مشاغل B2B

6 تا از مشاغل B2B که به بازاریابی محتوایی حرفه ای نیاز دارند

سفارش تولید محتوای متنی

سفارش تولید محتوای متنی

مشاغل B2B عمولاً فرایندهای فروش پیچیده ‌تری دارند، بنابراین باید آماده به کارگیری استراتژی قوی برای تولید محتوای تخصصی، بهینه سازی محتواهای قبلی و تنظیم یک برنامه‌ریزی برای بازاریابی محتوایی داشته باشند. این شرکت‌ها بهتر است بحث فروش خود را ساده‌تر کنند و این کار را به راحتی می‌توانند از طریق تولید محتوا برای وب سایت و رسانه‌های اجتماعی انجام دهند. بازارهای B2B رقبای زیادی دارند، بنابراین کسب و کارهای فعال در این حوزه را ملزم می‌سازند راه‌های منحصر به فردی را برای متمایز ساختن خود پیدا کنند.

علاوه بر این، کاربران و مشتریان وب سایت‌های مشاغل B2B تمایل دارند قبل از خرید، حتماً اطلاعاتی را درباره محصولات یا خدمات به دست بیاورند. با توجه به این موضوع، شرکت‌هایی که بتوانند در وب سایت خود، منابع آموزشی مفید را ارائه دهند، سرنخ مشتری را ایجاد می‌کنند و می‌توانند از این فرصت بیشترین بهره را ببرند. طبیعتاً آن دسته از شرکت‌های B2B که به برنامه تولید محتوای سایت خود اهمیت کمتری می‌دهند، یا سرمایه‌گذاری درستی ندارند، این فرصت بزرگ را از دست خواهند داد!

در چند سال اخیر، صنایع B2B بسیار متحول شده است و با توجه به رشد دیجیتال مارکتینگ و کسب و کارهای اینترنتی، فرصت‌های بیشتری برای این مشاغل به وجود می‌آورد، بنابراین به آسانی می‌توان با تولید محتوا، برای دستیابی به اهداف تلاش نمود. مشاغل زیادی در گروه کسب و کارهای B2B وجود دارند که همه آنها باید از بازاریابی محتوایی کمک بگیرند.

در این مطلب می‌خواهیم به ۶ تا از مهم‌ترین مشاغل B2B اشاره کنیم که در جایگاه خود، صنعت بزرگی محسوب می‌شوند و باید در میان رقبای موجود، ارزش یا مزیت رقابتی خلق کنند. همچنین درباره مزایای بازاریابی محتوایی برای این نوع کسب و کارها نیز بیشتر صحبت خواهیم کرد.

اگر می خواهید تکنیک های تولید محتوای متنی را یاد بگیرید، این آموزش های رایگان را از قسمت زیر بخوانید…

آموزش تولید محتوا پست وبلاگی
روش ویراستاری محتوای سایت
انتخاب کلمه کلیدی تولید محتوا
تولید محتوا موشن گرافیک
ویژگی های محتوای خوب
کپی رایتینگ چیست

۶ تا از معروف‌ترین صنایع و مشاغل B2B که به تولید محتوا و بازاریابی محتوایی نیاز دارند

مشاغل B2B

مشاغل B2B

1-صنعت خدمات حرفه‌ای

در مقایسه با انواع صنایع که در جوامع مختلف وجود دارند، شرکت‌های خدماتی با چالش‌ها و موانع کمتری روبرو هستند. با اینکه رقبای این نوع بازار، بسیار زیاد است، اما شرکت‌هایی موفق‌تر هستند که بتوانند از طریق تولید محتوا، ارزش‌های لازم را خلق کنند. وقتی در یک وب سایت خدماتی، محتواهای مرتبط با آن حوزه را منتشر نمایید، کسب و کارتان از سایر رقبا متمایز خواهد شد. هرچه محتواها تخصصی‌تر باشند، شما به عنوان یک منبع معتبر شناخته می‌شوید، بنابراین مخاطبانتان بیشتر به شما اعتماد می‌کنند؛ در نتیجه می‌توانید سرنخ مشتری ایجاد کنید و در نهایت، منجر به فروش خدمات شوید. همه این‌ها در حالی است که استراتژی درستی برای بازاریابی محتوایی داشته باشید.

استراتژی تولید محتوا برای مشاغل B2B در گروه ارائه خدمات باید همه جانبه باشد؛ یعنی هم حوزه‌های وب سایت را تحت پوشش قرار دهد و هم بتواند شبکه‌های اجتماعی را پشتیبانی کند. محتواهایی که در یک وب سایت B2B خدماتی منتشر می‌کنید باید قابلیت به اشتراک گذاری در انواع رسانه‌های اجتماعی را داشته باشند. مهارت‌های لینک سازی در اینجا به کمک کارشناسان تولید محتوا می‌آید تا بازدیدهای وسیع‌تری را در سایت به وجود آورد. توجه به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای سایت‌های خدماتی B2B بسیار اهمیت دارد و موفقیت آنها را به نوعی تضمین می‌کند.

چند نمونه از مهم‌ترین مشاغل B2B خدماتی عبارتند از: 

خدمات ساختمانی- خدمات تعمیرگاهی- خدمات نصب سیستم‌های تهویه‌ای- خدمات مشاوره مهندسی- خدمات مشاوره فنی و حرفه‌ای- خدمات مرتبط با  مدیریتی-  خدمات  نظافتی- خدمات مراسم و تشریفات- خدمات راه‌اندازی کسب و کار.

2- صنعت املاک و مستغلات

املاک و مستغلات یکی دیگر از آن مشاغل B2B مهم هستند که حتماً باید از طریق یک وب سایت حرفه‌ای و داشتن برنامه منسجم و منظم برای بازاریابی محتوایی فعالیت کنند. همیشه تقاضا برای خرید زمین، خانه، ویلا، مغازه یا سایر املاک در هر شهر و منطقه وجود دارد. کسب و کارهایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند می ‌توانند پیام برند خود را از طریق یک وب سایت حرفه‌ای به گوش مخاطبان برسانند. چشم انداز بازار املاک و مستغلات همیشه در حال تغییر است، بنابراین استراتژی تولید محتوا برای سایت املاک نیز باید به طور مستمر به روز رسانی شود. کارشناس تولید محتوا و مدیر بازاریابی محتوایی در این نوع مشاغل، بهترین و سودمندترین تصمیم گیری را اتخاذ می‌کنند تا یک برند بتواند به اهداف خود برسد.

3- صنعت کسب و کارهای دیجیتال

سومین دسته از مشاغل B2B که وابستگی زیادی به تولید محتوا، بازاریابی محتوا، ترجمه تخصصی متون، طراحی اینفوگرافیک، تولید پادکست و طراحی کتاب الکترونیکی دارند، کسب و کارهای دیجیتال هستند. تحول زیادی در یک دهه اخیر در حوزه تحولات دیجیتال و فروش اینترنتی اتفاق افتاده است. این مسئله باعث شده بسیاری از مشاغل سنتی به سمت آنلاین شدن تغییر پیدا کنند و یک نیاز بزرگ را برای تبلیغات آنلاین به وجود بیاورند.

بر اساس گفته فوق، شرکت های زیادی راه‌اندازی شده‌اند که خدمات دیجیتال را به این نوع کسب و کارها ارائه می‌دهند. پلتفرم‌های کوچک و بزرگ که به صورت شرکتی یا در قالب سایت‌های B2B فعالیت می‌کنند می‌توانند انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی محتوایی، طراحی سایت، خدمات طراحی گرافیکی و تبلیغات اینترنتی را ارائه دهند. منظور از بازاریابی محتوایی برای این نوع از کسب و کارها این است که خدمات و محصولات خود را به مشتریانی ارائه دهند که می‌توانند از آنها سود ببرند.

اگر شما هم در حوزه مشاغل دیجیتال فعالیت می‌کنید و تصمیم دارید یک وب سایت داشته باشید، از همین ابتدای راه برای تولید محتوای تخصصی، بازاریابی محتوایی، کمپین‌های رپورتاژ آگهی و تبلیغات اینترنتی برنامه‌ریزی کنید. اگر به تقویم محتوایی نیاز دارید کافیست با ما تماس بگیرید، یا آدرس وب سایت خود را برای ما ارسال نمایید.

پکیج تولید محتوای حرفه ای

پکیج تولید محتوای حرفه ای

4- صنعت تولید ساخت مونتاژ کارخانجات

چهارمین گروه بزرگ از مشاغل B2B به صنایع تولیدی و کارخانجات اختصاص دارد که نقش مهمی در توسعه هر منطقه ایفا می‌کنند. همه صنایع به نوعی بر اقتصاد تاثیر دارند. هرچه فضای تولید رونق بیشتری پیدا کند، این گروه از مشاغل بیشتر تمایل دارند که حضور خود را در فضای اینترنت نیز پررنگ‌تر سازند؛ لذا در چند سال اخیر، فرایند بازاریابی محتوایی صنعتی بسیار متداول شده است.

برخی از صنایعی که به تولید محتوای اختصاصی، طراحی سایت حرفه‌ای و کمپین‌های رپورتاژ آگهی تخصصی نیاز دارند عبارتند از: صنایع شیمیایی- صنایع غذایی- صنایع لاستیک و پلاستیک- صنایع رنگ، رزین و پوشش- صنعت طلا جواهرات و زیورآلات- صنایع باغبانی، گلخانه داری، کشاورزی- صنایع کالای دیجیتال- صنایع برق و الکترونیک- صنایع مواد معدنی- صنایع چوب، مبلمان و دکوراسیون- صنایع سیستم‌های تهویه‌ای، گرمایشی و سرمایشی.

موارد فوق فقط چند نمونه از مهم‌ترین مشاغل B2B هستند که زیرشاخه‌های متعددی را تحت پوشش قرار می‌دهند. همه نویسندگان محتوا برای وب سایت‌ها می‌توانند با درک چالش‌ها و نیازهای موجود در بخش صنعت، محتوای ارزشمند ایجاد کنند و مزیت رقابتی ارائه دهند. شکی در آن نیست که محتوای جذاب‌تر، مخاطب بیشتری را به سمت یک سایت B2B صنعتی جذب می‌کند و می‌تواند نرخ کلیک و فروش را بالاتر ببرد.

5- صنعت رویدادها، نمایشگاه‌ها، تشریفات

یکی از مشاغل B2B که در گذشته کمتر مورد توجه قرار می‌گرفت و در سال‌های اخیر بیشتر دیده شده است، صنعت رویدادها، نمایشگاه‌ها و تشریفات است. سایت‌های B2B که در این حوزه فعالیت می‌کنند، بستر پویایی را ارائه دادند که کاربران بتوانند از انواع رویدادها، زمان برگزاری نمایشگاه‌ها در شهرهای مختلف و حتی کشورهای خارجی مطلع شوند. از طرف دیگر، برخی پلتفرم‌ها خدمات تشریفات مراسمِ مرتبط با انواع رویدادها را معرفی می‌کنند. به این ترتیب، مخاطبان می‌توانند به راحتی برترین شرکت‌ها یا موسساتی را که در این پلتفرم‌ها فعال هستند، پیدا نموده و از آنها کمک بگیرند.

نمونه‌ای از مشاغل مرتبط با صنعت رویدادها، نمایشگاه‌ها و تشریفات عبارتند از: سایت‌های ارائه دهنده خدمات طراحی داخلی غرفه‌های نمایشگاهی، شرکت‌های حمل و نقل نمایشگاهی، معرفی برنامه‌های کنسرت‌های موسیقی، مراسم و گردهمایی‌ها، همایش‌های علمی- تحقیقاتی، تشریفات مراسم جشن، ملاقات‌های مهم و غیره.

سایت‌هایی که در حوزه‌های فوق در حال حاضر فعالیت می‌کنند به تولید محتوا نیازمند هستند. برنامه‌ریزی برای تولید محتوای اختصاصی می‌تواند مخاطبان را از تمامی اطلاعات مرتبط با صنایع فوق آگاه سازد. جالب است بدانید این نوع صنعت به انواع تولید محتوای متنی، تولید محتوای صوتی، تصویری، جلوه‌های بصری، بنرهای گرافیکی، موشن گرافی، کلیپ و ویدیو نیاز دارند تا ارتباط بهتری با مخاطبان برقرار نمایند.

6- فروشگاه‌های اینترنتی چند فروشندگی

ششمین دسته مهم از مشاغل B2B وب سایت‌های چند فروشندگی هستند که در اکثر موارد محصولات را به صورت عمده فروشی ارائه می‌دهند. معمولاً تعداد این وب سایت‌ها در فضای اینترنت بسیار زیاد است، لذا دور از انتظار نیست که رقابت برای رتبه گرفتن در موتورهای جستجوگر میان رقبا افزایش داشته باشد.

همه ما با انواع فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ که پلتفرم‌های چند فروشندگی را دارند آشنا هستیم. به دلایل مختلف نمی‌توانیم نام برند خاصی را در اینجا ذکر کنیم، اما با جستجوی ساده، خودتان می‌توانید این وب سایت‌های بزرگ را پیدا کنید.

می‌دانید که همه نوع محصول مختلف در این بسترهای آنلاین به فروش می‌رسد، بنابراین هیچ محدودیتی برای تولید محتوا مخصوص این وب سایت‌های B2B وجود ندارد. ایده‌های زیادی نیز در این زمینه می‌توان به کار برد تا یک وب سایت فروشگاه اینترنتی وسیع بتواند مخاطبان مورد نظر خود را جذب کند.

اگر شما به تازگی فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کرده‌اید، برای رتبه گرفتن در موتور جستجوگر گوگل به تولید محتوا نیازمند هستید. باعث افتخار ما خواهد بود اگر سفارش تولید محتوای متنی فروشگاه اینترنتی خود را به ما بسپارید. به علاوه می‌توانیم برنامه‌ریزی دقیقی را برای برگزاری کمپین‌های رپورتاژ آگهی و لینک سازی اصولی برایتان تنظیم کنیم. اگر هدفتان فروش یک یا چند محصول خاص است، در کنارتان خواهیم بود تا بتوانید به موفقیت برسید.

کافیست برای ثبت سفارش تولید محتوا، اطلاع از برنامه‌های بازاریابی محتوایی و دریافت تعرفه تولید محتوای متنی با ما تماس بگیرید، یا از طریق پیام رسان‌های واتساپ، ایتا و روبیکا با ما در ارتباط باشید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *