آموزش تولید محتوای سایت

تولید محتوای متنی

تولید محتوای متنی

دوره آموزش تولید محتوا در اصفهان؛ درس سیزدهم؛ آموزش تولید محتوای سایت را کجا یاد بگیریم؟

تولید محتوا برای سایت اگرچه ساده به نظر می‌رسد، اما حرفه‌ای، تخصصی است. زیرا در حال حاضر گوگل دائماً الگوریتم‌های خزنده‌های خود را تغییر می‌دهد و اگر محتوای خوب و تخصصی برای سایت تهیه نکنید، نمی‌توانید در این میدان پر رقابت دوام بیاورید. بنابراین آموزش تولید محتوای سایت از طریق شرکت‌های خبره در این زمینه و کارشناسان باتجربه امری بسیار مهم برای حرفه‌ای شدن در زمینه تولید محتوا و افزایش کسب درآمد است. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد اهمیت تولید محتوای سایت و اینکه چطور باید برای آموزش تولید محتوای سایت اقدام کنید با شما عزیزان صحبت کنیم.

اهمیت آموزش تولید محتوای سایت

شما در هر حرفه‌ای که وارد شوید، می‌توانید سال‌ها زمان بگذارید و با هزاران سعی و خطا به تجربه قابل قبولی برسید که بسیار سخت و زمان‌بر است. اما راه حل ساده‌تری هم وجود دارد و آن هم این است که در زمینه موردنظرتان از طریق استادان آن حوزه آموزش‌های لازم را دریافت کنید تا خطاهایی که دیگران قبلاً انجام داده‌اند، شما مجدداً مرتکب نشوید. برای تولید محتوا نیز آموزش تولید محتوای وبسایت از منابع درست اهمیت زیادی دارد و شما را به یک فرد حرفه‌ای در این زمینه تبدیل می‌کند.

تولیدکنندگان محتوایی که تنها به تجربه و استعداد خود بسنده نکرده و از دوره‌های آموزش تولید محتوای سایت توسط شرکت‌های معتبر استفاده می‌کنند، به‌صورت تخصصی این کار را انجام می‌دهند. در نتیجه هرکارفرمایی دوست دارد با این افراد همکاری داشته باشد تا بابت هزینه‌ای که پرداخت می‌کند، بهترین محتوا را برای وب‌سایت خود تهیه نموده و هرچه زودتر پیشرفت کند.

همچنین اگر خودتان وب‌سایت طراحی کرده‌اید و می‌خواهید در ابتدای کار خودتان محتوا تولید کنید، بسیار مهم است که با گذراندن دوره‌های آموزش تولید محتوای سایت در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید و زودتر به درآمد برسید.

در دوره آموزش تولید محتوای سایت چه مواردی به شما آموزش داده می‌شود؟

آموزش تولید محتوا

آموزش تولید محتوا

 

تولید محتوا به‌ صورت تخصصی شامل بخش‌های مختلفی اعم از نوع جمله‌بندی مناسب در محتوای متنی، اصول نگارشی، اصول سئو، ابزار ساده کننده کار و …. می‌باشد که همگی در یک دوره جامع آموزش تولید محتوای سایت توسط شرکت‌های معتبر باید به شما آموزش داده شوند. از مهم‌ترین مواردی که در این آموزش باید گنجانده شوند، عبارت‌اند از:

*آشنایی با ابزارهای تولید محتوا

یکی از مهم‌ترین مباحثی که برحسب نیاز شما در دوره آموزش تولید محتوای سایت به شما آموزش داده می‌شود، ابزارهای تولید محتوا هستند که می‌توانید از آن‌ها برای تولید محتوای تخصصی بهره‌مند شوید. توجه داشته باشید در حالی ‌که CMS به شما در مدیریت مقالات و سایر محتواها کمک می‌کند، هیچ نقشی در تولید آن ندارد. آشنایی با ابزارهای تولید محتوا مخصوصاً زمانی مفید هستند که در نوشتن مشکل دارید یا نمی ‌توانید از کسی کمک بگیرید. این سازندگان محتوا به شما کمک می‌کنند تا محتوای جذابی را صرف ‌نظر از نوع آن ایجاد کنید و مانند یک تولیدکننده حرفه‌ای به نظر برسید. برای آشنایی بیشتر شما در ادامه برخی از آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • Canva

این ابزار به شما کمک می‌کند برای هر موضوعی، از تبلیغات اجتماعی گرفته تا فیس بوک، پوشش تصویری تا اینفوگرافیک، طرح‌های زیبایی ایجاد کنید. این نرم ‌افزار دارای قالب‌ های زیبایی می‌باشد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید رنگ‌ها، تصاویر و متن‌ها را به‌صورت رایگان شخصی‌سازی کنید.

  • Giphy

این ابزار جایگزین گیف‌ها به‌عنوان یک شکل کاملاً سفارشی ‌سازی شده از ایموجی ‌ها می‌شود و بنابراین روش قابل قبولی برای ارائه محتوایی خاص در برخی از شبکه‌های مجازی است. البته برای سایت مورد استفاده نیست. اما شما می‌توانید در شبکه‌های مجازی مرتبط با سایت خود از این ابزار جهت برند کردن بهتر وب‌سایت استفاده کنید.

  • Vidyard

این ابزار درواقع یک سیستم ‌عامل میزبانی ویدیویی است که برای بازاریابان ساخته شده است. این نرم ‌افزار به شما امکان می‌دهد ویدیوی خود را با افزودن دکمه‌های اکشن، تست‌های A/B، رونویسی، متن و ویژگی‌های SEO ارتقا دهید.

  • SurveyMonkey

این ابزار یک پلت فرم برجسته ایجاد نظرسنجی است که ممکن است برای وب‌سایت موردنظر به آن نیاز داشته باشید. زیرا بازخورد مشتری که معمولاً در نظرسنجی‌ها مشخص می‌شود، برای یک کمپین بازاریابی مؤثر برای وب‌سایت بسیار مهم است.

  • Anchor

Anchor یک ابزار ساخت پادکست برای مبتدیان است. این برنامه رایگان است و به شما امکان می‌دهد قسمت‌های نامحدودی را ضبط و ذخیره کنید. اگر کمی با اصول سئو آشنا باشید، حتماً می دانید که وجود فایل‌های صوتی مانند پادکست‌ها تا چه می‌تواند محتوای شما را ارتقا دهد و احتمال نشان دادن محتوای شما در صفحه اول سرچ گوگل با کلمه کلیدی موردنظر را بیشتر می‌کند. در نتیجه؛ میزان بازدید و درآمد سایت بیشتر می‌شود. همچنین می‌توانید آن را به‌راحتی در هر سیستم‌ عامل شخص ثالثی آپلود کنید.

ایجاد طرح خوب برای محتوای سایت

طرح خوب و مناسب برای محتوای وب‌ سایت، بسیار مهم است. زیرا محتواهای زیادی در همه‌جا وجود دارند، اما موفقیت آن به توانایی شما در انتخاب صحیح و هماهنگی محتوا با سایت موردنظر بستگی دارد. معمولاً هرکدام از وب‌سایت‌ها دارای موضوع خاصی هستند و روی موضوعات مشخصی کار می‌کنند. بنابراین یک نوع طرح محتوا ممکن است برای همه سایت‌ها مناسب نباشد.

به ‌عنوان ‌مثال، محتوای رسانه‌های اجتماعی با محتوای وبلاگ متفاوت است و هر دو با محتوای وب‌سایت متفاوت هستند. بنابراین، باید بدانید که چگونه محتوای سفارشی تولید کنید تا توجه مخاطبان خود را به وب‌سایت موردنظر جلب کنید.

هدفمند بودن محتوا

تنها نوشتن یک محتوای خوب برای وب‌سایت کارساز نیست؛ بلکه با توجه به موضوع کسب‌وکار وب‌سایت باید محتواها به‌صورت هدفمند نوشته شوند که در آموزش تولید محتوای سایت به ‌طور کامل این موضوع بررسی خواهد شد. در واقع محتوای شما باید نیاز مخاطب را پاسخ دهد و هنگامی‌که کاربر هدف را جذب کردید، باید تمام تلاش خود را برای حفظ و تبدیل آن‌ها به مشتری دائمی انجام دهید که وظیفه اصلی محتوای وب‌سایت شما است.

سئو بودن محتوا

امروزه دیگر تمامی کارفرماهایی که وب‌سایت‌های بزرگ و کوچک را راه‌اندازی کرده‌اند و در آن موفق بوده‌اند، می‌دانند که محتوای سئو شده تا چه اندازه در رشد کسب‌وکارشان تأثیر دارد. به همین دلیل دائماً به دنبال تولیدکنندگان محتوایی هستند که بر اصول سئو مسلط باشند و این موضوع معمولاً با تجربه خیلی دیر به دست می‌آید ولی شما می‌توانید از همان ابتدا با گذراندن آموزش تولید محتوای سایت در این زمینه متخصص شوید.

تجزیه‌ و تحلیل محتوا و بهینه ‌سازی

این موضوع بخصوص، اگر شما برای وب‌سایت خودتان تولید محتوا انجام می‌دهید، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بسیاری از سایت‌ها بعد از اینکه متوجه می‌شوند تاکنون اشتباه کرده و بدون به کار بردن اصول مهمی مانند اصول سئو به تولید محتوا پرداخته ‌اند، نیروهایی را برای تجزیه ‌و تحلیل محتواهای قبلی و بهینه کردن آن‌ها استخدام می‌کنند. این موضوع نیز به‌ خوبی در دوره آموزش تولید محتوای سایت به شما یاد داده می‌شود.

سخن پایانی

وقتی با توجه به مزایای آموزش تولید محتوای سایت تصمیم گرفتید برای حرفه‌ای شدن این آموزش‌ها را پشت سر بگذارید، باید به این مهم توجه کنید که در حال حاضر آموزش‌های متفاوتی در این زمینه در سطح اینترنت وجود دارند. برخی از این آموزش‌ها حتی به ‌صورت رایگان ارائه می‌شوند. اما باید یادتان باشد که به هر آموزشی نباید اعتماد کرد و تنها دوره‌ های جامع آموزش تولید محتوای سایت که از طریق شرکت‌های معتبر و باتجربه در این زمینه ارائه می‌شوند، می‌توانند شما را به اهداف خود در این زمینه برسانند.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *