هنر داستان سرایی در بازاریابی محتوایی

سفارش تولید محتوا اصفهان

سفارش تولید محتوا اصفهان

هنر داستان سرایی در بازاریابی محتوایی

داستان سرایی در بازاریابی محتوایی، یک هنر است که به کسب و کارها کمک می کند برند خود را بهتر به مخاطبان هدف بشناسانند. این یک تکنیک است و در یک دهه اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. وقتی مخاطبان یک محصول یا خدمات خاص، به دنبال ارزش یا برتری هستند، ترجیح می دهند داستان یا واقعه قانع کننده ای را در مورد آن بخوانند. تنها در این صورت است که خرید می کنند؛ وگرنه مشتری یک برند نخواهند شد!

چرا داستان سرایی (Storytelling) مهم است؟

همه می دانند که داستان ها بخش مهمی از نحوه کارکرد ذهن ما هستند. از همان ابتدای زندگی، ما با داستان‌های زیادی روبرو شدیم؛ از ساده‌ترین کتاب‌های مصور کودکان گرفته تا افسانه‌ها، کارتون‌ها، داستان‌های صوتی، رمان‌ها و فیلم‌ها. همه به نوعی برایمان جذاب و دوست داشتنی بوده اند! هنری که در داستان سرایی وجود دارد باعث می شود که مخاطبان در هر گروه سنی، نسبت به یک داستان، علاقه نشان دهند یا شیفته آن شوند!

بنابراین، جای تعجب نیست که ما جهان را به همان شیوه که در داستان ها شنیده ایم، تفسیر کنیم. سعی می کنیم اقداماتی را که انجام می دهیم در روایت زندگی خود بگنجانیم و به کسانی که همین کار را انجام می دهند پاسخ دهیم. ما حقایقی را که از دیگران می شنویم نیز به شکل داستان تفسیر می کنیم تا به درک و پردازش آنها کمک کنیم.

این روش می تواند یک تکنیک کاربردی برای بازاریابی و جذب مشتریان و مخاطبان بیشتر باشد. به همین دلیل، در این مطلب جامع، قدرت داستان سرایی در بازاریابی محتوا را بر اساس داده های علمی، تجزیه و تحلیل خواهیم کرد.

 

 

داستان سرایی (Storytelling) چیست؟

داستان سرایی، هنری باستانی برای بیان تعامل انسانی است که با روایت ها، ارتباط برقرار می کند و هزاران تصویر و موقعیت را آشکار می سازد و در عین حال، تخیل شنونده را به رشته تحریر در می آورد.

پشت داستان سرایی در بازاریابی محتوایی، یک هنر و مهارت نهفته است!

داستان سرایی به همان اندازه که یک علم است، یک هنر نیز هست. یک توضیح علمی در مورد تحسین داستان ها توسط افراد این است که هورمون اکسی توسین را فعال می کند؛ چیزی که با شنیدن یک داستان مهیج و اعجاب آور، حس اعتماد و همدلی را در او تقویت می کند. بنابراین، داستان های قانع کننده به عنوان محرک عمل می کنند و بر رفتار افراد، تأثیر مثبت می گذارند. هنر و قدرت داستان سرایی می تواند رفتارهای انسان را تغییر دهد و حس وفاداری را ایجاد کند؛ یا آنها را به انجام اقدامات قابل توجه سوق دهد.

مردم از طریق داستان ها زندگی می کنند؛ همه دوست دارند با دوستان خود کنار بیایند و به داستان های قانع کننده آنها گوش دهند. همچنین، مردم از فکر کردن به خاطرات خود و تبدیل آن به روایت های تعاملی لذت می برند.

چرا داستان سرایی در بازاریابی محتوایی کسب و کارها مهم است؟

از آنجایی که برندها با رقابت بیش از حد در صنعت خود روبرو هستند، جلب توجه مخاطبان، بسیار سخت می شود. مشتریان، روزانه در معرض هزاران محتوا و تبلیغات قرار می گیرند که باعث کاهش دامنه توجه آنها می شود.

همه ما مطالب را با چشمان خود مرور می کنیم اما این قلب ما است که با محتوا، ارتباط برقرار می کند! بهترین راه برای ایجاد چنین احساسی در مشتریان، ادغام داستان ها در استراتژی بازاریابی محتوایی برندها است.

بله، صحیح است! شما می توانید از قدرت داستان سرایی برای تقویت تلاش های خود و ایجاد روابط با مشتریان تان استفاده کنید. به جای بیان ویژگی های معمولی و جزئیات فروش، سعی کنید محتوای ارزش محور و تقویت شده با هنر داستان سرایی تولید کنید.

داستان سرایی در بازاریابی محتوایی

داستان سرایی در بازاریابی محتوایی

 

1-داستان ها توجه را جلب می کنند!

آیا می دانستید که سالانه 5.3 تریلیون آگهی برای مشتریان نمایش داده می شود؟ بسیارخوب، اجازه دهید شما را کمی بیشتر شگفت زده کنیم! روزانه بیش از چهار میلیون وبلاگ منتشر می شود! بنابراین، در این محیط فوق رقابتی، چاره ای ندارید جز اینکه متمایز شوید.

یکی از مهم ترین دلایل استفاده از داستان سرایی در بازاریابی محتوایی این است که باعث جلب توجه می شود. مردم به طور طبیعی به سمت داستان ها جذب می شوند، زیرا به آنها کمک می کند تا یک مفهوم را درک کنند؛ مانند مسائل ریاضی یا داده های پیچیده.

در تلاش برای درک ایده های جدید، داستان سرایی، راهی برای دور زدن سردرگمی فراهم می کنند. این تکنیک ها همچنین می توانند برای همه مخاطبان، با کمترین دانش یا آگاهی نسبت به محصولات یا خدمات، قابل فهم و استفاده باشد.

2-داستان ها بیشتر به خاطر می مانند

مطالعات اخیر نشان داده است که داستان سرایی می تواند باعث شود که اطلاعات، بیشتر در خاطر بمانند. انسان ها به سختی می توانند به داستان های زیاد، توجه کنند. داستان سرایی در بازاریابی به مدیران برندها این امکان را می دهند که به طور شخصی، با جامعه ارتباط برقرار کنند.

3-داستان ها، عنصر انسانی را به نمایش می گذارند

وقتی نوبت به بازاریابی محتوایی حرفه ای می‌رسد، جزئیات داستان سرایی می‌تواند برندها را به سمت احساسات انسانی متمایل کرده و آنها را به هم مرتبط سازد. مردم با داستان ها ارتباط برقرار می کنند و همچنین راهی برای درک بهتر مفاهیم ارائه می دهند.

4-داستان سرایی، خوانندگان را به انجام یک عمل سوق می دهند

داستان ها از قدرتمندترین ابزارها برای تعامل، الهام و انگیزه هستند. با داستان سرایی در بازاریابی محتوایی، شما نه تنها اطلاعات زیادی را در گفتار قرار می دهید، بلکه احساسات خوانندگان را نیز برمی انگیزید.

فرض کنید یک وبلاگ در مورد بهینه سازی سئو می نویسید. به‌جای اینکه فقط متون پیچیده و مرتبط با صنعت را درج کنید، از داستان‌ها برای توصیف فردی استفاده می‌کنید که تلاش می‌کند مقالات را رتبه‌بندی کنید و باعث شود خوانندگان احساس رضایت بیشتری داشته باشند. بنابراین، اعتماد مخاطب را به دست خواهید آورد و احتمال افزایش فروش شما بیشتر و بیشتر می شود.

 

تکنیک های ناگفته درباره داستان سرایی در بازاریابی محتوایی

اگر بخواهیم درباره مهم ترین تکنیک های کاربردی داستان سرایی در بازاریابی محتوایی صحبت کنیم، تمام آن چیزی که می خواهیم توضیح بدهیم، در یک کلمه مخفف به نام AIDA خلاصه می شود. AIDA در واقع مخفف شده عبارت انگلیسی Attention Interest Desire Action است؛ به معنای اقدام مناسب برای یک علاقه و توجه. این عبارت به مجموعه ای از ترفندها اشاره دارد که برای چندین دهه در روش های بازاریابی به کار می رفته است. بیایید با همدیگر نگاهی به این تکنیک ها داشته باشیم.

  • Attention به معنای توجه:

این به منزله تعیین کننده ترین بخش برای جلب توجه فرد، در عرض چند ثانیه است. هیچ زمان اضافه تری برای معرفی طولانی تر برند وجود ندارد، زیرا دامنه توجه مشتریان، به طرز قابل توجهی، بسیار کم است.

برای جلب توجه مخاطبان، سعی کنید در مورد مشکلات و علایق جامعه هدف تحقیق کنید و ببینید که دقیقاً چه چیزهایی آنها را وادار به کاوش بیشتر می کند. درباره کلمات کلیدی با جستجوی بالا دقت کنید. آمار جستجو در صنعت خود داشته باشید. از جملات واقعی و جسورانه استفاده کنید. سئو را فراموش نکنید.

تولید محتوای متنی را با بیان یک یک داستان غیر معمول شروع کنید. سعی کنید در همان پاراگراف اول، توجه مخاطب را به متن خودتان جلب کنید. این یک اقدام اصولی است برای اینکه حداقل 2 برابر ترافیک بیشتری در صفحه وب خود ایجاد کنید.

  • Interest به معنای علاقه:

همانطور که با موفقیت، توجه خوانندگان را به خود جلب می کنید، ماموریت پیچیده تری روبرو خواهید داشت؛ نگه داشتن آنها در صفحه وب سایت! این کار سختی است اما غیر ممکن نیست! بنابراین، مهمترین چیز در این شرایط، جلب مشارکت و همدلی خواننده است. و باید بدانیم که چگونه می توانیم به آن برسیم. برای علاقه مند کردن خواننده ها به محتوای سایت خود، از مکالمه نوشتاری استفاده کنید. موقعیت های مشابه را برای آنها شرح دهید. داستان را توسعه دهید.

  • Desire به معنای تمایل و رضایت مندی:

فرض کنید خوانندگان سایت شما از اینکه وارد وبسایتتان شده اند، هیچ نتیجه ای نمی گیرند، و اینجاست که شما باید راه حل مشکلات را به آنها نشان دهید. سعی کنید مزایای آسان تر کردن شرایط زندگی مشتریان را برای کاربران تان مشخص کنید!

  • Action به معنای اقدام:

آخرین مرحله تکنیک های داستان سرایی در بازاریابی محتوایی این است که مشتریان خود را “وادار به عمل” کنید! جای تعجب نیست، زیرا هر تیم بازاریابی قصد دارد خوانندگان خود را جذب کند. بنابراین سعی کنید احساس فوریت و اولویت در مخاطبان سایت خود ایجاد کنید.

خواندن مقالات زیر را به شما پیشنهاد می دهیم:

چطور می توانیم وبلاگ نویسی در خانه را شروع کنیم؟

افزایش فروش اینترنتی با تولید محتوا چگونه ممکن است؟

5 دلیل برای اینکه کسب و کار شما به بازاریابی محتوا نیاز دارد

 

مهم ترین عناصر داستان سرایی برای بازاریابی محتوایی موفق چیست؟

هنر داستان سرایی در بازاریابی محتوایی

هنر داستان سرایی در بازاریابی محتوایی

 

1-هدف

هنگام نوشتن یک متن داستان سرایی برای برند خود، همیشه یک هدف در ذهن داشته باشید. بنابراین، هر نویسنده محتوا باید اهداف پشت فعالیت خود را مشخص کند. فهرست اهداف ممکن است از بین موارد زیر، متفاوت باشد:

  • فروش محصول
  • معرفی برند، محصول یا خدمات
  • بحث و مرور
  • انتقال ارزش ها
  • توضیح سرویس
  • آموزش جامعه هدف

همچنین، باید بدانید که مشتری شما چه سلیقه ای دارد و قصد دارید در کدام قسمت متن محتوای خود، آنها را متحول کنید و تحت تأثیر قرار بدهید:

  • آنچه مخاطبان تان پس از خواندن متن محتوای شما از آنها اطلاع پیدا می کنند
  • پس از دریافت اطلاعات، چه چیزی برای آنها تغییر خواهد کرد؟
  • مخاطبان سایت شما پس از خواندن محتوا چگونه عمل خواهند کرد؟

2-نوع داستان را انتخاب کنید

  • داستان سرایی درباره خودتان:

داستانی در مورد خود یا شرکتتان بگویید. این شامل تجربیات شخصی، مبارزات و موفقیت ها می شود. این تکنیک به شما کمک می کند تا ارتباطات انسانی قوی با مخاطب برقرار سازید.

  • محتواهای داستانی دانش محور:

در مورد دانشی بنویسید که به مشتریان تان کمک می کند اقداماتی را برای غلبه بر چالش ها و نقاط ضعف مخاطبان اجرا کنند. بنابراین، خوانندگان محتوا می توانند چیزهای جدیدی بیاموزند و احساس ارزشمندی کنند.

  • تولید محتوا اقدام گرا:

ما با این نوع روایت در داستان های موفقیت برندها مواجه می شویم، جایی که افراد یا شرکت ها در مورد پیروزی ها و اقداماتی که در طول دوره فعالیت شان به آنها کمک کرده است، تعریف می کنند.

  • تولید محتوا ارزش محور:

به احساسات و موقعیت های آشنا برای جامعه هدف، تأکید دارد. این روش، شخصیت برند را بیان می‌کند و به مشتریان اجازه می‌دهد اهداف تان را بدانند.

3-مقدمه محتوا در داستان سرایی

پیام اصلی داستان سرایی در مقدمه محتوا آشکار می شود که توجه فوری و لحظه ای خواننده را به خود جلب می کند. اگر خود را در جایگاه مشتریان خود قرار دهید، به خوبی می فهمید که آنها چه چیزهایی نیاز دارند، مشکلاتشان چیست و به دنبال چه هستند.

هنگام نوشتن مقدمه، این موارد را به یاد داشته باشید:

  • جمله اول را کوتاه بنویسید
  • برای شخصی سازی، از ابتدا از کلمه “شما” استفاده کنید
  • آنچه را که به خوانندگان ارائه می دهید و چرایی محتوای متن خود را شرح دهید
  • بر مشکلی که مخاطبان شما دارند، تاکید کنید

4-داستان سرایی شخصی

یکی از ارکان داستان سرایی در بازایابی محتوایی این است که موضوع را به‌ طور یکپارچه توضیح دهید. به مخاطبان تان بگویید که چگونه دانش شما زندگی مشتریان را آسان‌تر می‌کند.

  • می توانید در مورد یک لحظه خنده آور صحبت کنید که طرز فکر شما را در مورد موضوع تغییر داده است
  • توضیح دهید که چگونه بر مشکل غلبه کرده اید، و بگویید چه چیزی شما را برای رسیدن به آن نقطه سوق داده است
  • شکست هایی را که شما را به موفقیت رسانده، توصیف کنید.

5-داستان سرایی بر اساس داده ها:

بسیار مهم است که هنگام داستان سرایی و توصیف مسائل، همیشه داده ها را در ذهن داشته باشید. داستان ها سرگرم کننده هستند و خواننده را به سمت محتوا جذب می کنند، اما هرگز نباید فراموش کنید که استدلال های خود را با داده ها و منابع خاص تقویت کنید. به این ترتیب، نوشته شما آموزنده تر، معتبرتر و جذاب تر به نظر می رسد.

6-راه حل:

در پایان داستان سرایی خود، همیشه باید برای مشکلات مشتریان راه حل ارائه دهید. بنابراین، برند شما به عنوان یک حرفه ای دیده می شود.

7-CTA:

  • با یک CTA مناسب، خوانا و واضح، مخاطبان سایت خود را به مرحله بعدی اقدام راهنمایی کنید.
  • به مخاطب خود بگویید دقیقاً چه کاری انجام دهند، و به احتمال زیاد آنها آن را انجام خواهند داد.
  • اشتیاق مخاطبان تان را هدف قرار دهید، در مورد رویاهایشان صحبت کنید و بگویید که زندگی آنها را بهبود خواهید داد.
  • قدرت ضمایر شخصی را دست کم نگیرید.
  • جرات منفی نوشتن را داشته باشید. مثلاً از افعال منفی استفاده کنید تا حس ترس از عواقب انجام ندادن یک اقدام را در خواننده هایتان برانگیزید.
  • از اعداد استفاده کنید. مغز مشتریان، عاشق تخفیف و قیمت های ارزان است. مغز، کلمه “تخفیف” یا “آف” را بیشتر دوست دارد!
  • سعی کنید با پیشنهادات غیرقابل انکار، یا محدودیت های زمانی برای اقدام، حس خرید را در مشتری تحریک ببرید؛ چیزی که اگر از دست بدهند، هرگز تکرار نخواهد شد!
محتوا سایت سلامت، بهداشت

محتوا سایت سلامت، بهداشت

برای ثبت سفارش تولید محتوای بهداشت، تغذیه و سلامت می توانید با ما تماس بگیرید. محتواها از بهترین و معتبرترین منابع خارجی ترجمه خواهند شد.

چگونه داستان سرایی ایجاد کنیم که هویت برند را شکل دهد؟

هنر داستان سرایی در بازاریابی محتوایی

هنر داستان سرایی در بازاریابی محتوایی

 

1-مخاطب خود را درک کنید

برای ایجاد داستان سرایی محتوایی که تبدیل به یک نوشته متنی قوی شود، باید بدانید برای چه کسی می نویسید و مخاطبان شما چه می خواهند. در ابتدا باید مخاطب هدف خود را درک کنید. ممکن است داستان های مهیج و جذابی بنویسید که با علایق مخاطب هدف شما مطابقت ندارد. پس باید به این موارد توجه کنید و به سوالات پاسخ بدهید:

  • مخاطب شما کیست؟
  • مشتراین چه چیزی می خواهند بدانند؟
  • نقاط ضعف آنها چیست؟

هنگامی که به تمام سوالات پاسخ دادید، شروع به توسعه ایده‌ها و داستان‌های موضوعی کنید که هویت برند تان را شکل می‌دهند.

2-متن محتوا را ساده بنویسید

برای تعامل بهتر، بسیار مهم است که متن نوشته شده درداستان سرایی را ساده و قابل درک نگه دارید. هر چه کلمات به کار رفته در یک داستان کمتر باشد، هضم و به خاطر سپردن آن آسان تر است. از به کار بردن اصطلاحات فنی، کلمات اختصاری، جملات پیچیده و واژه های انگلیسی ناملموس خودداری کنید.

3-مشکلی که می توانید حل ‌کنید و راه‌حلی که ارائه می‌دهید را مشخص کنید

به عملکرد شرکت های بزرگی مانند P&G، اپل و مایکروسافت فکر کنید. آیا می دانید چه وجه مشترکی با هم دارند؟ درست است؛ آنها مشکلاتی را حل می کنند و باعث می شوند مشتریان احساس بهتری داشته باشند.

  • اپل، مفهوم تلفن همراه را با گوشی هوشمند چند منظوره آیفون متحول کرد.
  • مایکروسافت با راه اندازی ویندوز، کمک زیادی به بهبود فناوری رایانه کرد.

بسیار مهم است که با طرح مشکلات اصلی که صنعت شما می تواند آن را حل کند و انتشار پیام از طریق فرمت های مختلف، پایه و اساس یک استراتژی برندسازی موفق را ایجاد کنید.

4-برند خود را مانند یک شخص فرض کنید

آیا وقتی به شرکت خود فکر می کنید آن را به عنوان یک شخص می بینید؟ اگر این طور نیست، باید نسبت به این موضوع، دیدگاه خود را تغییر بدهید. سعی کنید برندتان را مثل یک فرد، با ارزش ها و خواسته های متفاوت ببینید. تعریف کنید که چرا برند شما وجود دارد و چه چیزی را می خواهید انجام دهید، و سپس در مورد اقداماتی فکر کنید که شما را به آن هدف برساند.

اما مانند مردم، یا برندها دو جنبه دارند؛ احساسی و عقلانی.

  • منطقی – باید با مشکلات و نقاط ضعف مشتریان مقابله کند
  • عاطفی – شخصیت و رفتار. نحوه تعامل، آموزش و سرگرمی را توضیح می دهد. این جنبه احساسی به صورت درونی (در فرهنگ شرکت) و بیرونی (در طول ارتباط با مشتریان) بیان می شود.

برندها مانند مردم هستند و مردم مانند برندها هستند. همانطور که افراد، شخصیت های متفاوتی دارند، برندها نیز همینطور هستند.

به این فکر کنید که چگونه شرکت خود را از نظر ویژگی های شخصیتی توصیف می کنید. آیا محصولات و یا خدمات شما سرگرم کننده و عجیب و غریب است یا حرفه ای تر عمل می کنید؟ آیا روی خدمات مشتری تمرکز دارید یا بر محصولات با کیفیت تأکید می کنید؟

هنگامی که هویت برند خود را درک کردید، برای شکل دادن به برنامه های بازاریابی خود، حول آن شخصیت فکر کنید. حتماً از زبانی استفاده کنید که با نیازها و خواسته های مشتریان، همراستا شود و باعث گردد آنها احساس کنند با شخصی آشنا می شوند که پشت لوگوی برندتان قرار دارد.

طراحی وب سایت شما باید نشان دهنده شخصیت برند شما نیز باشد. اگر همه چیز صاف و صیقلی به نظر برسد، مشتریان ممکن است شما را سفت و غیرقابل دسترس تصور کنند. با این حال، اگر وب سایت شما سرگرم کننده و عجیب و غریب است، این تصویری است که می خواهید ارائه دهید.

5- برای برند خود، شخصیت ایجاد کنید و توسعه دهید

شخصیت برند چیست؟

شخصیت برند، شخصیت یک شرکت یا محصول است. می توان آن را از طریق صدای شرکت، لوگو و استراتژی بازاریابی کلی بیان کرد.

چگونه شخصیت برند را توسعه می دهید؟

  • ارزش های اصلی شرکت خود را تعریف کنید
  • تصمیم بگیرید که چه ارزشی را باید ترسیم کنید و با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید
  • در مورد ارزش های تاکید شده، داستان سرایی را توسعه دهید
  • مشکل را برطرف کنید و راه حل ارائه دهید
  • درک کنید که این راه حل چه احساسی را در خواننده ایجاد می کند
  • راهنمایی برای سبک فعالیت ایجاد کنید تا بتوانید استایل برند خود را در همه کانال ها یکسان نگه دارید
  • اقداماتی را شناسایی کنید که در ارائه سبک منحصر به فرد برندتان به شما کمک می کند – فعالیت های رسانه های اجتماعی، سئو و غیره.

 

یک مقاله کاربردی در تولید محتوای تخصصی:

چند چاشنی خوب برای نوشتن یک محتوای جذاب!

 

انواع داستان سرایی در بازاریابی محتوایی که می توانید اجرا کنید

هنر داستان سرایی در بازاریابی محتوایی

هنر داستان سرایی در بازاریابی محتوایی

 

1-داستان برند

  • داستان برند: در این شیوه، می توانید دلیل وجود برند خود را توضیح دهید.
  • داستان بنیانگذار: عنصر انسانی برند را بیان نموده و افرادی را معرفی کنید که پایه و اساس کسب و کار شما را تشکیل داده اند.
  • داستان صنعت: در مورد وضعیت فعلی صنعت خود به خوانندگان تان توضیح بدهید؛ به آنها بگویید که چگونه برند شما می تواند مشکلات یا نیازها را بهبود بخشد.
  • داستان ارزش محور: هدف مشترکی که بنیانگذاران، کارمندان و محصول شما را متحد می کند توضیح دهید.

2-داستان مشتری

  • داستان سرایی از رضایت مشتری: اثبات رضایتمندی مشتریان از محصول یا خدمات خود را به نمایش بگذارید و اجازه دهید دیگران در مورد مزایای شما صحبت کنند.
  • مصاحبه با مشتری: این نوع داستان سرایی، یک سبک گفتگو را به بستر وبلاگ شما ارائه می دهد.

3-داستان آموزشی

  • وبلاگ ها: با استفاده از داستان سرایی به خوانندگان خود آموزش دهید.
  • مصاحبه با کارشناسان: از این طریق، تجربیات شخصی خود را با جامعه به اشتراک بگذارید.
  • آزمون ها: از طریق آزمون های تعاملی با مشتریان خود تعامل بهتری داشته باشید و فرآیند یادگیری را سرگرم کننده کنید.

4-داستان محصول

داستان در مورد ویژگی ها و مزایای محصول: محتوایی ایجاد کنید که به طور خلاقانه نشان دهد محصول چگونه برای مشتری شما سود و فایده ایجاد می کند.

  • نحوه استفاده از یک محصول در داستان سرایی: با دستورالعمل های اصلی خود، خوانندگان را به شکلی جذاب راهنمایی کنید.
  • چرا از داستان محصول استفاده کنید: توضیح دهید که چه چیزی الهام بخش شما برای ایجاد محصولی است که ارائه می دهید.
  • توصیفات: در این قسمت می توانید با استفاده از داستان سرایی، توصیفات کاملی ارائه بدهید تا مشتریان را برای خرید کردن قانع سازد.
  • داستان الهام بخش و چالش برانگیز: برند شما باید یک شعار یا داستان الهام بخش یا محرک و ایجاد کننده انگیزه در داستان سرایی خود داشته باشد. مانند همه برندهای معروف دنیا از جمله نایک، کوکاکولا و … .

5-داستان های تصادفی

  • داستان هایی از تعطیلات: شرکت های مختلف از این فرصت برای توسعه داستان سرایی در تعطیلات استفاده می کنند. آیا تاریخچه کوکاکولا با کریسمس را به خاطر دارید؟ آنها صنعت بازاریابی را متحول کرده اند. همچنین، اگر یک شرکت تولید محتوای b2b هستید، به مشتریان توضیح دهید که چگونه محتوای فصلی تولید کنند.
  • داستان‌هایی از رویدادها: از “روز جهانی حیوانات” گرفته تا “هفته جهانی کارآفرینی”، هر آنچه را که بیشتر با نام تجاری شما مطابقت دارد انتخاب کنید و داستان‌هایی در مورد آن بگویید.

جمع بندی و نتیجه گیری

احتمالاً در حال داستان سرایی برای خود هستید، و امیدواریم که داستانی در مورد چگونگی گنجاندن داستان ها در استراتژی برند خود داشته باشید! حقیقت این است که از غول های فناوری مانند اپل گرفته تا استارت آپ های نوظهور، همه برای خود داستانی برای تعریف کردن دارند.

محتوای عالی + داستان سرایی، همان چیزی است که برندها به آن نیاز دارند. با تولید محتوای عالی، ما ارزش داستان ها را درک می کنیم و می دانیم که چگونه آنها را به روش هایی بیان کنیم که مورد توجه قرار بگیرند. بنابراین، اگر می‌خواهید متن‌هایی بنویسید که مشتریان را از طریق داستان‌ها درگیر ‌کند و در رتبه‌بندی قرار می‌گیرد، با ما تماس بگیرید.

سفارش تولید محتوای متنی

سفارش تولید محتوای متنی

سوالات متداول درباره “هنر داستان سرایی در بازاریابی محتوایی”:

1-چه چیزی یک داستان سرایی خوب را می سازد؟

هر داستان خوب باید شامل این اجزا باشد:

  • شخصیت ها: شخصیت خیالی، پلی بین شما و مخاطبان هدف ایجاد می کند. آنها باید خود را جای شخصیت بگذارند و شما را در طول متن دنبال کنند.
  • تضاد: این عنصر، چالشی را ایجاد می کند، شما را درگیر متن های محتوا می کند و باعث می شود خوانندگان در مسیر متن داستان شما قرار بگیرند. بدون استفاده از عنصر تضاد، همه چیز در مکان ایده آل قرار دارد و به عنوان یک چالش برای مخاطب، چندان جذاب نیست.
  • وضوح: در نهایت، باید به مخاطب بگویید که برند چگونه با چالش مقابله می کند. شما در حال ایجاد انگیزه در مخاطب برای آشکار کردن راه حل های واضح و مستقیم هستید.

2-مهارت‌ها و ویژگی‌های نویسندگان برای داستان سرایی چیست؟

  • یادگیرندگان خستگی ناپذیر: داستان سرایان بزرگ، به خواندن نوشته های دیگران، گوش دادن به داستان های مختلف و تلاش برای پیشرفت روزانه عادت دارند.
  • توانایی رهبری: داستان سرایان موفق، رهبران بزرگی هستند که می توانند ابتکار عمل را به دست بگیرند و پیروان خود را در جهتی خاص راهنمایی کنند.
  • تفکر استراتژیک: این مهارت به شما کمک می کند تا داستان سرایی و اهداف تجاری را با هم ترکیب کنید.
  • همدلی: هر نویسنده محتوای حرفه ای، بر افکار و احساسات دیگران تمرکز می کند. به این ترتیب، می توانند مخاطبان خود را بهتر درک کنند و محتوای خود را به آنها اختصاص دهند. (انتخاب کلمات تاثیرگذار، انتخاب نوع داستان و موارد دیگر.)
  • توانایی شناسایی احساسات: نویسنده های حرفه ای در داستان سرایی می توانند حس کنند که داستان ها چگونه می توانند بر جامعه تأثیر بگذارند و چه نوع احساساتی را می توانند برانگیزند.
  • خلاقیت: پتانسیل بیان ایده ها و افکار را به روشی شخصی و اصیل باز می کند.
  • خوب صحبت کردن: نویسندگان در داستان سرایی، این توانایی را دارند که با اطمینان و با استفاده از جملات روان، در مقابل شنوندگان صحبت کنند.
  • مهارت های نوشتن: افراد با مهارت های استثنایی در نوشتن محتوا می توانند تصاویر را با کلمات، نقاشی کنند و خوانندگان را همیشه مشتاق نگه دارند.

3-چگونه داستان سرایی جذاب بنویسیم؟

  • یک طرح کلی را ایجاد کنید
  • نکات اصلی را که می خواهید در داستان خود بگنجانید برجسته کنید
  • لحن نوشتن خود را شخصی کنید
  • برای جلب توجه خوانندگان، از قلاب مشتری استفاده کنید
  • نوشته خود را ساده و مختصر نگه دارید
  • تضاد ایجاد کنید
  • بر جزئیات احساسی تأکید کنید

4-منابع و ابزارهای داستان سرایی خوب چیست؟

  • Canva – برای داستان سرایی بصری
  • Anchor – برای ایجاد پادکست
  • Adobe Spark Video – برای داستان سرایی ویدیویی
  • Ceros – برای طراحی اینفوگرافیک

5-چگونه می توانید از داستان سرایی در بازاریابی ایمیلی استفاده کنید؟

می‌توانید داستان‌ها را در هر کمپین بازاریابی ایمیلی ادغام کنید و از تکنیک‌های تبلیغ نویسی برای بهبود خوانایی و تعامل ایمیل‌ها استفاده کنید.

به طور معمول، بازاریابان محتوا، از داستان سرایی برای کاربران فعلی یا ایجاد سرنخ های جذاب استفاده می کنند، زیرا در ابتدا روی ایجاد اولین ارتباط تمرکز دارند. پس از اشتراک ایمیل مشتری، امکان شخصی سازی ارتباطات ایمیلی نیز وجود دارد.

همچنین، داستان سرایی در کمپین‌های ایمیل تبلیغاتی که در آن، امکان توسعه داستان‌های موضوعی در مورد تعطیلات، مانند کریسمس یا هالووین وجود دارد، کاملاً کاربردی است.

منبع و ترجمه تخصصی: کافه محتوا

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *