اخبار صنعت

اخبار جدید نانوفناوری

تولید آزمایشی چکمه‌های نانویی با استحکام و عملکرد بالا

شرکت استیل بلو با افزودن نانومواد به مستربچ پلی‌اورتان اقدام به تولید چکمه‌هایی کرده که استحکام بالایی دارند. این چکمه‌ها برای انجام تست‌های عملکردی به آزمایشگاهی تحویل داده شده‌اند تا براساس استاندارد مورد ارزیابی قرار گیرند.

شرکت استیل بلو (Steel Blue) نمونه اولیه چکمه‌های نانویی خود را تولید کرد، چکمه‌هایی که در آن از گرافن شرکت فرست‌گرافن استفاده شده است. استیل بلو با ترکیب PureGRAPH® و فوم پلی‌اورتان اقدام به تولید این چکمه‌ها کرده است.

این چکمه‌های نانویی برای بررسی و انجام آزمون میدانی در اختیار آزمایشگاه قرار داده شده تا عملکرد آن‌ها بررسی شود. انتظار می‌رود افزودن گرافن موجب بهبود عملکرد و دوام چکمه‌ها شود. قرار است تست‌های استاندارد برای بررسی این محصول استفاده شود و پیش‌بینی می‌شود که این تست‌ها تقریبا ۶ ماه زمان ببرند.

چکمه‌های ساخته شده از مستربچ‌های پلی‌اورتان معمولا مقاومت در برابر سایش بالایی داشته و از استحکام کششی قابل توجهی برخوردار هستند. بنابراین، افزوده شدن گرافن نیز می‌تواند به این ویژگی‌ها کمک کند تا محصولی با استحکام مکانیکی بالا به‌دست آید. همچنین انتقال حرارت، مقاومت شیمیایی و نفوذپذیری در این چکمه‌ها نیز بهبود خواهد یافت.

پیش از این، شرکت فرست‌گرافن با افزودن گرافن به پلیمر، نانوکامپوزیتی ساخته بود که از آن می‌توان به‌منظور افزایش عمر تجهیزات معدن استفاده کرد. فرست‌گرافن از این نانوکامپوزیت برای تولید سطل‌های معدن استفاده کرده و آن‌ها را در اختیار شرکت نیوژن قرار داد.

فرست‌گرافن در گزارش خود اعلام کرد که با استفاده از این محصول می‌توان عمر تجهیزات مورد استفاده در صنعت معدن را افزایش داد که برای این کار، گرافن تولید شده توسط فرست‌گرافن وارد پلیمر شده و از این پلیمر برای ساخت تجهیزات معدن استفاده می‌شود.

این شرکت با استفاده از این پلیمر تقویت شده سطل‌هایی تولید کرده که عمر بالاتری نسبت به سطل‌های رایج دارند. در این گزارش آمده است که پیورگرافن به راحتی در رزین پلیمر حل و موجب افزایش استحکام محصول نهایی شده است.

آزمون‌های اولیه توسط گروه نیوژن (newGen) با هدف تولید لایه‌های پلی‌اورتان به‌منظور استفاده در تجهیزات معدن، انجام شده است.

تجهیزات مورد استفاده در معادن به دلیل شرایط سخت شغلی به سرعت دچار فرسایش می‌شوند؛ به همین دلیل معمولاً روی سطح این تجهیزات را با لایه‌های محافظ می‌پوشانند تا از گزند خوردگی مصون بمانند، اما این لایه‌های محافظ نیز باید به‌صورت منظم تعویض شوند.

محتوای تخصصی

ثبت سفارش تولید محتوای تخصصی صنعتی

مقالات کافه محتوا را از اینجا دریافت کنید…..

 

آغاز تولید انبوه لباس‌های نانویی آنتی‌باکتریال

شرکت نیکو تن‌پوش پس از دریافت گواهی‌نانومقیاس، تولید انبوه لباس‌های نانویی آنتی‌باکتریال را آغاز کرد. در حال حاضر این لباس‌ها آماده عرضه به بازار داخل هستند.

شرکت نیکو تن‌پوش، با سابقه بیش از دو دهه فعالیت در صنعت پوشاک، تولید انبوه لباس راحتی آنتی‌باکتریال نانویی خود را آغاز کرده است. علی مهرابی قراملکی مدیرعامل شرکت نیکو تن‌پوش درباره این لباس‌های نانویی می‌گوید: «با آغاز تولید انبوه لباس‌های آنتی‌باکتریال نانویی، دو تُن از این محصولات تولید شده و آماده عرضه به بازار است.

دراین لباس‌ها از نانوساختارهای اکسید روی برای ایجاد خاصیت آنتی‌باکتریال استفاده شده است. اکسیدروی نسبت به دیگر مواد و ترکیبات رایج برای ایجاد خواص آنتی‌باکتریال از مزیت‌هایی برخوردار است.

برای مثال این ماده نسبت به نقره که رنگی است، کاملا سفید بوده و برای تولید لباس‌های سفید مشکلی ایجاد نمی‌کند. از سوی دیگر ایمنی نانوساختارهای اکسید روی نسبت به مواد حاوی نقره بیشتر است.»

وی می‌افزاید: «به دلیل وجود استانداردهای سخت‌گیرانه در اروپا، ما که نگاه صادراتی به این محصولات داریم به دنبال فناوری بودیم که بتوانیم ملزومات صادرات به اروپا را به‌دست آوریم. در یکی از استانداردهای مهم اتحادیه اروپا برای ایجاد خواص آنتی‌باکتریال از اکسیدروی نام برده شده است از این رو ما از ابتدا به دنبال استفاده از این نانوساختار بودیم.»

مدیرعامل شرکت نیکو تن‌پوش می‌افزاید: «ما در بخش صادرات فعالیت‌های زیادی داشته‌ایم برای مثال پوشاک به عربستان صادر کرده‌ایم، از این رو برای محصولات نانویی نیز برنامه صادراتی درنظر داریم.

یکی از مزومات صادرات موفق، بسته‌بندی مناسب است به همین دلیل برای محصولات نانویی به دنبال بسته‌بندی‌های ویژه‌ای هستیم تا بتوانیم عرضه موفق‌تری در بازار داخل و خارج از کشور داشته باشیم. قصد داریم فناوری‌نانو را در محصولات دیگر نیز استفاده کنیم و در کوتاه مدت به دنبال استفاده از این فناوری در ۵۰ درصد از محصولات خود هستیم.»

شرکت نیکو تن‌پوش (سهامی خاص) در سال ۱۳۷۶ فعالیت تولیدی خود را در زمینه تولید لباس زیر آغاز کرد و در مدت زمانی کوتاه با توسعه کیفی و کمی محصولات خود و ارتقا آن به انواع لباس زیر، لباس‌های راحتی و جوراب و از سوی دیگر جلب رضایت و اطمینان مصرف‌کنندگان داخلی و خارجی، توانست خود را به عنوان یکی از پیشروان این صنعت مطرح کند.

این شرکت استاندارد ایمنی و بهداشت OHSAS 18001 را از کشور استرالیا دریافت کرده و در سال ۹۶ موفق به اخذ گواهینامه بین‌المللی استاندارد OEKO-TEX 100 از کشور سوئیس شده است که به صادرات محصولات این شرکت کمک شایانی کرده است. بیش از ۳۷ فروشگاه در سراسر کشور عرضه محصولات این شرکت را به عهده دارند.

تعرفه تولید محتوای تخصصی را ازاینجا دریافت کنید………..

توسعه بازار نانوجوهر برای صنعت الکترونیک چاپی

شرکت پی‌وی ‌نانوسل قصد دارد در آبان‌ماه سال جاری در نمایشگاه الکترونیک چاپی شرکت کند تا نانوجوهرهای خود را به علاقه‌مندان صنعت الکترونیک چاپی عرضه کند.

شرکت پی‌وی ‌نانوسل (PV Nano Cell) تولیدکننده و ارائه دهنده محصولات مبتنی بر جوهرهای نانویی رسانا قصد دارد در نمایشگاه IDTechEx شرکت کند. این نمایشگاه فرصت مناسبی برای شرکت‌های فعال در حوزه الکترونیک چاپی است که ۲۰-۲۱ نوامبر ۲۰۱۹ در کالیفرنیا برگزار می‌شود.

این شرکت قصد دارد تا رهیافت‌های خود در صنعت الکترونیک چاپی را در این نمایشگاه عرضه کند تا علاقه‌مندان بتوانند از فناوری‌های این شرکت برای چاپ دیجیتال سریع استفاده کنند. پی‌وی ‌نانوسل در حاشیه نمایشگاه درباره محصول جدید خود مطالبی ارائه خواهد کرد.

فرنانودو دیلاوگا از مدیران این شرکت می‌گوید: «ما با گرفتن نظرات مشتریان، اقدام به توسعه محصولات می‌کنیم. نظرات آن‌ها به ما کمک می‌کند تا نیازهای آن‌ها را شناسایی کرده و خدمات مناسبی ارائه دهیم.»

هنان مارکوویچ از بخش کسب‌وکار این شرکت می‌گوید: «شرکت‌ها علاقه‌مند هستند که در بخش چاپ رسانا وارد شوند اما قبل از آن تمایل به تست‌های اولیه روی این فناوری دارند. در اینجا ما پیشنهاداتی به آن‌ها داریم که می‌توانند فرصت تست این فناوری را داشته باشند و در نهایت به سرعت و سادگی طرح‌های خود را چاپ کنند. زمانی که تست‌ها انجام شد و نتایج به‌دست آمد، شرکت‌ها می‌توانند درباره خرید فناوری تصمیم بگیرند.»

یکی از جوهرهای این شرکت Sicry نام دارد که حاوی نانوذرات نقره است. اولین کاربرد صنعتی و تولید انبوه این جوهر در خودروسازی بوده که از آن برای ساخت مدارهای الکترونیکی موجود در شیشه جلو خودرو استفاده شده است.

شرکت پی‌وی ‌نانوسل که توسعه دهنده جوهرهای دیجیتالی پیشرفته تک‌بلوری و رسانا به همراه فناوری پراکنش آن‌ها در محلول است، قابلیت تولید قطعات الکترونیکی بسیار کارا را دارد.

محصولات ساخته شده با این فناوری از رسانایی و ویژگی‌های الکتریکی بهتر و اتلاف انرژی کمتری نسبت به قطعات الکترونیکی ساخته شده به روش‌های سنتی برخوردارند. این شرکت اخیراً جوهر رسانای جدید خود را که از مس ساخته شده، به بازار معرفی کرده است. این جوهر، اولین محلول نانومتری مس به شمار می‌رود.

این سری جوهرهای مقرون‌به‌صرفه و پایدار، جهش بزرگی در زمینه تولید محصولاتی همچون آنتن گوشی‌های همراه و بردهای مدار چاپی ایجاد خواهند کرد. این مواد جدید امکان تولید گوشی‌های هوشمند و دیگر ابزارهای اینترنت اشیا را با اندازه کوچک‌تر و ضخامت کمتر ایجاد خواهند کرد.

منبع: https://news.nano.ir

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *