ساختار محتوای سئو شده چگونه است؟

آموزش تولید محتوا؛ درس بیست و هفتم: ساختار محتوای سئو شده چگونه است؟

ساختار محتوای سئو شده یکی از مهم ترین ارکان تولید محتوای حرفه ای است و همه نویسندگان محتوای متنی باید به آن مسلط باشند. اگر شما در دنیای بازاریابی محتوایی و سئو، نسبتاً تازه وارد هستید، ممکن است اصطلاح “محتوای SEO” را شنیده باشید؛ چیزی که راز اصلی موفقیت تمامی وبسایت های محتوایی و فروشگاهی و شرکتی است.

اگر علاقه مند هستید تا یک آموزش تولید محتوا رایگان را پشت سر بگذارید و کمی به دانش قبلیتان درباره اصول نوشتن محتوای سایت اضافه شود، در جای درستی قرار گرفته اید! ما در این آموزش که یک راهنمای کلی برای همه نویسندگان مبتدی محتوای متنی است، به سه سوال اصلی پاسخ داده ایم:

  • محتوای سئو شده چیست؟ راهنمای تولید محتوا طبق اصول سئو
  • انواع محتوای سئو چیست؟
  • چگونه یک استراتژی محتوای سئو شده تنظیم کنیم؟

بیایید با همدیگر، صحبت درباره اصول ساختار محتوای سئو شده را شروع کنیم!

آموزش های تولید محتوای متنی رایگان که در این مجموعه ارائه می دهیم، همگی بر اساس تجربیات کاری هستند و قطعاً به بهتر شدن مهارت های نویسندگی شما عزیزان کمک خواهد کرد.

چنانچه مایل به خرید آموزش تخصصی نوشتن محتوای متنی هستید، با ما تماس بگیرید. جزئیات این دوره را می توانید در دوره جامع تولید محتوای متنی، مطالعه فرمایید.

محتوای سئو شده چیست؟

برای درک اینکه منظور بازاریابان اینترنتی از تولید محتوای سئو شده چیست، لازم است که عبارت را به اجزای سازنده آن تقسیم کنیم:

1-سئو – SEO: به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، سئو گفته می شود؛ به گونه ای تا افراد بتوانند به راحتی، محتوای آن وبسایت را از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل پیدا کنند.

2-محتوا – content : منظور ما از “محتوا”، هر گونه اطلاعاتی است که در وب وجود دارد و می تواند مخاطبان را جذب نمایند.

بنابراین، کنار هم قرار دادن این دو مفهوم، به این نتیجه می رسیم: “محتوای سئو شده شامل هر محتوایی است که با هدف جذب ترافیک سایت از طریق موتورهای جستجو ایجاد می شود.”

در قسمت زیر، برخی از نکات کلیدی در نوشتن محتوای سئو شده و حرفه ای را ملاحظه می کنید:

  • تحقیق کلمات کلیدی:

اگر می خواهید از طریق موتور جستجو، ترافیک زیادی روی سایتتان ایجاد کنید، بهتر است قبل از شروع به نوشتن، تحقیق در مورد کلمات کلیدی مهم و مرتبط با فعالیت سایت خود را انجام دهید. به این ترتیب، می‌توانید روی کلمات کلیدی تمرکز کنید که حجم مشخصی از جستجو برای آن‌ها از قبل وجود دارد – به عبارت دیگر، در مورد موضوعاتی بنویسید (یا جایگاه‌های کلیدواژه‌ای را پیدا کنید!) که مردم در حال جستجوی اطلاعات در مورد آن‌ها هستند.

  • بهینه سازی کلمات کلیدی:

لازم است بدانید کجا و چگونه از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنید. طبق ساختار محتوای سئو شده، محتواهایی می توانند جلب توجه کنند که حاوی اصلی ترین کلمات پرجستجو و واژه های مرتبط با آنها باشند.

  • سازماندهی محتوا:

محتوای سایت شما باید به روشی منطقی سازماندهی شود. این کار، نه تنها برای سئو خوب است، بلکه به بازدیدکنندگان سایت شما کمک می کند تا محتوای مرتبط دیگر را به راحتی پیدا کنند. (در نتیجه، آنها هرچه بیشتر در سایت شما بمانند، برای ارتقای سئو سایت، بهتر است.)

  • ارتقای محتوا:

با به اشتراک گذاشتن آن در شبکه های اجتماعی و ایجاد لینک هایی به محتوای خود (چه در داخل و چه از سایت های خارجی) قابلیت مشاهده محتوای جدیدی را که ایجاد می کنید افزایش دهید.

یک نکته مهم که در نوشتن محتوای سئو شده نباید فراموش کنید!

به خاطر داشته باشید برای اینکه ترافیک بیشتری از موتورهای جستجوگر به دست بیاورید، هرگز نباید محتواهای عجله ای و کوتاه بنویسید! محتوای ضعیف و نامناسب به سرعت توسط ربات های گوگل شناسایی می شوند و این سایت شما است که در معرض جریمه شدن قرار می گیرد!! اگر طبق استراتژی خود پیش بروید، هم مخاطبان را راضی نگه می دارید و هم رتبه سایتتان بهبود می یابد.

خواندن این مقالات را برای آشنایی با نمونه کار تولید محتوای تخصصی به شما پیشنهاد می دهیم:

تعداد کلمات در تولید محتوای متنی چقدر باید باشد؟

9 تا از بهترین نمونه محتوا گردشگری و سفر برای سئو سایت

تولید محتوا سایت نیازمندی اینترنتی چه اهمیتی دارد؟

10 نمونه تولید محتوا گردشگری با موضوع سفر به چین

انواع محتوای سئو شده

ساختار محتوای سئو شده

ساختار محتوای سئو شده

ساختار محتوای سئو شده را می توانید در هر یک از دسته بندی های زیر به کار ببرید:

1- تولید محتوا محصول نویسی

توضیحات صفحات محصول، رکن اصلی برای هر سایت تجارت الکترونیک خرده فروشی است. یک صفحه محصول خوب می تواند هم به عنوان محتوای سئو شده و هم به عنوان PPC صفحه فرود عمل کند.

2- تولید محتوا بلاگ سایت

پست‌های وبلاگی یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ایجاد جریانی منظم از محتوای موثر و سئو شده است. به طور کلی، پست‌های وبلاگ نسبت به صفحات محصول، جذاب‌تر هستند و احتمال بیشتری برای جذب لینک دارند، بنابراین می‌توانند راهی عالی برای ایجاد اعتبار برای سایت شما باشند. به خاطر داشته باشید که وبلاگ ها بسیار انعطاف پذیر هستند و می توانید از آنها برای میزبانی هر یک از انواع محتوای متنی در لیست زیر استفاده کنید:

  • مقالات
  • فهرست ها – چک لیست ها
  • محتواهای راهنما
  • ویدیوها
  • اینفوگرافیک ها
  • فایل های تصویری – اسلایدهای محتوایی
  • مجموعه ای از مهم ترین واژه ها در یک صنعت بخصوص
  • دایرکتوری ها

چگونه استراتژی ساختار محتوای شده را توسعه دهیم؟

ساختار محتوای سئو شده

ساختار محتوای سئو شده

برای موفقیت در اجرای یک محتوای سئو شده عالی، نیاز دارید که به استراتژی خوب و اصولی پایبند باشید. اگر قبلاً محتواهای متنی می نوشتید و به این موضوع، کمتر توجه داشتید، اکنون زمان آن رسیده که کمی دقیق تر فکر کنید. داشتن استراتژی تولید محتوا، بسیار ارزشمند است و شما از سردردگمی نجات می دهد. چه بسا می توانید سریع تر به نتیجه دلخواهتان برسید.

در این قسمت، شما را با چهار مرحله اصلی در نوشتن استراتژی محتوای سئو شده آشنا می کنیم. وقتی در حال تنظیم برنامه های خود هستید، این 4 نکته را در خاطر داشته باشید:

نکته اول: اهداف خود را مشخص کنید

ابتدا اهداف خود را به عنوان نویسنده محتوای سایت، یا مدیر کسب و کار مشخص کنید. آیا به دنبال افزایش فروش از طریق وب سایت خود هستید؟ آیا از طریق تبلیغات از سایت خود کسب درآمد می کنید و بنابراین فقط می خواهید ترافیک سایت را افزایش دهید و خوانندگان را به سمت سایت، بارها و بارها جذب کنید؟ اهداف شما تعیین می کنند که روی چه نوع محتوایی باید تمرکز کنید.

اگر در درجه اول سعی می کنید فروش محصول تان را افزایش دهید، تمرکز اصلی شما باید صفحات جذاب و آموزنده محصول باشد که هم برای نتایج جستجو و هم برای افزایش نرخ تبدیل، بهینه شده اند. تمرکز بعدی شما می‌تواند محتوای مفید در وبلاگ باشد که نشان می‌دهد چه زمانی و چگونه از محصولات خود استفاده کنید، و سپس باید کلمات مهم را به آن صفحاتی که مرتبط هستند لینک بدهید.

اگر سایت شما بر اساس انتشار متن ها و بنرهای تبلیغاتی کار می کند و هدفتان جذب خوانندگان جدید از طریق گوگل است، باید روی محتوای غنی (مانند مقالات طولانی یا منابع ویدئویی آموزنده و سرگرم) تمرکز کنید. این محتواها اصولاً بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی‌تری در سایت شما نگه می‌دارند؛ و تشویق می شوند که بار دیگر به سمت سایتتان بازگردند.

نکته دوم: مخاطبان خود را در نظر بگیرید

برای تنظیم ساختار محتوای سئو شده، نیاز دارید مخاطبان خود را بشناسید – نظرسنجی ها و نرم افزار تجزیه و تحلیل می تواند به شما کمک کند تصویر بهتری از بازدیدکننده های سایت، یا مشتریان معمولی خود داشته باشید. به این فکر کنید که شخصیت ها به دنبال چه نوع محتوایی در سایت شما هستند.

برای مثال، اگر یک وب‌سایت B2B دارید که مدیران سایر کسب و کارهای بزرگ را هدف قرار می‌دهد، باید محتوای تخصصی درباره همان موضوعات بنویسید. اگر نوجوانان و نوجوانان را هدف قرار می دهید، باید محتواها را هفتگی، به روزرسانی کنید و روی تولید محتوای ویدیویی، تمرکز بیشتری داشته باشید. گروه سنی جوان تر، به محتواهای تصویری و بصری، بیشتر از محتوای متنی، علاقه مند هستند.

نکته سوم: یک تقویم محتوایی قوی طراحی کنید

برای عملی کردن ایده های محتوای سئو شده خود، باید تقویم محتوایی داشته باشید و طبق برنامه ریزی ها پیش بروید. تقویم محتوایی، برنامه‌ ای منظم است که زمان انتشار محتوای جدید و نوع آن را تعیین می‌کند. این تقویم به شما کمک می کند تا به یک برنامه منظم پایبند باشید. برای بخش وبلاگ، تولید محتوای روزانه از اهمیت بالایی برخوردار است.

در تنظیم تقویم محتوایی، از برنامه ریزی های بلند مدت، خودداری کنید؛ چون انجام کارها باید همراستا با اهدافتان باشد. تقویم محتوایی بهتر است ماهانه یا دو ماهانه تنظیم شود. ایده خوبی نیست که این تقویم را سالانه تنظیم کنید؛ چون سایت شما تحت عوامل مختلفی، ممکن است تغییر کند و نیازهای متفاوتی داشته باشد.

نکته چهارم: تجزیه و تحلیل و ارزیابی مجدد

در نهایت، چهارمین نکته مهم در ایجاد ساختار محتوای سئو شده، توجه داشتن به تجزیه و تحلیل و ارزیابی ها است. محتواهای جدید را مجدد بخواهید و خود را به جای مخاطب بگذارید. محتواهای قدیمی تر را بازبینی کنید. از طریق اصول بازبینی محتوای متنی، می توانید آن را ارتقا داده و ترافیک بیشتری جذب کنید. زمان معینی را برای به‌روزرسانی و بهبود محتواهای قدیمی‌تر اختصاص دهید.

جمع بندی و نتیجه گیری

ساختار محتوای سئو شده یکی از مهم ترین اطلاعاتی است که هر نویسنده محتوای متنی باید بداند. در هر سطح از تولید محتوای تخصصی سایت که قرار دارید، با هر میزان درآمد که کسب می کنید، وقتی دانش خود را درباره اصول نوشتن محتوا، به روزتر کنید، به نفع خود شما است. در رتبه اول، بهتر است از آموزش های رایگان که در این وبسایت یا سایر سایت ها وجود دارند، کمک بگیرید.

اگر نیاز دارید که نکات تخصصی بیشتری را بدانید، دوره جامع آموزش نوشتن محتوای متنی برای سایت که تنظیم کرده ایم، برای شما مناسب است. با خرید این آموزش می توانید محتوای خود را زیباتر و دلنشین تر بنویسید و مخاطبان بیشتری به دست بیاورید.

همین امروز، اطلاعات خود را به روز کنید و از تولید محتوا، درآمد بالاتری به دست بیاورید! برای یک شروع تازه، هرگز دیر نیست!

منبع: کافه محتوا

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *