استانداردهای عکس برای محتوای متنی

استانداردهای عکس برای محتوای متنی

آموزش تولید محتوا: درس بیستم؛ استانداردهای عکس برای محتوای متنی چیست؟

اگر شما تازه در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت خود را شروع کرده‌اید، باید بدانید یکی از ارکان اصلی در این زمینه، یعنی تولید محتوای اختصاصی، تصاویر هستند. استفاده از عکس در محتوای متنی به شما کمک می‌کند تا مخاطب بیشتری جذب کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با استانداردهای عکس برای محتوای متنی آشنا کنیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

اهمیت به کار بردن استانداردهای عکس برای محتوای متنی

محتوای متنی تخصصی برای سایت‌ها حکم شاه‌کلید را دارند. سایت‌ها می‌توانند با استفاده از محتوای متنی کاربران زیادی را به سمت خود هدایت کنند. اما برای اینکه محتوای متنی برای کاربران جذاب باشد، باید از تصاویر در آن استفاده کرد. عکس‌ها به محتوای متنی جلوه خاصی داده و باعث می‌شود کاربر متن را تا پایان آن دنبال کند. اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای استفاده از عکس‌ها در محتوای متنی باید استانداردهای عکس را رعایت کرد تا بتوانید مخاطب را جذب محتوای متنی خود کنید.

رعایت استانداردهای عکس برای محتوای متنی علاوه بر اینکه که به شما کمک می‌کند محتوای متنی نظم خاصی پیدا کند، باعث افزایش سئوی سایت شما می‌شود.

استانداردهای عکس برای محتوای متنی و تأثیر آن بر سئو سایت

همان‌طورکه در قسمت قبل به آن اشاره کردیم، رعایت استاندارد عکس‌ها باعث می‌شود محتوای متنی شما نظم خاصی داشته باشند. این استانداردها کمک می‌کند تا مخاطب با مشاهده محتوای متنی رضایت نسبی پید اکرده و متن را تا انتها دنبال کند. بسیاری از سایت‌ها بدون توجه به استانداردهای عکس‌ها محتوای متنی خود را منتشر کرده و بعد دچار مشکل می‌شوند.

یکی از مشکلاتی که می‌توان به آن اشاره کرد، افزایش نرخ پرش است. افزایش نرخ پرش نشان می‌دهد که مخاطب از محتوای متنی شما رضایت کافی را نداشته و ترجیح می‌دهد که محتوای متنی رقبای شما را بررسی کند. افزایش نرخ پرش باعث می‌شود ربات‌های موتورهای جستجوگر به محتوای متنی شما امتیاز منفی داده و به‌مرور محتوای شما را از نتایج برتر کنار می‌گذارند.

همچنین به کار بردن استانداردهای عکس برای محتوای متنی به مدیران سایت‌ها کمک می‌کند تا سرعت سایت خود را افزایش دهند. همان ‌طور که می دانید یکی از نکاتی که باید در سئو به آن توجه ویژه شود، سرعت سایت است. شما می‌توانید با رعایت استانداردها سرعت صفحات سایت را افزایش دهید.

اگر قصد دارید نرخ تبدیل محتوای سایت خود را بیشتر کنید، شما می‌توانید با استفاده از استانداردهای عکس برای محتوای متنی نرخ تبدیل محتوای سایت خود را افزایش دهید. با افزایش نرخ تبدیل موتورهای جستجوگر به محتوای متنی شما امتیاز مثبت داده و این نوع محتوا را در نتایج برتر به کاربران خود نشان می‌دهند.

استاندارد عکس خوب در محتوای متنی را بشناسیم

استانداردهای عکس برای محتوای متنی

استانداردهای عکس برای محتوای متنی

 

عکس‌ها یکی از مهم‌ترین المان‌های سایت‌ها به حساب می‌آیند که نقش اساسی در زیبایی سایت شما ایفا می‌کنند و به شما کمک می‌کنند مخاطب بیشتری را جذب سایت خود کنید. استفاده از استانداردهای عکس برای محتوای متنی یکی از هوشمندانه ‌ترین کارها برای جلب رضایت کاربران بیشتر و متفاوت بودن از رقبا است. مواردی که می ‌توان به‌ عنوان استانداردهای عکس به آن اشاره کرد، عبارت ‌اند از:

1-فرمت ‌های عکس

عکس‌ها مانند هر محتوای دیگری دارای فرمت ‌های گوناگونی هستند که پرکاربردترین آن‌ها فرمت jpg، png  و gif است. از فرمت png شما می‌توانید برای سایت استفاده کنید، اما این نوع فرمت حجم بیشتری نسبت به فرمت jpg دارد و باعث می‌شود صفحات سایت شما سنگین‌تر شوند.

با این حال ویژگی که این فرمت را در بین کاربران پرطرفدار کرده این است که با فرمت png شما می‌توانید عکس‌های بدون پس ‌زمینه را در سایت خود استفاده کنید که بیشتر برای لوگوی سایت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرمت gif نیز برای عکس‌های متحرک استفاده می‌شود که برای افزایش نرخ تبدیل بسیار مؤثر است. تمامی بنرهایی که شما در سطح وب آن‌ها را تماشا می‌کنید، با فرمت gif هستند.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که اگر سرعت سایت برای شما اهمیت ویژه‌ای دارد و می‌خواهید محتوای شما جذاب به نظر برسد، بهترین فرمت برای عکس‌ها استفاده از فرمت jpg است.

2-اندازه و حجم عکس

یکی دیگر از استانداردهای عکس برای محتوای متنی اندازه و حجم عکس است. این نوع استاندارد عکس باعث می‌شود محتوای متنی شما به‌صورت منظم نمایش داده شود. استفاده از اندازه‌های یکسان برای همه محتواهای متنی به شما کمک می‌کند که مخاطب بیشتری جذب کرده و کاربران از محتوای متنی شما رضایت کافی را داشته باشند.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بهترین اندازه عکس برای محتوای متنی 600 در عرض و 400 در طول با مقیاس پیکسل است. این مقدار اندازه به شما کمک می‌کند علاوه بر اینکه جلوه خاصی برای محتواها ایجاد شود، عکس حجم کمتری داشته و سرعت بارگذاری محتوای شما افزایش پیدا کند.

حجم عکس با رعایت کیفیت آن در بهترین‌ها حالت باید حداکثر 100 کیلوبایت باشد. شما می‌توانید بیشتر از این میزان هم عکس خود را آماده ‌سازی کنید، اما این کار باعث می‌شود صفحه محتوای شما کندتر بارگذاری شود.

3-نوع رنگ و کیفیت عکس

مورد دیگر از استانداردهای عکس برای محتوای متنی نوع رنگ و کیفیت عکس است. اگر شما قصد دارید به‌صورت حرفه‌ای بر روی محتوای متنی خود کار کنید بهتر است از نرم‌ افزار فتوشاپ برای عکس‌ های خود استفاده کنید. نرم‌ افزار فتوشاپ به شما این امکان را می ‌دهد که رنگ و کیفیت عکس خود را انتخاب کنید و به بهترین شکل عکس‌ها را به مخاطبین خود نمایش دهید.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای هر صنعتی عکس باید رنگ و کیفیت مخصوص به خود را داشته باشد. برای مثال در صنعت چاپ CMYK برای نوع رنگ و ۳۰۰ dpi برای کیفیت عکس انتخاب می‌شود. در صورتی ‌که برای عکس‌های سایت از RGB برای نوع رنگ و ۳۰۰ dpi برای کیفیت عکس استفاده می‌شود.

جمع بندی و نتیجه ‌گیری

محتوای متنی که در آن از عکس استفاده نشده باشد، یک محتوای متنی بی روح بوده که باعث می ‌شود نرخ پرش سایت را افزایش دهد. عکس ‌ها به شما کمک می ‌کنند تا محتوای سایت شما جذاب‌تر به نظر رسیده و کاربران محتوای شما را با دقت بررسی کنند. استفاده از استانداردهای عکس برای محتوای متنی، کمک می‌کند تا سایت شما از سئوی بهتری بهر ه‌مند شود و روزانه کاربران بیشتری جذب سایت شما شوند. استانداردهای عکس برای محتوای متنی همچنین به شما کمک می‌کنند تا کسب‌وکار خود را رونق داده و روزانه شاهد پیشرفته سایت خود باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *