تولید محتوای اینفوگرافیک

چرا بهتر است در محتوای سایت از اینفوگرافیک استفاده کنیم؟

سفارش تولید محتوا اصفهان

سفارش تولید محتوا اصفهان

مزایای تولید محتوا اینفوگرافیک برای وبسایت ها

تولید محتوا اینفوگرافیک، یکی از تکنیک های جدید برای پیشبرد اهداف بازاریابی محتوایی است که می تواند مخاطبان زیادی را در سایت نگه دارد. تولید محتوای متنی در کنار طراحی تصاویر اختصاصی و اینفوگرافیک ها اهمیت پیدا می کنند و اطلاعات با ارزشی را ارائه می دهند. این راهکار، بزرگ ترین ترفند برای به دست آوردن بازدید بیشتر از صفحات وبسایت است.

نمی توانیم هیچ محدودیتی برای تکنیک های تولید محتوای متنی و تولید محتوا اینفوگرافیک تعیین کنیم. دلایل زیادی وجود دارد که نشان می دهد اکثر کسب و کارها در بازاریابی اینترنتی خود از اینفوگرافیک ها استفاده می کنند. تحقیقات زیادی انجام شده و نتایج نشان داده اند اینفوگرافیک از نظر ارائه یک جلوه بصری و گرافیکی فوق العاده می تواند خیلی سریع تر، ذهن و نگاه مخاطب را به خود درگیر سازد. مغز انسان ها اطلاعات تصاویر گرافیکی را بهتر به خاطر می آورند، به همین علت به پوسترها و بنرها توجه بیشتری دارند.

امروزه بسیاری از روش های تولید محتوا بر محتواهای بصری و گرافیکی تمرکز دارد. این دسته از محتواها اگرچه به زمان بیشتری برای نگارش و تدوین نیاز دارند، اما آموزنده ترین و سرگرم کننده ترین نوع محتوا هستند. اینفوگرافیک ها می تواند بیانگر احساسات برند باشد و با حس مخاطبان در آمیزد. بنابراین قابل توجیه است که عناصر بصری در استراتژی های بازاریابی دیجیتالی، سودمند هستند.

تولید محتوا اینفوگرافیک می تواند یک ابزار قدرتمند و تأثیرگذار برای هر کسب و کار آنلاین باشد. اینفوگرافیک ها بی حد و مرز هستند و می توانید حتی با یک طرح اولیه و ساده، پیام خود را منتقل کنید. این محتواهای بصری در برقراری ارتباط با مخاطبان، بسیار قوی عمل می کنند. امروزه هر کسب و کار دارای وبسایت، با هر دامنه فعالیت سعی می کند در کنار روش های تولید محتوای متنی خود، حتماً از اینفوگرافیک نیز استفاده نمایند.

سفارش تولید محتوای متنی

سفارش تولید محتوای متنی

اینفوگرافیک، اطلاعات را در قالب یک تصویر گرافیکی ارائه می دهد تا قابل فهم و درک باشد، تأثیرگذار باشد و بتواند بدون صرف زمان زیاد، به پردازش داده ها در مغز مخاطب کمک کند. چون حجم زیادی از محتواها در اینترنت قابل دسترسی است، برندهایی موفق تر هستند که بتوانند بهترین و روان ترین محتواها را به مخاطبان خود عرضه کنند.

لذا اگر شما هم دارای وبسایت هستید، و می خواهید بهترین نتیجه را از بازاریابی محتوایی حرفه ای خود به دست بیاورید، حتماً از اینفوگرافیک ها در تولید محتوای خود استفاده کنید. در ادامه به مهم ترین مزایای تولید محتوا اینفوگرافیک برای وبسایت ها اشاره ای خواهیم داشت.

تعرفه های تولید محتوای متنی را از این قسمت دریافت کنید.

اهمیت طراحی اینفوگرافیک در تولید محتوای متنی چیست؟

تولید محتوا اینفوگرافیک

تولید محتوا اینفوگرافیک

بیش از 80% بازاریابان دیجیتال بر این عقیده هستند که وجود تصاویر رنگی و اینفوگرافیک ها در متن محتوای سایت باعث می شود که خوانندگان تمایل بیشتری به خواندن متن داشته باشند. جالب توجه آن است که توجه مخاطبان به اینفوگرافیک، بسیار بیشتر از تصاویر معمولی است. از طریق تولید محتوا اینفوگرافیک می توانید بهترین و متنوع ترین کمپین های بازاریابی محتوایی خود را اجرا کنید و موفقیت چشمگیری داشته باشید.

موارد زیر، مهم ترین مزایای استفاده از اینفوگرافیک ها در تولید محتوای متنی هستند:

مزیت اول: اینفوگرافیک ها می توانند برای ارائه آمار و اطلاعات به صورت جامع و خلاصه مفید باشند. بنابراین به شما کمک می کنند که پیام ها را واضح تر و مختصرتر منتقل کنید.

مزیت دوم: تولید محتوا اینفوگرافیک برای ایجاد محتواهای ارزشمندتر بسیار ضروری هستند؛ درست در فضایی که رقابت بسیار سخت و شدید است.

مزیت سوم: برندها می دانند که استفاده از اینفوگرافیک ها در متن محتوای سایت، یک روش مؤثر برای انتقال پیام آنها است. پس خیلی ساده و راحت می توانند به بازار هدف نشان دهند که چطور متفاوت اند، چطور حوزه خود را رهبری می کنند و داده ها را به صورت کاملاً حرفه ای ارائه می دهند.

مزیت چهارم: طراحی و تولید اینفوگرافیک، روشی قدرتمند برای بیان اطلاعات طولانی است. کافیست از تکنیک داستان سرایی و خلاصه نویسی استفاده کنید و اطلاعات طولانی را به روشی خلاقانه و با جلوه های بصری چشم نواز به مخاطبان خود منتقل نمایید.

به طور خلاصه در تفسیر مزایای تولید محتوا اینفوگرافیک باید گفت، این محتواهای گرافیکی بصری به شما این امکان را می دهند که داده ها را فوراً به مخاطبان خود ارائه دهید و داستان هایی را که می خواهید به آنها بگویید، نمایش دهید.

 

دوره آموزش تولید محتوا

 

مهم ترین قوانین تولید محتوا اینفوگرافیک، جذاب و تأثیرگذار

برای ارائه بهتر یک اینفوگرافیک در میانه متن محتوای سایتتان به نکات زیر دقت کنید:

  • اطلاعات مورد نظرتان را آماده و دسته بندی کنید. هرچه داده ها منظم تر باشند، قابل فهم تر خواهند بود.
  • برای اجرای بهترین جلوه های بصری که قابل دید باشد، از ترکیب رنگ کمتر، رنگ های روشن یا تعداد رنگ محدودتر استفاده کنید. اینفوگرافیک های شلوغ، به سختی درک می شوند.
  • متن های داخل اینفوگرافیک را مختصر و مفید و ارزشمند بنویسید.
  • بین تصاویر و متن در اینفوگرافیک، تعادل ایجاد کنید.
  • مطمئن شوید که همه اطلاعات داخل اینفوگرافیک، پیام مورد نظر برندتان را منتقل می سازد.
  • اندازه و کیفیت تصویر اینفوگرافیک را برای انتشار در وبسایت خود، بهینه سازی کنید.

برای تولید محتوا اینفوگرافیک باید داستان بصری طراحی کنید

تولید محتوای اینفوگرافیک

تولید محتوای اینفوگرافیک

یک اینفوگرافیک باید نمایانگر داستان هدف شما باشد. یک الگوی خوب طراحی شده شامل همه چیز است؛ از جزئیاتی مانند فونت گرفته تا نمادها و آیکون ها، پیام‌های کلیدی و عناصر “دعوت به اقدام” یا همان کال تو اکشن.

اینفوگرافیک های مفید و تأثیرگذار با یک ایده واضح از آنچه می خواهند بگویند شروع می شوند. نباید فقط روی اطلاعاتی که جمع آوری کردید، تمرکز کنید؛ تصاویر به تنهایی نمی توانند گویای ماجرا باشند. همه عناصر را در کنار هم به کار ببرید. اگرچه شما اینفوگرافیک های ارزشمند طراحی می کنید، اما لازم است مطمئن شوید که فقط روی یک موضوع در عناصر بصری خود تمرکز داشته اید.

اینفوگرافیک ها دارای موضوعات مختلف هستند. باید بدانید که برای چه هدفی می نویسید و بهترین تصاویر و گرافیک و تم رنگی، کدام است. نباید در یک اینفوگرافیک، دو یا سه موضوع را بررسی کنید، چون شلوغ و درهم برهم به نظر می رسد و این می تواند به حرفه ای بودن شما آسیب بزند. بهترین اینفوگرافیک، آن است که یک موضوع را به صورت هدفمند مورد بررسی قرار دهد.

 

تولید محتوای متنی

تولید محتوای متنی

 

جمع بندی و نتیجه گیری

تولید محتوا اینفوگرافیک باعث جذاب تر شدن وبلاگ یا یک وبسایت می شود. مهم نیست که متن محتوای شما درباره چه موضوعاتی باشد، اینفوگرافیک ها همیشه به متن، رنگ و ظاهر متفاوتی می بخشند و آن را از نظر جلوه های بصری، زیباتر می سازند.

شما با طراحی اینفوگرافیک های حرفه ای و یا حتی ساده می توانید داستان برندتان را بازگو کنید. اینفوگرافیک، کار شما را برای ارتباط با مخاطبان، ساده تر می کند. با این محتواهای بصری می توانید مفاهیم پیچیده و خسته کننده را بسیار ساده تر و قابل فهم نمایش دهید تا از حالت خسته کننده بیرون بیاید.

با استفاده از اینفوگرافیک می توانید آمار و داده ها را به صورت مجسم نمایش دهید. وقتی مخاطبان با دسته بندی اعداد و ارقام مواجه می شوند، تصمیم گیری برایشان راحت تر است. پس متوجه می شوند که شما در صنعت خود، یک حرفه ای هستید و آسان تر به شما اعتماد می کنند.

با تولید محتوا اینفوگرافیک می توانید موضوعات خسته کننده را به صورت بصری و فوق العاده جذاب ارائه دهید. پردازش تصاویر و متن های کوتاه برای مغز، آسان تر است. پس به ویژه برای مخاطبانی که خیلی زود از خواندن متن، خسته می شوند، مناسب است.

محتواهای تصویری و اینفوگرافیک ها را می توانید به آسانی به اشتراک بگذارید. پس نرخ کلیک و بازدید سایتتان بالاتر می رود.

تولید محتوای اینفوگرافیک برای ارتقای سئو سایت بسیار مناسب است. موتور جستجوگر گوگل، اینفوگرافیک ها را در تب تصاویر رتبه بندی می کند، پس می توانید به آسانی برای کلمات کلیدی هدف سایت خود برنامه ریزی کنید.

یک اینفوگرافیک خوب، آگاهی از برند را افزایش می دهد. وقتی می خواهید این مدل محتواها را طراحی کنید، حتماً جایی برای درج لوگوی برند، نام و آدرس وبسایت در نظر بگیرید.

کمی خلاقیت را چاشنی تولید محتوا اینفوگرافیک کنید و کمپین های بازاریابی محتوایی خود را به بهترین شیوه اجرا کنید.

منبع و ترجمه تخصصی: کافه محتوا

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *