تعداد کلمات محتوا

تعداد کلمات محتوای متنی سایت چقدر باید باشد؟

تولید محتوای متنی

تولید محتوای متنی

تعداد کلمات در تولید محتوای متنی چقدر باید باشد؟

یکی از سؤالات مهمی که ممکن است برای هر مدیر سایتی پیش بیاید این است که تعداد کلمات هر محتوا چقدر باید باشد تا آن متن از نظر سئو، رتبه بالاتری بگیرد و زودتر به صفحه اول برسد؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا با هم پاسخ این سؤال بسیار مهم و حیاتی را بررسی کنیم.

تعداد استاندارد کلمات هر محتوا + نکات مهم

توصیه می‌کنیم برای هر پست معمولی، حداقل 300 کلمه بنویسید؛ زیرا تعداد کلمات بیشتر به Google کمک می‌کند تا بهتر بفهمد متن شما در مورد چه موضوعی است و چه سوالاتی را می‌تواند پاسخ دهد. به ‌طور کلی، گوگل تمایل دارد به مقالات طولانی‌تر که بهتر نیاز مخاطب را برطرف می‌کنند، رتبه بالاتری بدهد. البته ما توصیه نمی‌کنیم فقط به خاطر افزایش رتبه سئو شروع به گزافه‌گویی بپردازید و به تعداد کلمات محتوا اضافه کنید. هیچ‌کس نمی‌خواهد مقالات ضعیف اما طولانی و خسته‌کننده را بخواند. کیفیت و کاربرپسند بودن، ویژگی‌هایی برای هر مقاله هستند که در اولویت تولید محتوا قرار دارند.

با این ‌حال، اگر پست‌های طولانی‌تر و باکیفیت، حداقل به اندازه 1000 کلمه یا بیشتر بنویسید، شانس بیشتری برای گرفتن رتبه بالا در گوگل دارید. ما خودمان هم این موضوع را کاملاً تجربه کرده‌ایم.

تعداد کلمات هر محتوا چه اهمیتی برای وبسایتمان دارد؟

تعداد کلمات محتوا

تعداد کلمات محتوا

 

وقتی متن شما طولانی‌تر است، گوگل سرنخ‌های بیشتری برای تعیین اینکه متن شما در مورد چیست، دارد. هر چه متن (بهینه‌شده) شما طولانی‌تر باشد، عبارت کلیدی در جست‌وجوی گوگل بیشتر ظاهر می‌شود. البته این به این معنی نیست که بیخود و بی‌جهت کلمه کلیدی اضافی کنید، طوری که متن، محتوای اصلی و کیفیت خود را از دست بدهد.

در واقع نویسندگان حرفه‌ای می‌دانند چطور تراکم کلمه کلیدی محتوا را افزایش دهند تا با حفظ کیفیت متن، آن را در رتبه بالایی از نظر گوگل قرار دهند و به همین دلیل مقالاتشان سریع‌تر به صفحه اول می‌رود. همچنین می‌توانید مترادف‌ها و عبارات کلیدی مرتبط بیشتری را در متن‌های طولانی‌تر بگنجانید.

در یک پست طولانی‌تر، می‌توانید سرفصل‌ها، پیوندها و تصاویر بیشتری اضافه کنید که در آن‌ها می‌توانید عبارت کلیدی را نیز ذکر کنید؛ بنابراین محتوایی که تعداد کلمات بیشتری دارد در صورتی که درست نوشته شود نه اینکه صرفاً تعداد کلمات زیادی داشته باشد، به معنای اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع و با کیفیت بالاتر است.

همچنین وقتی تعداد کلمات بیشتری را برای یک متن در نظر می‌گیرید، می‌توانید به موضوعات مختلفی بپردازید و از طرفی باعث می‌شود، عمیقاً موضوعات فرعی حول کلمه کلیدی را نیز در نظر بگیرید. در نتیجه این شانس را خواهید داشت که متن شما در نتایج جستجو برای انواع عبارت کلیدی طولانی ظاهر شوند. اگر پیوندهای داخلی یا لینک‌های داخلی هوشمندانه‌ای انجام دهید، حتی می‌توانید ترافیک پست طولانی‌تری را که نوشته‌اید، افزایش دهید. درنتیجه بازدید و درآمد شما افزایش پیدا می‌کند.

مزیت دیگر تعداد کلمات بیشتر برای تولید محتوای سایت، این است که همه موتورهای جستجو می‌خواهند بهترین پاسخ‌ها را به سؤالاتی که مردم دارند، ارائه دهند. محتوای کوتاه، احتمال کمتری دارد که پاسخ کاملی در مورد سؤالات مردم ارائه دهد و نیازهای عمومی را برآورده کند. در نتیجه، احتمالاً رتبه چندان بالایی نخواهد گرفت.

همین امر در مورد توضیحات محصولات نیز صدق می‌کند. در حالی ‌که پست‌های محصولی نباید به اندازه یک پست محتوایی سایت طولانی باشد، بد نیست تا جای ممکن مثلاً بین 600 تا 1000 کلمه برای هر کدام از آن‌ها در نظر بگیرید.

 

 

ابزار Yoast SEO چطور تعداد کلمات هر محتوا را ارزیابی می‌کند؟

Yoast SEO، ابزاری کارآمد و کمکی است که با بررسی طول متون به شما کمک می‌کند محتوایی بهینه داشته باشید. این بررسی بخشی از تجزیه ‌و تحلیل SEO است و اگر از ویرایشگر بلاک وردپرس برای سایت خودتان استفاده می‌کنید، آن را در تب SEO متا باکس Yoast SEO یا در نوار کناری آن پیدا خواهید کرد. این ابزار برایتان محاسبه می‌کند که چند کلمه در یک صفحه اضافه کرده‌اید و آیا کلمات کافی برای رتبه‌بندی مناسب را دارید یا خیر؟

بازخورد تحلیل Yoast SEO در طول متن چیست؟

هر صفحه در سایت شما باید حاوی تعداد معینی کلمه باشد تا بتواند رتبه ‌بندی مناسبی را در میان صدها مقاله با موضوع مشابه، به خود اختصاص دهد. تحلیل یواست به شما کمک می‌کند تا بفهمید متن شما باید حداقل چقدر طولانی باشد تا رتبه بهتری را کسب کند.

به ‌عنوان ‌مثال صفحات طبقه‌بندی اصلی سایت به محتوای کمتری (کمی) نسبت به پست‌های وبلاگی نیاز دارند. از طرفی محتواهای پایه باید جامع باشند و بنابراین باید تعداد قابل‌توجهی کلمه داشته باشند.

در جدول زیر نحوه ارزیابی صفحات مختلف و تعداد کلمات مورد نیاز برای آن‌ها را مشاهده می‌کنید. اگر کمتر از حداقل تعداد کلمات گفته شده در زیر در یک صفحه داشته باشید، یک چراغ قرمز در بازخورد Yoast دریافت خواهید کرد. برعکس، زمانی که طول پست یا صفحه شما خوب باشد، یک چراغ سبز رنگ دریافت می‌کنید.

صفحه تاکسونومی > 250 کلمه
پست یا صفحه معمولی > 300 کلمه
صفحه محتوای سنگ بنا یا پایه (کلمات کلیدی اصلی که معمولا یک بخشی هستند) > 900 کلمه
صفحه یا توضیحات محصول > 200 کلمه

 

اگر تعداد کلمات یک محتوا کم باشد، چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر پست شما از کمتر از 50 کاراکتر در تحلیل خوانایی تشکیل شده باشد، Yoast SEO با یک نقطه قرمز یا نارنجی به شما بازخورد می‌دهد. در واقع برای ارزیابی صحیح خوانایی محتوای شما و میزان بهینه بودن آن از نظر سئو، افزونه Yoast SEO به تعداد مشخصی کاراکتر به‌عنوان حداقل نیاز دارد و اگر کمتر باشد این افزونه نمی‌تواند ارزیابی صحیحی انجام دهد. به همین دلیل چراغ قرمز را نشان می‌دهد. اگر پست یا صفحه شما کمتر از 50 کاراکتر داشته باشد، بررسی خوانایی افزونه بهترین نتیجه را به شما نمی‌دهد و در بیشتر موارد، شما نمی‌توانید بهترین پاسخ را در این متن کوتاه به مخاطبان خود ارائه دهید. بنابراین متون کمتر از 300 کلمه برای گوگل ارزشی ندارند.

چگونه یک محتوای طولانی با کیفیت بالا بنویسیم؟

اگر محتوای طولانی را واقعاً با هدف پاسخ به سؤالات مردم بنویسید و نه صرفاً جهت بهبود سئو، مزایای بسیار زیادی برای سایت شما خواهد داشت. حفظ کیفیت برای متن‌های طولانی بسیار مهم است. ازجمله ویژگی‌های یک متن باکیفیت نیز خوانایی روان، ساختار زیبا و محتوای اصلیِ با کیفیت از منابع مناسب و درست می‌باشد.

نوشتن محتوا با کیفیت بالا برای سایت یا فروشگاه آنلاین شما سخت است، به‌خصوص زمانی که هدف شما نوشتن مقالاتی با تعداد کلمات بالا باشد تا ترافیک ارگانیک خود را افزایش دهید. اگر نویسنده ماهری هستید، می‌توانید پست‌های بسیار طولانی با بیش از 1000 کلمه بنویسید. اگر تجربه کمتری دارید، به شما توصیه می‌کنیم حدود 700 الی 800 کلمه را برای ابتدای کار هدف قرار دهید یا اگر می‌خواهید از همان ابتدای کار مقاله‌های طولانی و بهینه بنویسید بهتر است این کار را به یک تیم حرفه‌ای تولید محتوا بسپارید.

تولید محتوای سئو شده برای سایت؛ کافه محتوا

همان‌طور که ملاحظه کردید، تعداد کلمات برای هر متن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و اگر طول یک متن از یک حداقل مشخصی کمتر شود در موتورهای جست‌وجو دیده نمی‌شود. در نتیجه رتبه بالایی نمی‌گیرد و به صفحه اول نخواهد آمد و درآمدی برایتان ایجاد نمی‌کند. نوشتن متن‌های طولانی با تعداد کلمات بیش از 1000 کلمه می‌تواند شما را زودتر به مشتریانتان معرفی کرده و بازدید و درآمد سایت را افزایش دهد.

منبع: کافه محتوا

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *