طراحی سایت رستورانی

نکات کاربردی در طراحی سایت رستورانی؛ ایده های زیبا و جذاب در سایت رستوران + اینفوگرافیک

نکات مهم برای طراحی سایت رستورانی؛ مهم ترین قسمت های سایت رستوران+ اینفوگرافیک

“نکات مهم و ترفندهایی برای طراحی سایت رستورانی

آیا تا به حال با دیدن طرح یک وب سایت رستوران غذا وسوسه شده اید که غذا بخورید؟ مردم چه سلیقه هایی برای سفارش غذا دارند؟ یک وبسایت رستورانی باید چه ویژگی هایی داشته باشد که مخاطب را جذب کند؟

 

اما چگونه می توانید با طراحی سایت رستورانی، مردم را به انتخاب رستوران خود در مقایسه با هر رستوران دیگری تشویق کنید؟

شاید شما یک وب سایت برای تجارت خود ایجاد کرده باشید یا شاید هنوز در مراحل اولیه بازاریابی آنلاین هستید. آیا می دانید در ساخت وب سایت برای رستوران خود اجزای خاصی وجود دارد که بسیار مهم هستند؟

 

طراحی سایت رستورانی شامل همه چیز است؛ از SEO گرفته تا به اشتراک گذاشتن داستان هایی در مورد آغاز به کار رستوران شما است.

تمام تصاویر و عکس ها، متن و نسخه برنامه نویسی وبسایت است که همه برای طراحی سایت به کار گرفته می شوند و به شما در جلب مشتری کمک می کنند. ما می خواهیم نکات کلیدی در طراحی سایت رستورانی و برخی رستوران هایی که وب سایت های باورنکردنی دارند را به شما نشان دهیم!

طراحی سایت رستورانی

طراحی سایت رستورانی

 

کتاب الکترونیکی نکات کاربردی در طراحی سایت

هر آنچه برای برنامه ریزی و طراحی پروژه های طراحی سایت به آن نیاز دارید  در این کتاب به آن اشاره شده است.

  • قالب فایل: PDF
  • تعداد صفحات: 213 صفحه
  • قیمت خرید: 199000 تومان

فهرست این کتاب را از اینجا بخوانید….

طراحی سایت

نکاتی درباره نحوه طراحی سایت رستورانی جذاب، مخاطب پسند و ویژه

1-در طراحی سایت رستوران، داستان خود را بگویید

پشت هر رستورانی، داستانی وجود دارد و مردم می خواهند آن را بشنوند! این باعث می شود شما از رقابت خود پیشی بگیرید و نشان می دهد چه چیزی شما را منحصر به فرد می کند.

ایده های جذاب پشت رستوران خود را به مشتریان نشان دهید و در مورد نحوه شروع آن صحبت کنید.

در صورت وجود، تاریخ پروژه خود را نیز ارائه بدهید! این امر، رستوران شما را جذاب تر می کند به خصوص اگر داستان خوبی داشته باشید.

نمای ظاهری وبسایت و مطالب مندرج در آن به بازدید کنندگان وب سایت می گویند دقیقاً در این رستوران، چه چیزی ارائه می شود و همچنین محیط و فضا را توصیف می کند تا مشتریان از این طریق، رستوران را به خوبی بشناسند.

خوب است که قبل از رفتن به یک رستوران، طعم و مزه غذاهای رستوران را بدانید یا بدانید که آنجا چه شرایطی دارد.

اگر در حوزه طراحی سایت رستورانی، تجربه ای ندارید یا به تولید محتوای تخصصی برای سایت رستوران نیاز دارید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

طراحی سایت رستورانی

طراحی سایت رستورانی

 

2- عناصر و سبک و رنگ و طرح را در طراحی سایت رستورانی اجرا کنید

قلم، رنگ و طراحی سایت رستورانی شما همگی می توانند در ایجاد شکوه و زیبایی رستوران شما نیز نقش داشته باشند.

یک قلم فانتزی احتمالاً به این معنی است که رستوران در شرایط مناسبی است. شما همچنین می توانید عناصر بصری را به سایت خود در قسمت های مختلف، اضافه کنید.

فرض کنید، یک رستوران مجهز، با یک فضای سرگرم کننده و جوان پسند دارید. صفحه اصلی طراحی سایت رستورانی به وضوح این را منعکس می کند.

لوگوی رستوران به همراه تمام تصاویری که کاربر در نگاه اول در سایت مشاهده می کند این نکته را به خوبی توضیح می دهد.

با یک طراحی ساده و مینیمالیستی یا سبک های مدرن و جدید در طراحی سایت رستورانی، به راحتی می توانید نظر کاربران را جلب کرده و آنها را به سفارش منوی رستوران، تشویق کنید.

به طور مثال، طراحی سایت را طوری انجام دهید که هنگامی که روی هر گزینه در سایت می روید، عکس، تغییر می کند و متن سفید، صورتی می شود. این یک امتیاز جذاب برای کاربران سایت است.

در طراحی سایت رستورانی خود از فضای سفید، فونت ها و رنگ هایی استفاده کنید که مطابق با عکس العمل رستوران شما باشد. برای تقلید از رستوران می توانید در یک صفحه وب، فضای مشخص از رستوران ایجاد کنید.

به این روش، کاربران قبل از اینکه وارد رستوران شما شوند، این حس را دارند که چه چیزی را تجربه می کنند. این روشی است که آنها را هیجان زده و قابل پیش بینی می کنید.

طراحی سایت رستورانی

طراحی سایت رستورانی

 

3- به ویژگی ناوبری یا پیمایش در سایت رستوران، دقت کافی داشته باشید

بدیهی است که داشتن ناوبری یا نوار منو عنصر مورد نیاز هر وب سایت است. این برای طراحی سایت رستورانی نیز وجود دارد.

در هنگام طراحی ناوبری، گزینه های مختلفی وجود دارد. شما با یک نوار ناوبری کلاسیک افقی با گزینه های ذکر شده در لیست خود، کاربر سایت را هدایت می کنید.

همچنین یک نوار ناوبری عمودی وجود دارد که با کلیک بر روی یک دکمه می توانید از صفحه خارج شوید یا در صفحه ایستا بمانید.

اگر دوست دارید با حالت ناوبری و پیمایش در طراحی سایت رستورانی ، خلاقیت بیشتری پیدا کنید و دوست دارید بخش ها بازدید بیشتری به دست آورند، عناصر دیگری مانند فیلم ها یا عناصر تصویری بهتری را در سایت منتشر کنید.

حتی می توانید از تصاویر زمینه با حالت سه بعدی استفاده کنید. چیزی که می تواند زیبایی بصری سایت را دوچندان کند.

در طراحی سایت رستورانی با ناوبری صحیح، اطمینان حاصل کنید که سایت، کاربر پسند است. کاربران را برای کار کردن با سایت و فهمیدن نحوه پیمایش یا کلیک کردن، مجبور نکنید.

اگر بازدید کنندگان سایت شما نمی توانند درک کنند که چگونه به جایی که می خواهند بروند، اغلب سایت شما را ترک می کنند؛ که این عامل منجر به نرخ اتلاف زیاد و دید ضعیف از نگاه موتورهای جستجو می شود. شما قطعاً این اثر را نمی خواهید!

اطمینان حاصل کنید که همه منوها و زیر منوهای شما به هم مرتبط هستند. دوبار و سه بار این را بررسی کنید! اگر منوهای شما به طور مناسب در نوار ناوبری شما پیوند نداشته باشند، این می تواند یکی دیگر از دلایل ناامیدی کاربر باشد.

طراحی سایت رستورانی

طراحی سایت رستورانی

 

**نکته طراحی سایت رستورانی : از منوی ناوبری، در پایین سایت خود و همچنین در قسمت بالا استفاده کنید. این کار برای همه مفید است؛ درست زمانی که همه مسیر سایت را به پایین طی کردید و سپس بخواهید به صفحه دیگری بروید.

 اگر ایده ناوبری پایین سایت را دوست ندارید، یک سرصفحه به صورت ثابت در نظر بگیرید! این نوع هدر، همانطور که در صفحه حرکت می کنید باقی می ماند تا بازدید کنندگان وب سایت شما در هر کجا که در صفحه باشند، نوار منو خود را داشته باشند.

 

4- توجه به خوراک ورودی اینستاگرام + عکس (ترفند طراحی سایت رستورانی)

مردم با چشمانشان غذا می خورند! بنابراین مهم است که از رستوران خود عکس بگیریدو در سایت، منتشر کنید.

پیوند اینستاگرام با وب سایت، راهی آسان برای نشان دادن آنچه می نویسید است. به طور خودکار با جدیدترین عکس هایی که شما روی سایت قرار می دهید، مخاطبان به سمت شما هدایت می شوند.

این امر به مشتریان بالقوه این امکان را می دهد تا منوی غذاهای سایت را بررسی کنند. بنابراین مطمئن باشید که همیشه عکس های با کیفیت منتشر می کنید.

اگر طراحی سایت رستورانی را با سایت وردپرس انجام داده اید، افزونه های مختلفی وجود دارد که می توانید آنها را نصب کنید که دارای سبک و اندازه های مختلف هستند.

طرح هایی را استفاده کنید که با سایت و اهداف رستوران شما سازگار باشند. اگر به طراحی لوگو نیاز دارید با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

بهترین راهکار برای معروف شدن در اینستاگرام، در کنار طراحی سایت رستورانی، تولید محتوا اینستاگرام است. این کار باید حرفه ای انجام شود بنابراین، ما برنامه ریزی ویژه را برای شما تدارک دیده ایم. همین حالا با ما تماس بگیرید.

 

**انتخاب بهترین عکس ها در طراحی سایت رستورانی

یک سایت رستورانی نه تنها عکس های شگفت انگیزی از غذاهای خود را در وب سایت خود قرار می دهد، بلکه از آنجا که غذاهای بی نظیری را سرو می کنند، هنگام استفاده از عکس ها، نظرات کاربران را نیز منتشر می سازند.

این یک روش طراحی سایت رستورانی است که می تواند سایت شما را به سطح پیشرفته ای برساند.

برای طراحی سایت رستورانی ، عکس های هدر با عرض کامل می توانند صفحه اصلی شما را پوشش دهند. عکس هایی که در عرض صفحه سایت، قرار دارند و به بازدید کنندگان سایت اجازه می دهند جزئیات را ببینند و آنها را به جستجوی بیشتر در وبسایت دعوت کنند.

فکر کنید که کدام عکس ها را در کجا قرار می دهید. شما اغلب می توانید مشتریان را به سمت بقیه بخش های سایت خود هدایت کنید.

طراحی سایت رستورانی

طراحی سایت رستورانی

 

**نکته حرفه ای:  در طراحی سایت رستورانی ، عکس ها از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند، اما فقط روی جنبه های بصری تمرکز نکنید. اطمینان حاصل کنید که سایت شما کاربردی است و از تجربه کاربری بسیار خوبی برخوردار است. اگر مشتریان شما نتوانند آنچه را که جستجو می کنند پیدا کنند، ممکن است ناامید شوند و وب سایت شما را ترک کنند.

 

5- در طراحی سایت رستورانی  ، فیلم و ویدیو بگنجانید

در طراحی سایت رستورانی ، بازدیدکنندگان سایت خود را تشویق کنید در تمام قسمت های سایت، دیدن کنند.این کار را با استفاده از فیلم انجام دهید. برای جلب توجه مشتریان بالقوه یا نشان دادن کار درونی رستوران می توانید از این گزینه در عنوان سایت خود استفاده کنید.

 

6- در طراحی سایت رستورانی از گرافیک عالی استفاده کنید

در وب سایت رستوران ها، گرافیک طراحی می تواند به نمایش فرآیندها، نحوه خوردن غذاهای خاص یا نحوه تهیه غذا کمک کند. همچنین می توانید از گرافیک برای ارتقای سبک سایت یا فهرست خود استفاده کنید. اگر رستوران شما یک برند با سبکی جدید است، در این صورت گرافیک می تواند شگفتی های بی نظیری ایجاد کند!

حتی اگر طراحی سایت رستورانی ساده باشد، به مردم نشان دهید که چگونه رستوران شما کار می کند می تواند فضای راحت و آرامش دهنده ای برای مشتریان ایجاد کند.

طراحی سایت رستورانی

طراحی سایت رستورانی

 

7- طراحی سایت رستورانی باید شامل منوها باشد

چند بار رستوران پیدا کرده اید که واقعاً می خواهید غذاهای آن را امتحان کنید اما آنها منویی با قیمت های آنلاین ندارند؟ این ناامید کننده است! اگر قرار است سایت رستورانی خود را داشته باشید، قطعاً نمی خواهید که مشتریان قبل از اینکه وارد رستوران شما شوند، ناامید شوند. یا به آنها دلیلی بدهید که وارد رستوران شما نشوند.

در طراحی سایت رستورانی، اطمینان حاصل کنید که منوی شما زیبا به نظر می رسد و خوب طراحی شده است. طراحی ساده و تمیز، بهترین نوع طراحی برای منوی شما است.

از نماد، نشانه ها و فونت هایی استفاده کنید که نشانگر  برند، گرافیک یا نقاشی های ساده شما باشد. مطمئن شوید که از یک فونت سبک با پس زمینه تاریک استفاده نمی کنید. لازم است نکاتی درباره طراحی گرافیک تصویری بیشتر بیاموزید.

در طراحی سایت رستورانی ، عکس ها را در فهرست آنلاین خود قرار دهید. اگر مشتریان بتوانند عکس هایی از غذای شما را در کنار منوی شما مشاهده کنند، می تواند باعث شود که آنها بیشتر از رستوران شما استفاده کنند.

اگر منوی فصلی دارید یا هر روز، منو تغییر می کند، آن را در رسانه های اجتماعی خود ارسال کنید و بازدید کنندگان وب سایت را به صفحات اجتماعی خود هدایت کنید. به این ترتیب لازم نیست هر بار که تغییر کنید، منوی آنلاین خود را به روز کنید و بتوانید در رسانه های اجتماعی با کاربران درگیر شوید.

طراحی سایت رستورانی

طراحی سایت رستورانی

 

8- صفحه تماس با ما در طراحی سایت رستورانی اهمیت دارد

این برای هر مشاغل و هر کاری مهم است، اما برای نمایش رستوران ها، نمایش اطلاعات خود به ویژه مهم است. باید یک صفحه تماس در ساعات کاری، آدرس فیزیکی رستوران، آدرس ایمیل و شماره تلفن خود داشته باشید.

در صورت استفاده از آنها راهی برای رزرو خود در نظر بگیرید. هنگامی که در حال طراحی سایت رستورانی خود هستید، توجه داشته باشید که مهم است که تمام اطلاعات شما در وب سایت های شما و همچنین همه سیستم عامل هایی که استفاده می کنید، سازگار باشد.

 

9- یک سایت رستورانی باید بخش وبلاگ داشته باشد

مردم می خواهند در مورد غذاهایی که شما تهیه می کنید اطلاعات کاملی بدانند؛ غذاها از کجا تهیه می شوند، سرآشپزها و مهارت های آنها و همچنین ویژگی های منحصر به فرد رستوران شما چیست.

یک وبلاگ در طراحی سایت رستورانی ، مکانی عالی برای گفتن در مورد همه این موارد و موارد دیگر است! طراحی وبلاگ شما برای درک باید آسان باشد.

اگر صاحب یک رستوران ایتالیایی هستید و هر روز خوراک پاستا و ماکارونی درست می کنید، در مورد آن وبلاگ تهیه کنید! در مورد فرآیند پخت و اینکه مواد تشکیل دهنده غذا از کجا آمده اند به مشتریان بگویید.

شما حتی می توانید در مورد شکل های مختلف ماکارونی بنویسید یا دستور العمل ویژه درج کنید. امکانات بسیاری برای آموزش مردم در مورد رستوران شما وجود دارد.

یک وبلاگ نه تنها برای مشتریان شما مفید است بلکه برای سئو نیز مفید است. برای رتبه بندی برای کلمات کلیدی خاص می توانید وبلاگ بنویسید.

موتورهای جستجو در این مورد گام برمی دارند – و اگر این کار را به درستی انجام دهید، می توانید در صفحه اول نتایج جستجو رتبه بندی کنید.

طراحی سایت رستورانی

طراحی سایت رستورانی

 

10 – طراحی سایت رستورانی و سئو

SEO و یا بهینه سازی برای موتور جستجو در طراحی سایت رستورانی ، مهم است. اما برای یک رستوران، جستجوگر محلی، همان چیزی است که شما می خواهید به آن توجه کنید.

بیشتر افراد، هنگامی که به دنبال رستوران می گردند، جایی را می خواهند که نزدیک به مکان فعلی آنها باشد، به همین دلیل تمرکز بر روی SEO محلی ضروری است.

هدف شما نمایش در بسته محلی است که سه نتیجه برتر را نشان می دهد. این سه نتیجه مواردی است که بیشترین میزان ترافیک و احتمالاً بیشترین مشتری را دریافت می کنند.

هنگام برنامه ریزی طراحی سایت رستورانی  خود می خواهید به عناصر بسیار مهم توجه داشته باشید که بر سئو شما تأثیر می گذارد. طراحی ناوبری شما برای کاربر پسند به شما کمک می کند تا مشتریان برای مدت زمان طولانی در صفحه شما بمانند.

اطمینان حاصل کنید که منوی شما برای دسترسی آسان است. از عکس های جذاب یا حتی یک گالری عکس استفاده کنید تا بازدید کنندگان سایت از گرافیک ها لذت ببرند.

تولید محتوای تخصصی

ثبت سفارش تولید محتوای تخصصی

 

11- طراحی سایت رستورانی برای موبایل (قالب های واکنشگرا یا ریسپانسیو)

چند بار از تلفن خود برای پیدا کردن رستوران استفاده کرده اید؟ این کار بسیار راحت و سریع است و می توانید آن را از طریق یک اسکرول ساده انجام دهید.

از آنجا که تعداد زیادی مشتری بالقوه، رستوران ها را در تلفن های خود جستجو می کنند، وب سایت شما باید بهینه شده و برای موبایل طراحی شود.

این شامل منوها، ناوبری و سایر عناصر سایت شما است که ممکن است تحت تأثیر صفحه نمایش کوچکتر قرار بگیرند.

یک رستوران با کیفیت بالا باید از طراحی سایت رستورانی  با کیفیت بالا برخوردار باشد. اگر وب سایت شما فاقد عکس های خوب و عناصر طراحی باشد، مردم را از ورود به آن خودداری می کنند.

 

منبع:

https://www.lyfemarketing.com/blog/restaurant-website-design/

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *