سفر به گرجستان

سفر به گرجستان بدون بلیط؛ جاذبه های گردشگری باتومی را در این مطلب تماشا کنید!

سفر به گرجستان؛ پارک دلفین ها در باتومی

سفر به گرجستان و بازدید از شهر باتومی، یکی از شهرهای ساحلی گرجستان، بسیار جذاب است. شهری که در حاشیه دریای سیاه واقع شده و مقصد گردشگری بسیاری از مسافران خارجی است.

بهترین زمان سفر به شهر باتومی در گرجستان، فصل بهار و تابستان است. در این ایام، شرایط آب و هوایی در بهترین وضعیت خود قرار دارد و گردشگران می توانند از مناظر زیبای ساحلی لذت ببرند.

پارک دلفین ها در باتومی، یکی از جاذبه های گردشگری گرجستان است. هر ساله تعداد زیادی توریست و گردشگر از جاذبه های گردشگری شهر باتومی بازدید می کنند.

سفر به گرجستان

سفر به گرجستان

 

مختصری درباره تاریخچه پارک دلفین ها در باتومی؛سفر به گرجستان

پارک دلفین ها در باتومی در تاریخ 6 ماه مه سال 2011 پس از 20 سال وقفه، بازگشایی شد. اولین پارک دلفین در یک شهر ساحلی در سال 1975 تأسیس شد. این مکان یکی از بزرگ ترین مراکز تفریحی جهان در منطقه شوروی سابق به شمار می رفت.

وجود پارک دلفین ها در باتومی، این شهر را به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری جهان مبدل ساخت.

این مکان نه تنها مورد علاقه شهروندان باتومی قرار دارد بلکه هر مسافری که به گرجستان سفر می کند تمایل دارد از این مجموعه تفریحی هیجان انگیز دیدن کند.

محبوبیت پارک دلفین ها در باتومی، آن را نمادی از شهر دلفین ها در گرجستان معرفی می کرد. در اوایل دهه 90 به دلیل مشکلات اقتصادی و سیاسی شهر، فعالیت این مرکز تفریحی متوقف شد.

پس از 20 سال وقفه در فعالیت پارک دلفین ها در باتومی، این مرکز به همت شهرداری و یک موسسه خیریه، مجدداً راه اندازی شد. این پارک همچنین به عنوان یک مرکز تحقیقات علمی دریای سیاه شناخته می شود.

طراحی و ساخت مرکز دلفیناریوم در شهر باتومی توسط دو شرکت معروف آمریکایی اجرا شده است.

پارک دلفین ها در شهر باتومی، محلی است که به صورت مصنوعی، شرایط کامل زندگی را برای حیوانات دریایی فراهم کرده است.

حجم آب پارک دلفین ها در باتومی هر 2 ساعت مورد بازرسی قرار می گیرد و در صورت نیاز، ازن دهی به آب توسط دستگاه ها صورت می گیرد.

دمای آب نیز همواره کنترل می شود؛ حداقل و حداکثر دمای آب باید به ترتیب در حدود 14 تا 15 و 27 تا 28 درجه سانتی گراد باشد.

میزان اسیدیته و همچنین شوری آب دلفیناریوم نیز به طور مداوم تحت کنترل است.

همراه با آزمایش های شیمیایی و باکتری شناسی و همچنین آزمایش های کنترل کیفیت آب، کادر متخصص در پارک دلفین ها در باتومی مشغول به فعالیت هستند که در حوزه کاری خود، مهارت زیادی دارند.

فضای این پارک دریایی شامل 4 قسمت اصلی است و ظرفیت پذیرایی از 795 نفر را دارد.

گوساله آبی مدیترانه ای

 

با حیوانات پارک دلفین ها در باتومی آشنا شوید

برای ماجراجویی در کشور گرجستان و آشنایی با حیوانات زیبا و شگفت انگیز پارک دلفین ها در باتومی با ما همراه باشید.

دلفین ها:

  • طبقه بندی علمی
  • شاخه: حیوانات
  • طبقه: پستانداران
  • رده: وال ها
  • خانواده: دلفین ها
  • گونه: آپیلینا (Apilina)

گونه آپیلینا، پستاندارانی از خانواده دلفین ها هستند. طول بدن این حیوانات حدود 2 تا 3 متر است و دم آن ها به شکل دو قسمتی در انتهای بدن آن ها قرار دارد.

وزن این دلفین ها معمولاً 150 تا 300 کیلوگرم می باشد. رنگ بدن این حیوانات به صورت خاکستری تیره دیده می شود.

این جانداران دارای سیستم عصبی بسیار پیشرفته ای هستند؛ اندام های حسی آن ها، سیستم شنوایی، بینایی و چشایی آن ها به طرز حیرت انگیزی، قوی است.

گونه های دلفین که در پارک دلفین ها در باتومی نگهداری می شوند ساکن دریای سیاه، دریای مدیترانه، دریای بالتیک و دریای کارائیب می باشد و برخی از انواع آن ها از اقیانوس آرام و اطلس در این نقطه گردآوری شده اند.

این حیوانات از انواع ماهی ها تغذیه می کنند. یک دلفین بالغ می تواند تا حدود 8 تا 15 کیلوگرم ماهی را بخورد.

دلفین های پارک دلفین ها در باتومی با سرعت 40 تا 50 کیلومتر در ساعت حرکت می کنند و می توانند تا ارتفاع حدود 5 متر به هوا بپرند.

زمان پلک زدن این دلفین ها حدود 1 تا 2 ثانیه و مدت زمان بسته شدن چشم ها به طور کامل، 15 تا 30 ثانیه است.

طول عمر عادی این دلفین ها معمولاً 35 تا 40 سال است اما در پارک دلفین ها در باتومی، این گونه ها تا 50 سال نیز عمر می کنند.

شیرهای دریایی:

  • طبقه بندی علمی
  • شاخه: حیوانات
  • طبقه: پستانداران
  • رده: شکارچیان
  • خانواده: اسلوپی
  • گونه: شیر دریایی

شیرهای دریایی، دسته ای دیگر از حیواناتی هستند که در پارک دلفین ها در باتومی می توانید آن ها را تماشا کنید. این گونه از پستانداران از لحاظ جنسیت نر و ماده، تفاوت زیادی با یکدیگر دارند.

معمولاً وزن شیرهای دریایی نر، دو برابر ماده ها است. رنگ این جانوران در ابتدای زندگی، قهوه ای تیره است که با رشد بدن آن ها، این رنگ به قهوه ای شکلاتی تبدیل می شود.

مهم ترین زیستگاه شیرهای دریایی آمریکای جنوبی، شمال پرو تا جنوب برزیل و جزایر فالکلند است.

این حیوانات در آ های عمیق و ساحلی اقیانوس اطلس و آرام زندگی می کنند. شیرهای دریایی پارک دلفین ها در باتومی به اندازه 5 تا 8 درصد وزن بدنشان باید غذا بخورند.

دلفین

 

اقامت در هتل های لوکس در نزدیکی پارک دلفین ها در باتومی؛سفر به گرجستان

یکی از مهم ترین مسائلی که هر توریست یا گردشگری که به شهر باتومی سفر می کند با آن مواجه است، اقامت در یک هتل مناسب می باشد.

هتل هایی که به مراکز خرید و جاذبه های گردشگری شهر نزدیک تر باشند، مورد استقبال اکثر توریست ها و مسافران قرار می گیرند. پارک دلفین ها در باتومی نیز از این امر مستثنی نیست.

در نزدیکی پارک دلفین ها در باتومی تعداد زیادی هتل و مکان اقامتی لوکس و مجهز برای پذیرایی از مهمانان خارجی وجود دارد.

هتل ماردی پلازا، سوئیت دیوان، هتل آپارتمان تانگرین، هتل چائو، هتل رادیسون بلو، هتل لئوگراند و بسیاری موارد دیگر را می توانید با قیمت های متفاوت و البته مناسب برای اقامت خود در شهر باتومی انتخاب کنید.

علاوه بر پارک دلفین ها، شهر باتومی جاذبه های گردشگری دیگری نیز دارد که می توانید در سفر به گرجستان از آن ها دیدن کنید.

برای ثبت سفارش تولید محتوای تخصصی برای سایت های گردشگری می توانید با ما تماس بگیرید تا پروژه شما را به صورت ماهانه قیمت گذاری کنیم….

 

تفریحات آبی باتومی، لذتی وصف ناپذیر در سفر به گرجستان

تفریحات آبی باتومی، فرصتی استثنایی برای گردش در شهر باتومی و تجربه های هیجان انگیز است. شهر باتومی یکی از شهرهای ساحلی گرجستان است و مجاورت آن با دریای سیاه، بهترین موقعیت را برای لذت بردن از تفریحات و ورزش های آبی فراهم ساخته است.

علاوه بر مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری، تفریحات و برنامه های سرگرمی نیز در شهر باتومی وجود دارد که می توانید در آن ها شرکت کنید. این تفریحات آبی در شهر باتومی، دنیایی متفاوت از هیجان را به شما نمایان خواهند ساخت.

 

قایق سواری در آب های دریای سیاه، جذاب ترین تفریحات آبی باتومی

یکی از جذاب ترین تفریحات آبی باتومی، شرکت در تورهای تفریحی قایق سواری در دریای سیاه است. اگر اهل هیجان و سفر بر روی امواج پر تلاطم دریایی هستید، شرکت در برنامه های قایق سواری باتومی را به شما پیشنهاد می کنیم.

در ساحل دریای سیاه، قایق های مختلف توریستی وجود دارند که می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید و از سفر روی آب لذت ببرید. البته هزینه های هر یک از قایق های گردشگری باتومی متفاوت است.

قایق های بنانا، گلدن فیش، مرکوری، کراس ایر و … به این کار اختصاص دارد. قیمت استفاده از برنامه های قایق سواری تا حدود 100 لاری هزینه دارد و ظرفیت های آن ها نیز متفاوت است.

برای آشنایی بیشتر با قایق سواری به عنوان بهترین تفریحات آبی باتومی، فهرستی از این قایق های توریستی را برای شما گردآوری نموده ایم.

ولید محتوای تخصصی صنعتی

ثبت سفارش تولید محتوای تخصصی

 

*قایق سواری روی دریای سیاه؛ تفریحات آبی باتومی را با مجهزترین قایق های مسافرتی تجربه کنید

1-قایق های بنانا: هزینه استفاده از این قایق ها برای هر نفر حدود 10 لاری است و برای کودکان زیر 10 سال توصیه نمی شود. سوار شدن بر این قایق، هیجان خاصی دارد.

2-قایق های Sea Star: هزینه سوار شدن بر این قایق برای هر نفر حدود در مدت زمان 30 دقیقه، 1 لاری است. این قایق تفریحی – توریستی در مسیرهای مشخصی در دریای سیاه حرکت می کند و در طول سفر نیز امکانات مناسب برای پذیرایی از مهمانان در قایق وجود دارد.

3-کشتی تفریحی Barbare: این کشتی تفریحی به عنوان رویایی ترین تفریحات آبی باتومی شناخته می شود. سوار شدن بر این کشتی و حرکت روی دریای سیاه، شکوه و جذابیت خاصی دارد. هزینه این کشتی برای هر نفر، حدود 140 لاری برای یک ساعت می باشد. این کشتی ظرفیت 11 مسافر را دارد.

4-قایق گلدن فیش (Golden Fish): هزینه سوار شدن بر قایق گلدن فیش به عنوان یکی از تفریحات آبی باتومی، برای هر نفر حدود 10 تا 15 لاری است. ظرفیت ابن قایق حدود 60 نفر است؛ بنابراین می توانید به صورت گروهی از آن استفاده کنید.

5-قایق Iberia: این قایق نیز یکی دیگر از وسایل تفریحی بر روی دریای سیاه در باتومی است. ظرفیت این قایق، 21 نفر است و هزینه آن برای هر نفر در مدت یک ساعت، 10 لاری می باشد.

6-قایق مرکوری: سفر با قایق مرکوری یکی از تفریحات آبی باتومی است. هزینه این قایق حدود 80 لاری برای 30 دقیقه است. این قایق دارای 12 صندلی است و سفر با آن روی دریای سیاه، لذت بخش است.

7-قایق تفریحی کراس ایر: یکی از لوکس ترین قایق های تفریحی باتومی، قایق کراس ایر است. هزینه استفاده از این قایق، 70 لاری برای 1 ساعت است و ظرفیت آن، 5 نفر می باشد.

8-کشتی تفریحی فورچونا: سوار شدن بر کشتی فورچونا و لذت بردن از امواج دریای سیاه در مسیر سفر، جذاب ترین تفریحات آبی باتومی است که می توانید آن را در سفر به باتومی تجربه کنید. هزینه این کشتی تفریحی، 100 لاری برای یک ساعت است. این کشتی دارای 7 صندلی می باشد.

 

جت اسکی، اوج هیجان و شادی در برنامه های تفریحات آبی باتومی

سوار شدن بر جت اسکی و تفریح بر روی امواج دریایی، لذت خاصی دارد. جت اسکی برای حدود 15 دقیقه با قیمت 70 لاری به علاقه مندان کرایه داده می شود.

جت اسکی یکی از محبوب ترین تفریحات آبی باتومی در تابستان است. اگر به سفرهای کوتاه و پر هیجان بر روی آب علاقه دارید می توانید در سفر به باتومی، جت اسکی سوار شوید.

 

تورهای رفتینگ رودخانه های خروشان، پرطرفدارترین تفریحات آبی باتومی

در شهر باتومی گرجستان، چند رودخانه خروشان و پر پیچ و خم وجود دارد که امواج آن ها در برخی قسمت ها پر تلاطم و تند هستند.

قایق های توریستی که برای رفتینگ روی رودخانه در این قسمت ها وجود دارند، بهترین تفریحات آبی باتومی را در اختیار توریست ها و علاقه مندان به این ورزش قرار می دهند.

البته شرکت در این تورهای ورزشی باید با رعایت تمام موارد ایمنی انجام شود. در این ورزش مهیج، لیدر یا راهنمای مسیر، قایقران ها را در طول حرکت روی رودخانه هدایت می کند. پیشنهاد می کنیم تورهای رفتینگ شهر باتومی را برای یک بار تجربه کنید.

 

غواصی، یک تجربه منحصر به فرد در تفریحات آبی باتومی

شاید شما هم به تماشای دنیای زیر آب علاقه مند باشید. در سفر به شهر باتومی می توانید در تفریحات و سرگرمی های غواصی در اعماق آب دریای سیاه شرکت کنید.

برای این کار باید مهارت و آموزش های لازم را برای غواصی بگذرانید. حدود 4 ساعت می توانید از این برنامه تفریحی لذت ببرید.

غواصی، محبوب ترین تفریحات آبی باتومی در فصل تابستان به شمار می رود. البته شرکت در این ورزش برای همه افراد توصیه نمی شود.

 

ورزش مهیج فلای بورد در باتومی

فلای بورد، یک ورزش محبوب و یکی از تفریحات آبی باتومی است. در این ورزش، فرد بر روی یک تخته می ایستد و با فشار آب یک لوله قطور به هوا پرتاب می شود!

 

دریاچه نوریگلی، زیباترین منظره طبیعی برای لذت بردن از تفریحات آبی باتومی

در شهر باتومی در گرجستان، دریاچه ای بسیار زیبا و پهناور با مساحتی حدود 6 هکتار با نام دریاچه نوریگلی قرار گرفته است.

عمق این دریاچه در قسمت های مختلف، متفاوت است و بهترین مکان برای قایق سواری و تفریحاتی مانند ماهیگیری است.

اگر به ورزش ها و سرگرمی های آرام تر علاقه مند هستید می توانید در محوطه اطراف این دریاچه قدم بزنید، عکاسی کنید و یا به ماهیگیری بپردازید.

تولید محتوای سایت
تولید محتوای سایت
تولید محتوای سایت
تولید محتوای سایت

 

گردش و تفریح در پارک آبی باتومی با سفر به گرجستان

پارک آبی باتومی یکی از جاذبه های گردشگری شهر باتومی در گرجستان است. این جاذبه گردشگری نیز مانند تمام تفریحات آبی و دریایی جهان، هیجان و لذت خاصی برای مسافران و علاقه مندان دارد.

این پارک آبی، یک فضای آزاد برای تفریحات، برنامه ها و سرگرمی های آبی در باتومی است. اگر به گرجستان سفر کردید پیشنهاد می کنیم حتماً از برنامه های این پارک مهیج استفاده کنید.

پارک آبی باتومی در نزدیکی ساحل دریای سیاه و در فاصله حدود 30 کیلومتری از مرکز شهر باتومی قرار دارد.

از تفریحات آبی مختلفی نظیر استخر، سرسره آبی، تونل آبی، استخر و محوطه مخصوص کودکان و … می توانید در این پارک آبی زیبا استفاده کنید.

ورزش های آبی در باتومی یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری مسافران هستند، به ویژه اگر در فصل تابستان به گرجستان سفر کنید، علاقه شما برای شنا در پارک آبی باتومی بیشتر خواهد شد.سفر به گرجستان

 

پارک آبی باتومی، تفریحی مهیج در فصل تابستان

پارک آبی باتومی، یک تفریح هیجان انگیز در شهر باتومی است. با فرا رسیدن فصل تابستان، تعداد افرادی که برای ورزش ها و تفریحات آبی به این پارک مراجعه می کنند افزایش پیدا می کند.

محوطه این پارک در سال 2013 افتتاح شده است و هم اکنون جزو شلوغ ترین جاذبه های گردشگری شهر باتومی محسوب می شود. با هر سلیقه یا توانایی می توانید از برنامه های تفریحی و سرگرمی پارک آبی باتومی استفاده کنید.

در پارک آبی شهر باتومی، قسمت مجزایی برای تفریح کودکان در نظر گرفته شده است.

خانواده هایی که برای گردش به گرجستان می آیند می توانند با خیال آسوده در برنامه های این پارک آبی شرکت کنند و کودکان خود را نیز در این برنامه ها شرکت دهند. ورزش های آبی مخصوص کودکان نیز در محوطه این پارک وجود دارند.

در قسمت دیگری از پارک آبی باتومی، خدمات سونا، ماساژ، فعالیت های بدنسازی و مواردی از این قبیل که اغلب جنبه درمانی عضله و ماهیچه دارند برای مراجعان به این پارک ارائه می شوند.

امکانات این بخش هم مانند سایر قسمت ها، مجهز و کامل است. در این صورت علاوه بر استفاده از تفریحات و برنامه های سرگرمی در پارک آبی شهر باتومی می توانید از خدمات ورزشی و بدنسازی نیز بهره مند شوید. سفر به گرجستان

 

وسایل بازی و سرگرمی در پارک آبی باتومی

تجهیزات متنوع آبی، امکانات مجهز رفاهی و وسایل بازی شامل استخرها، سرسره های آبی روباز و سربسته، تونل های آبی، سرسره با تیوپ و راهروهای آبی شیب دار در پارک آبی باتومی برای تفریح وجود دارند.

از هر کدام از این تفریحات که تمایل داشته باشید می توانید در شهر باتومی لذت ببرید. این تجهیزات برای کودکان نیز به صورت مجزا و متناسب با سن آن ها طراحی شده است.

یکی دیگر از برنامه های بسیار مهیج و لذت بخش در پارک آبی باتومی، ورزش رفتینگ در رودخانه خروشان است.

شاید تعجب کنید که در یک محوطه پارک آبی آیا یک رودخانه خروشان وجود دارد؟! بله؛ در پارک آبی شهر باتومی گرجستان، یک رودخانه خروشان مصنوعی طراحی شده است که موج های آن توسط پمپ هایی که به استخر وسیع راه دارند، ایجاد می شوند.

این رودخانه مکان مناسبی برای علاقه مندان به ورزش های مفرح و پر هیجان است.

در قسمت دیگری از پارک آبی باتومی، استخری قرار دارد که می توانید همزمان با شنا و آب درمانی، از موسیقی زنده نیز لذت ببرید. در محوطه دیگری از این پارک زیبا می توانید از حمام آفتاب استفاده کنید.

استراحت و احساس آرامش در این پارک آبی، دقیقاً همان چیزی است که اکثر گردشگران خارجی در پی آن هستند. به شما اطمینان می دهیم اگر به شهر باتومی گرجستان سفر کنید، لحظات خاطره انگیزی را در پارک آبی باتومی برای خود رقم خواهید زد.

 

امکانات پارک آبی باتومی در گرجستان

امکانات پارک آبی باتومی، تنها به ورزش های آبی یا استخرها محدود نمی شوند؛ در محوطه این پارک تعدادی رستوان، کافه، محوطه استراحت و پارکینگ اختصاصی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. در این مکان اینترنت رایگان نیز به بازدیدکنندگان ارائه می گردد.

برای استفاده از برنامه ها و تفریحات پارک آبی باتومی می توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا ساعت 8 شب به این مکان مراجعه نمایید.

قیمت بلیط ورودی به این پارک برای افراد بزرگسال و کودکان متفاوت است و البته هزینه آن هم مناسب می باشد. هزینه ورودی برای افراد بزرگسال، حدود 40 لاری است. سفر به گرجستان

آژانس مسافرتی گردشگری

آژانس مسافرتی گردشگری

 

قوانین و مقررات پارک آبی باتومی

برای استفاده از خدمات و تفریحات پارک آبی باتومی، قوانین و مقررات ویژه ای وجود دارد. حیوانات خانگی و سایر حیوانات، حق ورود به محوطه پارک را ندارند. برای استفاده از خدمات خانواده باید از قسمت خانوادگی استفاده کنید.

این مکان مجهز به سرویس نمایش تلویزیونی برای کودکان است بنابراین باید برای استفاده از این قسمت، مسئولان را آگاه سازید.

پیشنهاد می کنیم برای استفاده از خدمات استخر روباز و سربسته در فصل های مختلف در پارک آبی باتومی به شرایط آب و هوایی توجه داشته باشید.

استفاده از سرویس پارکینگ این پارک، رایگان است. سیگار کشیدن در محوطه پارک، ممنوع است.

این مکان دارای اتاق های مخصوص خانواده ها است بنابراین اگر قصد دارید از این مکان ها استفاده کنید باید حتماً از قبل رزرو کرده و هزینه آن را بپردازید.

اتاق ها معمولاً به صورت دو نفره و سه نفره با تخت دو نفره یا تک خوابه، رزرو می شوند.

اگر تمایل دارید در سفر به شهر باتومی از پارک آبی باتومی استفاده کنید می توانید بلیط های ورودی را به صورت آنلاین خریداری کنید.

اگر در قالب تورهای گردشگری به این مجموعه مراجعه می کنید، مسئولیت تهیه بلیط بر عهده لیدر تور می باشد.

جالب است بدانید بسیاری از مکان های دیدنی شهر باتومی در نزدیکی پارک آبی این شهر قرار دارند؛ دلفیناریوم باتومی در فاصله حدود 2 کیلومتری، کلیسای مادر مقدس در فاصله 3 کیلومتری و مسجد باتومی نیز در حدود 5/3 کیلومتری از پارک آبی واقع شده اند.

پیشنهاد می کنیم برای گردش در شهر باتومی و استفاده از تفریحات پارک آبی، دو زمان مجزا را اختصاص دهید. دیدن از جاذبه های گردشگری شهر را در یک روز و شنا و تفریح را به روز دیگر موکول کنید. سفر به گرجستان

رپورتاژ آگهی

 

معرفی آکواریوم باتومی، یکی از جاذبه های گردشگری گرجستان

آکواریوم باتومی یکی از جاذبه های گردشگری گرجستان می باشد و در شهر باتومی، یکی از مناطق ساحلی این کشور قرار گرفته است.

هر ساله تعداد زیادی توریست و گردشگر برای بازدید از این جاذبه گردشگری به شهر باتومی سفر می کنند. بازدید از محوطه آکواریوم برای بزرگسالان و کودکان، هیجان و لذت خاصی دارد.

سفر به این شهر در فصل بهار و تابستان، لطف زیادی دارد چرا که آب و هوا در این ایام، مطبوع و دلنشین است. شهر باتومی در ساحل دریای سیاه قرار دارد و مکان مناسبی برای گردش و تفریحات آبی می باشد. سفر به گرجستان

سفر به گرجستان/آکواریوم باتومی

سفر به گرجستان/آکواریوم باتومی

گردش در شهر باتومی و بازدید از آکواریوم باتومی

کشور گرجستان از معدود کشورهایی است که در تمام ایام سال، پذیرای گردشگران بسیاری بوده و تمام مناطق شهری و ساحلی آن برای تفریح و گردش، جذاب هستند.

اگر شهر باتومی گرجستان را برای سفر و گذراندن تعطیلات انتخاب کرده اید، بازدید از آکواریوم باتومی را فراموش نکنید. در این آکواریوم می توانید از تماشای مناظر زندگی حیوانات آبزی لذت ببرید.

برای بازدید از آکواریوم باتومی می توانید به صورت انفرادی یا در قالب تورهای گردشگری به این مکان مراجعه کنید.

به جرأت می توان گفت که این آکواریوم مانند یک موزه دریایی است که در آن بیش از 100 گونه جانوری بسیار زیبا و نادر نگهداری می شود. توریست هایی که به گرجستان سفر می کنند به بازدید از این آکواریوم دریایی علاقه زیادی دارند.

گونه های جانوران دریایی، انواع ماهی ها، ماهی های آب شیرین، ماهی های زینتی و ماهیان غول پیکر که در آکواریوم باتومی زندگی می کنند، همه از مناطق مختلف جهان و از دریاها و اقیانوس ها در این مکان جمع آوری شده اند.

بی شک از تماشای این موجودات شگفت انگیز در محیط آبی آکواریوم، هیجان را تجربه خواهید کرد. سفر به گرجستان

 

آکواریوم باتومی، شاهکار معماری یک موزه دریایی

نمای کلی ساختمان آکواریوم باتومی به شکل چهار قلوه سنگ غول پیکر و به شیوه ای بسیار حرفه ای ساخته شده است. در طراحی این ساختمان سعی شده است از معماری مدرن و متفاوت از سایر بناهای گردشگری استفاده شود.

جالب است بدانید هنینگ لارسن به خاطر این طراحی منحصر به فرد، موفق به دریافت جایزه معماری شد.

وجود 4 بخش مجزا در ساختمان آکواریوم باتومی، نمادی از چهار منطقه دریایی و اقیانوسی به نام های دریای سیاه، اقیانوس هند، اقیانوس آرام و دریای مدیترانه می باشد.

جالب است بدانید ساختمان آکواریوم باتومی در نزدیکی دلفیناریوم شهر باتومی قرار دارد؛ وجود این دو مکان در نزدیکی ساحل دریای سیاه، دلیلی محکم بر جذب توریست ها به این شهر هستند.

فضای آکواریوم با الهام از رنگ های ساحلی و در طیف رنگ سفید –  خاکستری طراحی شده است. بازدید از این جاذبه گردشگری در کشور گرجستان را به شما و اعضای خانواده توصیه می کنیم. سفر به گرجستان

 

تفریح و آموزش در آکواریوم باتومی

آکواریوم باتومی نه تنها جنبه سرگرمی و تفریح را برای توریست ها و مسافران دارد بلکه مکان مناسبی برای یادگیری مطالب جدید در مورد شرایط زندگی موجودات آبزی است.

قسمت های مختلف این آکواریوم، فرصت مناسبی برای کودکان و دانش آموزان هستند؛ دانشجویان نیز می توانند از این فضا برای تحقیق و مطالعات خود استفاده کنند.

هزینه ورودی این جاذبه گردشگری، حدود 2 لاری است. شاید در این محوطه ماهی هایی را تماشا کنید که فقط یا نامی از آن ها شنیده بودید یا صرفاً تصاویر آن ها را در کتاب ها و مجلات مشاهده کرده بودید. سفر به گرجستان

 

با هتل های نزدیک به آکواریوم باتومی آشنا شویم

مهم ترین قسمت سفر به شهر باتومی، یافتن یک هتل خوب و ترجیحاً نزدیک به مکانی های دیدنی و جاذبه های گردشگری شهر است.

با توجه به اینکه آکواریوم باتومی نیز یکی از جاذبه های گردشگری محسوب می شود، بسیاری از توریست ها تمایل دارند در هتل هایی که در نزدیکی این مکان و پارک دلفین ها قرار دارد، اقامت داشته باشند.

در این قسمت با بهترین هتل های باتومی که در نزدیکی این آکواریوم واقع شده اند آشنا می شویم.

 

1-هتل هیلتون (Hilton Hotel): هتل هیلتون یکی از هتل های نزدیک به آکواریوم باتومی است که دارای تمام امکانات رفاهی برای پذیرایی از مسافران می باشد. فضای پارکینگ، اینترنت رایگان، استخر، اتاق های مجهز به مبلمان و تهویه مطبوع و … از امکانات این هتل 5 ستاره می باشند. اگر قصد دارید به جاذبه های گردشگری دریایی شهر باتومی دسترسی سریع داشته باشید، اقامت در هتل هیلتون را به شما پیشنهاد می کنیم. این هتل در فاصله 2/0 مایلی آکواریوم قرار گرفته است.

 

2-هتل هیلز (Hotel Hills): یکی از بهترین و مجلل ترین هتل های نزدیک به آکواریوم باتومی، هتل هیلز است. این هتل از نظر مهمانان و گردشگرانی که در آن اقامت داشته اند، درجه عالی را کسب کرده است. هر آنچه از امکانات رفاهی و اقامت در یک هتل نیاز دارید را می توانید در هتل هیلز استفاده کنید. اقامت در این هتل به دلیل دسترسی آسان به جاذبه های گردشگری شهر، مورد توجه مسافران است. این هتل در فاصله 3/0 مایلی آکواریوم قرار گرفته است.

 

3-هتل شراتون (Sheraton Hotel): هتل 5 ستاره شراتون در شهر باتومی، بهترین مکان اقامتی برای افرادی است که قصد دارند برای بازدید از آکواریوم باتومی و پارک دلفین ها، مسافت کمتری را طی کنند. اتاق های این هتل مجهز به امکانات رفاهی، سرویس های بهداشتی و حمام، رستوران، اینترنت رایگان، تهویه مطبوع و … می باشند. این هتل در فاصله 4/0 مایلی آکواریوم قرار گرفته است.

 

4-هتل الِگانت (Hotel Elegant): هتل الِگانت در فاصله حدود 6/0 مایلی از آکواریوم باتومی واقع شده است. این هتل 3 ستاره با قیمت مناسب و امکانات کامل، مکان مناسبی برای اقامت مسافران و توریست ها می باشد. اتاق های هتل الگانت مجهز به اینترنت رایگان، تهویه مطبوع، سرویس بهداشتی و حمام، رستوران، کافه و … می باشند. اقامت در این هتل از نظر مهمانان و افرادی که از خدمات آن استفاده کرده اند، رتبه عالی را کسب کرده است. با حدود 10 دقیقه پیاده روی از ساختمان هتل به بلوار اصلی می رسید و از آنجا به سمت آکواریوم حرکت کنید. قیمت مناسب اقامت در این هتل 3 ستاره یکی از دلایلی است که نظر مسافران را به خود جلب کرده است.

رپورتاژ آگهی گردشگری

رپورتاژ آگهی گردشگری

 

برج الفبا باتومی؛ جاذبه گردشگری گرجستان با نمایی بی نظیر

برج الفبا باتومی، یکی از جاذبه های گردشگری شهر باتومی در گرجستان است. این برج زیبا با معماری خیره کننده به شیوه ای بسیار حرفه ای و ماهرانه طراحی شده است.

ساخت این برج دیدنی مطابق با الگوی رشته های DNA که عامل وراثت و ژنتیک هستند، اجرا شده است. شهر باتومی با نام برج الفبا در میان کشورهای اروپایی شناخته می شود.

هر ساله تعداد زیادی گردشگر و توریست خارجی از این برج دیدن می کنند. اگر شما هم در حال برنامه ریزی برای سفر به شهر باتومی هستید، بازدید از برج الفبا باتومی را در برنامه گردشگری خود قرار دهید.سفر به گرجستان

شهر باتومی در مجاورت دریای سیاه قرار دارد و از آب و هوای معتدل و مطبوعی برخوردار است.

شهر باتومی، مقصد گردشگری جهان در اروپا استف به همین دلیل قصد دارید در این مطلب در مورد برج الفبا باتومی به عنوان یکی از مکان های دیدنی شهر سخن بگوییم.

سپس فهرستی از هتل های نزدیک به این برج را برای شما معرفی می کنیم تا بهتر بتوانید برای اقامت خود در شهر باتومی برنامه ریزی نمایید.

سفر به گرجستان/برج الفبا باتومی

سفر به گرجستان/برج الفبا باتومی

 

برج الفبا باتومی، نمادی از هنر، معماری و علم

امروزه کمتر کسی است که به شهر باتومی سفر کرده باشد و نامی از برج الفبا باتومی نشنیده باشد. این برج زیبا و باشکوه در تمام کشور گرجستان شهر دارد.

برج الفبا در شهر باتومی، یک سازه مهندسی حرفه ای است که توسط یک طراحی اسپانیایی با نام “آلبرتو دومینگو” ساخته شده است. ارتفاع این برج بلند، 130 متر بوده و به شکل مارپیچ های رشته های DNA طراحی شده است.

اگر به محوطه برج الفبا باتومی مراجعه کنید می توانید با فرهنگ و تاریخ گرجستان آشنا شوید؛ هدف اصلی این برج، گرامیداشت و پاسداری از تاریخ 5000 ساله حروف الفبای زبان گرجی بوده است. به همین دلیل این برج بلند را نمادی از فرهنگ و هنر در شهر باتومی خطاب می کنند.

اگرچه ساخت برج الفبا باتومی به قرن پنجم میلادی نسبت داده شده است اما عملیات ساخت آن در سال 2010 آغاز شد و در سال 2012 به پایان رسید.

تعداد 33 حرف از حروف الفبای زبان گرجی را می توانید به وضوح بر روی رشته های مارپیچ روی برج مشاهده کنید. سفر به گرجستان

گفته می شود فاصله میان هر یک از حروف روی مارپیچ، حدود 4 متر است. پیشنهاد می کنیم اگر به شهر باتومی سفر کردید حتماً از برج الفبا باتومی دیدن کنید.

یکی از جذاب ترین قسمت های بازدید از برج الفبا باتومی، تماشای منظره شهر از بلندای برج است.

برای این کار باید از برج بالا بروید و از بام آن، منظره بلوار اصلی شهر و زیبایی های آن را تماشا کنید. این منظره در شب، نمای خیره کننده و چشم نوازی دارد.

یک رستوران نیز در بالای این برج قرار دارد که می توانید طعم غذاهای متفاوت را در شهر باتومی تجربه کنید. برای ساخت این بنای شگفت انگیز، حدود 65 میلیون دلار صرف شده است.

 

برترین هتل های اقامتی در نزدیکی برج الفبا باتومی

با توجه به اینکه برج الفبا باتومی یکی از جاذبه های گردشگری شهر است، مسافران تمایل دارند در نزدیک ترین فاصله از این اماکن دیدنی اقامت داشته باشند.

در نزدیکی این برج زیبا هتل های اقامتی با برترین امکانات رفاهی وجود دارند که مکان مناسبی برای توریست ها و مسافران به شمار می روند. برای آشنایی با این هتل ها لطفاً با ما همراه باشید. سفر به گرجستان

 

1-برج آپارتمانی پورتا (Apartment Porta Tower)

یکی از هتل های اقامتی در فاصله بسیار نزدیک از برج الفبا باتومی، برج آپارتمانی پورتا است. این هتل اپارتمان بسیار مجهز از نظر مسافران دارای رتبه بسیار عالی است و در فاصله حدود 200 متری از برج الفبا واقع شده است. تمام اتاق های این هتل دارای امکانات رفاهی مهمانان نظیر تهویه مطبوع، تلویزیون، سرویس بهداشتی و حمام، مایکروویو، یخچال و … می باشند. قلعه پترا در فاصله 24 کیلومتری از این هتل قرار دارد و فرودگاه در فاصله حدود 7 کیلومتری از آن واقع شده است. با اقامت در این هتل می توانید در چند دقیقه به برج الفبا باتومی دسترسی داشته باشید.

 

2-هتل راسکلادوشکا (Raskladushka Hotel)

یکی دیگر از هتل های عالی رتبه در نزدیکی برج الفبا باتومی، هتل راسکلادوشکا است. این هتل در فاصله حدود 300  متری از این برج قرار دارد و به سایر جاذبه های گردشگری شهر نظیر منطقه تاریخی علی و نینو نیز نزدیک است. مسافرانی که در این هتل اقامت داشته اند، رضایت خود را از امکانات و نحوه پذیرایی از مهمانان در این هتل ابزار نموده اند. در اتاق های هتل راسکلادوشکا، تمام امکانات رفاهی برای مسافران قرار دارد. این هتل تا فرودگاه، حدود 7 کیلومتر فاصله دارد. اگر به دنبال یک هتل مجهز و تمیز با قیمت مناسب در نزدیکی برج الفبا باتومی هستید، اقامت در راسکلادوشکا را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

3-هتل دزوِلی باتومی (Dzveli Batumi)

هتل دزوِلی باتومی یکی از هتل های نزدیک به برج الفبا باتومی است که به ویژه برای زوج های جوان یا سفرهای دو نفره مناسب است. این هتل در فاصله حدود 600 متری از برج الفبا قرار دارد و مجهز به تمام امکانات رفاهی می باشد. رستوران این هتل با انواع غذاهای متفاوت با طعم ویژه از مهمانان پذیرایی می کند. هتل دزوِلی باتومی در فاصله 8 کیلومتری از فرودگاه باتومی قرار دارد. اگر انفرادی یا حداکثر دو نفره به شهر باتومی سفر کردید، اقامت در این هتل برای شما لذت بخش خواهد بود.

 

4-هتل آپارتمان کِتی در باتومی (Keti`s Apartment in Batumi)

هتل آپارتمان کِتی در فاصله حدود 400 متری از برج الفبا باتومی یکی از بهترین مکان های اقامتی برای گردشگران به شمار می رود. این هتل در فاصله حدود 1 تا 2 کیلومتری از مرکز شهر و سایر جاذبه های گردشگری باتومی قرار دارد. اتاق های این هتل مجهز به امکاناتی نظیر تهویه مطبوع، سرویس های بهداشتی و حمام، تلویزیون، یخچال و … می باشند. در این هتل یک مکان مخصوص بازی کودکان و اجاره دوچرخه وجود دارد. فرودگاه شهر باتومی در فاصله 7 کیلومتری از هتل آپارتمان کِتی قرار دارد. اقامت در این هتل از نظر مسافران، رتبه بسیار خوب را کسب نموده است. برای بازدید از برج الفبا باتومی پیشنهاد می کنیم این هتل را برای اقامت خود انتخاب کنید.

رپورتاژ آگهی گردشگری برای سایت مسافرتی

رپورتاژ آگهی گردشگری برای سایت مسافرتی

 

گشت و گذار در شهر باتومی؛ معرفی باغ گیاه شناسی باتومی

باغ گیاه شناسی باتومی یکی از زیباترین و بی نظیرترین جاذبه های گردشگری شهر باتومی در کشور گرجستان است.

این باغ وسیع و پهناور در نزدیکی دریای سیاه و در فاصله حدود 10 کیلومتری از شمال شهر باتومی واقع شده است. در این باغ می توانید گونه های بسیار نادر و شگفت انگیز را تماشا کنید. سفر به گرجستان

بیش از 43000 گونه متنوع از گیاهان مناطق مختلف، از آسیای شرقی گرفته تا آمریکا، نیوزلند و مکزیک در باغ گیاه شناسی باتومی وجود دارند.

محققان عقیده دارند شرایط آب و هوایی بسیار مطلوب شهر باتومی در نزدیکی دریای سیاه موجب شده است این مکان، بهترین شرایط را برای رشد و باروری گیاهان مختلف دارا باشد.

علاوه بر اینکه شهر باتومی از نظر جاذبه های گردشگری و توریستی در گرجستان شهرت دارد، به عنوان یک منطقه تجاری در دریای سیاه و به عنوان یک بندر پر رفت و آمد، نقض مهمی در اقتصاد کشور ایفا می نماید.

سواحل زیبای شهر باتومی یکی از دلایلی هستند که گردشگران ترجیح می دهند در فصل تابستان به این منطقه سفر کنند. باغ گیاه شناسی باتومی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و هر ساله تعداد زیادی توریست را به این شهر جذب می کند.

سفر به گرجستان/باغ گیاه شناسی باتومی

سفر به گرجستان/باغ گیاه شناسی باتومی

 

گردش در باغ گیاه شناسی باتومی؛ آشنایی با تاریخچه و قسمت های مختلف باغ

پیش از آنکه با قسمت های مختلف باغ گیاه شناسی باتومی اشنا شویم ابتدا اندکی در مورد زمان راه اندازی این مکان صحبت می کنیم.

این باغ وسیع و بزرگ برای اولین بار در سال 1880 میلادی و توسط یک گیاه شناس پر ذوق و برجسته به نام آندره نیکولایویچ تأسیس شد.

از آن زمان تاکنون، فضای این باغ تحت نظارت دولت های مختلف بوده است و اکنون نیز با استقلال کشور گرجستان و فروپاشی شوروی سابق، این باغ به عنوان یک مرکز علمی و تحقیقاتی در مورد علم گیاه شناسی در جهان شناخته می شود.

باغ گیاه شناسی باتومی دارای شرایط اقلیمی و خاک مناسب برای رشد و پرورش گونه های متعدد گیاهان است.

این مسأله برای دانشمندانی که در مورد رشد و نحوه زندگی گونه های نادر گیاهی تحقیق می کنند اهمیت زیادی دارد.

در این باغ بر روی گیاهان مناطق استوایی، آفریقا، گونه های جنگلی نادر و … مطالعه و تحقیق می شود.

به جرأت می توان گفت باغ گیاه شناسی باتومی یک فضای کامل زیست محیطی است که شرایط را برای نگهداری گونه های بسیار کمیاب سراسر جهان فراهم ساخته است.

شاید تعجب کنید اگر بگوییم برخی از گیاهانی که در این باغ در شهر باتومی وجود دارند جزو گیاهان در حال انقراض محسوب می شوند. گیاه شناسان معروف جهان علاقه خاصی به باغ گیاه شناسی باتومی نشان می دهند.

یکی از قسمت های باغ گیاه شناسی باتومی با نام باغ شکوفه ها شناخته می شود.

این مکان را می توان زیباترین منظره این باغ معرفی کرد چرا که در فصل بهار و اوایل پاییز، فضای باغ آکنده از شکوفه های رنگارنگ می شود.

شکوفه های ارکیده، گل های رز، گل چتری، مینای آبی، گیاه بگونیا و … را می توانید در قسمت باغ شکوفه ها در باغ گیاه شناسی باتومی تماشا کنید. سفر به گرجستان

اگر در میان باغ شکوفه ها قدم بزنید، احساس سفر به سرزمین های رویایی در شما ایجاد می شود.

یکی دیگر از قسمت های محبوب و پرطرفدار در باغ گیاه شناسی باتومی، باغ کودکان است. باغ کودکان، بهترین فرصت را برای آشنایی کودکان با علم گیاه شناسی فراهم می سازد.

اگر به شهر باتومی سفر کردید می توانید به قسمت باغ کودکان در باغ گیاه شناسی مراجعه کنید؛ برنامه های سرگرمی و آموزنده زیادی در این قسمت برای کودکان در سنین پایی ارائه می شود.

در این قسمت بچه ها با نحوه کشت و آبیاری گیاهان، مراحل رشد گیاه و آموزش های تفریحی آشنا می شوند.

 

موزه بونسای در باغ گیاه شناسی باتومی، مجموعه ای با ارزش در علم گیاه شناسی

یکی از نادرترین و شگفت انگیز ترین قسمت هایی که در باغ گیاه شناسی باتومی می توانید از تماشای آن لذت ببرید، منظره موزه بونسای است.

در موزه بونسای، مجموعه ای ارزشمند شامل 350 مورد از گونه های گیاه بونسای متعلق به مناطق مختلف نگهداری می شود. اگر به دیدن گیاهان اعجاب انگیز علاقه مند هستید، بازدید از موزه بونسای را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

باغ گیاه شناسی باتومی، مجموعه ای منحصر به فرد از درختان سراسر جهان

جاذبه گردشگری باغ گیاه شناسی باتومی، یک فضای بی همتا از گونه های متنوع گیاهی شامل درختان مختلف است که خاستگاه آن ها متعلق به سایر کشورها و در شرایط مختلف آب و هوایی می باشد.

بیش از 2000 گونه درخت را می توانید در فضای این باغ تماشا کنید. سفر به گرجستان

درختانی که در باغ گیاه شناسی باتومی وجود دارند شامل گونه های بامبو، نخل، مگنولیا، سرو، ساکورا، درختان مناطق گرمسیری و … می باشند. بی شک از تماشای این مناظر بکر، حیرت زده خواهید شد.

 

سایر برنامه های باغ گیاه شناسی باتومی برای توریست ها و گردشگران

علاوه بر اینکه می تواند از مناظر باغ گیاه شناسی باتومی لذت ببرید و در محوطه باغ گردش کنید، تعدادی فروشگاه هم در این باغ وجود دارند که به راحتی می توانید انواع بذر گیاه، لوازم و ابزار گلکاری، باغبانی و … را از آنجا تهیه کنید.

همچنین می توانید در این فروشگاه ها اطلاعات کاملی در مورد گیاهان دارویی و سبزیجات به دست آورید.

غذا خوردن در رستوران مجهز و باکیفیت باغ گیاه شناسی باتومی، لذت بخش ترین قسمت بازدید از باغ است. در این باغ یک رستوران بزرگ وجود دارد که بهترین غذاها با طعم ویژه برای مسافران و گردشگران تهیه می شوند.

رستوران مگنولیای زرد، رستوران باغ گیاه شناسی باتومی است. پیشنهاد می کنیم اگر به شهر باتومی سفر کردید حتماً از این باغ زیبا دیدن کنید و در رستوران آن غذا میل نمایید.

برای بازدید از باغ گیاه شناسی باتومی می توانید در ساعات 9 صبح الی 8 بعد از ظهر به این مکان مراجعه کنید.

البته به یاد داشته باشید که عکاسی یا برپایی کمپ و چادر گردشگری در فضای باغ ممنوع است. هزینه بلیط ورودی باغ برای افراد بزرگسال حدود 38 دلار می باشد.

 

نوشتن عنوان جذاب در تولید محتوا

21 روش جادویی برای نوشتن عنوان جذاب در تولید محتوا

دسامبر 26, 2023/توسط نفیسه تفنگ ساز

چند چاشنی خوب برای نوشتن یک محتوای جذاب!

اکتبر 14, 2023/توسط نفیسه تفنگ ساز
سفارش تولید محتوا

ترفندهای پیدا کردن متن خوب برای ترجمه و تولید محتوا

سپتامبر 27, 2023/توسط نفیسه تفنگ ساز

مهم ترین مزیت های بازاریابی محتوایی در سال 2024

سپتامبر 13, 2023/توسط نفیسه تفنگ ساز
خدمات ترجمه تخصصی متن

خدمات ترجمه تخصصی متن در کافه محتوا

سپتامبر 29, 2022/توسط نفیسه تفنگ ساز
قیمت تولید محتوا انگلیسی

قیمت تولید محتوا انگلیسی چقدر است؟

سپتامبر 26, 2022/توسط نفیسه تفنگ ساز
روش خوب برای تبلیغات آنلاین

5 روش خوب برای تبلیغات آنلاین که برای هر کسب و کاری مفید است

سپتامبر 19, 2022/توسط نفیسه تفنگ ساز
هدف تولید محتوا

هدف تولید محتوا برای سایت چیست و چه مزایایی دارد؟

سپتامبر 11, 2022/توسط نفیسه تفنگ ساز
تعداد کلمات محتوا

تعداد کلمات محتوای متنی طبق قوانین سئو 2024

آگوست 27, 2022/توسط نفیسه تفنگ ساز
بهترین نمونه محتوا گردشگری و سفر

9 تا از بهترین نمونه محتوا گردشگری و سفر برای سئو سایت

جولای 10, 2022/توسط نفیسه تفنگ ساز

چرا باید نمونه تولید محتوا داشته باشیم؟

ژوئن 14, 2022/توسط نفیسه تفنگ ساز
کسب درآمد با تولید محتوا در منزل

کسب درآمد با تولید محتوا در منزل

ژوئن 8, 2022/توسط نفیسه تفنگ ساز
بارگذاری موارد بیشتر
2 پاسخ
    • نفیسه تفنگ ساز
      نفیسه تفنگ ساز گفته:

      از توجه شما دوست عزیز به این مطلب تشکر میکنیم. لطفا از سایر مطالب سایت نیز بازدید فرمایید.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *