پرینترهای سه بعدی طلاسازی

پرینترهای سه بعدی طلاسازی و نکات مهم که باید بدانید

 

پرینترهای سه بعدی طلاسازی در میان همه تجهیزات طراحی طلا و جواهرات، به عنوان یکی از موفق ترین کاربردهای پرینت سه بعدی شناخته شده اند. محبوبیت این دستگاه ها میان متخصصان و طراحان طلا و جواهر به اندازه ای است که به یک صنعت مجزا تبدیل شده است. همه کسانی که در طلاسازی فعالیت می کنند، با پرینترهای سه بعدی (3D Printers) آشنا هستند.

فناوری پرینترهای سه بعدی طلاسازی باعث ایجاد تحول عظیمی در جریان کاری طلا و جواهر شده است. شما به راحتی می توانید خدمات پرینت سه بعدی را برای طراحی طلا و جواهرات را به صورت آنلاین جستجو کنید و مشاهده می کنید که گزینه های بی شماری در این زمینه وجود دارد.

این فناوری نه تنها قادر به تولید نمونه های اولیه در کمترین زمان است، بلکه به طراحان کمک می کند تا آزاد و بدون هیچ محدودیتی، طرح و مدل های غیر قابل تصوری را ایجاد کنند؛ مدل هایی که طراحی و ساخت آنها با روش های سنتی امکان پذیر نیست!

اگر در مورد روش های مرسوم و سنتی طراحی طلا صحبت کنیم، خواهیم دید که صنعتگران با بالاترین سطح تجربه و مهارت نیز قادر به تولید و خلق برخی از طرح های پیچیده نبودند. با این حال، با پرینترهای سه بعدی، تقریباً می توان به هر تصویر ذهنی، شکل داد و آن را تولید کرد.

کسانی که با پرینترهای سه بعدی طلاسازی کار می کنند بارها و بارها تصور می کنند که این فناوری به آنها کمک کرده است تا به دور از محدودیت ها و کمبود ابزارهای مناسب، مدل های مختلفی ایجاد کنند بدون اینکه کسب و کار آنها دچار رکود شود. این یعنی پرینترهای سه بعدی از هر زمان دیگری مفیدتر و کارآمدتر هستند.

پرینترهای سه بعدی، محدودیت هایی را که معمولاً برای طراحان وجود داشت، به میزان قابل توجهی به حداقل رسانده است.

آیا دانستن اینکه فناوری پرینت سه بعدی چه نفعی برای جواهرسازان دارد، هیجان انگیز نیست؟ یا چگونه پرینت سه بعدی طلا و جواهرات انجام می شود؟ برای پاسخ به این سوالات، در این مقاله تصمیم گرفته ایم كه بخش عمده ای از این فن آوری را مورد بررسی قرار دهیم.

 

در پرینترهای سه بعدی طلاسازی چه اتفاقی می افتد؟

پرینترهای سه بعدی طلاسازی

پرینترهای سه بعدی طلاسازی

 

مانند بسیاری از برنامه های دیگر که می توان با یک پرینتر سه بعدی، اشیای مختلفی را طراحی و تولید کرد اما نباید فراموش کرد که پرینت سه بعدی طلا به این راحتی نیست. شاید بتوان با رشته های طلا، برخی مدل ها را ایجاد کرد یا طرح های خلاقانه را تولید نمود اما هیچ یک، جای فناوری پرینترهای سه بعدی طلاسازی را نمی گیرد.

از این جهت، محبوبیت پرینترهای سه بعدی در ساخت جواهرات بسیار زیاد است اما شاید آن طور که باید هنوز به کار گرفته نمی شود. یکی از متداول ترین فناوری ها برای ساخت طلا در اصفهان، قالب گیری است. در این روش، طلا به حالت مذاب در کوره در می آید و سپس به داخل قالب های مورد نظر ریخته می شود و پس از سرد شدن، به مرحله تمیزکاری و پردازش وارد می شود.

فناوری پخت لیزر فلزی مستقیم که به اختصار DMLS نامیده می شود نیز در طلاسازی به کار می رود. در این فناوری، از لایه هایی از پودر طلا استفاده می شود که بعداً با استفاده از لیزر برای ایجاد مدل نهایی، به حالت جامد تبدیل می گردد.

سپس مدل از پودر باقیمانده، استخراج می شود. برای بهتر شدن کیفیت در مدل نهایی، برای افزایش درخشش و جذابیت آن، تمیزکاری و پرداخت می شود. این فناوری در شکل زیر نمایش داده شده است:

طلاسازی

طلاسازی

 

اما مسئله این است که در طراحی طلا و جوهرات در اصفهان باید به دنبال راهکاری اقتصادی باشیم. پرینترهای سه بعدی طلاسازی، مقرون به صرفه ترین راه حل هستند. این فناوری در مقایسه با فناوری فوق، بسیار ارزان تر است. تهیه طلای پودر شده نیز بسیار گران تر تمام می شود.

علاوه بر این، اگر پودر هنگام کار در پرینترهای سه بعدی به سیستم تنفسی راه پیدا کند، می تواند نتایج خطرناکی را به دنبال داشته باشد. این دلایل، استفاده از پرینترهای سه بعدی طلاسازی با خوراک اولیه پودر طلا را برای هر کارگاهی غیر ممکن می سازد.

به همین دلیل، گزینه دوم یعنی فناوری پرینتر سه بعدی، راحت تر است. این کار از طریق استریولیتوگرافی انجام می شود که معمولاً با نام SLA شناخته می شود. در این فرایند، در چند مرحله، یک قالب تهیه می شود تا بعداً در ساخت طلا و جواهرات به کار رود.

از این مدل مومی برای ساخت قالب استفاده می شود. پس از آماده شدن قالب، موم در حرارت، ذوب می شود تا قطعه ساخته شده از قالب خارج گردد.

برای تولید طلا و جواهر نهایی، طلا در قالب ریخته می شود تا مدل نهایی ایجاد شود. بعداً برای افزودن درخشش به آن جلا داده می شود تا جلوه بهتری پیدا کند.

پرینترهای سه بعدی طلاسازی

 

نگاهی به خواص طلا

مهم است که بدانید اشیای ایجاد شده با طلای خالص، بسیار شکننده هستند. مدل های طلای خالص بسیار نرم هستند و می توانند به راحتی بشکنند. به همین دلیل است که وقتی برای ایجاد قطعات جواهرات ظریف استفاده می شود، طلا اغلب با فلزات دیگر باید ترکیب گردد.

افزودن سایر فلزات برای ساخت طلا، دوام و استحکام را افزایش می هد. در میان فلزات مختلف، بیشترین استفاده از فلزات نقره، مس و روی است. این کار برای تقویت سختی جواهرات از درون انجام می شود. بنابراین، این سوال پیش می آید که “عیار” چیست؟

عیار طلا که معمولاً به عنوان “k” مشخص می شود، نشانگر مقدار واقعی طلای خالص موجود در نمونه ساخته شده است. به عبارت دیگر، اگر عدد عیار، بالاتر باشد، جواهرات، درصد بیشتری از طلا را در خود دارند.

جواهرات 24 عیار یا 24K دارای 100٪ طلای خالص خواهند بود. این در مورد استفاده از پرینترهای سه بعدی طلاسازی هم صادق است. پرینترهای سه بعدی طلاسازی

در بیشتر موارد، عیار طلا معمولاً با عددهای 14K و 18k معرفی می شود که یعنی طلای 12 عیار و 18 عیار؛ خلوص طلا در این حالت می تواند حدود 58% باشد.

با این حال، در طلای 18K، محتوای طلای خالص، 75 درصد است. هنگام تصمیم گیری برای خرید یک قطعه طلای 24K، باید دقت بیشتری به خرج دهید چون طلای خالص می تواند دردسر ساز شود.

در طلای خالص، محصول به آسانی می شکند و در معرض خراش قرار دارد.

با این حال، اگر هنوز هم مایل به خرید یک طلا با حداکثر درصد طلای خالص هستید، می توانید کالاهای طلای 22K را انتخاب کنید. حاوی 91٪ طلای خالص است و از طلای 24K قوی تر و با دوام تر است. پرینترهای سه بعدی طلاسازی

هرگاه صحبت از قیمت ها از انواع طلا به میان می آید باید گفت، هرچه عیار، بالاتر باشد، طلا گران قیمت تر است، حتی برای وزن مشابه با خلوص کمتر. بنابراین، اگر به دنبال گزینه ای مقرون به صرفه هستید، می توانید طلای 14K را که محبوب ترین انتخاب در ایالات متحده است، خریداری کنید.

پرینترهای سه بعدی طلاسازی

خدمات تولید محتوای صنعتی با قیمت مناسب را از ما بخواهید

 

با انواع طلای رنگی و ترکیبات آن ها آشنا شوید

همانطور که در بالا ذکر شد، 14k و همچنین طلای 18k با 100 درصد طلای خالص تولید نمی شوند. این جواهرات حاوی فلزات دیگری هستند که برای افزودن سختی و استحکام به این نقوش زیبا از هنر طلاسازی به کار می روند.

بیشتر فلزات رایج که با طلا مخلوط شده اند شامل نقره، مس و روی هستند. از این رو آنها در رنگ مورد نهایی طلای ساخته شده تأثیر دارند. به همین دلیل، طلا در سه رنگ مختلف زرد، سفید و قرمز خریداری می شود.

در اینجا درصد فلزات مختلف اضافه شده برای رنگ مختلف جواهرات طلا وجود دارد:

*طلای زرد (14k): 58% طلا, 31% مس, 10% مس, 1% روی

*طلای رز (14k): 58% طلا, 40% مس, 1% مس, 1% روی

*طلای سفید (14k): 58% طلا, 24% مس, 9% روی, 9% نیکل

*طلای زرد (18k): 75% طلا, 10% مس, 15% مس

*طلای رز (18K): طلا 75%, مس 22.25%, نقره 2.75%

*طلا سفید (18K): طلا 75%, پلاتین یا پالادیم 25%

 

نمونه قالب های ساخته شده با پرینترهای سه بعدی طلاسازی

پرینترهای سه بعدی طلاسازی

پرینترهای سه بعدی طلاسازی

 

نمونه کارهای طراحی طلا جواهرات در اصفهان

پرینترهای سه بعدی طلاسازی

پرینترهای سه بعدی طلاسازی

پرینترهای سه بعدی طلاسازی

پرینترهای سه بعدی طلاسازی

 

گروه تخصصی طلا و جواهر داماس در اصفهان

گروه تخصصی طلا و جواهر داماس در اصفهان، آماده ارائه خدمات تخصصی طراحی طلا و جواهر با تکنیک های پرینتر سه بعدی می باشد. خدمات طراحی خطی، طراحی سه بعدی طلا، پرینت سه بعدی، اره کاری و ریخته گری توسط این گروه تخصصی ارائه می گردد.

گروه تخصصی طلا و جواهر داماس در اصفهان افتخار دارد با 11 مدرک معتبر طلا و جواهر، خدمات فوق را به شما عزیزان ارائه دهد.

برای ثبت سفارش ساخت طلا در اصفهان یا خرید طلا از طریق  شماره تماس زیر اقدام نمایید:

09133677049 / آقای میرهادی گروه تخصصی طلا و جواهر داماس اصفهان

اینستاگرام: @j.mirhadi20

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *