مزایای محتوا نویسی چیست؟

تولید محتوای متنی

تولید محتوای متنی

دوره آموزش تولید محتوا؛ درس پانزدهم: مزایای محتوا نویسی چیست؟

مزایای محتوا نویسی برای کسب‌وکارهای آنلاین و بخصوص وب‌سایت‌های مختلف، بسیار متعدد هستند. در حال حاضر به ‌طور فزاینده ‌ای شاهد هستیم که محتوا نویسی به یک عمل ارزشمند و تجاری تبدیل شده است. امروزه نوشتن محتوا از یک سرگرمی به چیزی اساسی تبدیل شده است که می‌توانید آن را به‌عنوان یک حرفه دنبال کنید، به‌خصوص اکنون با افزایش اعتبار وبلاگ‌ها مزایای محتوا نویسی بیشتر هم شده است. از مهم‌ترین مزایای محتوانویسی می‌توان به جنبه بازاریابی آن اشاره نمود. اما در ادامه با ما همراه باشید تا مزایای بیشتری از این حرفه را به شما معرفی کنیم.

محتوا نویسی چیست؟

نوشتن محتوا، همان‌طور که از نام آن مشخص است، فرآیند تحقیق، برنامه‌ریزی، نوشتن و ویرایش محتوایی است که برای یک پلتفرم آنلاین تولید شده است که به ‌احتمال ‌زیاد، یک وب‌سایت می‌باشد. معمولاً هر زمان که عبارت “نوشتن محتوا” یاتولید محتوای متنی را می‌شنوید، به مقاله‌ها فکر می‌کنید، اما انواع مختلفی از محتوای متنی وجود دارند که برای یک تجارت نوشته می‌شوند. ازجمله:

  • محتوا برای صفحات وب‌سایت یک شرکت
  • کمپین‌های ایمیلی
  • وبلاگ‌ها
  • توضیحات محصول
  • سخنرانی‌های کلیدی
  • خبرنامه‌های ایمیلی
  • پست‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک، توییتر و ….

بااین‌حال، برخلاف کپی رایتینگ برای تبلیغات و موارد مشابه، نوشتن محتوا صرفاً با هدف فروش محصولات نیست و فواید محتوا نویسی بیش از این می‌باشد.

با مهم ترین مزایای محتوا نویسی آشنا شویم

مزایای محتوا نویسی

مزایای محتوا نویسی

 

مزایای محتوا نویسی برای هر کسب‌وکار آنلاین به‌قدری زیاد است که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. از نظر فنی، هر شرکت آنلاینی در حال حاضر جهت توسعه کسب‌وکار خود به نوشتن محتوا نیاز دارد. اگر تا به ‌حال از طرف شرکت خود خبرنامه یا حتی ایمیلی ارسال کرده باشید، بنابراین قبلاً به‌نوعی از مزایای محتوا نویسی بهره‌مند شده ‌اید. با این‌ حال، به‌عنوان یک کسب‌وکار که قصد رشد دارد، مزایای نوشتن محتوا تنها در صورتی قابل تجربه است که به ‌صورت هوشمندانه و تخصصی با توجه به اهداف شما نوشته شود. از مهم‌ترین مزایای محتوا نویسی برای یک وب‌سایت و شرکت آنلاین می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

1- بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) را افزایش می‌دهد.

سئو، بخشی جدایی‌ناپذیر از بازاریابی دیجیتال است. سئو، فرآیند افزایش ترافیکی است که وب‌سایت شما از موتورهای جستجو دریافت می‌کند. بهترین راه برای تقویت سئو، این است که یک نویسنده محتوای مسلط به SEO را انتخاب کنید که اصطلاحاً محتوای سئو شده بنویسد.

2- افزایش فروش

از دیگر مزایای محتوا نویسی می‌توان به افزایش فروش یک شرکت آنلاین یا فیزیکی اشاره کرد. مزیت نوشتن محتوای خوب و تخصصی این است که به شما به‌عنوان یک کسب‌وکار اجازه می‌دهد محصول خود را به ‌صورت کاملاً ایده آل به نمایش بگذارید. محتوای خوب بر فرآیند تصمیم‌گیری مصرف‌کننده تأثیر زیادی می‌گذارد.

صرف ‌نظر از اینکه این یک تجارت الکترونیکی است یا یک کسب‌وکار مبتنی بر خدمات، می‌توانید محصول خود را با استفاده از محتوای خوب و با ارائه مناسب به‌راحتی به فروش برسانید. به همین دلیل است که در حال حاضر کسب‌وکارهای آنلاین حرفه‌ای فروش بسیار بالایی دارند.

3-محتوای خوب، صدایی برای برند شماست!

وب سایتی که ایجاد می‌کنید شرکت شما را منعکس می‌کند و به مشتری این امکان را می‌دهد که درباره شما و آنچه شما به‌عنوان یک تجارت انجام می‌دهید، بیشتر بداند. حفظ صدای ثابت در سرتاسر وب‌سایت با استفاده از محتوای خوبی که منتشر می‌کنید، از مزایای تولید محتوای تخصصی است که به شما این امکان را می‌دهد تا یک تصویر برند قوی در ذهن مشتریان خود ایجاد کنید.

4- دلیل مراجعه مجدد مخاطبان

شما می‌توانید با محتوای خوب در فواصل زمانی منظم مقابل چشمان مخاطبان خود ظاهر شوید. به عنوان مثال وقتی خبرنامه‌ای ارسال می‌کنید یا به‌روزرسانی‌های هفتگی وبلاگ را انجام می‌دهید و یا حتی اطلاعات جدیدی در وب‌سایت خود در مورد محصولات و روش‌های مختلف در زمینه تخصصی خود آپلود می‌کنید، به این هدف خواهید رسید. در این صورت به‌خوبی از مزایای محتوانویسی بهره‌مند می‌شوید و به بینندگان دلیلی می‌دهید که مرتباً به وب‌سایت موردنظر شما بازگردند. به بیانی دیگر محتوای خوب، اعتیادآور است و مردم قطعاً بیشتر آن را می‌طلبند.

5- بازیافت یا استفاده مجدد از محتوا

نوشتن مطالب جدید، نیازمند تلاش قابل‌توجهی است. بااین‌حال، استفاده و به روزرسانی محتوایی که قبلاً در وب‌سایت خود منتشر کرده‌اید با بهبود متن و اضافه کردن ویدیو، اینفوگرافیک، پادکست و مواردی از این ‌دست، جان تازه‌ای به آن می‌بخشد و به شما امکان می‌دهد در زمان و تلاش خود برای افزایش مخاطب ارگانیک صرفه‌جویی کنید.

6- نرخ مکالمه را افزایش می‌دهید.

تصور کنید به افرادی که از صفحه شما بازدید می‌کنند نیاز دارید تا یک نظرسنجی را پر کنند. از فواید محتوا نویسی تخصصی می‌توان به این مورد اشاره کرد که افراد بیشتری را جذب می‌کند و مخاطبان دوست دارند در هر زمینه‌ای که بتوانند مانند نظرسنجی با شما همراه شوند و بدون هیچ چشم داشتی به شما کمک کنند. به این فرایند نرخ مکالمه نیز گفته می‌شود.

7- به مخاطبان جدید دست پیدا می‌کنید.

یکی از مهم‌ترین مزایای محتوا نویسی حرفه‌ای و تخصصی، دسترسی به مشتریان و مخاطبان بیشتر است. محتوای جذاب و خوب نوشته شده همیشه شکوفا می‌شود، به‌خصوص اگر از چند نکته برای نوشتن محتوای مناسب SEO شده نیز پیروی کنید.

نکاتی برای موفقیت در نوشتن محتوای متنی برای وبسایت ها

در صورتی ‌که تصمیم دارید وارد این حرفه شوید، بسیار مهم است که دوره‌های آموزشی آن را بگذرانید تا بتوانید به‌صورت حرفه‌ای و تخصصی، تولید محتوا را انجام دهید. آن وقت است که هر شرکت آنلاینی برای تولید محتوای خود به فردی مثل شما نیاز دارد. محتوای نوشته شده باید برای خواننده جذاب و درعین‌حال آموزنده باشد. جهت آشنایی بیشتر شما به برخی از نکاتی که مزایای محتوا نویسی را افزایش می‌دهند، در این قسمت اشاره خواهیم کرد:

  • استفاده از کلمات کلیدی پربازدید با تراکم مناسب
  • استفاده از تیترهای جذاب و چشم‌نواز
  • نوشتن یک مقدمه خوب و تأثیرگذار
  • اضافه کردن ابزار بصری مانند تصاویر مرتبط، ویدیو یا پادکست جهت جذابیت بیشتر
  • توجه به نیاز مخاطب و پاسخ به سؤالات آن‌ها در نوشتن محتوا

سخن پایانی

در مجموع، باید بگوییم محتوا نویسی مزایای بسیار متعددی دارد، و به‌طورکلی یک محتوای خوب و تخصصی به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا به ‌طور قابل‌توجهی شکوفا شوند. با نوشتن یک محتوای خوب به اهدافی مانند دستیابی به مخاطبان جدید، افزایش سئو و تعامل با بینندگان، دسترسی پیدا می‌کنید که وب‌سایت مورد نظر شما را موفق می‌کند. اما این کار تنها با گذراندن دوره‌های آموزشی محتوا نویسی، تمرین، استمرار و کسب تجربه امکان‌پذیر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *