بهینه سازی محتوای سایت

بهینه سازی محتوا برای موتور جستجوگر

سفارش تولید محتوا اصفهان

سفارش تولید محتوا اصفهان

دوره آموزش تولید محتوا؛ درس چهاردهم: بهینه سازی محتوا برای موتور جستجوگر چیست؟

بهینه سازی محتوا برای موتور جستجوگر در واقع همان سئو یا افزایش رتبه محتواهای یک وب‌سایت از نظر موتورهای جستجوگر گوگل می‌باشد. می‌توان گفت مهم‌ترین مورد برای پیشرفت یک وب‌سایت، سئو بودن محتواها و صفحات مختلف سایت است که بحث بسیار پیچیده‌ای است.

از طرفی به دلیل تغییرات مداوم الگوریتم‌های خزنده‌های گوگل، بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجوگر، علمی است که باید دائماً در مورد آن مطالعه و یادگیری انجام شود تا بتوان به ‌عنوان یک کارشناس سئو این کار را انجام داد. اما در ادامه ما برخی از مهم‌ترین نکات بهینه سازی محتوای سایت برای موتور جستجوگر را برایتان توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

اهمیت بهینه سازی محتوا برای موتور جستجوگر

نکات زیادی در یک استراتژی سئوی قوی وجود دارد. شما باید همیشه هنگام تولید یک محتوا، بحث سئو و بهینه سازی محتوا برای موتور جستجوگر را در نظر بگیرید. زیرا اگر بهترین محتوا را نیز تولید کنید، اما به دلیل رعایت نکردن نکات سئو در آن کسی محتوای شما را نبیند، چه فایده‌ای برای کسب‌وکار شما خواهد داشت؟ در این صورت شما تنها هزینه و وقت خود را بیهوده تلف کرده‌اید.

بهینه سازی محتوای سایت برای موتور جستجوگر برای شما مخاطبان دائمی و ارگانیک را ایجاد می‌کند که بسیار مهم است و فرصتی را ارائه می‌دهد تا به ‌طور مداوم محتوای خود را در زمان مناسب در مقابل مخاطبان مناسب قرار دهید. اگر بتوانید با گذراندن دوره‌های آموزشی مفید، بر استراتژی بهینه سازی محتوا مسلط شوید، عملکرد محتوای خود را در کوتاه‌مدت و بلند مدت بهبود خواهید داد و کسب‌وکار شما رونق چشمگیری پیدا می‌کند. روش‌های بسیار زیادی برای بهینه سازی محتواها یا بهبود سئو وجود ارند که در ادامه برخی از آن‌ها را به‌صورت خلاصه به شما آموزش می‌دهیم. اما جهت حرفه‌ای شدن در این زمینه قطعاً باید آموزش‌های بیشتری را ببینید.

یک درس مهم از آموزش تولید محتوا: بهینه سازی محتوا به چه معنا است و چرا اهمیت دارد؟

مهم‌ترین نکات جهت بهینه سازی محتوای وبسایت برای موتور جستجوگر

بهینه سازی محتوا برای گوگل

 

بهترین و ساده‌ترین روش‌هایی که می‌توانید برای بهینه سازی محتوا برای موتور جستجوگر از همان ابتدا اتخاذ کنید، شامل موارد زیر هستند:

1-با یافتن کلمات کلیدی مناسب شروع کنید.

شما قبل از اینکه حتی کلمه‌ای برای محتوای خود بنویسید، باید ابتدا کلمه یا عبارات کلیدی مناسبی را پیدا کنید. کلمات کلیدی به‌عنوان یک پروکسی برای هدف و نیاز مشتری عمل می‌کنند و نشان می‌دهند که آیا موضوع شما برای مشتریان شما ارزشمند و معنادار است یا خیر؟

شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای کمکی مختلف مانند گوگل ترندز، کلمات و عبارات کلیدی که بیشترین بازدید را در زمینه موضوع مورد نظر شما دارند مشخص کرده و در مورد آن‌ها مطلب را بنویسید. انجام تحقیقات درست در مورد کلمات و عبارات کلیدی این اطمینان را حاصل می‌کند که محتوای شما برای مخاطبان شما مرتبط است و برای کسب‌وکار شما تأثیرگذار است. در واقع باعث افزایش ترافیک و تبدیل در دراز مدت می‌شود.

2-نوع نتیجه خود را انتخاب کنید.

از روزهایی که صفحات نتایج گوگل فقط لیستی از لینک‌ها بودند، بسیار گذشته است. امروزه گوگل نتایج خود را در انواع فرم‌های بصری کاربرپسند نمایش می‌دهد تا به کاربران کمک کند اطلاعات را سریع‌تر پیدا کنند. مانند بسیاری از موارد در دنیای سئو، هیچ نکته مهمی برای تضمین یک نوع نتیجه جهانی وجود ندارد، اما چند مرحله بهینه سازی محتوا وجود دارد که می‌توانید انجام دهید:

  • تحقیق کنید که کدام کلمات کلیدی باعث ایجاد یک نوع نتیجه جهانی می‌شوند
  • بیشتر این کلمات کلیدی به‌طور ضمنی یا صریح هستند
  • ساختار محتوای خود را بسازید

اکثر جعبه‌ها یا کادرهای پاسخ از پاراگراف‌ها، جداول یا لیست‌های موجود در محتوای شما استخراج می‌شوند. برای پاراگراف‌ها، پاسخ خود را به‌صورت کوتاه و دقیق بیان کنید. همچنین، مطمئن شوید که پاسخ شما در بالای مقاله شما ظاهر می‌شود. برای لیست‌ها و جداول، از نشانه‌گذاری HTML مناسب استفاده کنید تا مطمئن شوید که Google می‌تواند لیست یا جدول شما را بخواند.

دقیق و درست باشید: گوگل همیشه به وب‌سایت‌هایی که دقیق‌ترین و کامل‌ترین پاسخ را به سؤال ارائه می‌دهند، پاداش می‌دهد و آن‌ها را در رتبه بالاتری قرار خواهد داد.

3-تم کلمات کلیدی ایجاد کنید.

امروزه بسیاری از بازاریابان پس از انتخاب کلمه کلیدی اصلی خود، تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود را متوقف می‌کنند. اما این تازه شروع کار است. در بهینه سازی محتوا برای موتور جستجوگر، شما نباید تنها به یک کلمه کلیدی برای بهینه سازی بسنده کنید، بلکه باید گروهی از کلمات کلیدی مرتبط با یک ایده را پیدا کرده و در محتوای خود به کار ببرید. هدف شما باید ایجاد مفاهیم قابل درک با استفاده از کلمات کلیدی مترادف باشد.

4-رونوشت‌ها را به ویدیوهای خود اضافه کنید.

نتایج یک نظرسنجی توسط فردی به نام Wyzowl نشان داد که 81 درصد از کسب‌وکارهای آنلاین و حتی سنتی از ویدیو به‌عنوان ابزار بازاریابی استفاده می‌کنند که نرخ استفاده از ویدیو در حال حاضر نیز در مقایسه با سال 2017، 63 درصد افزایش ‌یافته است. اگر شما نیز از محتواهای ویدیویی برای وب‌سایت خود استفاده کنید، تا حد زیادی می‌توانید به بهینه سازی محتوا برای موتور جستجوگر کمک نمایید.

همچنین بهتر است متن به ویدیو اضافه کنید. زیرا موتورهای جستجو، متن را در یک صفحه ویدیویی بهتر تشخیص می‌دهند. رونوشت می‌تواند موتورهای جستجو را قادر سازد تا محتوای ویدیویی شما را درک کرده و رتبه بالاتری به محتوای شما بدهد.

رونوشت نه‌تنها به بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجوگر کمک می‌کند، بلکه به بازدیدکنندگان شما کمک خواهد کرد تا به ‌سرعت بررسی کنند که آیا ویدیو به آن‌ها مرتبط است یا خیر و تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد.

5-تأثیر سرعت بارگزاری صفحات سایت

طبق داده‌های گوگل، اگر محتوای شما بیش از سه ثانیه طول بکشد تا بارگذاری شود، ممکن است 53 درصد از بازدیدکنندگان سایت که از طریق موبایل وارد می‌شوند را از دست بدهید. زیرا مردم برای زمان بارگذاری کند یا تجربه کاربری ضعیف، صبر کمتری دارند. سرعت پایین آپلود صفحات باعث می‌شود که بازدیدکننده صبر نکند و به سایت دیگری برای یافتن پاسخ سؤالات خود برود. بنابراین برای بهینه سازی محتوا نزد موتور جستجوگر، ضروری است که صفحه شما در انواع دستگاه‌ها به‌سرعت بارگیری شود.

برای اطمینان از اینکه صفحه وب شما سریع است، Google یک ابزار رایگان به نام PageSpeed ​​Insights ارائه داده است. این ابزار نه‌تنها به شما می‌گوید که صفحات شما در موبایل و دسکتاپ چگونه کار می‌کنند، بلکه توصیه‌هایی برای بهبود سرعت محتوای شما را نیز ارائه می‌دهد.

6-عکس‌ها بسیار مهم هستند.

عکس‌ها در بهینه سازی محتوا برای موتور جستجوگر بسیار مهم هستند و حتی اندازه عکس‌های شما می‌تواند بر زمان بارگذاری محتوای شما تأثیر بگذارد. بنابراین قبل از انتشار محتوای موردنظر، مطمئن شوید که تصاویر شما دارای اندازه مناسب و با فرمت صحیح هستند. البته بهینه سازی تصویر به همین‌جا ختم نمی‌شود. عنوان تصویر، متن جایگزین و جایگاه قرار دادن تصاویر شما فرصت‌های بیشتری را جهت بهینه سازی محتوا برای موتور جستجوگر فراهم می‌کند.

جمع بندی و نتیجه ‌گیری

اگر خودتان مدیریت وب‌سایت خود را به عهده دارید و در حال حاضر خودتان برای آن تولید محتوا انجام می‌دهید، باید آموزش‌های لازم را در زمینه بهینه سازی محتوا برای موتور جستجوگر ببینید تا زودتر به صفحه اول سرچ گوگل دست پیدا کنید و مخاطبان شما افزایش پیدا کنند. اگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید، باید بهینه سازی محتوا را به تیم‌های کارشناسی سئو بسپارید و تا جایی که ممکن است از افرادی برای تولید انواع محتواهای خود کمک بگیرید که حداقل به اصول اولیه سئو مسلط باشند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *