راهنمای خرید طلا و جواهرات

راهنمای خرید طلا و جواهرات به همراه نکات مهم در هدیه دادن

خرید طلا از جمله معاملات همواره سودمند بازار است که هرگز از سکه نخواهد افتاد. از این فلز گران‌بها علاوه بر صنایع، تکنولوژی و علوم مختلف، در دنیای زیورآلات نیز به وفور استفاده می‌شود. طلا پرطرفدارترین فلز در جهان زیورآلات زینتی به شمار می‌آید.

خرید انگشتر طلا به نشان علاقه یا برای خواستگاری، رسمی دیرینه در جهان است. همچنین خرید سرویس طلا هنوز و تا همیشه یکی از ارزشمندترین هدایایی است که عاشقان به نشان شدت علاقه به فرد مورد نظر خود هدیه می‌دهند.

امروزه با توسعه زندگی اجتماعی تغییراتی در بازار طلا اتفاق افتاده و مسائلی مانند خرید اینترنتی طلا، خرید طلای دسته دوم، موضوع سرمایه گذاری با طلا و پیش کشیده شده است.

به همین دلیل بسیاری از افراد که برای اهدافی غیر از استفاده شخصی در فکر خرید طلا هستند، کمی گمراه و سردرگم می‌شوند که چه کاری صحیح‌تر است و از چه طریقی سود بیشتری خواهند برد؟

در این مقاله قصد داریم درباره تمامی موضوعات وابسته به خرید طلا و انواع زیورآلات طلا صحبت کنیم تا راهنمای جامعی در این باره ایجاد کرده باشیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید، یک جمع بندی مقالات متعددی است که در این باره از کارشناسان مختلف منتشر شده و با تحلیل دقیق شرایط بازار داخلی و در نظر گرفتن نوسانات جزئی، به اصل موضوع پرداخته‌ایم.

پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

 

راهنمای خرید طلا و سکه

راهنمای خرید طلا و جواهرات

راهنمای خرید طلا و جواهرات

خرید طلا در بازار ایران مستلزم آگاهی از چند نکته مهم و اساسی است.

نخست آن‌که قیمت طلا در ایران در نوسان است و به طور روزانه و گاهاً ساعتی از طریق اتحادیه به طلا فروشان اعلام می‌شود. بنابراین هنگام خرید باید به قیمت روز طلا دقت کنید.

نکته دوم، مسئله اجرت ساخت طلا است که در حقیقت قیمتی است که علاوه بر وزن طلا بابت ساخت آن پرداخت می‌شود. بعضی طلاها کم اجرت هستند و برخی دیگر اجرت بیشتری دارند.

این موضوع دلایل مختلفی دارد و یکی از این دلایل می‌تواند جدید بودن طرح و تازه بودن کالکشن آن طرح خاص از طلا باشد.

همچنین خرید طلای نگین دار نیز می‌تواند قوانین خاص خود را داشته باشد و بسته به نوع نگین و وزن آن، بر روی قیمت طلا تاثیر بگذارد.

نکته بعدی درباره خرید طلا، موضوع عیار طلا است که هنوز برخی درباره آن به طور دقیق نمی‌دانند.

به زبانی ساده، طلای خالص (طلای 24 عیار) به خاطر نرمی و فرم پذیری فراوان، برای استفاده در صنعت زیورآلات مناسب نیست و از این رو این عیار طلا تنها برای شمش‌های طلا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در کشورهای مختلف، استاندارد عیار برای ساخت زیورآلات متفاوت است.

به عنوان مثال اغلب کشورهای اروپایی زیورآلات خود را با طلای 12 تا 14 عیار می‌سازند.

اما در ایران، عیار اغلب طلاهای موجود در بازار 18 یا 17 است.

سکه بهار آزادی نیز عیار 22 دارد و این به آن معنی است که 90% از این سکه طلای خالص است.

اگر هنگام خرید انگشتر طلا با اعداد 750 یا یا 705 هک شده در آن روبرو شدید، باید بدانید که منظور به ترتیب 18 و 17 عیار است.

البته با وجود اینکه برای سرمایه گذاری در طلا، خرید سکه بهترین گزینه است، اما یک راه رایج دیگر آن خرید طلای کم اجرت یا خرید طلای دست دوم است.

امروزه بسیاری از مردم به صورت غیر رسمی اقدام به این کار می‌کنند؛ به همین جهت در ادامه درباره این موضوع صحبت خواهیم نمود.

برای سفارش ساخت طلا در اصفهان، این قسمت را بخوانید…

 

راهنمای خرید طلا دست دوم

راهنمای خرید طلا و جواهرات

راهنمای خرید طلا و جواهرات

خرید طلای دسته دوم یا طلای کم اجرت یکی از راه‌های سرمایه گذاری در بازار طلا است.

از آنجایی که تنها یکبار و در اولین فروش، اجرت به طلا تعلق می‎گیرد، طلای دست دوم طلایی است که از اجرت طلاساز، معاف است و لذا قیمت آن از طلای جدید با طرح روز کمتر خواهد بود.

درباره خرید طلای دست دوم چند نکته مهم وجود دارد که باید بدانید.

نکته اول این است که طلای دست دوم طبق قانون اتحادیه طلاسازان باید جمع آوری و آب شود تا مجدداً وارد چرخه ساخت طلا قرار بگیرد.

به استناد این قانون، وقتی کسی طلای خود را برای فروش به طلافروشی می‌برد، آن طلا باید به سبب مسائل بهداشتی و طبق قانون صنف، به قیمت وزن آن (با کسر اجرت از فاکتور) خریداری و برای آب شدن ارسال گردد.

اما حقیقت آن است که نه تنها این طلاها به خاطر قیمت پایین‌تر خود در بازار داد و ستد می‌شوند؛ بلکه حتی شاهد آن هستیم که بعضاً به عنوان طلایی دست اول مجدداً به مردم نیز عرضه می‌گردند.

بنابراین هنگام خرید طلا باید بسیار هشیار باشید که طلای دست دوم را به جای طلای دست اول خریداری نکنید.

در این زمینه بهتر است به قسمت قفل دستبند و گردنبند و خط و خش وارد شده به آن دقت کنید؛ چرا که بیشترین جایی که امکان تشخیص آن وجود دارد در همین قسمت‌ها است.

امروزه خرید و فروش طلای دست دوم به عنوان نوعی سرمایه گذاری در بازار طلا محسوب می‌شود و بسیاری از مردم برای فرار از اجرت طلاساز و به انتظار بالا رفتن قیمت طلا اقدام به خرید آن می‌کنند.

در این مورد باید بگوییم که راه‌های بهتر و پرسودتری برای سرمایه گذاری در طلا وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت؛ اما اگر با همه این‌ها قصد خرید طلا دست دوم را دارید، سعی کنید که آن را برای استفاده شخصی خود خریداری نکنید.

همچنین سعی کنید برای اطمینان بیشتر طلای آب شده را جایگزین زیورآلات دست دوم کنید که نیاز به پرداخت هزینه نگین و… نباشید.

 

راهنمای خرید طلا برای سرمایه گذاری

راهنمای خرید طلا و جواهرات

راهنمای خرید طلا و جواهرات

موضوع خرید طلا با هدف سرمایه گذاری موضوعی مفصل است که به سختی می‌توان درباره آن به طور قطعی اظهار نظر کرد.

در اینجا راه‌های مختلف خرید و فروش طلا با هدف سرمایه گذاری را با شما در میان می گذاریم و تصمیم نهایی را بر عهده خود شما خواهیم گذاشت.

اگر به چشم سرمایه گذاری به مقوله خرید طلا نگاه می‌کنید، باید بدانید که به جز خرید طلای اجرت دار دست اول که به عنوان زیورآلات مورد استفاده قرار می‌گیرد و به منظور سرمایه گذاری، گزینه مناسبی نیست.

 برای سرمایه گذاری در طلا، سه راه زیر وجود دارد:

1-خرید سکه:

قیمت سکه مستقیماً تحت نظارت دولت است و همه ساله با دستور مستقیم بانک مرکزی از ذخیره طلای ملی کشور ضرب می‌شود.

خرید سکه یکی از مطمئن ترین روش‌ها برای سرمایه گذاری در طلا است که ریسک کاهش قیمت آن کم و سود آن در حد متوسط است.

به طور کلی افرادی که مایل به ریسک فراوان نیستند و از سویی دنبال سودهای سرشار هم نیستند، خرید سکه طلا را انتخاب می‌کنند.

2-خرید طلای آب شده (طلای  اجرت پایین):

در این باره پیش‌تر صحبت نمودیم و تنها نکته‌ای که به آن اشاره نکردیم، این بود که خرید طلای دست دوم و اجرت پایین در میان سه روش سرمایه گذاری طلا، پر ریسک ترین و در عین حال (اگر در حال سوددهی باشد) پر سود ترین شیوه سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

3-سرمایه گذاری در صندوق طلا:

صندوق‌های طلا، نوعی صندوق قابل معامله در بازارهای مالی مانند بورس است که در واقع نه خرید طلای فیزیکی که خرید امتیاز و سهام صندوق‌های طلا محسوب می‌شود.

سرمایه گذاری در صندوق طلا ایمن ترین راه سرمایه گذاری در بازار طلا است که بسیار به ندرت با نوسانات قیمت طلا ارزش آن جابجا می‌شود.

از آنجایی که ارزش این سهام با دادوستدهای رخ داده در بورس تغییر می‌کند، می‌توان گفت که این نوع سرمایه گذاری کم خطر ترین و البته کم سود ترین نوع سرمایه گذاری در بازار طلا است.

 

اصول خرید و فروش طلا

راهنمای خرید طلا و جواهرات

راهنمای خرید طلا و جواهرات

شاید کمتر به این موضوعات با این صراحت پرداخته شده باشد، اما خرید و فروش طلا نیز دارای اصول و قوانینی است که اگر از آن‌ها آگاه باشید، قطعاً موفقیت بیشتری چشم به راه‌تان خواهد بود.

اگر قصد هدیه دادن طلا را دارید، خرید سرویس طلا و یا خرید انگشتر با نگین یا یک نوع از زیور آلات را در نظر داشته باشید و سعی کنید حتماً از یک طلا فروشی معتبر که دارای کالکشن جدید سال جاری است خریداری کنید.

در این صورت اجرت پرداختی شما در واقع هزینه طراحی طلا و جواهر است و آنچه به عنوان هدیه خریده اید، جدیدترین و در مُد ترین طرح بازار خواهد بود. این نکته درباره خرید برای مصرف شخصی‌تان نیز صادق است.

اما اگر قصد سرمایه گذاری در طلا را دارید، به نکاتی که پیش از این در مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، توجه داشته باشید.

خرید طلا معامله‌ای همواره پر سود است و حتی به عنوان هدیه‌ای شناخته می‌شود که هرگز از ارزش آن کاسته نخواهد شد.

بهتر است که به قطعات طلا و جواهر به چشم حفظ ارزش دارایی نگاه کنید و با خرید زیورآلات طلا دارایی با ارزشی رو به افزایش خریداری نمایید.

در این میان نکات اصول دیگری نیز وجود دارد که باید درباره آن‌ها اطلاعات کسب کنید.

به عنوان مثال از آنجایی که خرید و فروش طلای 18 عیار در بازار ایران رواج بیشتری دارد، بنابراین این عیار طلایی است که هنگام فروش کمتر شما را اذیت خواهد نمود.

امروزه شرکت‌های تولید و طراحی طلا و جواهرات بعضاً رو به تولید طلاهایی با عیار پایین‌تر آورده‌اند که این امر با توجه به صداقت آن‌ها و اعلام آن هنگام عرضه و همچنین به دلیل گران شدن طلا در چند سال اخیر، امری صحیح و قانونی و منطقی به شمار می‌رود.

با این حال اما همین امر ممکن است هنگام فروش طلا کمی شما را به دردسر بیاندازد؛ چرا که تنها انواع سکه و قطعه طلاهای 17 و 18 عیار همواره بدون دردسر به فروش می‌روند.

 

فاکتور فروش طلا و جواهر

راهنمای خرید طلا و جواهرات

راهنمای خرید طلا و جواهرات

یکی از مهم‌ترین مسائل هنگام خرید و فروش طلا، موضوع فاکتور فروش طلا است که از اهمیت بسیار بالایی نیز برخوردار است.

بدون شک هنگام خرید طلا، فروشنده به شما فاکتوری رسمی با مهر فروشگاه خود خواهد داد؛ اما اینکه در این فاکتور چه مواردی باید حتماً قید شده باشند؛ بسیار حائز اهمیت است.

دلیل این اهمیت آن است که هنگام فروش طلا همواره از شما فاکتور خریدتان را طلب می‌کنند و طلای بدون فاکتور معمولاً به دشواری از شما خریداری می‌شود.

پس فاکتور طلاهای خریداری شده خود را باید همواره با دقت نگهداری نمایید.

حال، سوال بعدی این است که دلیل دریافت فاکتور خرید از سوی طلافروشی‌ها هنگام خریدن طلا از مردم چیست؟

دلیل این امر آن است که به استناد موارد ذکر شده در این فاکتور می‌بایست قیمت روز طلای شما را به شما اعلام کنند و در صورت موافقت شما آن قطعات را از شما خریداری نمایند.

همچنین آن‌ها صحت موارد ذکر شده در فاکتور شما را با طلای شما تطبیق می‌دهند و در صورت عدم تطبیق، امکان خرید طلا برای آن‌ها وجود نخواهد داشت.

بنابراین باید بدانیم که هنگام خرید طلا، فاکتوری که قرار است از فروشنده دریافت کنیم باید شامل چه مواردی باشد و این انتظار را داشته باشیم که فاکتور را به طور دقیق و تمام و کمال به ما تحویل دهند.

مواردی که باید در فاکتوری خرید طلا قید شود عبارتند از:

1-سربرگ طلافروشی: به خاطر داشته باشید که فاکتور طلا حتماً باید در سربرگ فروشگاهی اختصاصی طلافروشی نوشته شود.

2-تاریخ و مشخصات خریدار: این اتفاق به طور معمول می‌افتد و تاریخ خرید به همراه اطلاعات شما شامل نام و بعضاً شماره تماس یا شاید شماره ملی شما در فاکتور قید می‌شود.

3-شرح قطعه طلا: شرح کامل شامل نوع کالا، طرح کالا، وزن طلا، تعداد و جنس نگین و… دقت کنید که این مورد به طور واضح درج شود.

4-مظنه روز بازار: منظور از مظنه قیمت روز طلا است که توسط اتحادیه ابلاغ می‌شود.

5-عیار طلا: عیار طلا به شکل یک عدد در فاکتور قید خواهد شد.

6-فی اجرت ساخت: اگر طلا شامل اجرت ساخت باشد، فی آن باید در فاکتور قید گردد.

7-سود تک فروشی: درصد سود تک فروشی طلا فروشان 7% است که برخی برای رقابت ممکن است که این درصد را کمتر در نظر بگیرند. به هر حال این درصد باید به طور واضح قید شود.

8-مالیات ارزش افزوده: مانند هر کالای دیگری در کشور 9% مالیات ارزش افزوده در فاکتور قید می‌گردد.

9-قیمت نهایی و مهر فروشگاه: در انتهای فاکتور نیز قیمت تمام شده طلا (مبلغ پرداختی شما) قید می‌شود و فروشگاه موظف است مهر خود را پای فاکتور بزند. فاکتور بدون مهر فاقد اعتبار قانونی است.

 

خرید طلا برای هدیه تولد

راهنمای خرید طلا و جواهرات

راهنمای خرید طلا و جواهرات

یکی از بهترین گزینه‌ها برای هدیه روز تولد خرید طلا است. معمولاً هدیه طلا برای عزیزترین افراد زندگی گرفته می‌شود و نشان از توجه و مهر شما نسبت به آن فرد دارد.

بدون شک اغلب افراد از چنین هدیه‌ای خوشحال می‌شوند؛ چرا که در تمام طول تاریخ، این فلز گرانبها گزینه‌ای ارزشمند برای هدیه دادن به دیگران بوده است و هنوز هم در سراسر جهان، به عنوان پرطرفدارترین فلز زینتی شناخته می‌شود.

برای این منظور لزوماً نیاز نیست که به خرید سرویس طلا با نگین اقدام کنید که قیمت آن بسیار بالا باشد.

گاهی حتی خرید انگشتر طلا با نگین یا خرید گردنبندی ساده نیز می‌تواند آن موج شادی و اشتیاق را در فرد مقابل ایجاد نماید.

به طور معمول این هدیه، جزو هدایای ماندگار نیز به شما می‌آید و به عنوان یادگاری از سوی شما به خوبی از آن نگهداری می‌شود.

از دیگر مزایای خرید طلا برای هدیه می‌توان به افزایش ارزش آن با گذر زمان اشاره کرد.

این نوع هدیه هرگز از ارزش و بهای آن کم نخواهد شد و چه بسا با گذر زمان نیز به ارزش آن افزوده نیز خواهد گردید.

این هدیه ماندگار گاهی تا سال‌ها یادگار شما می‌ماند و اصولاً هدیه‌ای نیست که هرگز در نزد فرد مقابل از ارزش آن کاسته شود.

 

خرید طلا روز زن

راهنمای خرید طلا و جواهرات

راهنمای خرید طلا و جواهرات

زنان در تمام طول تاریخ شیفته این فلز گرانبها بوده اند و درخشش و زیبایی زیورآلات طلا همواره برای زنان جذابیتی بی‌بدیل داشته است.

از آنجایی که روز زن، روز مهمی برای قدردانی از مقام ارزشمند زنان است، مردان نیز در پی بهترین و شایسته ترین هدایا برای این روز هستند.

از آنجایی که این روز هر ساله تکرار می‌شود، مردان در بسیاری مواقع ممکن است برای تکراری نشدن هدیه خود دچار سردرگمی شوند که امسال هدیه ارزنده خود را از چه گستره‌ای انتخاب نمایند.

نکته جالب درباره خرید هدیه طلا در روز زن این است که طلا هرگز برای خانم‌ها تکراری نخواهد شد.

مقالات جالبی در رابطه با مقوله روانشناسی علاقه خانم‌ها به زیورآلات طلا ذکر شده که در آن مقالات به رابطه‌ انکار نشدنی هدیه طلا برای خانم‌ها و گرم نگهداشتن عشق و مهرشان به همسر اشاره گردیده است.

بنابراین شما می‌توانید بدون تردید و یا سردرگمی برای هر مناسبتی اقدام به خرید طلا برای همسر خود نمایید و یقین داشته باشید که هرگز این هدیه شما برای وی تکراری نخواهد شد.

در ضمن، طلا هدیه‌ای مصرفی یا خراب شدنی نیست. لباس، کفش، کیف، گل و هر نوع هدیه دیگری با وجود ارزنده بودن پس از مدت مشخصی کنار گذاشته می‌شود؛ اما هدیه طلا همواره مورد استفاده قرار خواهد گرفت و کنار نیز گذاشته نخواهد شد.

 

خرید سرویس طلا

راهنمای خرید طلا و جواهرات

راهنمای خرید طلا و جواهرات

بسیاری از افراد مشتاقند که زیورآلات مورد استفاده خود را به صورت ست و هماهنگ خریداری و استفاده کنند.

به همین جهت هم هست که خرید سرویس طلا در بازار طلا از رونق خاصی برخوردار است.

 سرویس طلا شامل چند قطعه طلای مکمل است که طرحی یکسان دارند و به عنوان یک پکیج زیورآلاتی با همدیگر ارائه می‌شوند.

چنین سرویس‌هایی به خاطر متحدالشکل بودن، هماهنگی زیباتری بر روی بدن ایجاد می‌کنند که باعث می‌شود افراد به این نوع زیورآلات علاقه بیشتری داشته باشند.

به طور کلی سرویس طلا در اغلب مواقع شامل گردنبند، یک جفت گوشواره و دستبند است.

گاهی انگشتر طلا هم در این سرویس وجود خواهد داشت و به ترکیبی از این اقلام که ظاهر و طراحی هماهنگی داشته باشند، سرویس طلا گفته می‌شود.

از نظر کاربردی سرویس طلا اغلب برای مراسم‌های خیلی رسمی و تشریفاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر طرفداران آن هم زنان میان‌سال، کهن‌سال یا نو‌عروسانی هستند که سرویس عروسی خود را در مجالس مختلف  مورد استفاده قرار می‌دهند.

برای خرید سرویس طلا سوالاتی که پیش روی شما است، شامل موارد زیر است:

  • سرویس طلای زرد یا سرویس طلا سفید؟
  • سرویس طلا با نگین یا سرویس طلای بدون نگین؟
  • سرویس طلای ایرانی یا سرویس طلای خارجی؟

در نظر داشته باشید که سرویس طلای خارجی لزوماً با کیفیت‌تر از نمونه‌های داخلی نیست؛ اما بعضاً به سبب تنوع در طراحی و ظرافت بیشتر دارای اجرتی بالاتر است.

همچنین درباره طلای سفید و طلای زرد هم باید بدانید که قیمت آن‌ها با هم تفاوتی ندارد و تنها مسئله سلیقه شما در انتخاب آن‌ها است.

 

خرید گردنبند طلا

راهنمای خرید طلا و جواهرات

راهنمای خرید طلا و جواهرات

یکی از بهترین هدایا برای مناسبت‌های مختلف خرید گردنبند طلا است.

این زیورآلات مشهور و پرکاربرد در بازار طلا بسیار پر فروش است و خانم‌ها تحت هر شرایطی از آن استفاده می‌کنند.

گردنبند طلا نگین دار یا بی نگین از آن‌جایی که به طور واضح زیر گردی صورت و در زیر گردن قرار می‌گیرد، همچون قابی گرداگرد چهره را زینت می‌بخشد و زیبایی‌های چهره را به تمامی نمایان می‌سازد.

به همین هم هست که انتخاب گردنبند از اهمیت بالایی برخوردار است و افراد با توجه به فرم صورت، قد گردن و سایز کلی اندام خود باید مدل و طرح گردنبند خود را انتخاب نمایند.

گردنبندها ممکن است از یک زنجیر و یک آویز تشکیل شده باشند و یا همچنین ممکن است که یک گردنبند نگین‌دار یکسره باشند.

هر کدام از موارد نامبرده خود از انواع مختلفی تشکیل می‌شوند و طرفداران خاص خود را نیز دارند.

یکی از پرطرفدارترین انواع گردنبند طلا نگین‌دار، گردنبند مروارید است که همواره در تمام تاریخ به عنوان سنگی ارزشمند و گرانبها شناخته می‌شده و هرگز نیز از مد خارج نگردیده است.

برای زنجیرهای توگردنی نیز مدل‌های مختلف بافتی وجود دارد که برخی نمونه‌های معروف آن عبارتند از: زنجیر امگا، زنجیر تیغ ماهی، زنجیر ماری، زنجیر کارتی، زنجیر فیگارو، زنجیر طنابی، زنجیر قلابی، زنجیرهای ملوانی و زنجیرهای گندمی.

 

خرید انگشتر طلا

راهنمای خرید طلا و جواهرات

راهنمای خرید طلا و جواهرات

خرید انگشتر طلا از حیث تنوع کاربرد، یکی از مشهورترین زیورآلات در بازار طلا است.

همواره بیشترین تنوع یک گالری طلا در مدل‌های انگشتری آن است و دلیل این امر هم آن است که افراد بسیار بیشتری در پی خرید آن هستند.

انگشتر طلا از آنجایی که در دست شما قرار می‌گیرد و در ارتباطات و در زبان بدن، خود را بسیار نمایان می‌کند، یکی از چشم‌گیرترین زیورآلات است.

همچنین خرید انگشتر طلا از حیث کاربردهای مخلتف نیز اهمیت دارد.

به عنوان مثال برای درخواست ازدواج از یک دختر، برای مراسم رسمی خواستگاری و بله برون و حتی برای عقد، از انواع حلقه طلا استفاده می‌شود و این موضوع یکی از مهم‌ترین بخش‌های ازدواج نیز محسوب می‌شود.

همچنین به عنوان هدیه‌ای ارزشمند با تمام مزایایی که پیش‌تر به آن‌ها اشاره نمودیم، به سبب ظرافت و وزن کمتری که دارد، هدیه‌ای اقتصادی نیز محسوب می‌شود.

به همین جهت هم برای تولد، روز زن، سالگرد ازدواج و مراسم‌های دیگر، یکی از هدایای پر تکرار است.

به علاوه اینکه خانم‌ها هرگز از داشتن انگشتر بیشتر و متنوع‌تر سیر نمی‌شوند و به همین دلیل هم هست که تعدد این زیورآلات در کلکسیون خانم‌ها معمولاً بیش از گردنبند، گوشواره یا دستبند است و در خرید طلا نخستین چیزی که ممکن است در نظر آن‌ها باشد، خرید انگشتر طلا است.

 

خرید گوشواره طلا

راهنمای خرید طلا و جواهرات

راهنمای خرید طلا و جواهرات

خرید گوشواره طلا جزو مواردی است که معمولاً با توجه به معیارهای فیزیکی صورت انجام می‌گیرد.

گوشواره‌ها در بازار طلا و جواهر از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و افراد نیز با توجه به سلیقه خود مدل‌های مختلف آن را انتخاب می‌کنند.

وقتی از معیارهای فیزیکی صورت صحبت می‌کنیم، منظورمان این است که به عنوان مثال صورت‌های کشیده اغلب اوقات با گوشواره طلا نگین دار و اشکی به تعادل می‌رسد و چهره‌هایی با فرم صورت گرد از گوشواره‌های رشته‌ای و آویز استفاده می‌کنند تا فرم چهره خود را کشیده‌تر جلوه کنند.

انتخاب نوع گوشواره در جلوه چهره شما در میهمانی‌ها و مجالس تاثیر بسزایی دارد و می‌تواند با یک تصمیم هوشمندانه، شکل و فرم تازه‌ای به چهره شما ببخشد.

به عنوان مثال گوشواره الماس میخی با موهای کوتاه می‌تواند کشیده ترین صورت را هم گرد جلوه دهد و همچنین گوشواره مروارید نیز برای هر چه رسمی تر جلوه دادن استایل شما به کار می‌رود و همواره هم تاثیر مثبت خود را خواهد گذاشت.

در هنگام انتخاب گوشواره حتماً به شیوه قفل و چفت آن و راحتی اش در گوش خود دقت کنید؛ چرا که اگر گوشواره باعث اذیت گوش شما شود، به دلیل حساسیت بالای این عضو، احتمال عوارض جانبی مانند التهاب یا عفونت وجود خواهد داشت.

 

خرید نیم ست طلا

راهنمای خرید طلا و جواهرات

راهنمای خرید طلا و جواهرات

خرید نیم‌ست طلا نیز وضعیتی مشابه سرویس طلا دارد که پیش از این درباره آن صحبت نمودیم.

نیم‌ست طلا به سرویسی از طلای هم طرح گفته می‌شود که حداقل یکی از اجزای اصلی آن کم شده باشد.

نیم‌ست طلا می‌تواند شامل گردنبند و گوشواره یا گردنبند و دستبند یا دستبند و گوشواره باشد.

گاهی یک انگشتر و دستبند هم‌طرح نیز می‌تواند یک نیم‌ست زیبا باشد.

نیم‌ست‌ها معمولاً مورد توجه دختران مجرد و خانم‌های جوان است که به زیورآلات ساده‌تر علاقه دارند و از شلوغی در زیورآلات چندان خوششان نمی‌آید.

به طور کلی، نیم‌ست‌ها معمولا حالتی اسپرت نسبت به سرویس‌های طلا دارند و برای استفاده روزانه و مهمانی‌های دوستانه مناسب‌تر هستند.

البته این قاعده یک قانون همیشگی نیست و در بسیاری مواقع نیز نیم‌ست‌ها ممکن است کاملاً رسمی باشند و در مهمانی‌های مجلسی‌تر مورد استفاده قرار بگیرند.

هنگام خرید نیم‌ست طلا باید پیش از هر چیز هدف خود را مشخص کنید. اینکه می‌خواهید این نیم‌ست شامل چه مواردی از زیورآلات باشد و همچنین ظاهری رسمی یا اسپرت داشته باشد.

باید بدانید که این نیم‌ست را برای چه سبک مهمانی‌هایی می‌خواهید استفاده نمایید. بعد از آن است که می‌توانید در جستجوی طرح مورد نظر خود بروید.

نکته بعدی درباره کاربردهای نیم‌ست طلا به عنوان هدیه است. فلسفه نیم‌ست شاید در ابتدا از گرانی سرویس‌های رسمی و سنگین طلا آغاز شده باشد و کسانی که می‌خواهند یک سرویس طلا به همسر یا مادرشان هدیه بدهند اما می‌خواهند هزینه کمتری برای این هدیه انجام دهند، می‌توانند نیم‌ست طلا شامل گردنبند و گوشواره یا دستبند را به عنوان هدیه انتخاب کنند.

امروزه طرح‌های جدیدی برای نیم‌ست‌ طلا به بازار آمده که شکل و طرح اجزای مختلف آن بجای آن‌که عیناً مشابه هم باشد، به نوعی مکمل یکدیگر است.

این نوع طرح‌ها که بعضاً انتزاعی هم هستند، در چند سال اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند و ایده‌های خلاقانه‌ای هم برای آن‌ها توسط جواهرسازان در حال پیاده سازی و اجرا است.

 

نکات مهم در خرید اینترنتی طلا

راهنمای خرید طلا و جواهرات

راهنمای خرید طلا و جواهرات

امروزه با توسعه اینترنت و فروشگاه‌های اینترنتی و بخصوص با شیوع ویروس کرونا، خریدهای اینترنتی به شکل جدایی ناپذیری به بخش مهمی از زندگی مردم تبدیل شده و قطعاً خرید اینترنتی طلا نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در حال حاضر برترین و مشهورترین گالری‌های طلا و جواهر کشور، حجم قابل توجهی از فروش خود را از طریق مشتری‌های اینترنتی خود دارند و از طریق وب سایت یا صفحه اینستاگرام خود اقدام به فروش طلا می‌کنند.

از سویی دیگر توسعه این نوع از خرید طلا زمینه‌ای را برای سودجویان فراهم کرده که باعث می‌شود از این خرید غیر حضوری به عنوان فرصتی برای فروش طلای تقلبی یا عیار پایین استفاده نمایند.

به همین دلیل نکاتی را درباره خرید اینترنتی طلا با شما در میان خواهیم گذاشت که اگر به آن‌ها توجه داشته باشید، همواره خریدی مطمئن خواهید داشت.

1-اعتبار طلافروشی:

همواره سعی کنید از طلا فروشی‌های دارای اعتبار، خرید اینترنتی طلا را انجام دهید. فروشگاه‌های معتبر و دارای نام و نشان معروف، هرگز اعتبار خود را به پول‌های خرد نمی‌فروشند و رضایت مشتری در صدر اهمیت آن‌ها است.

2-ضمانت دریافت کالا:

پیش از واریز وجه، از ضمانت فروشگاه درباره ایمنی ارسال کالا اطمینان حاصل نمایید. این ضمانت در این حد است که فروشگاه شیوه پستی مطمئنی را انتخاب کند و در صورت عدم رسیدن کالا مسئولیت آن را به عهده بگیرد.

3-کامل بودن فاکتور:

مواردی که در فاکتور خریدتان قید خواهد شد را بررسی نمایید. شما حق دارید موارد نامبرده در این مقاله را از فروشنده بخواهید که در فاکتور قید کند.

4-درگاه مطمئن پرداخت:

پرداخت از درگاه الکترونیکی مطمئن‌تر از کارت به کارت است و وجود یک درگاه نشان‌دهنده اعتبار فروشگاه خواهد بود.

 

 

نتیجه گیری

خرید طلا یکی از شیرین‌ترین علایق خانم‌ها است و انتخاب طلای مناسب، یکی از دغدغه‌های اصلی آن‌ها در این زمینه است.

همچنین امروزه به سبب نوسانات قیمت در بازار طلا بسیاری از افراد با توجه به قیمت روز طلا در پی خرید آن برای سرمایه گذاری و کسب سود هستند.

در هر حالی خرید طلا نوعی حفظ دارایی است و چه در قالب سکه و چه در قالب طلای دست دوم و حتی خرید طلا به عنوان زیورآلاتی برای استفاده در میهمانی‌ها و مجالس، این فلز همواره سودمند و قابل ستایش است و در تمام طول تاریخ هم شایسته ستایش بوده است.

نکاتی که در این مقاله مطرح شد، هم برای سرمایه گذاری هوشمندانه در بازار طلا و هم درباره خرید طلا به عنوان هدیه یا زیورآلات شخصی نکاتی جامع برای استفاده شما بود که امیدواریم نهایت بهره را از آن‌ها برده باشید.

سعی کنید هنگام خرید طلا در هر صورتی از این نکات نهایت استفاده را ببرید و در نهایت فراموش نکنید که مهم‌ترین نکته در این زمینه انتخاب یک طلافروشی معتبر است.

یک گالری معتبر طلا فروشی، جدیدترین و به‌روزترین طرح‌های سال را برای مشتریان خود به ارمغان می‌آورد و از نظر اعتبار اصالت کالا و یا عیار آن هرگز جای تردید در قلب شما باقی نخواهد گذاشت.

همچنین یک طلافروشی معتبر در زمینه خرید طلا برای سرمایه گذاری نیز بهترین راهنمایی‌ها را به شما خواهد داشت؛ چرا که می‌داند سود بیشتر یک طلا فروشی در کسب اعتبار از طریق رضایت مشتری است و رضایت مشتری، شرط بقا در بازار رقابتی خواهد بود.

 

کلمات مرتبط:

خرید طلا، خرید انگشتر طلا، خرید سرویس طلا، خرید طلا نگین دار، سرویس طلا با نگین، خرید اینترنتی طلا،قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت روز طلا، طراحی طلا و جواهر، انگشتر طلا با نگین

 

4 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *