نکات مهم نحوه عیب یابی خودرو – رپورتاژ آگهی صنعتی

اگر اطلاعاتی درباره نحوه عیب یابی خودرو ندارید و نمی دانید چگونه مشکلات خودروی شخصی خود را تشخیص دهید، حتماً باید مفاهیم پایه را در این زمینه یاد بگیرید.

فرض کنید مشکلی در خودروی شما پیش آمده است و اطلاعات زیادی در مورد تعمیرات خودرو ندارید؛ اگر این مشکلات در میانه راه، در جاده یا بزرگراه برای شما ایجاد شود، شما را دچار دردسر می کند. اکنون بهترین زمان است تا اطلاعات خود را درباره شیوه ها و روش های عیب یابی خودرو و مهمترین نکات در بازرسی خودرو بالاتر ببرید.

اکثر صاحبان خودرو زمانی که وسیله نقلیه آنها با مشکل مواجه می‌شود، خودرو را به سرعت به مکانیک نشان می دهند تا عیب یابی انجام شود. به عنوان مالک وسیله نقلیه، وظیفه شما است که بدانید داخل اتومبیل تان چه می گذرد؛ از مهمترین قطعات و قسمت های آن اطلاع داشته باشید و به طور ابتدایی و مختصر، نحوه عیب یابی خودرو را هم بدانید.

در مراحل بعدی برای عیب یابی خودروی خود می توانید از تعمیرکار کمک بگیرید. برای عیب یابی وسایل نقلیه، هم باید به ظاهر خودرو توجه کنید و هم قطعات داخلی و لوازم و تجهیزات را بازرسی نمایید. اقداماتی نظیر بازرسی لاستیک خودرو، رینگ چرخ خودرو، بررسی آج لاستیک ها، بازرسی گلگیر ا و چراغ های خودرو در سمت جلو و عقب، مهمترین کارهایی است که برای عیب‌یابی انجام می گیرد.

شاید به خواندن مقاله زیر علاقه مند باشید:

آشنایی با انواع لاستیک درار خودرو و نکات مهم در خرید

نکات مهم در نحوه عیب یابی خودرو چیست؟

نحوه عیب یابی خودرو

نحوه عیب یابی خودرو

 

مهمترین نکات برای نحوه عیب یابی خودرو در واقع اقدامات و راهکارهایی است که شما باید اجرا کنید تا عیب ها یا نقص های وسیله نقلیه خود را تشخیص دهید. برای اینکه بررسی مراحل عیب یابی خودرو برای شما راحت تر باشد، این نکات را به صورت فهرست گونه معرفی می کنیم تا بهتر به کار ببرید:

  • یکی از کارهایی که برای بازرسی و عیب یابی خودرو می‌توانید انجام دهید، کنترل کردن چراغ های هشدار است. چراغ راهنما در خودرو، چراغ جلو و چراغ عقب و همچنین چراغ خطر عقب باید در مواقع ضروری روشن شوند و نور کافی داشته باشند. کوچک ترین مشکل در روشن شدن هر کدام از چراغ ها مربوط به سیستم برق اتومبیل است که باید عیب یابی شود.

 

  • یکی از مهم ترین تجهیزات تعمیرگاهی خودروهای سبک و سنگین که به عیب یابی خودرو در قسمت برق خودرو و چراغ ها کمک می‌کند، دستگاه دیاگ خودرو است. خرید دستگاه دیاگ برای تعمیرگاه های تخصصی یک ضرورت است.

اگر می‌خواهید از مشخصات دستگاه دیاگ خودرو مطلع شوید با کارشناسان شرکت پردیس صنعت تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  • یکی دیگر از کارهایی که برای عیب یابی خودرو انجام می دهید، بررسی لاستیک ها است. لاستیک خودرو را دقیق کنترل کنید و مطمئن شوید که لاستیک ها در حالت استاندارد هستند تا اصطکاک لازم را فراهم کنند. اگر لاستیک خودروی شما یا رینگ چرخ ها دچار مشکل شده باشد، به تعمیرگاه مراجعه کنید تا از طریق دستگاه لاستیک درار خودرو، عیب لاستیک اتومبیل شما برطرف شود.

 

  • یکی از نشانه هایی که به شما ثابت می کند باید در مورد نحوه عیب یابی خودرو از تعمیرکار کمک بگیرید، مشاهده نشت مایعات زیر وسیله نقلیه است. سیالات مختلفی در وسیله نقلیه در جریان هستند هر نوع مایعی که از اتومبیل شما نشت کند، در عملکرد خودرو اختلال ایجاد می کند. خواه روغن ترمز باشد یا روغن فرمان یا مایع خنک کننده؛ یا روغن موتور؛ در هر صورت باید این مشکل را در اسرع وقت برطرف کنید. زمانی که خودروی خود را از حالت پارک بیرون می آورید به زیر خودرو روی زمین نگاه کنید تا مطمئن شوید که مایعات به بیرون نشر پیدا نکرده است.

 

  • یکی دیگر از نکات مهم در نحوه عیب یابی خودرو، گوش دادن و به سر و صداهای غیر عادی است که هنگام کار کردن وسیله نقلیه ایجاد می شوند. صدای جیر جیر، صدای تق تق کردن، صدایی شبیه به سوت کشیدن داخل وسیله نقلیه هر کدام می ‌تواند نشانه ‌ای برای خرابی قطعات داخلی باشد.

 

  • اگر خودروی شما سر و صداهای عجیب داشت، حتماً لنت ترمز یا سیستم تعلیق خودرو را بررسی کنید. شاید نیاز باشد که اتصالات را با روغن های روان کننده آغشته کنید تا این سر و صداها از بین بروند.

با خرید تجهیزات زیروبندسازی خودرو از شرکت پردیس صنعت برای تعمیرگاه های تخصصی می توان دستگاه های پرکاربرد را برای عیب یابی خودروها و تشخیص سر و صداهای ناهنجار استفاده کرد.

 

نمونه کارهای محتوای تخصصی برای سایت را از این قسمت بخوانید

 

چه موقع باید برای عیب یابی خودرو به تعمیرگاه مراجعه کنیم؟

نحوه عیب یابی خودرو

نحوه عیب یابی خودرو

 

به کارگیری نحوه عیب یابی خودرو معمولاً در زمان های خاصی باید انجام گیرد. همانند زمانی که بدن شما به درمان و مواد غذایی نیاز دارد برای انواع وسایل نقلیه هم همینطور است.

هرگونه مشکلی که برای خودروی شما به وجود بیاید نشان می دهد که باید در اولین فرصت خودرو را به تعمیرکار نشان دهید. شدت مشکلات به وجود آمده به شما می گویند هرگونه کوتاهی در تعمیر قطعات یا برطرف کردن مشکلات می‌تواند ایمنی خودروی شما را به خطر بیندازد.

یک سری نشانه ها و علائم وجود دارند که اگر آنها را در خود را مشاهده کنید، باید برای عیب یابی خودرو مراجعه نمایید. در این قسمت باز هم نکات مهم را به صورت فهرست گونه معرفی می کنیم تا بررسی آنها برای شما راحت تر باشد:

  • اگر هرگونه لرزش غیر عادی در خودروی خود هنگام رانندگی مشاهده کردید، اگر پدال کلاچ، گاز یا ترمز لرزش و ارتعاش دارد، یا حتی اگر فرمان اتومبیل دارای یک لرزش محسوس می باشد، باید خودرو را به تعمیرکار نشان دهید تا در اولین فرصت مشکل را شناسایی کند.

 

  • اگر در هنگام رانندگی احساس کردید که لاستیک ها و چرخ های شما غیر عادی حرکت می کند باید بدون از دست دادن وقت، خودرو را به تعمیرگاه تخصصی ببرید. ممکن است محور چرخ ها یا رینگ چرخ های خودروی شما مشکلات جدی داشته باشد که در این صورت هم ایمنی اتومبیل در خطر است و هم مصرف سوخت را افزایش می دهد.

 

  • یکی دیگر از علائمی که به شما می‌گوید نحوه عیب یابی خودرو را از طریق تعمیرکار دنبال کنید، ایجاد سر و صداهایی که از داخل موتور اتومبیل می شنوید. هرگونه صدای جیغ کشیدن یا سوت کشیدن از داخل اتومبیل یا هر صدای دیگری، مربوط به قطعات متحرک موتور ماشین است و باید به سرعت آن را بررسی کنید.

 

  • اگر هنگام رانندگی احساس کردید که اتومبیل به یک سمت کشیده می شود، ممکن است در سیستم گشتاور فرمان بلبرینگ ها یا دیفرانسیل ماشین مشکلاتی ایجاد شده باشد. در این حالت، حتماً خودرو را به تعمیرکار با تجربه نشان دهید در غیر اینصورت ممکن است حوادث و تصادفات برای شما به وجود بیاید.

 

  • اگر احساس کردید پدال ترمز به موقع و به درستی کار نمی کند، کلاچ خودروی شما در جهت بالا و پایین در جای خود قرار نمی گیرد، یا حتی اگر در کارکرد پدال گاز اختلال احساس کردید، حتماً باید برای عیب یابی خودرو به تعمیرگاه مراجعه کنید.

 

  • احساس کردن بوی روغن سوخته که از اگزوز خارج می شود، یا همین بوی نامطبوع داخل کابین خودرو یکی دیگر از علائمی است که نشان می‌دهد باید خودرو را عیب یابی کنید. گازهای خروجی از اگزوز خودرو سرشار از گاز مونوکسید کربن هستند و در صورت استنشاق می تواند منجر به بیهوشی یا حتی مرگ شود.

 

  • هر گونه بوی نامطبوع از خودرو که داخل کابین احساس می‌کنید، شاید مرتبط با مشکل باتری یا مشکل کاتالیزور در اگزوز خودرو باشد. بوی شبیه تخم مرغ های فاسد شده نشان می دهد که ممکن است عمر باتری شما به پایان رسیده و باید باتری را عوض کنید. بوی اسید سولفوریک یکی از همین نشانه‌های مهم است.

 

  • کاهش قابل توجه مایع موتور خودرو، مایع خنک کننده، آب رادیاتور یا روغن موتور نشان می دهد که در یکی از قسمت های اتصالات مربوط به موتور خودرو و سیستم رادیاتور، نشتی وجود دارد. حتماً خودرو را به تعمیرکار نشان دهید تا آن را بررسی کند.

 

در قسمت پایانی این قسمت لازم است خاطرنشان کنیم رفع مشکلات خودرو بررسی نحوه عیب یابی خودرو و  به کارگیری تجهیزات تعمیرگاهی خودرو نیاز به سال ها تجربه دارد؛ اما صاحبان خودروها با حداقل دانش می‌توانند برای تشخیص مشکلات وسیله نقلیه خود تلاش کنند. اگر متوجه شدید که خودروی شما عیب یا مشکل جدی دارد حتماً در اولین فرصت با تعمیرکار خود مشورت کنید.

خواندن مقاله زیر را به شما پیشنهاد می دهیم:

فروش خط معاینه فنی خودروهای سبک سنگین و موتورسیکلت

انواع تجهیزات تعمیرگاهی برای عیب یابی خودروهای سبک و سنگین

انواع تجهیزات تعمیرگاهی اتومبیل برای خودروهای سبک و سنگین به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شوند. بسته به اینکه عیب یابی خودروها در کدام قسمت باید انجام شود، تعمیرکار و گروه تخصصی او، از گروهی از ماشین آلات و ابزارها استفاده می‌کنند. به طور مثال، تجهیزات آپاراتی و پنچرگیری برای بررسی وضعیت لاستیک اتومبیل به کار می رود.

در همین راستا، تجهیزات برق و باطری برای کنترل کردن سیستم برق اتومبیل کاربرد دارند. دستگاهی نظیر شارژر باطری و استارتر شارژ گاز کولر دستگاه دیاگ، نمونه‌ای از پرفروشترین تجهیزات تعمیرگاهی مرتبط با کنترل برق و باطری خودرو هستند.

قیمت تجهیزات تعمیرگاهی خودرو های سبک و سنگین در انواع مختلف متفاوت است. نوع برند سازنده این تجهیزات، نوسانات قیمت ارز در بازار و میزان عرضه و تقاضا در این حوزه باعث می‌شود که قیمت ماشین آلات تعمیرگاهی و تجهیزات عیب یابی خودرو افزایش یا کاهش داشته باشد.

در قسمت بعدی شما را با یک شرکت معتبر جهت خرید انواع تجهیزات تعمیرگاهی اتومبیل آشنا می کنیم.

تجهیزات تعمیرگاهی خودرو را از کجا بخریم؟

یکی از مهمترین سوالاتی که برای اکثر صاحبان تعمیرگاه‌های تخصصی خودروهای سبک و سنگین مطرح می‌شود این است که تجهیزات تعمیرگاهی اتومبیل را از کجا بخریم؟ چطور به شرکت های فروشنده اعتماد کنیم؟ و یا اینکه شرایط خرید اینترنتی تجهیزات تعمیرگاهی خودرو چیست؟

اگر شما هم صاحب تعمیرگاه خودروهای سبک و سنگین هستید و می خواهید تجهیزات نو و جدید بخرید یا تعمیرگاه خود را مجهز تر کنید، در این قسمت شما را با نکات مهم در خرید این تجهیزات و ماشین آلات آشنا می کنیم.

به طور کلی دو روش برای خرید تجهیزات عیب یابی خودرو وجود دارد. روش اول همان روش متداول است که شامل مراجعه حضوری به فروشگاه های صنعتی و شرکت ها می باشد. در خرید حضوری، شما در محل با محصولات آشنا می شوید و می توانید ویژگی های فیزیکی آن را بهتر بررسی کنید.

روش دیگر برای خرید این تجهیزات تعمیرگاهی، خرید اینترنتی است. امروزه رقابت برای فروش اینترنتی بسیار بیشتر از قبل شده و این شرایط در دنیای صنعت هم ایجاد شده است؛ بنابراین شما با چند کلیک می توانید فروشگاه های اینترنتی یا وب سایت های فروش تجهیزات تعمیرگاهی اتومبیل را به راحتی پیدا کنید.

یکی از مجموعه های معتبر شرکت پردیس صنعت است که در قالب وبسایت تخصصی به آدرس www.pardis-sanat.net توانسته این نیاز مهم را برآورده سازد.

وقتی وارد وب سایت فروشگاهی می شوید قطعاً می توانید در میان دسته بندی محصولات، راحت‌تر جستجو کنید؛ ویژگی هر دستگاه یا ماشین آلات را بررسی کرده و اگر سوالی دارید با کارشناسان فروش به صورت تلفنی و یا از طریق پیام رسان یا شبکه ایمیل تماس برقرار کنید.

محصولات شرکت پردیس صنعت با ضمانت و کیفیت عالی به شما ارائه می شود. می توانید به وب سایت شرکت مراجعه کرده و انواع تجهیزات تعمیرگاهی اتومبیل را برای خرید بررسی کنید. اگر سوالی دارید یا از قیمت این تجهیزات می‌خواهید مطلع شوید اطلاعات تماس شرکت در قسمت زیر آورده شده است:

03132349191 و 09134038015 و 09134015422

سایر خدمات و محصولات شرکت پردیس صنعت به صورت زیر هستند:

  • تجهیزات تعمیرگاهی خودروهای سنگین
  • تجهیزات آپاراتی و پنچرگیری
  • تجهیزات مکانیکی
  • تجهیزات زیروبندسازی
  • تجهیزات برق و باطری
  • تجهیزات صافکاری و نقاشی
  • تجهیزات تعویض روغنی
  • خط معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین
  • لاستیک درار سنگین لاستیک درار سبک
  • دستگاه بالانس چرخ خودروهای سبک و سنگین
  • دستگاه تنظیم باد دیجیتال
  • انواع جک های بالابری خودرو، جک دو ستونه- جک چهار ستونه- جک قیچی
  • انواع کمپرسور هوا- ساکشن روغن بادی- ساکشن گیربکس اتوماتیک
  • انواع جک بالابر مخصوص خودروهای سنگین
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *