حیوانات اقیانوس اطلس

تحقیق دانش آموزی درباره حیوانات اقیانوس اطلس

چه حیواناتی در اقیانوس اطلس زندگی می کنند؟

اقیانوس اطلس، اقیانوسی گسترده است که حدود 29 درصد کل آبهای اقیانوس جهان را تشکیل می دهد. طیف گسترده ای از گیاهان آبزی و حیوانات دریایی، هم مهره داران و هم بی مهره ها در این اقیانوس زندگی می کنند و در سراسر آب های وسیع اقیانوس اطلس پخش شده اند.

اما چه نوع حیوانات دیگری در اقیانوس اطلس زندگی می کنند؟

برخی از حیوانات که در اقیانوس اطلس زندگی می کنند عبارتند از شیرماهی، دلفین های چرخنده، ماهیان آبی، کوسه های بزرگ سفید، لاک پشت های دریایی چرمی، نهنگ های کوهی، نهنگ باریک، شاه پنگوئن ها و کوسه های لیمویی.

کافه محتوا، مجری مشاوره و تحقیقات دانش آموزی و طرح جابر در دوره ابتدایی

 

  1. شیرماهی

شیرماهی

گونه دریایی در اقیانوس اطلس که بیشتر بین قطب شمال کانادا به شرق و قطب شمال روسیه به غرب یافت می شود. در این ناحیه حدود 25000 شیرماهی دریایی وجود دارد که تعداد بزرگسالان آنها به طور مداوم کاهش می یابد. دراز بودن دندان نیش این حیوانات دریایی، شبیه دندان های عاج اسب آبی است. بسیار اجتماعی هستند و اغلب در گروه ها یافت می شوند. آنها برای برقراری ارتباط بین خود، صوت تولید می کنند. بی مهرگان کوچک تغذیه آنهاست و امید به زندگی آنها بین 30 تا 40 سال است.

 

  1. دلفین چرخنده

دلفین

دلفین ها، گرازهای دریایی و نهنگ ها متعلق به یک خانواده هستند. دلفین Spinner ساکنان دریاهای مناطق مختلف نیمه گرمسیری و گرمسیری در سراسر جهان است و قبل جهش در آب به دور خود می چرخد به همین دلیل به این نام مشهور شده است. آنها برای گفت و گو در میان خود، جیغ می کشیدند و سوت می زدند. این دلفین ها دارای دندان هایی هستند که از آنها برای خوردن غذا استفاده نمی کنند. بسیار به فرکانس ها حساس هستند و ازآن به عنوان موقعیت مکانی برای نقشه برداری از محیط اطراف و شکار استفاده می کنند. از ماهی های مرکب و قارچ خوراکی تغذیه می کنند. دلفین ها بیشتر توسط انسان ها تا سایر شکارچیان دریایی تهدید می شوند.

 

  1. گاو دریایی

گاو دریایی

Manatees  نیز به عنوان گاوهای دریایی شناخته می شوند که ترجیح می دهند در آب های گرم زندگی کنند. آنها عمدتا گیاهخوار هستند و از گیاهان آبزی که در دریاها رشد می کنند، تغذیه می کنند. بسیار بزرگ هستند و طول آنها 4 متر و وزن آنها حدود 590 کیلوگرم است. یکی از ویژگی های برجسته آنها، بال شنای آنها است که شبیه به پارو است. گونه های غربی هندی آن بیشتر در دریای کارائیب و خلیج مکزیک، به ویژه در فلوریدا یافت می شود و گونه های آفریقای غربی در آبهای غرب آفریقا زندگی می کنند.

 

  1. عقاب خالدار

عقاب دریایی خالدار

این گونه متعلق به کلاس ماهی های غضروفی است و بیشتر در مناطق کارائیب و جزایر مکزیک در اقیانوس اطلس زندگی می کنند. این عقاب های دریایی خالدار در مقایسه با سایر گونه های پرنده دارای یک دم است و پوزه آن شبیه یک اردک است. خرچنگ ها و ماهی های کوچک طعمه‌ی آنهاست و گاهی از پوزه خود برای جستجوی مواد غذایی زیر شن و ماسه استفاده می کند. این حیوانات اغلب انفرادی زندگی می کنند و می توان آنها را در هوا پرورش داد. اعتقاد بر این است که جمعیت آنها به علت شکار توسط کوسه ها به شدت در حال تهدید است.

 

  1. ماهی تن

ماهی تن

این ماهی به دلیل سوء تغذیه ما، به شدت مورد تغذیه انسان ها قرار گرفته است زیرا می تواند گرم شود و درجه حرارت بالا را تحمل کند. رنگ آبی متالیک بدن آن با محیط ترکیب شده و بدن ساده‌اش، به سرعت آن حین حرکت کمک می کند. طعمه این ماهی، ماهی های شاه ماهی، ماهی خال خالی، خرچنگ و میگوها است. آنها هرساله از اقیانوس اطلس گذر می کنند. بزرگترین ماهی تن آبی در اقیانوس اطلس 679 کیلوگرم وزن دارد.

 

  1. کوسه سفید بزرگ

کوسه سفید بزرگ

این کوسه ها واکنش اندوترمیک دارند و از حواس پنجگانه و حس الکترومغناطیسی برخوردار هستند. آنها 300 دندان بزرگ و دندانه دار به شکل سه گوشه دارند. بزرگترین شکارچیان در آبهای اقیانوسی هستند و از دیگر کوسه ها، شیرهای دریایی، لاک پشت های دریایی، مرغ و ماهی برای تغذیه استفاده می کنند. امید به زندگی کوسه سفید بزرگ 60 سال است، اما روند بلوغ آهسته آنها جمعیت شان را تهدید می کند. این کوسه می تواند تا 6 متر رشد کند و وزن آن حداکثر 2،268 کیلوگرم است. جزیره گیر در آفریقای جنوبی بالاترین جمعیت این گونه حیوانی را به خود اختصاص می دهد.

 

  1. لاک پشت دریایی سبز

لاکپشت دریایی سبز

لاک پشت های دریای سبز از انواع خزندگان هستند. نام آنها برخاسته از پوسته سبز چربی در زیر پوسته آنها ست. طیف رنگی آنها در رنگ های مختلف زرد، سبز، خاکستری، سیاه و یا قهوه ای است. در بین گونه های مختلف لاک پشت، لاک پشت سبز بزرگترین گونه است رنگ نیز تغییر می کند. آنها از بازوهای خود برای شنا استفاده می کنند. رژیم غذاییشان هم گیاه خوار و هم گوشتخوار است، گرچه بزرگسالان در درجه اول گیاه خوار هستند و با سایر لاک پشت های دریایی فرق می کنند. طول آنها به طور متوسط  1.5 متر و وزن آنها 68 تا 190 کیلوگرم است.

برای دریافت موضوعات طرح جابر در پروژه های تحقیق در این قسمت کلیک کنید….

 

  1. لاک پشت دریایی چرمی

لاکپشت دریایی

موسوم به لاک پشت چرمی که در جنوب غربی، جنوب شرقی و شمال غربی اقیانوس اطلس ساکن است. این لاک پشت را می توان در آب های عمیق تا 1،280 متر پیدا کرد. بزرگتر از سایر گونه های لاک پشت است و پوسته آن  نرم و کمی انعطاف پذیر است. در آب های سرد زودتر شکار می شود و باله های آنها از طولشان بزرگ تر است.  عمدتا ضد اجتماعی هستند و به صورت دسته جمعی حرکت نمی کنند. این حیوان گوشتخوار است و غذای آن به طور عمده چتر دریایی، خرچنگ و ماهی است.

 

  1. نهنگ گوژپشت

نهنگ گوژپشت

نام این حیوان برخاسته از بال پشتی این نهنگ است که مانند کوه به نظر می رسد. هدف آنها در مهاجرت نسبت به دیگر پستانداران، عمدتا برای تولید مثل و تغذیه است. از ماهی، پلانکتون و کریل تغذیه می کنند و می توانند تا 1360 کیلوگرم غذا روزانه بخورند. بین 22،000 تا 36،000 کیلوگرم وزن دارند و طول آنها حدود 18 متر است. جنس مونث این گونه در مقایسه با مذکر بزرگتر هستند. بدن آنها طولانی و ساده است و باله های گردن آنها بلندتر از بخش های دیگر است.

 

  1. نهنگ باریک

نهنگ باریک

دندان های عاجی حیوانات با گذشت زمان از بین می روند اما در بعضی موارد دندان سگ نیز ممکن است به یک عاج بزرگ تبدیل شود و حیوان دو دندان عاج بزرگ داشته باشد. آنها بال پشتی ندارند اما باریک و دراز هستند. به طور متوسط ​​این حیوانات می توانند بین 800 تا 1600 کیلوگرم وزن داشته و طول آن بین 3.95 تا 5.5 متر باشد. آنها از عضلات خود به عنوان اندام های حسی استفاده می کنند و از آنها برای موقعیت یابی نیز استفاده می کنند. از ماهی های قطب شمال، میگو و ماهی مرکب در گرینلند تغذیه می کنند و همواره مورد تهدید خرس های قطبی، نهنگ های قاتل و انسان قرار می گیرند.

موضوع تحقیق دانش آموزی را از اینجا دریافت کنید….

 

  1. نهنگ قاتل

نهنگ قاتل

نهنگ قاتل به نام نهنگ ارکا شناخته می شود و بزرگترین حیوان از خانواده دلفین ها است. آنها از باله های بزرگ خود به عنوان پروانه برای حرکت استفاده می کنند و در زیر پوست آنها ماده ای چرب وجود دارد که برای عایق سازی استفاده می شود. آنها بسیار جهانی هستند؛ به این معنی که طیف وسیعی از آنها در جهان وجود دارند و رتبه دوم موجودات پس از انسان ها را به خود اختصاص داده اند. تقریبا همه حیوانات از جمله پرندگان دریایی، ماهی، پستانداران دریایی، شیرهای دریایی و ماهی مرکب گوشت خوار را شکار می کنند و از آنها تغذیه می کنند به همین علت به شکارچی طبیعی شهرت دارند. نهنگ قاتل بزرگسال 9 متر طول دارد و وزن متوسط ​​3600 تا 5000 کیلوگرم است.

 

  1. اسب دریایی

اسب دریایی

اسب دریایی گونه ای از ماهی های استخوانی است و متعلق به کلاس ماهی هایی مانند ماهی تن و ماهی سالمون است. یک پوسته نازک دارند و ستون های تاج مانندی در بالای سر آنها قرار دارد. آنها دندان و شکم ندارند و با مکیدن طعمه از طريق فک ثابت و انتقال آن از طريق کانال گوارشی تغذیه می کنند. غذای آنها پلانکتون و خرچنگ های کوچک است. آنها می توانند با تغییر رنگ، خود را استتار کنند. رفتار تولید مثلی آنها عجیب است و گونه ی مذکر تولید مثل می کند.

 

  1. گوساله آبی مدیترانه

گوساله آبی مدیترانه ای

مناطق Cabo blanco و Madeira از آب های اقیانوس اطلس شامل این گونه حیوانات دریایی می شود و در واقع این حیوانات گونه‌ای از زالوها هستند. جمعیت آنها در سراسر جهان کمتر از 700 گونه تخمین زده شده است. دهان های تخت، کوتاه و گسترده با سوراخ های بینی رو به بالا دارند. آنها همچنین دارای باله های کوتاه با پنجه های نازک و چهار غدد پستان کمچرب در شکم خود هستند. موهای کوتاه دارند که هر 6 تا 8 هفته یکبار می ریزند و دوباره رشد می کنند. تغذیه آنها ماهی ها، مارماهی ها و هشت پا هستند.  امید به زندگی آنها حداکثر 45 سال است.

 

  1. پنگوئن امپراطور

پنگوئن امپراطور

دومین نوع از گونه پنگوئن ها است و در بخش جنوبی آتلانتیک زندگی می کند. قد این پنگوئن در حالت ایستاده تا 1 متر اندازه گیری می‌شود و بین 9.3 و 18 کیلوگرم وزن دارد. خوراک آنها در درجه اول ماهی و گاهی اوقات ماهی مرکب است. این نوع پنگوئن می تواند بین 100 تا 300 متر زیر دریا به شکار رود و زیر آب به مدت 5 دقیقه قرار گیرد. مانند پنگوئن های دیگر پرنده نیست و بال ندارد و بر روی یخ راه می رود یا لیز می خورد. شکارچیان اصلی این گونه حیوانات پستانداران آبزی و سایر پرندگان هستند.

 

  1. کوسه لیمویی

کوسه لیمویی

این گونه کوسه ها در آبهای کم عمق و دور از ساحل زندگی می کند. نام آنها برخاسته از رنگ سبز زرد و سبز زیتونی مانند طاووس است. طوقه آنها کوتاه است. بینایی آنها ضعیف است و با بوکردن حرکت می کنند. آنها شکارچیان شب هستند و از طریق بوییدن شکار خود را پیدا می کنند. از ماهی های استخوانی، پرنده های دریایی، کوسه های کوچک، قارچ ها به عنوان تغذیه استفاده می کنند. وزن این کوسه ها تا 250 کیلوگرم و طول آن بین 2.5 تا 3 متر است.

 

خدمات کافه محتوا برای مشاوره و تحقیق دانش آموزی در خدمت شما عزیزان خواهد بود. درخواست خود را از طریق فرم ثبت سفارش برای ما ارسال کنید. یا با شماره های مربوطه تماس حاصل نمایید.

2 پاسخ
    • کاربر گرامی
      کاربر گرامی گفته:

      با سلام به شما دوست عزیز. از اینکه از مقالات سایت رضایت داشتید و توجه کردید سپاسگزارم. امیدوارم تمام مطالب برای شما جذاب بوده باشند

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *