوساز

سخن پایانی

در این مطلب راهنمای خرید اسپرسوساز را به طور کامل برای شما شرح دادیم.

شما عزیزان می توانید با مطالعه مواردی که در این مطلب خدمت شما شرح دادیم یک خرید موفق اسپرسوساز را تجربه کنید.

در این صورت به خوبی می توانید در هر زمان دلخواه به محض اینکه اراده کنید یک نوشیدنی لذیذ برای خود تهیه کنید.

برند سازنده دستگاه و البته بدنه دستگاه و فیلترهایی که دارند از مهم ترین مواردی بودند در این مطلب به خوبی روی آن ها تمرکز کردیم.

این را بدانید که بهتر است در هنگام خرید هر وسیله، ابتدای کیفیت را اولویت قرار دهید تا قیمت. به بیان بهتر کیفیت را فدای قیمت نکنید.

 

قیمت تولید محتوای سایت چقدر است؟

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *