نوشتن عنوان جذاب در تولید محتوا

21 روش جادویی برای نوشتن عنوان جذاب در تولید محتوا

تولید محتوای متنی

تولید محتوای متنی

21 روش جادویی برای نوشتن عنوان جذاب در تولید محتوا

نوشتن عنوان جذاب در تولید محتوا، بخش کلیدی سئوی داخلی سایت است. عناوین جذاب در مقالات بلاگ سایت منجر به نرخ کلیک (CTR) بالاتر در نتایج جستجو می شوند. اگر مدیر وبسایت هستید، در حوزه تولید محتوای متنی کار می کنید، سئوکار هستید و یا استراتژی بازاریابی محتوایی تنظیم می کنید، به اجرای تکنیک های قدرتمند برای تولید محتوا نیاز دارید. این دسته از محتواها مورد توجه کاربران قرار می گیرند و رتبه سایت را نزد موتورهای جستجوگر ارتقا می دهند.

در این مقاله به 21 روش آزمایش شده اشاره می کنیم که برای نوشتن عنوان جذاب در تولید محتوا به کمک شما می آیند. این روش ها واقعاً تأثیرات معجزه آسا دارند و بی شک شما را به موفقیت می رسانند. حتی اگر سالها تجربه در نویسندگی محتوای سایت دارید، این تکنیک ها را نیز مرور کنید.

نکته مهم: هرچه کاربران بیشتری روی عناوین محتوای سایت شما کلیک کنند، صفحه شما رتبه بالاتری خواهد داشت. و به همین دلیل است که عنوان SEO در تولید محتوا، مهمترین بخش مقاله شما است.

بنابراین آیا می دانید که چگونه عناوین جذاب سئو محتوا را بنویسید؟

در اینجا چند نمونه آورده شده است:

  • 7 تا از بدترین اشتباهات در ………..
  • 5 حقیقت درباره ……….. که نمی دانستید
  • چرا همه از روش ……….. کمک می گیرند و شما هم باید از آن استفاده کنید؟

این تیترهای جذاب فقط چند مثال ساده هستند؛ اما بیایید با جزئیات بیشتری به این موضوع نگاه کنیم.

در این مقاله، 21 فرمول نوشتن عنوان جذاب در تولید محتوا را به شما نشان می دهیم که بارها و بارها در بازاریابی آنلاین استفاده می شوند. اگر یک نویسنده حرفه ای در برنامه ریزی کمپین های بازاریابی محتوایی هستید، نوشتن تیترهای جذاب و ترغیب کننده می تواند یک مزیت رقابتی برای شما باشد.

خواندن مقالات زیر درباره آموزش تولید محتوا رایگان به شما کمک می کند به یک نویسنده حرفه ای وبسایت تبدیل شوید:

دوره های آموزش تولید محتوا حضوری بهتر است یا آنلاین؟

استراتژی تولید محتوا چیست؟

بهینه سازی محتوا به چه معنا است و چرا اهمیت دارد؟

 

چگونه عناوین جذاب برای مقالات سایت مان بنویسیم؟

برای انتخاب بهترین تیترها و عناوین جذاب در تولید محتوا باید منابع زیادی را زیر و رو کنید! تنها افرادی در این زمینه به یک حرفه ای تبدیل می شوند که وقت و تلاش زیادی را در این حوزه اختصاص داده باشند. باید به فنون و تکنیک های نوشتن محتوای متنی تسلط پیدا کنید و به گونه ای بنویسید که خواننده های سایت خود را مجذوب و مسحور کنید!

آیا برای نوشتن یک محتوای شگفت انگیز و خارق العاده آماده اید؟

پس با ما همراه باشید.

نوشتن عنوان جذاب در تولید محتوا

نوشتن عنوان جذاب در تولید محتوا

 

تکنیک 1: از اعداد در عنوان و تیترها استفاده کنید

این عنصر کلیدی برای نوشتن عنوان جذاب در تولید محتوا محسوب می شود: از اعداد استفاده کنید! اعداد می توانند آشفتگی و هرج و مرج را به نظم تبدیل کنند. آنها همچنین موجب می شوند مردم بتوانند عنوان را به سرعت بخوانند؛ به مثال های زیر دقت کنید:

  • 7 دلیل قانع کننده که به شما ثابت می کند تبلت برای کودکان مضر است
  • 4 تا از بهترین انواع قهوه برای کافی شاپ ها
  • 12 راهکار کاربردی که شما را به موفقیت تحصیلی می رساند
  • 6 تا از بهترین محصولات غذایی ارگانیک

تکنیک 2: در تیتر یا عنوان محتوا از کلمه “راهنما” استفاده کنید

محتواهای ارائه دهنده “راهنما”، معمولاً یک موضوع خاص را از 0 تا 100 پوشش می دهند، بنابراین کلمه “راهنما” در تیتر اصلی محتوا یا تیترهای داخلی نشان می دهد که مقاله شما معتبر است. این روش به شما کمک می کند تا کلیک های بیشتری دریافت کنید. در این مورد به مثال های زیر دقت کنید:

  • راهنمای قطعی برای کاشت گل و گیاه در خانه
  • راهنمای کاربردی برای یوگا در خانه
  • راهنمای جامع که برای نوشتن رزومه خوب به آن نیاز دارید

تکنیک 3: یک “عامل کنجکاوی” در تیتر یا عنوان محتوا ایجاد کنید

یکی از راه های نوشتن عنوان جذاب در تولید محتوا، ایجاد عامل تحریک کننده کنجکاوی کاربران است. عامل کنجکاوی یعنی عنوان هایی را بنویسید که خواننده با مشاهده آن در این فکر فرو رود که چیزی قرار است در این مطلب بخواند! قطعاً عنوان های شگفت انگیز، تحریک کننده حس کنجکاوی کاربران سایت است. در این مورد به مثال های زیر دقت کنید:

  • 7 نکته برای درآمدزایی از شبکه های اجتماعی (نکته 3 شما را شگفت زده خواهد کرد!)

احتمالاً می دانید که این ترفندی است که شما را به کلیک روی عنوان محتوا ترغیب می کند. اما در یک سطح دیگر، شما تعجب می کنید که نکته شماره 3 چه چیزی را قرار است بیان کند که مرا شگفت زده می کند؟! شاید نکته ای است قبلاً هرگز نشنیده ام! و تنها یک راه برای فهمیدن این موضوع وجود دارد؛ بنابراین روی عنوان این محتوا کلیک می کنید.

البته راه دیگری برای ایجاد یک عامل تحریک کننده حس کنجکاوی در مخاطبان سایت وجود دارد. هر زمان که کلمه “یک”، “فقط” یا “تنها” را قبل از یک عدد وارد می کنید، به این معنی است که اینها فقط چند نکات معمولی نیستند، بلکه نکات بسیار خاصی وجود دارد که در محتوای خود بیان کرده اید. باز هم، خواننده تعجب می کند که این نکات خاص چه چیزی می تواند باشد. در این مورد نیز به مثال های زیر دقت کنید:

  • تنها راهکاری که سرمایه شما را چند برابر می کند!
  • فقط این سه ماده غذایی می توانند شما را لاغر کنند!
  • تنها چیزی که باید قبل از شروع یک رابطه عاشقانه بدانید!

تکنیک 4: عناوینی را بنویسید که یک مشکل را حل می کنند

یکی از مهم ترین ترفندهای نوشتن عنوان جذاب در تولید محتوا، صحبت کردن درباره روش های حل مشکلات کاربران است. هنگامی که افراد، صفحات شما را در نتایج جستجوی گوگل پیدا می کنند، به این معنی است که مشکلی دارند که به دنبال راه حل آن هستند. از کلمه “چطور” یا “چگونه” در عنوان محتوای خود استفاده کنید تا بلافاصله به خواننده نشان دهید که با خواندن این محتوا می تواند مشکل خود را حل کند. در این باره به مثال های زیر دقت کنید:

  • چگونه با این ترفند ساده برای همیشه از شر علف های هرز باغ خلاص شوید؟
  • چگونه می توانید شیرینی کوکی ترد و خوشمزه در خانه تهیه کنید؟
  • چگونه به باشگاه بروید حتی اگر وقت کافی ندارید؟

تکنیک 5: رهایی از مشکلات و چالش ها را در تیتر محتوا نشان دهید

وقتی در نوشتن عنوان جذاب در تولید محتوا، از عبارت ها یا کلماتی استفاده کنید که به کاربران نشان می دهد می توانند از مشکلات یا چالش های خود رهایی پیدا کنند، انگیزه ای قوی تر برای دنبال کردن محتوای شما است. اگر عنوان محتوای شما نشان می دهد که خواننده سایت می تواند از ضرر، هزینه یا مشکلات خود جلوگیری کند، احتمالاً کلیک های بیشتری دریافت خواهید کرد. در این مورد به مثال های زیر دقت کنید:

  • چرا تیم سازی ضعیف می تواند بزرگترین دشمن تجارت شما باشد؟
  • چرا خرید دستگاه دست دوم می تواند به روند تولید شما آسیب برساند و برای شما هزینه اضافی ایجاد کند؟
  • مهم ترین دلایلی که باعث می شوند مشتریان، محصولات شما را نخرند

تکنیک 6: برای نوشتن عنوان جذاب در تولید محتوا، “وعده تغییر” به کاربران سایت بدهید

همه ما به دنبال تکنیک ها یا ترفندهایی هستیم که زندگی ما را تغییر دهد. لازم نیست ابزارهای عجیب و غریب و بزرگی باشند؛ وقتی شرایط زندگی ما را بهتر کنند، از آن استقبال خواهیم کرد. این مدل محتواها قطعاً بازدید خوبی برای یک سایت جذب می کنند. در این مورد به مثال های زیر دقت کنید:

  • چگونه کتاب ……..، طرز فکر شما را درباره فروش آنلاین تغییر خواهد داد؟
  • 5 فرمول کمتر شناخته شده درباره کارآفرینی که راه شما را تغییر می دهد!
  • یک تکنیک ساده که من را در 7 روز به سودآوری رساند!

تکنیک 7: از ایجاد حس “ترس از شکست” در مخاطب خود استفاده کنید

یکی از بزرگترین عوامل ایجاد انگیزه برای اکثر ما، ترس از شکست است، بنابراین اگر می خواهید عناوین جذابی برای مقالات بنویسید، باید حس “ترس از شکست” را در نظر بگیرید. در این مورد به مثال های زیر دقت کنید:

  • چرا اکثر مردم هرگز با خواندن یک کتاب آموزشی موفق نخواهند شد!
  • چرا کمپین های تبلیغات آنلاین شما شکست می خورد و در مورد آن چه باید انجام دهید؟
  • چرا رقبای شما توانستند در فصل فروش، کسب و کار شما را شکست دهند؟
نوشتن عنوان جذاب در تولید محتوا

نوشتن عنوان جذاب در تولید محتوا

 

تکنیک 8: از واژه ها یا افعال منفی در نوشتن تیتر و عنوان محتوا استفاده کنید

ممکن است فکر کنید که ما بیشتر با نکات مثبت هماهنگ شده‌ایم تا عبارت های منفی‌ها. اما عکس این قضیه صادق است: به صورت ذاتی، ذهن ما خیلی سریع‌تر از واژه های مثبت‌، متوجه کلمات و جملات منفی‌ می شود. به همین دلیل است که روزنامه ها پر از اخبار منفی هستند. از این امتیاز برای جلب توجه کاربران سایت خود استفاده کنید. در این مورد نیز به مثال های زیر توجه داشته باشید:

  • آنچه ویکی پدیا نمی تواند درباره لینک سازی به شما بگوید!
  • بدترین اشتباهات مدیران در تمام دوران!
  • زمانی که از مهارت ارتباطی در تیم سازی شرکت خود استفاده نمی کنید!

تکنیک 9: از بینش غیر معمول در تیترنویسی محتوا استفاده کنید

یک بینش غیرمعمول به معنای بیان نظریه یا جملاتی است که فردی در یک زمینه آموخته است اما در جایی متفاوت، به کار می رود. این نوع سرفصل‌ها توجه مردم را به خود جلب می‌کنند زیرا دیدگاهی کاملاً جدید در مورد چیزی ارائه می‌دهند. در این مورد به مثال های زیر دقت کنید:

  • ترفندهایی که رانندگان ماشین های مسابقه ای به شما یاد می دهند!
  • راهکارهای مراقبت از دستگاه سرخ کن از زبان یک سرآشپز!
  • درشکه سواران از رمز و رازهای نگهداری اسب ها سخن می گویند!

تکنیک 10: برای نوشتن عنوان جذاب در تولید محتوا، از جملات جسورانه استفاده کنید

تیترهای جسورانه، مردم را در مسیر خواندن متن، متوقف کرده و توجه آنها را جلب می کند. در این مورد نیز به مثال های زیر دقت کنید:

  • چطور سرمایه گذاری کنید تا 10 برابر سود بیشتری ببرید؟
  • چرا خرید بسته ایمیل مارکتینگ، کسب و کار شما را به اوج می رساند؟
  • چرا باید تجهیزات کافی شاپی گران قیمت بخرید؟

تکنیک 11: در نوشتن عنوان جذاب محتوا، از “پیش بینی” استفاده کنید

اکثر افراد جامعه نگران آینده خود و فرزندان شان هستند. حتی اگر کاری که اکنون انجام می‌دهند، کارساز و مفید باشد، اما آیا تا 5 سال آینده باز هم کار خواهد کرد؟ پس از همین نیاز و چالش برای انتخاب بهترین عنوان و تیترها در محتوانویسی حرفه ای استفاده کنید. در این مورد به مثال های زیر توجه کنید:

  • 5 پیش بینی در مورد کسب و کارهای سال 2025
  • جایی که کسب و کار شما در 5 سال آینده قرار دارد!
  • آینده خودروهای کراس اور، فراتر از سال 2030
  • دلایلی که ثابت می کنند طراحی لپتاپ گیمینگ در 5 سال آینده به شدت تغییر خواهد کرد

تکنیک 12: “پیشنهاد کمک” ارائه بدهید

در نوشتن عنوان جذاب در تولید محتوا، از عبارت ها و کلماتی استفاده کنید که “کمک” را پیشنهاد می دهند. در این مورد به مثال های زیر دقت کنید:

  • چگونه کتاب آموزش تولید محتوای متنی می تواند به شما کمک کند بهتر بنویسید؟
  • چگونه ورزش های هوازی می تواند به تقویت ماهیچه های پا کمک کند؟
  • چگونه سفر کردن می تواند باعث آرامش روان شود؟

تکنیک 13: از ایجاد حس “ترس از دست دادن” استفاده کنید

ایجاد حس “ترس از دست دادن”، یک محرک بزرگ برای بروز رفتار خاص در افراد است. ترس از دست دادن چیزی یا موقعیتی آنقدر برای طبیعت انسان، حیاتی است که بیش از اندازه به آن توجه می کنند. برای جذب مخاطبان به سمت کلیک کردن روی یک تیتر محتوا می توانید از این تکنیک استفاده کنید. در این مورد به مثال های زیر دقت کنید:

  • اگر این 5 کار را انجام دهید، مشتریان دائمی خود را از دست می دهید!
  • چرا فروشندگان حرفه ای کمتر از بازاریابی تلفنی استفاده می کنند؟

تکنیک 14: اطلاعات را به صورت لینک داخلی به کار ببرید

در متن محتواهای جدید خود از لینک های داخلی استفاده کنید و اطلاعات را به مخاطبان خود منتقل نمایید. تمامی عناوین جذاب در محتوای سایت برای لینک دهی و ثبت اطلاعات داخلی مناسب هستند. در این مورد به مثال های زیر توجه کنید:

  • روش های کمتر شناخته شده در سئو سایت
  • راه کارهایی که می توانند نتایج غیرمنتظره از فروش سایت شما ثبت کنند!
  • راه هایی برای خرید ملک که احتمالاً هرگز نمی دانستید!

تکنیک 15: از مرور و بیان “رمز و رازهای کارشناسان” در محتوانویسی استفاده کنید

اکثر مردم بر این باورند که متخصصان هرگز بهترین رازهای خود را به اشتراک نمی گذارند، بنابراین، وقتی در نوشتن عنوان جذاب در تولید محتوا، به بیان رمز و رازهای متخصصان و کارشناسان یک حوزه می پردازید، باعث می شود که مخاطبان حوزه خود را جذب کنید. به این روش، نرخ کلیک روی محتوا هم بالاتر می رود. در این مورد به مثال های زیر دقت کنید:

  • نکاتی درباره لینک سازی خارجی که کارشناسان سئو به شما نمی گویند!
  • ترفندهای سرخ کردن ماهی که سرآشپزهای حرفه ای نمی خواهند شما بدانید!
  • مهم ترین نکاتی که کارشناسان طراحی لوگو برای خود نگه می دارند!
نوشتن عنوان جذاب در تولید محتوا

نوشتن عنوان جذاب در تولید محتوا

 

تکنیک 16: درباره روش انجام “یک کار” بدون انجام “یک کار دیگر” در محتوای خود صحبت کنید

این واقعیت زندگی است که برای رسیدن به بیشتر چیزهایی که می خواهیم، باید کاری را انجام دهیم که تمایلی به آن نداریم! اگر شما محتواهایی را بنویسید که این مشکل را حل کند، بی نهایت مورد توجه قرار می گیرد. محتواهایی را بنویسید که راهکار انجام یک کار را بدون اتفاقات ناخواسته یا خطر یا دردسر برای هر فرد نشان می دهد. در این مورد به مثال های زیر دقت کنید:

  • روش تهیه شیرینی های خوشمزه، بدون استفاده از شکر زیاد
  • چگونه بدون خرج کردن پول زیاد، تبلیغات وسیع انجام دهیم؟
  • چگونه در مصاحبه کاری، بدون تقلب موفق شوید؟

تکنیک 17: از مفاهیم “بحث برانگیز” برای نوشتن تیترهای جذاب در محتوا استفاده کنید

اینترنت پر شده از محتوای رایگان که اساساً توصیه‌هایی را ارائه می دهد که قبلاً در صدها پست مختلف وبلاگ دیگر موجود است. و به همین دلیل است که عناوین “بحث برانگیز” یا “متناقض”، کلیک خور بالایی دارند. با این محتواها به مخاطبان سایت خود نشان می دهید که مطلب یا محتواهایی منحصر به فرد را پیش روی آنها گذاشته اید. در این مورد به مثال های زیر دقت کنید:

  • اشتباه بزرگی که ناشران کتاب کودک مرتکب می شوند!
  • دلایلی که نمی توانید خوب درس بخوانید!
  • روش های تدریس موفق برای معلمان ریاضی

تکنیک 18: موضوعاتی را به مخاطبان تان ارائه دهید که عقیده دارند “ای کاش” می دانستند!

همه ما می دانیم که یادگیری از اشتباهات دیگران می تواند ماه ها، و البته سال ها، ما را از اتلاف وقت نجات دهد. بنابراین، از این روش برای نوشتن عنوان جذاب در تولید محتوا استفاده کنید. در این باره به مثال های زیر توجه کنید:

  • نکاتی که ای کاش وقتی می خواستم انتخاب رشته کنم، کسی به من می گفت!
  • اشتباهاتی که ای کاش درباره نوشتن متن تبلیغاتی می دانستم!
  • ای کاش این نکات طراحی گرافیک را از قبل می دانستم!

تکنیک 19: از عبارت “من این کار را کردم و شما هم می توانید” استفاده کنید

یکی از بهترین ترفندهای نوشتن عنوان جذاب در تولید محتوا، این است که به مخاطبان خود ثابت کنید شما با استفاده از روش هایی به موفقیت رسیده اید و آنها نیز می توانند مشابه شما عمل کنند.

یکی از مهم ترین ترس هایی که مردم درباره فعالیت و کسب و کار اینترنتی دارند این است که مشاوران و کارشناسان موفق، رازهایی دارند که همه نمی دانند. بنابراین، اگر بتوانید در نوشتن تیترها و عنوان های محتوای خود به افراد اطمینان دهید که می‌توانند همان نتیجه‌ای را که شما دریافت کردید به دست آورند، کلیک‌های زیادی را دریافت می‌ کنید. در این مورد به مثال های زیر دقت کنید:

  • چگونه توانستم بیشتر بفروشم؛ پس شما هم می توانید!
  • چگونه 50 هزار دنبال کننده برای رسانه خود جذب کردم!
  • چطور توانستم با این دوره آموزشی، مدیر موفقی شوم!

تکنیک 20: درباره “چیزهایی که نمی دانستید” با مخاطب خود صحبت کنید

وقتی افراد عنوان محتوا را می خوانند، سعی می کنند (در چند ثانیه اول) تصمیم بگیرند که آیا این اطلاعاتی است که از قبل می دانستند یا برایشان جدید است. و به همین دلیل است که این نوع عنوان ها کلیک های زیادی برای سایت شما می سازند.

  • حقایقی که درباره بسته بندی محصولات غذایی نمی دانستید!
  • استراتژی های بازاریابی که از آنها اطلاعی نداشتید!
  • تکنیک هایی که درباره تعمیر خودرو به شما آموزش نداده اند!

تکنیک 21: عنوان محتوا را با کلمه “چرا” شروع کنید

وقتی عنوان محتوای سایت خود را با کلمه “چرا” شروع می کنید، به خواننده نشان می دهید که می خواهید دلیل یا دلایلی قطعی برای او بیاورید. و بی شک، این دلایل، تأثیر قوی بر مخاطبان سایت شما می گذارد. در این مورد به مثال های زیر دقت کنید:

  • چرا باید درباره خرید و فروش بیت کوین محتاط باشیم؟
  • چرا نباید پول توجیبی زیاد به بچه ها بدهیم؟
  • چرا باید برچسب مواد غذایی را بخوانیم؟
سفارش تولید محتوای متنی

سفارش تولید محتوای متنی

 

نتیجه گیری

عنوان مقاله شما تأثیر زیادی بر روی این دارد که آیا افراد روی تیتر شما در “نتایج جستجو” کلیک می کنند یا خیر. با این حال، برای بسیاری از وبلاگ نویسان، عنوان پست وبلاگ، یک موضوع مهم است. نوشتن عنوان جذاب در تولید محتوا، موفقیت سایت شما را تضمین می کند یا باعث شکست می شود. و به همین دلیل، ارزش دارد که برای نوشتن یک عنوان جذاب، وقت کافی اختصاص بدهید.

سعی کنید از همه یا فقط از برخی فرمول‌های معجزه آسا که در فوق معرفی کردیم، در نوشتن پست بعدی وبلاگ خود استفاده کنید و ببینید که نتایج جستجوی سایت شما بالا می‌رود.

اگر فرصت کافی دارید، به پست های قدیمی وبلاگ خود سری بزنید و ببینید که آیا می توانید از این فرمول ها برای نوشتن عناوین بهتر برای آنها نیز استفاده کنید. بدون تردید با این ترفندها یکی از بهترین وبسایت های اینترنت را خواهید داشت.

منبع: کافه محتوا

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *