ایده های جالب برای تولید محتوا

ایده های جالب برای تولید محتوا در سال 1401

سفارش تولید محتوا اصفهان

سفارش تولید محتوا اصفهان

ایده های جالب برای تولید محتوا در سال 1401 را از کجا پیدا کنیم و چطور بنویسیم؟

ایده های جالب برای تولید محتوا در سال 1401 شامل موضوعات جذابی هستند که مخاطبان را به سمت وبسایت ها می کشانند. این یعنی محتوای خوب و تأثیرگذار، می تواند از منابع متفاوتی منشأ بگیرد. تولید محتوای تخصصی نیازمند برنامه ریزی دقیق است. ما هم به این اصول پایبند هستیم.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که کار تولید محتوا در وب ‌سایت یا شبکه های اجتماعی انجام می دهید ممکن است پس از مدتی به دنبال یافتن ایده های جدید و جالب برای تولید محتوا باشید. شما به عنوان یک تولید کننده محتوا همواره باید این موضوع را در نظر بگیرید که تولید یک محتوای جالب، خلاقانه و کاربرپسند پس از گذشت مدت ها نیز می تواند برای شما ترافیک ورودی ایجاد کند و افراد و کاربران زیادی را جذب سایت شما کند. در این مطلب قصد داریم ایده های جالب برای تولید محتوا در سال 1401 را برای شما بازگو کنیم بنابراین تا انتهای مطلب همراه باشید.

 

10 ایده برتر برای نوشتن محتوای سئو شده در سال 1401

ایده های جالب برای تولید محتوا

ایده های جالب برای تولید محتوا

 

1-سوال پرسیدن

برای این که بتوانید یک محتوا جالب و کاربر پسند تولید کنید ابتدا باید پاسخ به این سوال را بدانید که در حوزه کاری که تولید محتوا انجام می دهید، باید پاسخ گوی چه سوالاتی باشید تا کاربران مربوط به حوزه فعالیت خود را جذب کنید؟ به عنوان مثال، اگر دارای یک وب سایت فروش کتاب آنلاین هستید، بهتر است محتواهایی را تولید کنید که پاسخ سوالات کاربران را دهد. مثلاً موضوع کتاب معرفی شده چیست؟ انتقادات یا جوایزی که کتاب کسب کرده چیست؟ و سوال هایی از این قبیل را پاسخ دهید. بهترین راه، پرسیدن سوال از خود مخاطبان است.

2-استفاده از محتوای تصویری در نوشته ها

یکی از ایده های جالب برای تولید محتوا در سال 1401 استفاده از تصاویر اینفوگرافیک است. وجود تصاویر در متن، احساسات مخاطب را برمی انگیزد و با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند و بدین ترتیب محتوای شما از حالت کسل کننده و یکنواخت خارج می شود. نکته ای که باید در این مورد رعایت کنید این است که از تصاویر یونیک و منحصر به فرد استفاده کنید؛ چرا که تصاویر کپی برای سئو سایت، دردسر ساز خواهد شد.

3-استفاده از محتوای تلفیقی

محتوای تلفیقی به این معنا است که نوشته شما علاوه بر متن و عکس، دارای ویدیو یا صوت و پادکست باشد. چنین محتوایی پاسخ گوی نیاز تمامی کاربران است. محتوای تلفیقی، هم نیاز کاربری را که به خواندن علاقه دارد پاسخ می دهد و هم نیاز کاربری را که حوصله خواندن ندارد و ترجیح می دهد ویدیو ببیند یا پادکست گوش کند را بر طرف می نماید. این نوع محتوا، بهترین رتبه را از نظر گوگل کسب می کند.

4-تولید محتوای آموزشی رایگان

یکی از ایده هایی که بسیار به جذب مخاطب کمک می‌کند، تولید محتوای آموزشی رایگان است. شما می توانید در یک محتوا یک مطلب را به رایگان آموزش دهید و سپس از این طریق به معرفی محتوای آموزشی و فروش محصول خود بپردازید. به عنوان مثال اگر شما ریاضی پنجم را آموزش می دهید، پیشنهاد می شود یک فصل یا یک مبحث را به شکل رایگان آموزش دهید و در انتها به معرفی بپردازید و در نهایت فروش محصول خود بپردازید.

5- بررسی محتوای وب سایت های رقبا

هیچگاه از رقبای خود غافل نشوید و قبل از تولید محتوا، مطالب وب سایت های رقیب های خود را بررسی کنید و هر چه کمبود در محتوای رقیب شما وجود دارد آن را برطرف کرده و یک محتوای کامل را ارائه دهید؛ به طوری که اگر کاربر محتوای شما را مطالعه کرد، پاسخ تمامی سوال های خود را بیابد و دیگر نیاز به جست و جو کردن در گوگل نداشته باشد.

6-استفاده از محتواهای کوتاه

بسیاری از کاربران علاقه ای به خواندن محتواهای طولانی و بلند را ندارند و از نظر آن ها محتواهای طولانی کسل کننده است، پس بهتر است در وب سایت خود در حوزه تخصصی تان، یکسری محتوای کوتاه بنویسید و سعی کنید در این محتواها به صورت جامع و جذاب، پاسخ سوالات ضروری و یا اطلاعاتی جدید در رابطه با حوزه فعالیتتان به مخاطبانتان بدهید.

7-مصاحبه با افراد معروف و موفق

یکی از ایده های جالب برای تولید محتوا در سال 1401، مصاحبه با افراد موفق و مشهور در حوزه فعالیتتان است. خواندن بیوگرافی و راز و رمزهای رسیدن به موفقیت افراد مشهور، همیشه برای کاربران جالب است. مثلاً اگر در حوزه وردپرس فعالیت می کنید، مصاحبه با یک فرد موفق در حوزه وردپرس که اکثر افراد می شناسند ایده بسیار خوب و جالبی است.

8-آموزش روش های پیشرفت و موفق شدن در حوزه کاریتان

در هر حوزه ای که فعالیت می کنید راه ها و متدهای پیشرفت و ترقی خود را نیز با کاربرانتان در میان بگذارید. هیچگاه از آموزش دادن راه ها و روش های موفقیت خود به دیگران نترسید. به عنوان مثال، اگر دارای یک وب سایت فروش محصولات آموزشی هستید و بسیار هم در این زمینه موفق عمل می کنید، پیشنهاد می شود به مخاطبان خود بگویید که چگونه و از کجا باید شروع به کار کنند.

9- تحلیل بخش انجمن یا پرسش و پاسخ سایت

با تحلیل و آنالیز بخش انجمن و پرسش و پاسخ سایت، سوال های پر تکرار کاربران خود را جمع آوری کنید و برای آن ها مقالاتی جامع و کامل بنویسید. به این ترتیب رضایت کاربران خود را به دست می آورید و آن ها را به کاربران دائمی سایت خود تبدیل می کنید. به عنوان مثال، اگر شما دارای یک وب سایت فروش موبایل و وسایل جانبی آن هستید بررسی کنید بیشترین سوالات کاربران شما در چه زمینه ای است. سپس یک مقاله راجع به آن سوال بنویسید.

10-محتوای نظرسنجی

استفاده از محتوای نظرسنجی بسیار به شما در زمینه سئو سایت کمک می کند و باعث می شود که شما با استفاده از نظرسنجی ایده های عالی برای تولید محتوا به ذهنتان برسد. همچنین باعث ایجاد ارتباط و تعامل بین شما و کاربرانتان می شود که این تعامل سبب احساس صمیمیت بین شما و مخاطبانتان می شود.

 

نتیجه گیری

در این مطلب، راجع به ایده های جالب برای تولید محتوا در سال 1401 با شما صحبت کردیم و 10 روش برتر برای نوشتن و تولید محتوای سئو شده را به شما آموزش دادیم. ذکر این نکته لازم است که برای تولید یک محتوا  جالب و جذاب هیچگاه از کپی کردن استفاده نکنید و همیشه محتوای خاص و یونیک خود را بنویسید.

نگارش تخصصی: کافه محتوا

 

 

تولید محتوا درباره مواد شوینده
خدمات ترجمه تخصصی متن
قیمت تولید محتوا انگلیسی

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *