طرح جابر

موضوع طرح جابر کلاس سوم؛ خرچنگ های گرد

یک تحقیق جذاب و هیجان انگیز در مورد جانوران سخت پوست

زندگی خرچنگ ها و آشنایی با انواع آنها به عنوان موضوع جذاب برای طرح جابر کلاس سوم می تواند انتخاب شود. مطالعه زندگی این جانوران بسیار زیبا مورد علاقه دانش آموزان کلاس سوم و چهارم دبستان قرار دارد. برای ثبت سفارش مشاوره و انتخاب یک موضوع جذاب و جدید برای تحقیق دانش آموزی می توانید با کافه محتوا در تماس باشید.

ویدیوی خرچنگ های قرمز را از اینجا تماشا کنید….

طرح جابر

نمونه ای از خرچنگ قرمز

 

خرچنگ های گرد و انواع آن

بعضی از خرچنگ ها در خشکی، برخی در ساحل و برخی دیگر در عمق دریاها در سرما و تاریکی زیر آب زندگی می کنند. در هر صورت، همه خرچنگ ها به آب نیازمند هستند.

طرح جابر

تحقیق درباره خرچنگ ها

 

خرچنگ گرد

خرچنگ گرد در دریاها زندگی می کند. این جانور سخت پوست، کاسه سخت و کلفتی دارد. او دارای یک سر، یک سینه و یک شکم سخت و چین دار، زیر پوسته لاکی اش است. خرچنگ گرد از سمت پهلو راه می رود.

این گونه خرچنگ دارای دو جفت شاخک است که راه خود را با آن مشخص می کند و غذایش را در آب پیدا می کند. این جانور زیبا دارای 4 جفت پا و دو گیره بزرگ است.

خرچنگ گرد با آبشش های زیر پوشش سخت محافظش، تنفس می کند. دهان او از موهایی پوشیده شده که با استفاده از آن طعم غذاهایش را می چشد.

طرح جابر

خرچنگ سبز

 

رَباط در خرچنگ نر، سه ضلعی است و در خرچنگ ماده، گنبدی شکل است. پوسته لاکی خرچنگ، کار اسکلت او را انجام می دهد. پوسته لاکی خرچنگ گرد، دائماً عوض می شود؛ زیرا وقتی خرچنگ بزرگ می شود، پوسته اش برای او کوچک می گردد.

پوسته ای که خیلی کوچک شده است، شکاف می خورد؛ پوسته کاسه ای شکل در زیر آن ظاهر می شود. این کاسه جدید، خیلی نرم است. تا زمانی که کاسه جدید سخت و محکم گردد، خرچنگ باید خودش را از شر دشمنانش مخفی کند.

خرچنگ خمیده

خرچنگ خمیده

موضوعات طرح جابر کلاس ششم را از اینجا دریافت کنید….

 

خرچنگ گرد قرمز

این گونه خرچنگ، یک خرچنگ بزرگ است که به آن خرچنگ خوش خواب هم می گویند. چشم های او مانند پریسکوپ است. در حالی که مخفی شده است می تواند دشمنانش را زیر نظر بگیرد.

اگر پای خود را از دست بدهد، دوباره پاهای جدید برای او رشد می کنند. این خرچنگ، جسد ماهی ها و جانوران صدف دار را می خورد. او هنگام حمله، روی پاهایش می ایستد و با چنگال های خود، دشمنانش را تهدید می کند. هنگام فرار، عقب عقب در ماسه فرو می رود و ناگهان ناپدید می شود.

خرچنگ خمیده

خرچنگ خمیده

 

گونه های مختلف از خرچنگ های گرد

خرچنگ مخملی: یک خرچنگ کوچک پشمالو با چشم های قرمز

خرچنگ

خرچنگ مخملی

 

خرچنگ عنکبوتی: خرچنگی با پاهای دراز و بدن خاردار

خرچنگ عنکبوتی

خرچنگ عنکبوتی

 

خرچنگ پا صاف: این خرچنگ، شناگر خوبی است. پاهای این خرچنگ مانند پارو صاف هستند. این جانور، یک خرچنگ مهاجم است و از چنگال های قوی خود برای دفاع در برابر حریف استفاده می کند. هنگام مبارزه، خرچنگ پاصاف در مقابل حریف می ایستد؛ با چشم های قرمزش به او خیره می شود؛ حتی می تواند با یک ضربه با چنگال هایش، یک میگو را که از کنارش عبور می کند شکار کند.

طرح جابر

خرچنگ پاصاف

طرح جابر

شکار طعمه توسط خرچنگ پاصاف

 

خرچنگ خمیده

این گونه خرچنگ، آرام و کم تحرک است. این خرچنگ در برابر دشمنان خود یک واکنش جالب نشان می دهد. این جانور ترجیح می دهد دربرابر حریف خود در یک گوشه، کناره گیری کند و منتظر رفتن دشمنش بشود. خرچنگ های خمیده همه چیز می خورند اما بقایای بدن سایر جانداران را ترجیح می دهند.

 

خرچنگ نارگیل

آشنایی با خرچنگ نارگیل، بی شک، شما را به هیجان می آورد. خرچنگ نارگیل از درخت بالا می رود، میوه ها را از درخت جدا می کند، پایین می آید و سپس آنها را می شکافد. این خرچنگ جذاب از میوه ها، چوب، برگ های پژمرده گیاهان و جسد حلزون ها تغذیه می کند.

خرچنگ

خرچنگ نارگیل

 

خرچنگ های فانتوم

خرچنگ های فانتوم جزو سریع ترین و تندروترین خرچنگ های ساحلی به شمار می روند. خرچنگ فانتوم در سوراخ های ساحل دریاها زندگی می کند. این گونه خرچنگ ها برای خوردن خرده ریزهایی که در اثر جزر و مد آب دریا به سمت ساحل آمده اند، شبانه از لانه خود بیرون می آیند.

برای دریافت طرح طبقه بندی خرچنگ ها با ما در تماس باشید….

خرچنگ قرمز

خرچنگ قرمز

 

خرچنگ قرمز

خرچنگ قرمز

 

حمله خرچنگ های قرمز

در اردیبهشت ماه، درست، زمانی که ماه از نیمه گذشته است، حدود 100 میلیون خرچنگ در جنگل ها منتظر بارش باران هستند. با نخستین بارش قطرات باران، خرچنگ ها از هر طرف از مخفیگاه خود خارج می شوند. جهت حرکت آنها به سمت ساحل دریا است. خرچنگها با سرعت به سمت ساحل حرکت می کنند؛ هیچ مانعی نمی تواند آنها را از حرکت باز دارد. این جانوران از تمام مسیرها می گذرند، قل می خورند، می جهند، از جاده ها و شهرها عبور می کنند تا به دریا برسند. در این زمان خرچنگ ها آماده جفت گیری هستند .

حرکت خرچنگ ها

حرکت خرچنگ ها

حرکت خرچنگ ها

حرکت خرچنگ ها

 

کافه محتوا با تجربه تخصصی در زمینه مشاوره تحقیق دانش آموزی بهترین موضوعات را برای شما ارائه می دهد…

برای ثبت سفارش طرح جابر از این قسمت وارد شوید…

 

مراحل پوست اندازی خرچنگ های گرد را در شکل های زیر مشاهده می کنید…..

طرح جابر

پوست اندازی خرچنگ ها

طرح جابر

پوست اندازی خرچنگ ها

طرح جابر

پوست اندازی خرچنگ ها

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *